Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Stuki w silniku


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
35 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.MariuszS_*

Bezimienny Gość.MariuszS_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 27 październik 2015 - 15:32

Witam mam pewien problem, mianowicie po całonocnym postoju silnik głośno pracuje. Dzieje się tak tylko na zimnym silniku, gdy jest ciepły wszystko ok. Byłem z tym u "fachowca" a on powiedział że ten typ tak ma. Nie bardzo w to wierzę. Podejrzewam hydrauliczne popychacze zaworów a dokładnie jeden z nich. Zastanawiam się na ile to poważna usterka i czy już się tym martwić, czy czekać aż zacznie pukać też na ciepłym silniku o ile ten wcześniej nie wyzionie ducha  :glupek  Jeżeli ktoś może podzielić się opinią na ten temat, będę bardzo wdzięczny.



#2 Bezimienny Gość.MostBlackSheep_*

Bezimienny Gość.MostBlackSheep_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 27 październik 2015 - 17:27

Ile czasu po zapaleniu silnika stuka?



#3 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 październik 2015 - 17:29

W pierwszej kolejności zrób płukankę silnika liqui moly i zalej zalecany olej 5w30 - wyeliminujesz zapchane kanały olejowe od sterowania kasatorow .

#4 Bezimienny Gość.MariuszS_*

Bezimienny Gość.MariuszS_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 27 październik 2015 - 17:37

Stuka pewnie z 5 minut. Zalany mam Mobil półsyntetyk 10W40. To może być wina oleju? 



#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 październik 2015 - 17:39

W tym modelu silnika zdarzały mi się jednostki z totalnie zapchanymi magistralami olejowymi - zastanawiałem się czy oby ktoś w ogóle wymieniał olej od nowości .

#6 Bezimienny Gość.MostBlackSheep_*

Bezimienny Gość.MostBlackSheep_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 27 październik 2015 - 17:41

Oj, jak stuka 5min na 10w40 to raczej nic dobrego. Przepłucz j/w najpierw. To najtańsze rozwiązanie/pierwszy krok.



#7 Bezimienny Gość.MariuszS_*

Bezimienny Gość.MariuszS_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 27 październik 2015 - 20:26

Nie wiem co z nim było wcześniej, przyjechał z Niemiec. Jak go kupiłem zaprowadziłem do serwisu amerykańców w Warszawie i zostawiłem tam 2500 zeta. Pytałem o to pukanie to mówili żeby olać... Może chcieli zarobić za jakiś czas bo np. powypalają się zawory i będzie grubsza robota. Myślę czy nie wymienić tych popychaczy, tylko że to znowu minimum 800.


Czym grozi jazda z tą usterką? Może pojeździć do czasu aż zacznie pukać też na ciepłym silniku...



#8 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 październik 2015 - 20:31

Ok spokojnie decyzji nie podejmuje się na szybko tylko po przemyśleniu - jest na to czas nic się nie stanie na biegu jak pojedziesz .

#9 Bezimienny Gość.MariuszS_*

Bezimienny Gość.MariuszS_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 27 październik 2015 - 20:33

Plan mam taki żeby do wiosny poczekać i wtedy się za to wziąć. Nie wiem tylko czy nie rozklekoczą się zawory...



#10 Bezimienny Gość.MostBlackSheep_*

Bezimienny Gość.MostBlackSheep_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 27 październik 2015 - 21:33

Olejowy regulator luzu zaworowego ma to do siebie że jak jest uszkodzony to szybciej domyka zawór. Wypalenie raczej z głowy:). Mogą krzywki dostać w tyłek i ewentualnie wałki bo luz będzie. Ale jak ciśnienie ok i nie klepie mocno hmmm. Na logikę to jest tak (na moją). Ciepło olej szybciej płynie. Zimno wolniej. Ciepły szybciej przepłynie przez jakąś tam średnicę kanału. Zimny ma zakalec. "szklanka" jest zasilana mniej w olej co rośnie wprost proporcjonalnie do przypływu temperatury oleju. Boooo, wtedy olej rzadki i szybciej wypełni ci te kasatory. Ot co:). Nadal jestem za płukaniem.



#11 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 październik 2015 - 21:40

I to jest słuszna uwaga , a cześć ludzi z forum boi się tej procedury prostej i skutecznej a zarazem przywracającej zarówno czystości silnika , sprawność pracy pierścieni uszczelniających na tłokach i pracy właśnie kasatorow hydraulicznych .

#12 Bezimienny Gość.MostBlackSheep_*

Bezimienny Gość.MostBlackSheep_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 27 październik 2015 - 21:44

Noo. Dodatkowo nagarek zniknie z "olejowych". Bezcenne. Zaraz zacznie mniej oleju brać bo pierścienie zaczną działać heheheh



#13 Mario

Mario

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 510
  • Dołączył:  03 kwi 2013
  • Rok Produkcji:---------
  • Silnik:-----------
  • Imię:...............
  • Skąd::..............
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 28 październik 2015 - 06:49

[quote name='MostBlackSheep' timestamp='1445978669' post='246924'] Zaraz zacznie mniej oleju brać bo pierścienie zaczną działać [/quote

Co ty kwasisz , na forum było pisane że nasze CRD nie biorą oleju.



#14 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 październik 2015 - 07:08

Ma racje i nie dotyczy to tylko benzyny a każdego silnika spalinowego także i diesla (mimo ze nasze crd praktycznie nie biorą oleju ) .
Zmycie nagaru przywraca sprężystość sprężyny w pierścieniu olejowym i przywraca jej normalna prace .

#15 Bezimienny Gość.MariuszS_*

Bezimienny Gość.MariuszS_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 28 październik 2015 - 07:41

Ok Panowie. Czy możecie napisać krok po kroku jak zrobić tą płukankę.. 



#16 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 październik 2015 - 09:02

Kupujesz płukankę liqui moly nr 2662 , zalewasz na zimnym silniku do starego oleju , odpalasz auto i pozostawiasz na wolnych obrotach na 15-25 minut , spuszczasz , wymieniasz filtr oleju - zalewasz nowy i wszystko .

Załączone pliki

  • Załączony plik  image.jpeg   780,92 KB   8 Ilość pobrań

  • SPOOKS lubi to

#17 Bezimienny Gość.MariuszS_*

Bezimienny Gość.MariuszS_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 28 październik 2015 - 09:10

Czy silnik się po tym nie rozszczelni? Mam przelatane 140000



#18 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 październik 2015 - 09:12

To nie ma nic do rozszczelnienia silnika - jeśli jest sprawny to nic się nie zmieni.

#19 Bezimienny Gość.MariuszS_*

Bezimienny Gość.MariuszS_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 28 październik 2015 - 09:29

Ok. Dziękuję za informacje  :szacun  Zacznę od tej płukanki i się zobaczy...



#20 Bezimienny Gość.MostBlackSheep_*

Bezimienny Gość.MostBlackSheep_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 28 październik 2015 - 19:42

Ja chyba też kupie i zrobię. I tak "targam" od jutra wszystko:). Po co mają palce boleć od czyszczenia rowków tłoka:). A ten dolny najgorszy w czyszczeniu. Robimy to pierwszym pierścieniem bo drugi się łamie aaale to już nie na ten temat.







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych