Skocz do zawartości


Uwaga!

Przed logowaniem zapoznaj się z tematem Pierwsze logowanie na forum


Zdjęcie

Kontrolka smarowania, czujnik oleju - kilka pytań

czujnik oleju kontrolka smarowania

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
27 odpowiedzi w tym temacie

#1 lowermann

lowermann

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 579
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 wrzesień 2015 - 18:33

Witam, dzisiaj zauważyłem że nie zapala mi się kontrolka smarowania w zestawie wskaźników, myślę pewnie żarówka spalona i niewiele myśląc rozebrałem licznik a tam diody? Hehe, no dobra teraz pytanie. Gdzie znajduje się ten czujnik i czy zwarcie (nie wiem ile przewodów idzie do tego czujnika) w kostce lub przewodu z kostki do masy silnika powinno zapalić tą kontrolkę? Pytam bo nie wiem jak to sprawdzić i czy pod blokiem dam radę to zrobić?



#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 14573
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 wrzesień 2015 - 19:37

To nie maluch i nie naprawia się pod blokiem - kiedy do tego dojrzejecie , czujnik dostęp od doły z kanału .. Jeden przewód zewrzeć do masy i kontrolka powinna się zapalić .
  • Bogdanek lubi to

#3 lowermann

lowermann

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 579
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 wrzesień 2015 - 19:56

Dzięki andreeas7, etam przesadzasz, rozrząd w Vectrze wymieniałem pod blokiem i dało radę  :) . Myślałem że da radę sięgnąć z góry do czujnika.



#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 14573
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 wrzesień 2015 - 13:58

A co Ty będziesz widział z góry nawet dobrze nie sprawdzisz wycieku z czujnika po wymianie ? - ale skoro chcesz czujnik na silniku .od strony grodzi niedaleko koła zamachowego .

#5 lowermann

lowermann

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 579
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 wrzesień 2015 - 14:38

Masz rację ciężko jest sięgnąć z góry, chciałem tylko sprawdzić czy to faktycznie awaria czujnika zwierając przewód do masy.

Może gdzieś się tylko przywiesił i wystarczy go przemyć :) lub poruszyć? Jakieś drogie te czujniki ciśnienia znalazłem za 70 zł. Masakra, a jakiś zamiennik z innego auta próbował ktoś wkładać? Tak tylko pytam bo zaraz Andrzej mnie opierniczy :) 



#6 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 14573
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 wrzesień 2015 - 14:50

Od niczego nie pasuje tylko oryginalne od Ptcruisera
Jak byś zadał pytanie gdzie sprawdzić ? To bym podpowiedział ..... Siwy przewód końcówka nr 20 na sterowniku silnika bo tam idzie sygnał

#7 lowermann

lowermann

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 579
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 wrzesień 2015 - 14:58

Dzięki, rozumiem że mogę wpiąć się w tą końcówkę przewodem do masy i kontroka powinna się zapalić? Pytam gdyż nie chcę czegoś zepsuć. Zaraz zajrzę do manuala może tam jest opis wyprowadzeń.



#8 lowermann

lowermann

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 579
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 wrzesień 2015 - 20:03

Kurcze bałem się podłączyć, u mnie końcówka w sterowniku nr 20 była koloru niebiesko-siwego, mówimy o tym samym przy grodzi tak? 

Łatwy dostęp do tego czujnika jest przez zdjęcie filtra powietrza i jego obudowy, wtedy wszystko ładnie widać. Wyjąłem przewód zwarłem do masy i kontrolka się zapaliła, przeczyściłem, przedmuchałem podłączyłem i kontrolka działa. Musiało coś nie stykać.

 

Acha, mam pytanie do Ciebie Andreeas7, jak zdjąłem tą górną kostkę od komputera to zauważyłem trochę tak jakby oleju w tej kostce. A może to nie olej? Czym do wyczyścić? I skąd ta substancja podobna do oleju? Może ktoś psiukał kiedyś w tą kostkę czymś?



#9 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 14573
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 wrzesień 2015 - 20:06

Wyczyść płynem do styków elektrycznych - ktoś to smarował bo nie łączyło .Wszelkie dostępne schematy są do wersji ze sterownikiem cztero kostkowym po 2002 r - ty masz 2000 r i tam jest inaczej . Kolor przewodu pozostaje ten sam.

#10 lowermann

lowermann

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 579
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 wrzesień 2015 - 20:11

Dzięki za info, faktycznie szukałem w książce napraw i nie znalazłem.



#11 lowermann

lowermann

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 579
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 wrzesień 2015 - 19:47

Numer przy kostce komputera w tym roczniku, sterownik 2 kostkowy to dwunastka (12).  Dalej występuje problem, znalazłem jednak przyczynę, nie łączy kostka, wydaje się iż trzeba dogiąć blaszkę w kostce gdyż jest ona na płasko i nie sprężynuje, a tym samym nie dociska. Łatwo rozebrać tą kostkę?



#12 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1987
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 22 wrzesień 2015 - 07:35

Masz rację ciężko jest sięgnąć z góry, chciałem tylko sprawdzić czy to faktycznie awaria czujnika zwierając przewód do masy.
Może gdzieś się tylko przywiesił i wystarczy go przemyć :) lub poruszyć? Jakieś drogie te czujniki ciśnienia znalazłem za 70 zł. Masakra, a jakiś zamiennik z innego auta próbował ktoś wkładać? Tak tylko pytam bo zaraz Andrzej mnie opierniczy :)


Witam

70 zloty to normalna cena za ten czujnik. To chyba najtańszy czujnik jaki znajduje się w Pt.
:bigmeen

#13 lowermann

lowermann

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 579
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 wrzesień 2015 - 09:45

To za niewiele więcej zł już kupi fajny czujnik ciśnienia z zegarem który wskazuje dokładnie parametry podczas pracy a nie tylko stan 1 lub 0 :)



#14 lowermann

lowermann

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 579
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 wrzesień 2015 - 22:30

Przyjrzałem się dzisiaj temu czujnikowi i nie jest on dokręcany do kołnierza tak jak myślałem, tylko ma uszczelnienie na gwincie :) hehe bezsensowne rozwiązanie, ah Ci amerykanie.

 

Kostkę rozbiera się bardzo łatwo.

1. Odłączamy kostkę, od góry kostki (gdzie idzie kabel do komputera) ściągamy czarny kapselek podważając śrubokrętem delikatnie. Pod czarnym kapselkiem jest gruba niebieska gumka, wyciągamy ją i przesuwamy wyżej na kabel, teraz zaglądamy z przodu wtyczki (czyli dół), jest tam taka niebieska nasadka, musimy ją wysunąć i zdjąć, z boku kostki widać przetłoczenia tej nasadki, bierzemy cienki śrubokręt i przesuwamy do przodu aż całkiem wyjdzie.

 

Teraz bierzemy cieniutki szpikulec i leciutko odginamy (patrząc od przodu) w dół zatrzask który trzyma kabel i kabelek ładnie wychodzi.

 

Teraz gdy mamy na wierzchu kabelek wystarczy wcisnąć do środka języczek blaszki żeby był dobry docisk.

Składamy w odwrotnej kolejności.

 

Cieszymy się gdy działa. 



#15 Fafiko

Fafiko

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 2
  • Dołączył:  26 sty 2017
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Michal
  • Skąd::Göteborg
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 styczeń 2017 - 23:44

Witam mam problem podmieniłem czujniki oleju, sprawdziłem ciśnienie wszystko gra,
autko ma przejechane 140.000 po wymianie rozrządu.
lampka oleju zapala sie po 2 minutach,
wcześniej po przejechaniu około 10 km.
był sygnał dzwiękowy i lampka zapalała sie i gasła
po chwili 1/2min. jeszcze raz
za trzecim razem to samo ale już nie gasła. teraz to na zimnym silniku po 2min. odrazu sie zapala i już nie gaśnie .
Autko ogólnie super chodzi

#16 bagro

bagro

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 848
  • Dołączył:  04 kwi 2012
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 GT - M
  • Imię:Romek

Napisano 27 styczeń 2017 - 09:51

Michał piszesz że sprawdziłeś ciśnienie oleju więc napisz;

Olej zimny - ile ma na wolnych oraz ile ma na wysokich obrotach

Olej gorący - ile ma na wolnych oraz ile ma na wysokich obrotach.



#17 Fafiko

Fafiko

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 2
  • Dołączył:  26 sty 2017
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Michal
  • Skąd::Göteborg
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 luty 2017 - 20:14

Michał piszesz że sprawdziłeś ciśnienie oleju więc napisz;
Olej zimny - ile ma na wolnych oraz ile ma na wysokich obrotach
Olej gorący - ile ma na wolnych oraz ile ma na wysokich obrotach.

Na zimnym ma ponad 5
A na ciepłym ponad 2,2 na wolnych, silnik super wiec co? Może być błąd w komputerze ?

#18 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 14573
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 luty 2017 - 20:23

Jeśli wiązka przemierzona od czujnika do sterownika silnika i sprawdzone sygnały z czujnika ze to nie czujnik sygnalizuje usterkę - to pozostaje tylko usterka sterownika silnika .

#19 jakub-1977

jakub-1977

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 300
  • Dołączył:  07 gru 2016
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Rafał
  • Skąd::Gołańcz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 maj 2017 - 17:26

Witam mam pt cruiser 2,2 crd 150 koni i też po nocy na zimnym silniku od jakiegoś czasu odpalam kontrolka gaśnie i po sekundzie mrugnie wraz z gongiem wymieniłem olej liqi molly 10w/40 i wkład filtra ale jest bez zmian błędów żadnych komp nie odczytuje co doradzacie.

#20 Zuza

Zuza

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 682
  • Dołączył:  31 sty 2017
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:1,6M
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 maj 2017 - 20:50

Przy okazji - śledząc posty Pitomaniaków mam wewnętrzne rozterki . Oszczędzacie na częściach a wydajecie krocie na ozdóbki chromowane? !Czy nie lepsza sprawna " surowizna" ( jak to ktoś wcześniej określił ) niż cacko na cegłówkach ???







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych