Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Klimatyzacja - sprawdzenie działania bez czynnika

klimatyzacja sprawdzenie działania kompresor klimatyzacji

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 piotruu

piotruu

    Początkujący

  • Użytkownicy
  • Posty: 42
  • Dołączył:  20 sie 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Pozanń
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 lipiec 2015 - 07:13

Witam

Ostatnio wymieniałem szczotki w wentylatorze bo oczywiście były starte i nie działał wentylator na 1 biegu oraz klima. Teraz przed nabiciem klimatyzacji chciałem się upewnić czy wszystko jest ok, żeby później nie spuszczać czynnika i naprawiać usterki. Wyczytałem na forum żeby wymusić uruchomienie wentylatora to trzeba zewrzeć styki na czujniku niskiego ciśnienia i uruchomić klimę. Tak też zrobiłem i wentylator się załącza   :)  ale zauważyłem, że kompresor się nie uruchamia. W związku z tym nasuwają się dwa pytania:

 

1. Jak nie ma nabitego czynnika to kompresor się nie załączy przy zwartych stykach czujnika?

2. Czy jest jeszcze jakiś paten żeby oszukać układ w celu sprawdzenia poprawności działania wszystkich elementów wchodzących w skład klimatyzacji?


Użytkownik piotruu edytował ten post 15 lipiec 2015 - 07:15


#2 bax

bax

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 366
  • Dołączył:  28 lut 2015
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M + gazior
  • Imię:Piotr
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 lipiec 2015 - 07:41

Musisz wytworzyć ciśnienie w układzie aby wszystko zadziałało - na serwisach robi się to kompresorem i specjalnymi końcówkami

Tobie stanowczo odradzam - jak nie znasz ciśnień i nie masz doświadczenia.

W domowych warsztacikach można więcej szkód narobić niż pożytku.


  • piotruu lubi to

#3 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 lipiec 2015 - 12:08

Albo zatrzeć kompresor przez taka zabawę
  • piotruu lubi to

#4 piotruu

piotruu

    Początkujący

  • Użytkownicy
  • Posty: 42
  • Dołączył:  20 sie 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Pozanń
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 lipiec 2015 - 12:54

OK to sobie odpuszczę jeśli przed wymianą rozrządu i naprawą wentylatora czynnik był w układzie to liczę na to, że teraz po nabiciu klima powinna działać. Dzięki za odpowiedź.



#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 lipiec 2015 - 14:00

Do wymiany rozrządu klime sie rozpina i czynnik spuszcza , jak ktos poszedł po łebku to robił bez wyjmowania silnika i wówczas jest duże prawdopodobieństwo ze bedzie uszkodzona rurka

#6 Bezimienny Gość.darekoan_*

Bezimienny Gość.darekoan_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 15 lipiec 2015 - 14:09

Mam też problem z klimą. Okazuje się, że jest coś zatkane pomiędzy chłodnicą a zaworem.

Jutro mają naprawiać.



#7 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 lipiec 2015 - 14:15

W Pt nie ma zaworu ? - jest dysza dławiąca , jak nie rozrózniaja układu - boje sie co bedzie więcej .

#8 Bezimienny Gość.darekoan_*

Bezimienny Gość.darekoan_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 15 lipiec 2015 - 14:18

a co może być przyczyną zatkania klimy.



#9 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 lipiec 2015 - 14:23

Głupota ludzka zazwyczaj poza mechanicznym uszkodzeniem : bardzo często jest dobijane za duzo oleju z czynnikiem , jest wówczas zabijana dysza dławiąca i układ jest niedrożny , druga możliwość jest usterki osuszacza .Nie wiem co jest u ciebie ale to tak prosty układ ze sprawdzenie go. Zajmuje max 10minut z rozebraniem na rurkach poszczególnych obwodów .

Co wychodziło na manometrach jak sprawdzali

#10 Bezimienny Gość.darekoan_*

Bezimienny Gość.darekoan_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 15 lipiec 2015 - 14:28

na manometrach wychodziło duże ciśnienie w obu rurkach. aż w pewnym czasie wystrzelił zawór bezpieczeństwa z pod prawego koła przód


układ jest szczelny



#11 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 lipiec 2015 - 14:39

Tam nie ma zaworu bezpieczeństwa , ani żadnych przewodów od klimatyzacji , zaczyna sie robić ciekawie , jedyne na osuszacze przy grodzi mogło ci wysadzić ciśnienie , co by świadczyło o jego zabiciu .

#12 Bezimienny Gość.darekoan_*

Bezimienny Gość.darekoan_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 15 lipiec 2015 - 15:33

byłem świadkiem jak wystrzelił gaz. może to było zludzenie że pod kołem. co


Twoja diagnoza ??



#13 piotruu

piotruu

    Początkujący

  • Użytkownicy
  • Posty: 42
  • Dołączył:  20 sie 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Pozanń
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 lipiec 2015 - 08:03

Do wymiany rozrządu klime sie rozpina i czynnik spuszcza , jak ktos poszedł po łebku to robił bez wyjmowania silnika i wówczas jest duże prawdopodobieństwo ze bedzie uszkodzona rurka

 Nie rozrząd wymieniany był przy wyciągniętym silniku i rozpiętym ukł. klimatyzacji. Czynnik został wypuszczony do atmosfery bo sami wymienialiśmy rozrząd więc teraz trzeba nabić ale chciałbym mieć pewność, że wszystko działa poprawnie. Przed wymianą rozrządu ukł. był szczelny ale klima nie chodziła bo były starte szczotki wentylatora. Teraz chodzi tylko o to żeby na sekundę uruchomić kompresor, a raczej sprawdzić czy się załączy. Z tym, że po zwarciu styków czujnika niskiego ciśnienia nic się nie dzieje, a skoro jest on szeregowo podłączony z czujnikiem wysokiego napięcia to jego styki też trzeba zewrzeć żeby uruchomić kompresor? Czy jedyną opcją powodującą uruchomienie kompresora jest wytworzenie ciśnienia w układzie, tylko jaką musi mieć wartości?







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: klimatyzacja, sprawdzenie działania, kompresor klimatyzacji

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych