Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

PUKANIE PRZEDNIEGO ZAWIESZENIA


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bad Boy

Bad Boy

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 206
  • Dołączył:  06 mar 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2CRD Tourni

Napisano 06 czerwiec 2009 - 21:29

Mam dziwne stukanie z przodu gdy najeżdżam na chopek lub na jakąś większa nierówność nie jest to regularne porostu czasami sie odzywaj odgłos jest metaliczny nie wiem jak to opisać to tak jakby uderzać metalowym elementem o drugi metalowy element sprawdzałem cały przód w Aso i wszystko jest w porządku za amorami sworzniami jest ok zastanawiam się czy to nie przednie tuleje wahacza lub drążek kierowniczy może ktoś mnie naprowadzi z łaski swojej co to jest nie mogę tego zlokalizować od ponad roku z góry dziękuje :cwaniak

#2 medyk

medyk

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 5224
  • Dołączył:  03 lis 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4L + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 czerwiec 2009 - 01:18

najprawdopodobniej kolego to stukają Ci łączniki stabilizatorów. sprawdz najpierw to.

#3 Bad Boy

Bad Boy

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 206
  • Dołączył:  06 mar 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2CRD Tourni

Napisano 07 czerwiec 2009 - 09:06

łącznik wymieniałem jakieś 7 miesięcy cały komplet razem z gumami(ale może się już wybił sprawdzę choć w ASO powiedzieli że jest ok) temu to samo z końcówkami drążków drążkiem kierowniczym z prawej strony bo miał luzy 12 miesięcy temu tykleja wachacza przedniego(tylna) pozostają sworznie(choć ponoć są ok i tyleja wachacz przedniego (przednia) wiec nie wiem co jest bardziej realne że może oddawać taki efekt i dźwięk i czo to w ogóle któryś z tych elementów hmm

#4 szary55

szary55

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 36
  • Dołączył:  08 maj 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD

Napisano 07 czerwiec 2009 - 09:23

Witam,
U mnie też tak stukało i nikt nie potrafił określić co to jest! Wymieniałem po kolei wszystko, zgodnie z sugestią panów mechaników, a stuki narastały. W końcu pozostały juz tylko sworzenie wachaczy a konkretnie prawy. Po wymontowaniu okazło się, że jest już tak zużyty, że sie w rękach rozpadł. W tym modelu tak jest, że trudno wyczuć zużyte sworznie o ile nie stukają przy ruszaniu z miejsca.
Pozdrawiam.

#5 Bad Boy

Bad Boy

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 206
  • Dołączył:  06 mar 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2CRD Tourni

Napisano 07 czerwiec 2009 - 10:02

PRZY RUSZANIU NIC NIE SŁYCHAĆ TYLKO GDY NAJEŻDŻAM NA JAKIŚ MAŁY KRAWĘŻNIK LUB W NIERÓWNOŚCI ALE DZIĘKI ZA SUGESTIE MAM DWA NOWE SWORZNIE JAK NIE ZLOKALIZUJE TEGO TO JE WYMIENIĘ :kciuki

#6 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 08 czerwiec 2009 - 09:09

odgłos jest metaliczny nie wiem jak to opisać to tak jakby uderzać metalowym elementem o drugi metalowy element


Miałem DOKŁADNIE TO SAMO, po wymianie gum stabilizatorów idealna cisza :kciuki

#7 Bad Boy

Bad Boy

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 206
  • Dołączył:  06 mar 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2CRD Tourni

Napisano 08 czerwiec 2009 - 10:23

ok spróbuję choć około półtora roku temu wymieniali mi gumy i końcówki dzięki za sugestie :kciuki

#8 Rubia

Rubia

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 1090
  • Dołączył:  10 cze 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,2 CRD TOURI
  • Imię:Karolina

Napisano 19 czerwiec 2009 - 07:45

Mój PiT też stukał w prawym przednim kole tyle, że przy ruszaniu. Jak się okazało był to wahacz. Po wymianie śmiga jak nówka :)

#9 Bezimienny Gość.marsza_*

Bezimienny Gość.marsza_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 03 sierpień 2010 - 19:52

Witam.
Też miałem takie stukanie ale z tyłu.
Wsadziłem kierowce do samochodu który jechał po kamiennej drodze.
Idąc z boku samochodu słyszałem ten metaliczny dźwięk.
Jak się szybko okazało, stukały klocki hamulcowe o zaciski, bo na klockach były zużyte blaszki sprężynowe.
Nie wiem jak jest z przodu ale z tyłu wystarczyło podgiąć blaszki i jest cichutko.

Pozdrawiam

#10 maro20

maro20

    VIP

  • Na zawsze z nami
  •   
  • Posty: 4321
  • Dołączył:  15 sty 2010
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2crd
  • Imię:marek
  • Skąd::W-wa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 sierpień 2010 - 20:47

ciekawy temat.ja odniosłem wrazenie takiego metalicznego stukania z przodu ale przy przejezdzie po nierówności przy skręconych kołach

#11 paradyz

paradyz

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3021
  • Dołączył:  21 paź 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:300C 3,5 A
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Rzeszów
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 03 sierpień 2010 - 21:07

Spradzić mocowanie amortyzatorów (łożysko). Lubi stukać.

#12 Bad Boy

Bad Boy

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 206
  • Dołączył:  06 mar 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2CRD Tourni

Napisano 04 sierpień 2010 - 12:55

to łożysko nie dawało by takiego oddźwięku jest metalowo plastykowe i nie ma za bardzo jak stukać poz tym wysokość łożyska to około pół centa :cwaniak do dziś nie doszyłem co to lecz na nierównościach słychać :cwaniak

#13 krisko

krisko

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 95
  • Dołączył:  13 paź 2008
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 LIMITED

Napisano 04 sierpień 2010 - 15:09

Miałem podobny problem po wymianie sworzni wahacza przy jezdzie na nierownosciach metaliczny stuk ,przypadkowo doszedłem ze sworzen NOWY pracyje w wahaczu jest luzny i przy jezdzie po nierownosciach ninimalnie przesowa ,sie stad miałem taki metaliczny stuk kapnołem go szukajac przyczyny sworzen był leko na 3-4 milimertach wytarty wywaliłem gada zamontowałem stary i spokoj!

#14 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2899
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 sierpień 2010 - 20:38

mialem takie objawy w 2 przypadkach:
wybite laczniki stabilizatora, a ostatnio lewa koncowka drazka kierowniczego.
Po wymianie mile gumowe miekkie dzwieki na nierownosciach.
Choc w poprzednim aucie dawala o sobie znac maglownica - ale chyba w pitkach jest wytrzymala.

#15 volak

volak

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 179
  • Dołączył:  10 wrz 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Maciej
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 sierpień 2010 - 22:17

Potwierdzam identycznie jak u MayheM,
-laczniki stabilizatora,
-lewa koncowka drazka kierowniczego
-i u mnie dodatkowo amortyzator ale to na szarpakach powinno wykazać

#16 Bad Boy

Bad Boy

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 206
  • Dołączył:  06 mar 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2CRD Tourni

Napisano 07 sierpień 2010 - 07:24

wczoraj doszyłem przypadkiem co było powodem całkiem przypadkiem ściągnąłem amortyzator z sprężyna bo coś chrupało przy skręcie myślałem że to łożysko zobaczyłem na sprężynie delikatne obtarcia gdy rzuciłem okiem na karoserie wokoło mocowania kielicha i mniej więcej na wysokości obtartej sprężyny są tam dwie śruby o które trze mi sprężyna przy skręcie jakoż że jadę dziś do dilera i być może zamienię swojego PT na coś innego postanowiłem coś z tym zrobić więc nakleiłem pasek skory na te śrubki i problem tarcia znikł ale co było największym zaskoczeniem dla mnie znikło także tajemnicze pukanie i teraz mam WIELKIE pytanie do klubowego doktora co jest powodem tarci tej sprężyny bowiem nie powinno tego być i w razie gdy nie zamienię PT będę musiał usunąć ten defekt lecz nie wiem co mam mam wymienić bowiem zawieszenie mam prawie nowe kielich z łożyskiem z tej strony także pozostaje tylko amortyzator i ewentualnie sprężyna proszę o pomoc bo już mam dość defektów tego autka!!! :glupek1

#17 Bezimienny Gość.Trykacz_*

Bezimienny Gość.Trykacz_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 sierpień 2010 - 10:51

Jeśli coś stuka (ale nie jest to metaliczny dźwięk) to mamy 3 możliwości (w kolejności od najbardziej prawdopodobnej):
- zużyta guma stabilizatora (koszt w serwisie 30 zł szt.)
- sworzeń wahacza (zamiennik około 60 zł)
- górne łożysko amortyzatora (około 300 zł)

#18 Miet

Miet

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 30
  • Dołączył:  15 maj 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2
  • Imię:Mietek

Napisano 12 sierpień 2010 - 00:03

No własnie.
Stukanie nie musi być wszędzie konsekwencją tej samej awarii.
U mnie metaliczny dźwięk z prawej strony pojawiał się podczas przejeżdżania po nierównościach.
Podczas kontroli na przeglądzie technicznym okazało się , że stuka końcówka drążka kierowniczego ale z lewej strony.
Po wymianie ( obydwie końcówki są jednakowe) stuki ustąpiły i wszystko jest OK!!!

#19 Bezimienny Gość.Olgierdo_*

Bezimienny Gość.Olgierdo_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 02 wrzesień 2010 - 00:27

Wiem, że autor znalazł już rozwiązanie problemu. Jak widzę powody stuków mogą być bardzo różne, więc opisze i "swój przypadek":

Jak pisałem w 1 poście mój PeeTee chociaż jest u mnie 2 miesiące miał już 2 stłuczki - jedna w lewy, druga w prawy (oba przednie) błotniki. Za kazdym razem odkręcała się śruba mocująca wspomnianą gumę stabilizatora końcówki drążka. Poprzedni właściciel wymienił te gumy niedawno - więc albo były źle skręcone śrubu, alebo pod wpływem "wstrząsu" potrafią się odkecić. Wówczas stuk dobiega w momencie pokonywania nierówności i "leżących policjantów".





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych