Skocz do zawartości


Uwaga!

Przed logowaniem zapoznaj się z tematem Pierwsze logowanie na forum


Zdjęcie

Błąd P0172


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Canadian82

Canadian82

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 78
  • Dołączył:  17 cze 2014
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Tomek
  • Skąd::Stalowa Wola
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 listopad 2015 - 09:33

Witam serdecznie

 

W ostatnim tygodniu podczas jazdy zapaliła się pomarańczowa kontrola silnika. Po przeprowadzeniu na szybko testu kluczykowego wyskoczył błąd P0172.

 

Natomiast co dziwne wczoraj wieczorem spróbowałem ponownie wykonać test kluczykowy. Znów wyświetlił się ów błąd po czym pojawiły się poziome kreski i na koniec napis done.

 

Dzisiaj z rana siadam do samochodu, odpalam i ku mojemu zdziwieniu pomarańczowa kontrolka już się nie pali.

 

Czy możliwe jest resetowanie błędów przez test kluczykowy?

 

Dzięki z góry za nieocenioną pomoc i wszelkie uwagi oraz wskazówki...



#2 lowermann

lowermann

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 579
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 listopad 2015 - 10:01

To normalne że pojawiają się poziome kreski i na koniec done jak nie ma innych błędów.

Nie jest możliwe resetowanie błędów przez test kluczykowy.

Napisz jak błąd wróci.



#3 Canadian82

Canadian82

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 78
  • Dołączył:  17 cze 2014
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Tomek
  • Skąd::Stalowa Wola
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 listopad 2015 - 11:21

To w takim razie może samochód sam się naprawić?

 

Oczywiście to kategoriach żarty pytanie...Bardziej mnie interesuje co sprawdzić po takim kodzie...



#4 DAREK 75

DAREK 75

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 367
  • Dołączył:  12 cze 2015
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:1.6
  • Imię:Darek
  • Skąd::podkarpackie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 listopad 2015 - 12:35

P0172

  0172 - Chrysler Rodzaj Układ napędowy - Pomiar powietrza i paliwa - ISO / SAE Kontrolowany Opis

Układ paliwowy Rich Warunki

Lokalizacja Bank 1 Czujnik 1 Przyczyna

ECT wejście czujnika więcej niż 170 ° C, silnik pracuje w pętli zamkniętej, BTS wejście powyżej 20 ° C, na wysokościach poniżej 8000 ft., Test rozpoczął i PCM wykrył polecenia wtryskiwacza paliwa, że ​​zmniejszone wtryskiwacza szerokości impulsu o 25% LONGFT wraz z krótkim terminie polecenia kompensacji (7% ze względu na bogatą powietrza / paliwa stanu mieszanki


Użytkownik DAREK 75 edytował ten post 04 listopad 2015 - 12:48


#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 14562
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 listopad 2015 - 13:04

Pełna specyfikacja i nie zgwałcona przez tłumacza

Załączone pliki

  • Załączony plik  image.jpeg   802,26 KB   10 Ilość pobrań

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 04 listopad 2015 - 13:05


#6 MostBlackSheep

MostBlackSheep

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 52
  • Dołączył:  19 paź 2015
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 crd
  • Imię:Arkadiusz
  • Skąd::Katowice
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 listopad 2015 - 19:30

-nieszczelny układ wydechowy(przed sondą lambda),

-mechaniczny problem silnika, yyyy sonda lambda?

-problem sonda lambda,

-zanieczyszczone paliwo.

Styki/wtyczka do sondy na początek do sprawdzenia na mój gust :D



#7 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 14562
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 listopad 2015 - 19:45

W tym modelu silnika pęka Kolektor wydechowy i melduje błąd drugiej sondy Lambda - wielo osob się na tym przyjechało i skończyło się ze wymiana sondy nic nie pomogła

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 04 listopad 2015 - 19:46


#8 Canadian82

Canadian82

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 78
  • Dołączył:  17 cze 2014
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Tomek
  • Skąd::Stalowa Wola
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 listopad 2015 - 13:19

Rozumiem

 

Dzięki serdeczne za wszystkie podpowiedzi. Dzisiaj rano oddałem samochód do mechanika zobaczymy co on wymodzi...będę meldował na bieżąco...



#9 Canadian82

Canadian82

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 78
  • Dołączył:  17 cze 2014
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Tomek
  • Skąd::Stalowa Wola
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 listopad 2015 - 15:56

Wróciłem tyle co od mechanika. Diagnoza: do wymiany sonda lambda...dopiero do zamówienia. Pytałem czy sprawdzał kolektor wydechowy i czy tam nie ma nieszczelności...podobno nie...umówiłem się na wymianę sondy za tydzień...póki co mogę jeździć...



#10 yarek777

yarek777

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 26
  • Dołączył:  24 lis 2015
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Jarek
  • Skąd::Elblag
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 luty 2016 - 20:52

Witam,bardzo prosze o pomoc,dzis wracajac z pracy zauwazylem,ze silnik nierowno pracuje,kilkakrotnie zgasl mi dojezdzajac do swiatel,prawde mowiac nawet kilkanascie razy poki dojechalem do domu,mam mnostwo swiatel po drodze do domu,spadaja obroty i gasnie

Metoda kluczykowa pokazuje 2 bledy 1684 i 0172 z tego co piszecie pierwszy blad to slaby aku,ale to akurat niemozliwe(jest nowy) a drugi sonda lambda lub kolektor wydechowy,do sprawdzenia a moze te 2 bledy razem znacza cos innego,jezeli nie jest to akumulator

 

bardzo prosze o odpowiedz

 

i czy moge jutro rano jechac do pracy?jade o 5,30 to nie sa jescze wlaczone swiatla to moze dojade na wyzszych obrotach?czy to niebezpieczne?a jak tylko bede mogl to odrazu zadzwonie do mechanika 


dodam jeszcze ze jak nawet silnik nie zgasnie zatrzymujac sie,to badzo nierowno pracuje i odczuwam lekkie trzesienie auta siedzac w srodku



#11 MANDEY

MANDEY

    PT PRO

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 663
  • Dołączył:  13 sty 2013
  • Rok Produkcji:2006 Route 66
  • Silnik:2,2crd M
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Zielona Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 luty 2016 - 22:12

Ryzykowna jazda. W każdej chwili może zgasnąć i nie pojedzie dalej. Sprawdź napięcie akumulatora, i podładuj go.



#12 Majkelo

Majkelo

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 52
  • Dołączył:  20 sie 2018
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.4 A + LPG
  • Imię:Michał
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 styczeń 2019 - 07:38

Odgrzewam kotleta...

 

Wczoraj po zatankowaniu - gaz i benzyna - zaczęło się szarpanie po wejściu na gaz.

Silnik zgasł. odpalił w bólach i zaczęła migać kontrolka silnika. Po kilku minutach ustabilizowała się i świeciła ciągłym światłem - kluczykowa metoda pokazała P0170. Samochód jednak jechał normalnie.

Przejechałem około 40km i po wyłączeniu i włączeniu silnika check zgasł, auto pali i jeździ normalnie.

Metoda kluczykowa pokazuje jednak P0172 i ten błąd jest teraz stały.

Dodam, że przed tankowaniem nie miałem żadnych błędów...

Paliwo, sonda, kolektor? Sondy oryginalne NGK...

 

Pzdr



#13 Dorka

Dorka

    VIP

  • Administrator
  •   
  • Posty: 3621
  • Dołączył:  14 mar 2012
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 A Gaz
  • Imię:Dorota
  • Skąd::Dolnyśląsk
  • Płeć: Kobieta

Napisano 03 styczeń 2019 - 10:31

W dziale technicznym jest bardzo dużo o tym, musisz napisać jeszcze parę postów, lub wpłacić drobną sumę na rzecz forum.


https://ptclub.pl/in...tclub/?p=250755







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych