Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Alternator 5033177AB - wysokie napięcie ładowania, błąd P0340

alternator 5033177AB P0340 czujnik rozrządu

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.coolspot_*

Bezimienny Gość.coolspot_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 28 listopad 2015 - 13:46

Hello.

Potrzebuję wsparcia w zakresie alternatora i czujnika położenia rozrządu.

Tydzień temu zapaliła się kontrolka silnika, silnika wciąż działał. Po próbie ruszenia silnik zgasł. Bez problemu ponownie odpalił. Zjechałem na pobocze o metodą kluczykową pokazał się błąd P0340. Odłączyłem akumulator na kilka minut, kontrolka zgasła i tak przejechałem ok 100 km gdy znów się zapaliła. Silnik pracuje i autko jeździ bez problemu.

 

W garażu zabrałem się za diagnozę i wykonałem co następuje:

- wyczyszczenie styków(gniazdo, wtyk) czujnika położenia rozrządu - był na zewnątrz zaolejony (przy okazji wyszło, że trzeba uszczelkę pokrywy zaworów wymienić),

- sprawdziłem czy do czujnika dochodzi napięcie zasilania 5V - jest ok 4,99 V, czy jest masa - OK, natomiast na przewodzie sygnałowym z NGC przychodzi 8,2-8,9 V w stosunku do masy - a chyba nie powinno bo tam nie powinno powinno być żadnych potencjałów i to czujnik halla (CAM) daje od 1 do 5 V do NGC

- sprawdziłem napięcie ładowania akumulatora i wyszło, że alternator daje na wolnych obrotach 15 V a przy wyższych 15,3 - 15,5.

 

W pierwszej kolejności chyba trzeba wymienić alternator (czy napewno) i ustabilizować napięcie ładowania a dopiero brać się za resztę ?

 

Ostatnio zauważyłem również delikatne migotania podczas pracy silnika żarówek oświetlenia wnętrza.

 

Czy alternator 5033177AB można zastąpić innym do PT np. 5033054AB lub innym bardziej dostępnym np. na Allegro ?

 

Auto to: PT 2.4 l Automat 2002 rok.

 

Proszę o wskazówki co do dalszych działań diagnostycznych.


Użytkownik coolspot edytował ten post 28 listopad 2015 - 14:02


#2 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 672
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 listopad 2015 - 14:58

Ciężko mi powiedzieć jako nowicjuszowi, ale może się okazać że regulator napięcia podawanego w alternatorze jest w sterowniku (komputerze samochodu) i wymiana alternatora może nic nie dać. Narazie może zajmij się tym błędem czujnika rozrządu.


Użytkownik lowermann edytował ten post 28 listopad 2015 - 15:07


#3 Bezimienny Gość.coolspot_*

Bezimienny Gość.coolspot_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 28 listopad 2015 - 16:26

Napięcie sprawdzałem na akumulatorze i w kilku innych miejscach odbiorników.
Ze schematu elektrycznego wynika, że z alternatora idzie napięcie bezpośrednio w instalację i do akumulatora i dodatkowy odczep idzie do komputera. Są to moje pierwsze doświadczenia z elektryką PT i pewnie trzeba będzie nad tym posiedzieć.

#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 listopad 2015 - 21:16

Regulator alternatora znajduje sie w sterowniku silnika - po co szukać problemu w alternatorze jak jest on sprawny ? , co do czujnika położenia walka rozrzadu sprawdzałeś napięcia na odpietym czujnika ? czy podłączonym .
Do sprawdzenia wiązka od czujnika walka do sterownika . I z drugiej strony te czujniki padają jak muchy zwłaszcza z zamienników .
  • lowermann lubi to

#5 liseczek

liseczek

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3318
  • Dołączył:  27 lip 2011
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:Aktualnie brak
  • Imię:Tomasz
  • Skąd::Sobótka
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 28 listopad 2015 - 21:22

z P0340 u mnie były trochę inne obiawy (problem z odpaleniem, jak już odpalił to chodził silnik) i wymiana czujnika pomogła - nie robiłem żadych pomiarów - już tak chodzi jakieś 6 lat



#6 Bezimienny Gość.coolspot_*

Bezimienny Gość.coolspot_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 29 listopad 2015 - 10:50

Regulator alternatora znajduje sie w sterowniku silnika - po co szukać problemu w alternatorze jak jest on sprawny ? , co do czujnika położenia walka rozrzadu sprawdzałeś napięcia na odpietym czujnika ? czy podłączonym .
Do sprawdzenia wiązka od czujnika walka do sterownika . I z drugiej strony te czujniki padają jak muchy zwłaszcza z zamienników .

Napięcia sprawdzałem przy odłączonym czujniku CAM na pinach we wtyczce, która idzie do czujnika.

Użytkownik coolspot edytował ten post 29 listopad 2015 - 10:51


#7 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 listopad 2015 - 10:58

Wnioski ?
Albo jest uwalony sterownik ewentualnie jest przebicie na wiązce od sterownika do czujnika walka rozrzadu .

Jest tez możliwość ze przewody zbierają śmieciowe informacje , które sie zniwelują po podłączeniu czujnika , jutro sprawdzę to ci potwierdzę te tezę .

#8 Bezimienny Gość.coolspot_*

Bezimienny Gość.coolspot_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 29 listopad 2015 - 15:14

Prawdopodobnie usterka zdiagnozowana. Wyciągnąłem dwie 40-pinowe wtyczki z "komputera" i okazało się, że dolna wtyczka i jej styki "pływają" w oleju.

 

Rozebrałem wtyki do gołych plastików, przemyłem benzyną ekstrakcyjną wszystkie elementy, wysuszyłem i napięcie ładowania jest między 14,4 V a 14,7 V.

Co do czujnika to chyba trzeba trochę pojeździć ... może problem był wspólny i czujnik jest ok.

 

Jedyne nad czym się zastanawiam to skąd w tej wtyczce  olej !!



#9 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 listopad 2015 - 16:38

A skąd ma być ? Mądry mechanik lub właściciel konserwował stara szkoła z lat 80

#10 Bezimienny Gość.coolspot_*

Bezimienny Gość.coolspot_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 29 listopad 2015 - 16:59

:)

#11 Bezimienny Gość.coolspot_*

Bezimienny Gość.coolspot_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 06 styczeń 2016 - 21:17

Kończąc temat. Czujnik wymieniony na ten sam numer katalogowy (zakup używanego za 40 zł). Przejechane 3000 km i jest ok.







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych