Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


2.2 CRD z 2004 roku


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.gruby33_*

Bezimienny Gość.gruby33_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 29 grudzień 2015 - 23:25

Witam.

Jutro koło południa mam podjechać obejrzeć te auto:

http://olx.pl/oferta...D5-IDd2EMh.html

Ogólnie dzwoniąc dowiedziałem się, że samochód kupił synowi, który jeździł nim 7 miesięcy i od września stoi nie używany (kilka razy nim jeździł) gdyż syn na studiach we Wrocławiu. Handlarzem ponoć nie jest tylko prywatną osobą.

Ale wiadomo i tak trzeba oglądać jak by się od handlarza brało :)

A wy co sądzicie o takim zakupie?



#2 andmis

andmis

    VIP

  • Moderator
  •      
  • Posty: 4970
  • Dołączył:  19 wrz 2010
  • Rok Produkcji:2003 LTD
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::DOA
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 grudzień 2015 - 23:41

W tym silniku nie wymienia się rozrządu ot tak, podejrzany.



#3 indianer

indianer

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5713
  • Dołączył:  04 maj 2011
  • Rok Produkcji:2008
  • Silnik:HHR LT 2.4 M
  • Imię:TADEUSZ
  • Skąd::NOWY SĄCZ
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 grudzień 2015 - 23:48

Tak czytam sobie ten opis i sie zastanawiam czy aby ten sprzedający jednak nie jest handlarzem. Bo napisał że w aucie wymieniany był rozrząd, a jest to jednostka mercedesa i jest na łańcuszku,praktycznie się tego nie wymienia.



#4 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 30 grudzień 2015 - 00:01

Kamil, możesz podjechać i tak jak pisali przedmówcy, tam się nie wymienia rozrządu, więc zapytaj z jakiego powodu wymieniał gość, he, he, he....

Dla mnie podejrzana oferta.



#5 Bezimienny Gość.gruby33_*

Bezimienny Gość.gruby33_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 30 grudzień 2015 - 00:31

Dobre spostrzeżenie. Dzięki za radę.

Więc są 3 wyjścia:

- coś walnęło i robił rozrząd

- gość się nie zna i mechanik zrobił go w konia

- handlarz się nie zna i sam siebie tym opisem zrobił w konia (a napisze, że zrobiony to szybciej pójdzie)

 

Jutro z rana będę go atakował telefonicznie :)

 

 

Jeszcze w obrębie kilkudziesięciu kilometrów  znalazłem taką ofertę:

http://olx.pl/oferta...html#eb03ba4242



#6 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 30 grudzień 2015 - 00:40

Kamil, zapytaj go albo sprawdź czy działają halogeny. Dodatkowo, jak już tam będziesz sprawdź błędy metodą kluczykową (tu masz jak to się robi http://ptclub.pl/ind...&fromsearch=1).

Co do tego drugiego, brak jakichkolwiek znaczków na drzwiach i na tylnej klapie (nie wiem,  cały był malowany?).

Aha, zapomniałem, dopytaj i sprawdź jaki akumulator jest w samochodzie. W 2,2 CRD powinien być żelowy. Często handlarze wsadzają zwykłą kwasówkę, która jest dużo tańsza. Do naszych dieselków aku kosztuje około 600 zł. Powinien byc OPTIMA RED i wyglądać coś jak ten:

Załączone pliki



#7 Bezimienny Gość.gruby33_*

Bezimienny Gość.gruby33_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 30 grudzień 2015 - 00:49

Dzięki.

A o co chodzi z tymi halogenami?

I czy inny zwykły akumulator ma jakieś skutki uboczne w tym modelu? W każdym aucie nie ma chyba różnicy co za akumulator siedzi byle parametry były odpowiednie.


Użytkownik gruby33 edytował ten post 30 grudzień 2015 - 00:57


#8 Voltek

Voltek

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 994
  • Dołączył:  13 kwi 2014
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1,6 M
  • Imię:Radek
  • Skąd::Kalisz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 grudzień 2015 - 01:00

Odnośnie halogenów częsta usterka uszkodzony przełącznik zespolonych świateł. Wypadają się styki.

#9 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 30 grudzień 2015 - 01:04

Charakterystyka ładowania jest dopasowana do żelowego. Dodatkowo, weź pod uwagę, że on jest pod siedzeniem pasażera, w kabinie. Może i nie jest odczuwalny żaden zapach, ale ja się lepiej czuję jak mam żelowy. Poza tym, jak ma być oryginalny i żelowy to niech taki będzie. Dłużej z pewnością wytrzyma i może dać większy prąd. Zostawiłem kiedyś na tydzień światło wewnątrz. Po powrocie wsiadłem, przekręciłem kluczyk i pojechałem. Nie wiem czy udałoby się to na zwykłej kwasówce. Jeżeli już tak bardzo jest Ci to obojętne, to chociaż może to być argument na zbicie ceny w przypadku zamontowania zwykłego.

Co do halogenów, tak jak napisał Radek, to spotka każdego z nas, wcześniej lub później. Oczywiście można sobie z tym poradzić, ale następny argument do zbicia cena masz.



#10 Voltek

Voltek

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 994
  • Dołączył:  13 kwi 2014
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1,6 M
  • Imię:Radek
  • Skąd::Kalisz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 grudzień 2015 - 01:11

Literówka wypalają się styki sorry

#11 Bezimienny Gość.gruby33_*

Bezimienny Gość.gruby33_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 30 grudzień 2015 - 11:06

Teraz tak się mocnej zastanawiam czy jechać czy nie.

Dzwoniłem do gościa i pytałem o ten rozrząd czemu wymieniał. Mówi, że zawsze w nowym aucie wymienia jak kupi, żeby nic się nie zepsuło. Pytając ale po co skoro to rozrząd na łańcuchu i nic się tam długo nie robi to zamarł ciszą i mówi ale jak to na łańcuchu przecież tam są paski. Uświadamiając dalej, że na każdej stronie i każdym sklepie z częściami do tego modelu jest rozrząd łańcuchowy mówi, że nie wiem zawsze oddaje swojemu mechanikowi i mówił mu, że wszystko sprawdził i zrobił też rozrząd. Powiedział, że zadzwoni i może znajdzie jakieś dokumenty co było robione.

A na sam koniec mówi aaa to chyba pan kiedyś dzwonił o ten samochód i pytał też o ten rozrząd bo znajomy mi go kiedyś wystawił ze swojego firmowego konta.

Niestety nie dzwoniłem i tak powiedziałem i usłyszałem, że ok to nie wiem ale spyta swojego mechanika...



#12 andmis

andmis

    VIP

  • Moderator
  •      
  • Posty: 4970
  • Dołączył:  19 wrz 2010
  • Rok Produkcji:2003 LTD
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::DOA
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 grudzień 2015 - 11:23

Teraz tak się mocnej zastanawiam czy jechać czy nie.

Dzwoniłem do gościa i pytałem o ten rozrząd czemu wymieniał. Mówi, że zawsze w nowym aucie wymienia jak kupi, żeby nic się nie zepsuło. Pytając ale po co skoro to rozrząd na łańcuchu i nic się tam długo nie robi to zamarł ciszą i mówi ale jak to na łańcuchu przecież tam są paski. Uświadamiając dalej, że na każdej stronie i każdym sklepie z częściami do tego modelu jest rozrząd łańcuchowy mówi, że nie wiem zawsze oddaje swojemu mechanikowi i mówił mu, że wszystko sprawdził i zrobił też rozrząd. Powiedział, że zadzwoni i może znajdzie jakieś dokumenty co było robione.

A na sam koniec mówi aaa to chyba pan kiedyś dzwonił o ten samochód i pytał też o ten rozrząd bo znajomy mi go kiedyś wystawił ze swojego firmowego konta.

Niestety nie dzwoniłem i tak powiedziałem i usłyszałem, że ok to nie wiem ale spyta swojego mechanika...

Daj sobie spokój z tym handlarzem, Bóg wie co jeszcze wymyśli z tym autem, może, że to hybryda. Szukaj dalej i posiłkuj się informacjami z forum, tu nikt Cię nie oszuka.

A, w tej drugiej ofercie poduszka od kierowcy wymieniana, musiał być jakiś dzwon, nawet rejestracja pomarszczona, no i dlaczego tylna belka wymieniona. Auto po przejściach.


Użytkownik andmis edytował ten post 30 grudzień 2015 - 11:33


#13 Bezimienny Gość.gruby33_*

Bezimienny Gość.gruby33_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 30 grudzień 2015 - 20:26

Więc tak byłem zobaczyć tego pierwszego srebrnego.

Ogólnie stan środka i blacharki jest dobry. Parę poprawek przy zderzakach itp by się przydało. Środek czysty i zadbany bez śladów picowania do sprzedaży. Gdzie miał być brudny tam był.

Silnik. Odpala z pierwszego, chodzi równo i nie przerywa. Nie jeździłem jeszcze żadnym PT ale wydaje mi się, że żwawo przyspiesza od 2000 obrotów. Hamulce i zawieszenie wydają się być ok. Akumulator też oryginalny OK.

Teraz co mnie zaniepokoiło:

- 2 błędy po sprawdzeniu metodą kluczykową: P0403 i P1130.

  Jeśli dobrze odszyfrowałem to pierwszy uszkodzony lub coś innego od EGR, drugi to coś z prądem ładowania.

- Co chwila piszczy pasek klinowy - do wymiany. Trzeba przy gazować i na chwilę ustaje.

- Przy gazowaniu i wyższych obrotach (chyba od 4) wali wielką czarną chmurą

- Podczas jazdy (i dużoooo mniej na postoju) przy dodaniu lekko gazu kiedy wchodzi na okolice 1500 obrotów jest jakiś dziwny dźwięk z przodu od strony pasażera jak by coś strasznie drżało. Ciężko było zlokalizować skąd dochodzi gdyż na postoju prawie tego nie ma a jedynie przy jeździe. Kiedy przekroczy już ten próg obrotów jest cisza.

 

Na handlarza mi nie wyglądał gdyż samochód w jego prywatnym garażu. Lub handlarz dobrze zakamuflowany :)

Jak na razie zbita cena o ok. 500zł. Ale i tak nie mogłem go kupić gdyż samochód zarejestrowany na żonę, a ona na wyjeździe z synem i umowy i tak nie mógł spisać.

Ogólnie umówiłem się wstępnie od nowego tygodnia jak żona wróci i powiedział, że odda do mechanika aby wymienił ten piszczący pasek i sprawdził te drżenie i błędy.

 

 

A wy co na chłodno sądzicie. Bo nie ukrywam, że to auto ma w sobie to coś i na żywo jeszcze bardziej przykuło moją uwagę niż oglądając PT na zdjęciach :)



#14 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 30 grudzień 2015 - 20:52

1130 to błąd ciśnienie na szynie paliwa, więc nie tak do końca należy to ignorować. Biorąc pod uwagę czarną chmurę, o której piszesz, może to być coś z wtryskami (choć nie musi, bo one lubią puszczać bąki choćby przez niesprawny układ klap w kolektorze ssącym). Z tym piszczeniem to fakt, może być coś z paskiem, ale ja przy takich objawach zbierałem sprzęgiełko alternatora z podłogi w garażu. Aut dużo na rynku, ja bym sobie go dopuścił. Wiem, wiem... Napaliłeś się. Ja też tak miałem i na dzień dobry zainwestowałem prawie 3 tys. Teraz bym się nie dał zrobić w konia.



#15 chromek 1

chromek 1

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5156
  • Dołączył:  13 lip 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Zabrze
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 grudzień 2015 - 20:57

Kamil, słuchaj Darka, bo twoje forum skończy sie tylko na technicznym  :kawka



#16 Bezimienny Gość.gruby33_*

Bezimienny Gość.gruby33_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 30 grudzień 2015 - 21:20

Dzięki za rady.
Zapomniałem jeszcze dopisać, że chyba turbina też kończy żywot bo na jeździe próbnej przy szybszej jedzie było słychać jej świst.

#17 Max 13

Max 13

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 135
  • Dołączył:  21 lis 2015
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 crd "M"
  • Imię:Max
  • Skąd::Opole
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 grudzień 2015 - 21:26

I ta "moc" silnika w ofercie..Rrrrrrrrrrrrr.



#18 chromek 1

chromek 1

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5156
  • Dołączył:  13 lip 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Zabrze
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 grudzień 2015 - 21:32

MAX no co ty lepiej jeden :monika_antonina  jak wcale :kawka

sprzedawca :glupek  miał na myśli że jeden koń wystarczy żeby pitka do domu zaciągnąć :haha  :haha


Użytkownik chromek 1 edytował ten post 30 grudzień 2015 - 21:34


#19 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 grudzień 2015 - 21:52

Turbina ma gwizdać taka praca to norma - co do P0403 to problem z Egr , albo stoi zawór , albo jest uszkodzony siłownik pneumatyczny i nie reguluje , w ostateczności może być zaślepiony i tez będzie tym błędem walić .Co do P113o to usterka jest na szynie paliwa i tu jest rozległe : od uszkodzonego wtryskiwacza , regulatora ciśnienia po usterkę pompy wysokiego ciśnienia - do najprostszego braku paliwa w zbiorniku i tez zapisze ten blad .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 30 grudzień 2015 - 21:52


#20 Bezimienny Gość.gruby33_*

Bezimienny Gość.gruby33_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 30 grudzień 2015 - 23:20

Rodzina i znajomi posiadają w sumie 4 turbo diesle Tucson 2.0, Civic VII 1.7, Peugeot 307 1.6 i Zafira 2.0. W każdym z nich turbiny prawie albo wcale nie słychać, a tu w tym PT w kabinie podczas jazdy było ją wyraźnie słychać.

Co do tego drugiego błędu to ciekawe o czym piszesz bo właśnie rezerwa już się paliła i wskazówka leżała dosyć nisko.







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych