Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Błąd P0171


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.tom ford_*

Bezimienny Gość.tom ford_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 09 marzec 2015 - 21:02

Witam ! Mam pytanie związane z kodem błędu P 0171 . Dzisiaj w czasie jazdy na gazie zapalił się chek engine a po sprawdzeniu metodą kluczykową pokazał sie błąd P0171 . Dodatkowo pod maską słychać było dziwne jakby ssanie ,syczenie .. Doszedłem że padł czyli zassał się wąż podciśnienia od odmy . Taki wygięty z prawej strony silnika stojąc przed maską .. Skróciłem wąż który prawie nic nie przepuszczał jak był taki zassany i wykasowałem chek engine z tablicy . Z tym że błąd P0171 pokazuje się nadal po wykluczykowaniu ! Stąd moje pytanie czy ten błąd i wczesniejsze chek engine mogło być wynikiem tego zatkanego weża - odmy czy raczej błąd pochodzi z nieprawidłowej mieszanki jak czytam w opisach tego błędu ? Dzieki za jakąś podpowiedz .. Tom Ford 

 



#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 marzec 2015 - 21:47

Błąd dotyczy problemów ze skladem paliwa ustalonym przez sondę lambda - jeśli zapala kontrolkę to problem raczej dotyczy żle ustawionej instalacji gazowej i mapa silnika nie miesci sie w zakresie zapisanych parametrów przez producenta - pod jednym warunkiem że sonda jest sprawna .
  • midelharnis lubi to

#3 Bezimienny Gość.tom ford_*

Bezimienny Gość.tom ford_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 marzec 2015 - 17:00

No i niestety błąd po wczorajszym skasowaniu powrócił w postaci chek engine . Czyli to nie wężyk od odmy ani żadne podciśnienie .. Gazownik przy ostatniej regulacji wspominał coś o potrzebie rozwiercenia wtrysków . Czy to może być jakiś trop Waszym zdaniem ?



#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 marzec 2015 - 17:24

Jeśli gazownik zasugerował taką operację to znaczy że są żle dobrane komponenety zestawu i instalcja ma b.długi czas wtrysku i nie tworzy realnego odpowiednika mapy wtrysku paliwa - on to widzi na komputerze instalacji gazowej porównując czas wtrysku z komputera benzyny i czas wtrysku instalacji gazowej .
  • midelharnis lubi to

#5 Bezimienny Gość.tom ford_*

Bezimienny Gość.tom ford_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 marzec 2015 - 20:30

Byłem wieczorem u gazownika i stwierdził zbyt ubogą mieszanke na wolnych obrotach . Na teraz wykasował błąd i podregulował mape . Jak ponownie pojawi się błąd to już ma rozwiercać wtryski .. Czyli na razie jest OK. i jeżdże do ... błedu ! Na razie dzięki za podpowiedzi .



#6 pablicito

pablicito

    Kozak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1681
  • Dołączył:  24 kwi 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M Gaz
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 11 marzec 2015 - 08:28

A nie lepiej zamiast wiercić dziury we wtryskach wymienić je na właściwe? A to takie tajemnicze ustrojstwo, gdzie gaz zmienia stany fizyczne (prawdopodobnie reduktorem alibo parownikiem zwane) nie jest przypadkiem zbyt mało wydolne?



#7 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 marzec 2015 - 08:38

Paweł rozwiercanie to standartowa procedura , producent leci wddług schematu , obeznany gazownik po kilku montażach w takim aucie ma wyuczone że jest za mało i albo rozwierca albo wymienia na wieksze przy pierwszym montażu w aucie .

#8 pablicito

pablicito

    Kozak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1681
  • Dołączył:  24 kwi 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M Gaz
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 11 marzec 2015 - 08:53

Paweł rozwiercanie to standartowa procedura , producent leci wddług schematu , obeznany gazownik po kilku montażach w takim aucie ma wyuczone że jest za mało i albo rozwierca albo wymienia na wieksze przy pierwszym montażu w aucie .

No właśnie - wymienia. Jakoś tak mam więcej przekonania do od razu dobrego, niż do ulepszanego.... :kawka

Ale dotarło do mnie - można rozwiercać.

I nie wiem, czy u mnie tym się nie skończy z powodu tych nieszczęsnych 4000 obrotów.... :torba :p



#9 Bezimienny Gość.MarWal_*

Bezimienny Gość.MarWal_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 20 luty 2017 - 16:05

Andreeas7  Kupiłem auto ze świecącym check engine i z info, że trzeba do gazownika, żeby skasował. 2 razy u gaziarza sprawdzałem i to nie to. MEchanik wykazał sondę Lambda.

 

Pytanie- czy jeśli mi wyskakuje kod 171 a oprócz tego zbyt dużo pali (czasem na pełnym LPG 370 km się zdarzało przejechać, od jakiegoś dużo mniej a nawet zdarzało się 240 km), to pewne, że to sonda Lambda ? Sądziłem, że świeczki zajechałem- wymienione, olej zmieniony, gazownik przeprowadził kalibrację, sam zapytał czy za dużo nie pali i zmniejszył zapodanie gazu z 3,9 na 3,1. Wyjechałem ucieszony, że przejadę na pełnym może i 400, jak to się po kupnie zdarzało przy eko jeździe. A tu kicha. Czasem 280 km przejechane tylko.

 

Dodam, że kiedyś, chyba po wymianie wtrysków zaświeciły mi się 3 zielone diody- poziom gazu, potem wróciło do "swojej normy" i na pełnym wskazuje 2 diody. Myślałem, że takie to urządzenie jest, ale jak zobaczyłem 3 i sprawdziłem, to okazuje się, że z 2-ma nie ma. Nie wiem czy to ma związek z tym, co powyżej.

 

Proszę Cię o odpowiedź.



#10 jacaplaca0007

jacaplaca0007

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1205
  • Dołączył:  20 lis 2015
  • Rok Produkcji:2015
  • Silnik:200 2.4A
  • Imię:Jacek
  • Skąd::Bydgoszcz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 styczeń 2018 - 18:27

Witam!
Też miałem P0171, krótko po okresowym przeglądzie gazu. Autko, szarpało na niskich obrotach wtedy błąd się pojawiał, a w czasie jazdy skrzynia wariowała (automat). Pojechałem do gazowników, ponowna regulacja mieszanki gazu. Okazało się jeszcze, że przy okazji podał czujnik temperatury przy gazie. Razem robiło, to co robiło. Po konfiguracji, problemu obecnie brak





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych