Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Dalszy ciąg przeglądu w Austrii czyli… - Ratunku gdzie moje hamulce!!!???

Hamulce hamulec ręczny prtzegląd

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 Albert1972

Albert1972

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 147
  • Dołączył:  06 lip 2013
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:CRD 2.2 M
  • Imię:Marek
  • Skąd::Wiedeń
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 lipiec 2015 - 20:12

Się okazało że po zrobieniu świateł nagle brakło hamulców.

Znaczy tak…

Przednie zablokowane na hamowaniu obustronnie – poprawione przez przeglądającego cylinderki.

Że niby cofki nie miały czy coś. 

1.      Diagnoza: krzywo zerżnięte klocki – do wymiany znaczy.

Ręczny. W lewym tylnym kole (tym za kierowcą) ręczny nie trzyma. Znaczy trzyma ale jak pitek na jedynce pociągnie to to koło się jakby zrywa z hamulca. Na górce przy odpiętej prawej lince ręcznego auto stoi.

2.      Diagnoza: W lewym tylnym kole bęben tak wytarty tak że gwiazdy widać, lub  zardzewiały, lub zabrudzony. Znaczy nie chciało się zajrzeć w koło. 

Leczenie – Nowe bębno - tarcze tylne plus komplet klocków plus lewa linka ręcznego.

Że to Austria nie chce mi się walczyć z wiatrakami. Powiedział 200 euro z przeglądem jak dostarczę części a oni zrobią. Uważam że to dobra cena bo inny warsztat wycenił tą naprawę na 1900 euro. No fakt doszły jeszcze matowe reflektory i brak przeciwmgielnego.

Reflektory wyszlifowane preparatem z obi za 19 euro – błyszczą jak nowe. W komplecie jakiś psikacz anty UV

Przeciwmgielne naprawił mi andreeas7. – szczegóły http://ptclub.pl/ind...gielnym-tylnym/.

 

Potrzeba mi więc w dobrej cenie:

1.      Kompletu klocków przednich. (cena x jakość)

2.      Tarczo bębny tylne – prawa, lewa (cena x jakość)

3.       (okładziny i sprężynki do bębnów już mam)

4.      Komplet klocków tylnych

5.      SKLEPU KTÓRY WYŚLE MI TO WSZYSTKO KURIEREM DO AUSTRII.

Zależy mi by przeszedł PT przegląd w Wiedniu. Potem odwiozę go na „generalkę” do Polski

 


#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 lipiec 2015 - 08:18

Nie chce cię smucić ale ta lewa linka będzie pęknięta na pancerzu i wymiana tarcz , szczęk i klocków nie rozwiąże problemu .

#3 Albert1972

Albert1972

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 147
  • Dołączył:  06 lip 2013
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:CRD 2.2 M
  • Imię:Marek
  • Skąd::Wiedeń
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 lipiec 2015 - 09:50

W kwestii linki ręcznego to całkiem prawdopodobne że mechanik się myli. Sam wymieniałem okładziny na nowe wraz z wszystkimi sprężynami i regulatorami. Linka bezproblemowo porusza się w obie strony. W lutym w lewym tylnym bębnie ręczny po prostu się rozleciał i został "zmielony" przez bęben. poza okładzinami i sprężynami lekkiemu skrzywieniu uległa "dźwignia" do której podłączona jest linka. Dokładnie "widełki" w które wchodzi okładzina od strony przodu Pita. Być może to ona powoduje problem w cofaniu się ręcznego. Naprostowałem ją wprawdzie młotkiem ale może potrzebna jest nowa lub jakaś sprawna używka. Niestety nie wiem jak ta część prawidłowo się nazywa ani nie mogę jej znaleźć w sieci. Jest widocznie oznaczona literą L w lewym kole a R w prawym więc ja potrzebowałbym L.

 

Tak czy siak linkę na wszelki wypadek zamawiam również.


Użytkownik Albert1972 edytował ten post 05 lipiec 2015 - 09:51


#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 lipiec 2015 - 10:01

Linki tak nie sprawdzisz - zawsze pod obciążeniem wtedy wychodzą problemy z pancerzem

#5 Albert1972

Albert1972

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 147
  • Dołączył:  06 lip 2013
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:CRD 2.2 M
  • Imię:Marek
  • Skąd::Wiedeń
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 lipiec 2015 - 10:03

Czyli radzisz wymienić? A jak znaleźć tą dźwignię w necie? Jak to się nazywa?



#6 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 lipiec 2015 - 10:29

Podam ci numer katalogowy dostępne w serwisie nowe albo używka jako całość .
Nr katalogowy 05073648AA pozycja nr 10 czy o to ci chodziło ? Mechanizm rozpierania szczęk

Załączone pliki

  • Załączony plik  image.jpg   460,27 KB   1 Ilość pobrań

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 05 lipiec 2015 - 10:52

  • Albert1972 lubi to

#7 Albert1972

Albert1972

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 147
  • Dołączył:  06 lip 2013
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:CRD 2.2 M
  • Imię:Marek
  • Skąd::Wiedeń
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 lipiec 2015 - 11:01

o to to - dzięki wielkie



#8 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 lipiec 2015 - 11:02

Numer podałem dla lewej strony , dla prawej jest inny .

#9 Albert1972

Albert1972

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 147
  • Dołączył:  06 lip 2013
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:CRD 2.2 M
  • Imię:Marek
  • Skąd::Wiedeń
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 lipiec 2015 - 11:03

tylko lewa  nawaliła. Myślisz że to może dawać w D.???



#10 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 lipiec 2015 - 11:07

Ten element zawsze rdzewieje i staje ale ropa odmoczenie i jest dobrze - natomiast jak pisałem 90% to usterka pancerza linki zaciska sie pod obciążeniem i staje , na luzie zawsze chodzi ok

#11 Albert1972

Albert1972

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 147
  • Dołączył:  06 lip 2013
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:CRD 2.2 M
  • Imię:Marek
  • Skąd::Wiedeń
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 lipiec 2015 - 11:20

Mam jeszcze pytanko odnośnie tarcz ale lepiej założę inny wątek bo wszystko się wymiesza.



#12 Bezimienny Gość.mlody_*

Bezimienny Gość.mlody_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 09 lipiec 2015 - 19:40

U mnie też ten element nawalil z lewej strony

Użytkownik mlody edytował ten post 09 lipiec 2015 - 19:40


#13 Albert1972

Albert1972

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 147
  • Dołączył:  06 lip 2013
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:CRD 2.2 M
  • Imię:Marek
  • Skąd::Wiedeń
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 lipiec 2015 - 10:47

Tak więc mam przegląd. Niestety hamulec ręczny nie działa nadal!! W samochodzie wymienili tarczo-bębny tylne plus wszystkie klocki (przód-tył) przysłane przez BAX za co mu dzięki wielkie. Jedyną rzeczą którą BAX nie podesłał bo nie miał była linka hamulca ręcznego lewa. Tą zamówiłem po nr VIN w Elblągu w firmie USparts czy jakoś tak. Mechanik stwierdził że jest 5 cm. za krótka więc założył niby naoliwioną starą i podbił przegląd. Efekt taki że wcześniej kiedy zrobiłem sam - ręczny był ale nie było przeglądu bo ponoć nie mógł ryzykować. Teraz jest przegląd a nie ma ręcznego - ale to widać jest zgodne z prawem kiedy sam MEISTER to podbije.

 

Poniżej zdjęcia z efektem hamowania przednich tarcz i nowych klocków. Nie potrzebuje maszyny by stwierdzić że coś jest nie tak. Na zdjęciu może dokładnie nie widać ale klocek hamuje tylko do połowy tarczy

 

Załączam też zdjęcia jakiejś dziwnie wyglądającej gumki której chyba zamiennik podesłał mi BAX Pytanie czy jest prawidłowa? Jeśli nie to podkreślam że to nie wina BAXA a moja.

Załączone pliki


Użytkownik Albert1972 edytował ten post 19 lipiec 2015 - 10:49


#14 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 lipiec 2015 - 10:50

Co mam ci powiedzieć , ze masz zle wykonana usługę czy tez ze nie do końca wymienione wszystko co powinno być - tarcze sa przypalone , maja łódeczkę po poprzednich klockach i powinny być przytoczone lub wymienione na drugie , co do ręcznego nie wiem co robił mechanik ale patrząc na inne usługi myśle ze nie bym zbyt kumaty jesli chodzi o samochody .
Gumki ze zdjecia sa prawidłowe - to jest łącznik stabilizatora wahacz przedni .

Co do linek sa rożnej długości na prawa i lewa stronę sa tez różnice przedlift i polift a i tak podstawa wykonania opiera sie na zdemontowaniu tunelu środkowego i zwolnieniu zamoregulatora ręcznego i tu bedzie problem z ręcznym .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 19 lipiec 2015 - 10:53


#15 bax

bax

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 366
  • Dołączył:  28 lut 2015
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M + gazior
  • Imię:Piotr
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 lipiec 2015 - 11:25

Marku

Pamiętaj , że kupowałeś cenę nie towar - tak zaznaczyłeś w rozmowie telefonicznej

Auto miało przejść tylko przegląd - i przeszło

Potem miałeś wymieniać na porządne elementy.

Cudów nie oczekuj bo to chiny

pozdrawiam



#16 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 lipiec 2015 - 11:27

Piotrze Chiny tez chodzą reszta to już tylko mechanik i jego podejście do pracy .

#17 Albert1972

Albert1972

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 147
  • Dołączył:  06 lip 2013
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:CRD 2.2 M
  • Imię:Marek
  • Skąd::Wiedeń
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 lipiec 2015 - 14:58

 bax przecież ja nie mam do Ciebie żadnych pretensji - wręcz przeciwnie. Nie oczekuję cudów tylko że mechanik z uprawnieniami do przeglądu mając 2 tygodnie czasu  będzie potrafił zrobić to co mi zajęło 2 godziny bez warsztatu. Ręczny działał. Zamontował nowe klocki i tarczo-bębny  a linkę rozciął i nalał ropy do środka. Ręczny nie działał już w warsztacie ale ok. może nie dało się już reanimować starej linki. Dlaczego jednak w czasie hamowania w tym samym kole zaczyna mi wyć jakby coś było luzem? To nie wina części tylko spartolonej roboty!!! skasował 300 Ęuro i poza stemplem samochód jest w gorszym stanie niż był. oki wynika z tego że potrzebuję prawidłowej linki i instrukcji jak ją wymienić w warunkach ulicznych. 


Użytkownik Albert1972 edytował ten post 19 lipiec 2015 - 14:59


#18 Albert1972

Albert1972

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 147
  • Dołączył:  06 lip 2013
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:CRD 2.2 M
  • Imię:Marek
  • Skąd::Wiedeń
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 lipiec 2015 - 15:40

Protokół z przeglądu wygląda tak: (sorki za tłumaczenie - mój techniczny niemiecki jest raczej marny)
Do pojazdu stwierdzono następujące braki:
01.01.11 Sztywne przewody hamulcowe
Uwaga: niewielka korozja
niewielkie wady
1.1.12 Elastyczne przewody hamulcowe
Uwaga: porowatość
niewielkie wady
1.01.14 bębny hamulcowe, tarcze hamulcowe
Uwaga: Wyżłobione
niewielkie wady
5.1.1 osie / oś wiązki
Uwaga: łożyska porowatego korozję +
niewielkie wady
5.2.3 Opony
Uwaga: nieregularne zużycie bieżnika
niewielkie wady
5.3.3 Rury Torque, ramiona i promień, wahacze wahacze
Uwaga: Oś gumowe porowate elementy
niewielkie wady
5.3.4 Zawieszenie/przeguby
Uwaga: elementy gumowe osi porowata.
niewielkie wady
6.1.2 Rury wydechowe i tłumiki
Uwaga: silna korozja ale uszczelniona
niewielkie wady
6.2.1 karoseria - stan
Uwaga: wgniecenia (lekko uszkodzona) - głównie od kamyków
niewielkie wady
6.2.4 Podłoga
Uwaga: niewielka korozja
niewielkie wady
8.4.1 utrata płynów
Komentarz: Silnik i skrzynia biegów lżejsze straty - oleju prawdopodobnie pozostałości po rozerwanym wężu wysokiego ciśnienia serwo


#19 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 lipiec 2015 - 16:47

Albert o wymianie linki pod blokiem zapomnij - 1 linkę wymienia sie ok 4 godziny w warunkach warsztatowych .
Do wymiany trzeba zdemontować tunel środkow , jedno siedzenie , siedzenie tylne , wykładzinę tył , tarczobeben ze strony wymiany linki , linka w trzech miejscach mocowana do nadwozia i wahacza tył - jest z tym zabawy .
Jesli nie zdejmiesz tylnej wykładziny nie przyciągniesz linki , jesli tylko ja uniesiesz - nie ułoży sie poprawnie i bedą fałdy rzucające sie w oczy .





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Hamulce, hamulec ręczny, prtzegląd

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych