Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Blow Off PiTek


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#21 wnusiooooo

wnusiooooo

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 154
  • Dołączył:  01 paź 2015
  • Rok Produkcji:2008
  • Silnik:2.4T A LPG
  • Imię:Michał
  • Skąd::Sulejów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 luty 2016 - 14:36

Ja mam do was prośbę, czy ktoś Mi może znaleźć odpowiedni blow off i podesłac linka? Nie znam się na tym, ale w swoim srebrnym miałem ten efekt i chcę go jeszcze raz. 



#22 Bezimienny Gość._Pit__*

Bezimienny Gość._Pit__*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 11 luty 2016 - 18:33

Faktycznie, ja posiadam blow off'a u siebie tyle, że nie jest do żaden wynalazek typu piszczek na wężyk podciśnienia itp. bo to moim zdaniem nieporozumienie - ani tego słychać, ani nie wygląda jak się maskę otworzy;p tylko zawór blow off z prawdziwego zdarzenia zaadoptowany do diesla ze sztucznie wytwarzaną "przepustnicą" przez komputer wpięty w czujnik położenia pedału gazu, mini elektryczną sprężarkę wytwarzającą podciśnienie otwierające zawór i sam zawór - komputer monitoruje pedał gazu i w zależności od jego położenia odpowiednio otwiera blow offa. W benzynie, która ma turbo to, bardzo przydatna rzecz pod warunkiem, że generuje ona sporą moc (do kompletu dobrze jest też mieć westgate) bo w momencie zamknięta przepustnicy gdzie Twoje duże TURBO pcha masę powietrza w jej stronę, blow off wypuszcza je w atmosferę i czeka aż znowu wdusisz pedał np. przy zmianie biegu - sprzęgło, puszczasz gaz, psssss, bieg, puszczasz sprzęgło gaz. Mówiąc w skrócie w dieslu się da ale w przypadku pitka to tylko wrażenia akustyczne (jak dla mnie i większości ludzi spotykajacych moje auto chyba miłe bo od razu buzie same się uśmiechają jak sobie syyyyknie) ;) w beznynie bardziej praktyczna rzecz. Tak czy siak polecam dla samego dźwięku ';D;D;D przy czym jeśli już to tylko prawdziwe blow off, nie żadne piszczki na podciśnieniach itp.

 

Oj, słyszysz, że dzwoni, ale nie wiesz w którym kościele ;) Wastegate to zawór upustowy spalin. Nie ma nic wspólnego z BOV'em. On kontroluje ilość gazów wydechowych przepuszczanych przez stronę gorącą turbiny, a tym samym jest odpowiedzialny za utrzymywanie zadanego ciśnienia doładowania. Jest obecny w każdej sprężarce. W tych mniejszych z reguły jest wewnętrzny wastegate, w mocniejszych projektach montuje się zewnętrzne, bardziej wydajne WG.

 

Nic nie daj to tylko efekt dzwiękowy upuszczenia ciśnienia w układzie benzynowym po zamknięciu przepustnicy .

 

Pozwolę sobie się nie zgodzić. Opróżnienie odcinka dolotu między turbiną a przepustnicą jest konieczne, aby wirnik sprężarki nie hamował po domknięciu przepustnicy. A tak właśnie działa pozostające w dolocie powietrze. W seryjnych autach to niewielki problem, ale w mocno doładowanych autach drag'owych, budowanych do driftu czy innych modowanych jest to bardzo ważna sprawa. W ekstremalnych przypadkach można bardzo szybko zajechać łożyska wirnika sprężarki. Dla przykładu, turbiny na ball-bearing'u są w tym zakresie nienaprawialne. W seryjnych samochodach także występuje zawór upustowy (DV). Działa identycznie jak blow-off, tylko nie upuszcza ciśnienia w atmosferę, a wpuszcza w dolot przed turbinę, nie generuje więc dźwięku upuszczanego powietrza. W każdym razie nie w takim stopniu, jak BOV. W sportowych autach chodzi o szybkość działania, więc najczęściej ciśnienie idzie w atmosferę. Dźwięk jest "produktem ubocznym". W moim turbo bardzo go lubię ;)

 

Nie zwykłem reklamować, ale jak już ktoś pyta, czego użyć... Generalnie BOV to bardzo proste urządzenie. Można kupić cokolwiek i będzie działało. Ważna jest tylko siła sprężyny która musi być dobrana pod konkretne doładowanie. Ja w mojej weekendowej zabawce używam lokalnego produktu z zaprzyjaźnionej firmy Properfekt: 

 

http://properfekt.pl/

 

Miałem chyba ze trzy BOV'y od Proper'a i zawsze byłem zadowolony. Obecny obsługuje 486 koni bez zająknięcia. Polecam skontaktować się z właścicielem firmy i zapytać. Na bank dobierze coś do Cruiser'a.


  • Nazwa lubi to

#23 Paweł PT GT Turbo

Paweł PT GT Turbo

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 233
  • Dołączył:  19 cze 2018
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Trzebinia
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 sierpień 2018 - 09:24

Ja także rozważam montaż takiego zaworu. Skontaktowałem się ze wskazaną firmą.

 

Proponują taki zestaw:

 

Ale powinno pasować coś takiego:
 
Tylko trzeba by zmierzyć jaki trójnik zastosować jakiej średnicy dolot
 
I właśnie pozostaje pytanie.... Jakiej średnicy jest dolot?
 
Ktoś pomoże?

 


#24 _Jerry_

_Jerry_

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 344
  • Dołączył:  07 mar 2017
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.4 GT LPG M
  • Imię:Jarek
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 luty 2019 - 22:51

Witam,

temat zdechł, czy może coś ogarnąłeś?







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych