Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Dzwonienie z komory silnika, na zimnym, w zakresie obrotów 2500-3000


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.nssk_*

Bezimienny Gość.nssk_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 26 marzec 2016 - 12:49

Tak jak w temacie, od jakiegoś czasu słychać z komory silnika metaliczne dzwonienie, występuje tak przy obrotach w zakresie 2500-3000 obr/min. Po rozgrzaniu silnika juz tego nie slychac przynajmniej nie tak wyraźnie. Te dzwonienie ma częstotliwości kilku na sekunde. Dzieje sie tak na benzynie i gazie ( na gazie juz slabiej ale obstawiam że wynika to z rozgrzania silnika.)

Czy to obiaw czegoś poważnego ? Czy ten silnik tak ma? Załączam zdjęcie gdzie wg mnie jest najgłośniej to słychać. Przebieg 165 000 km.

Załączone pliki



#2 Nazwa

Nazwa

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5817
  • Dołączył:  18 lut 2009
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0M Gasss ;)
  • Imię:Przemek
  • Skąd::Andrychów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 marzec 2016 - 13:37

Poczytaj, może cos podobnego

http://ptclub.pl/ind...ie-dwulitrówki/



#3 Bezimienny Gość.nssk_*

Bezimienny Gość.nssk_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 26 marzec 2016 - 14:21

Poczytaj, może cos podobnego

http://ptclub.pl/ind...ie-dwulitrówki/

 

Tak czytałem to ale tu są objawy na niski obrotach a dźwięk jak klekotanie diesla. A u mnie inaczej, takie metaliczne dzwonienie i przy wyższych obrotach.

 

Powiem tak, wiem, że większość osób napisze, że przez internet się nie da zdiagnozować i się zgodzę. Ale chce zebrać propozycje innych/ skorzystać z ich doświadczenia (może mieli już coś podobnego) za nim podjadę do mechanika. Dobrze wiemy, że PiTki są specyficzne, i żeby nie wpakować się w koszta trzeba dobrze zdiagnozować, a więc pytam Was;) 



#4 petrus

petrus

    Zbanowany

  • Zbanowany
  • Posty: 982
  • Dołączył:  28 lut 2016
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 26 marzec 2016 - 16:52

Jeśli chodzi o metaliczne dzwonienie, to może jakaś śruba się poluzowała.

U mnie z kolei na wolnych obrotach słychać jakby coś plastikowego obijało się o inna cześć.

Po dodaniu gazu ustaje. Ale jest irytujące.



#5 Bezimienny Gość.nssk_*

Bezimienny Gość.nssk_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 29 marzec 2016 - 16:21

Byłem dziś u mechanika, rzucił okiem, a w zasadzie, uchem i powiedział, że w pierwszej kolejności stawiał  na łańcuch. 

I najpierw abym dolał olej który na razie mam czyli 5W30 Motula, bo troszeczkę pitek go zgubił (ślad na bagnecie jest w zakresie ale bliżej mu do min niż do środka) .Jeśli to nie pomoże  to abym jeszcze przeszedł na półsyntetyk 10W40 ...

 

Jaka jest Wasza opinia do tej opinii? 



#6 bart1771

bart1771

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 533
  • Dołączył:  09 wrz 2014
  • Rok Produkcji:2008
  • Silnik:2,4
  • Imię:Bartłomiej
  • Skąd::Rybnik
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 marzec 2016 - 16:33

Poczekaj na Andrzeja on Ci pomorze



#7 Bezimienny Gość.nssk_*

Bezimienny Gość.nssk_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 29 marzec 2016 - 16:35

Poczekaj na Andrzeja on Ci pomorze

Andrzej to raczej  Mazowsze;p



#8 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16899
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 marzec 2016 - 17:32

Mechanik idzie w dobrym kierunku, w tym silniku potrafi sie wytrzeć ślizgi na łańcuchu i może być grzechotanie( ale zazwyczaj na wolnych obrotach ) , w bloku jest korek kontrolny do łańcucha i trzeba by było sprawdzić te teorie ( mechanik ).

#9 mittek

mittek

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 346
  • Dołączył:  09 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Mieczysław
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 29 marzec 2016 - 17:34

Byłem dziś u mechanika, rzucił okiem, a w zasadzie, uchem i powiedział, że w pierwszej kolejności stawiał na łańcuch.

 

Ale łańcuch czasem nie jest po drugiej stronie,  wciśnij sprzęgło i sprawdź czy odgłos się zmieni.

Możesz też sam obsłuchać dokładniej bo mechanikom z reguły brakuje na to czasu czasu,   np. za pomocą rurki.


Użytkownik mittek edytował ten post 29 marzec 2016 - 17:35


#10 Bezimienny Gość.nssk_*

Bezimienny Gość.nssk_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 29 marzec 2016 - 17:41

Mechanik idzie w dobrym kierunku, w tym silniku potrafi sie wytrzeć ślizgi na łańcuchu i może być grzechotanie( ale zazwyczaj na wolnych obrotach ) , w bloku jest korek kontrolny do łańcucha i trzeba by było sprawdzić te teorie ( mechanik ).

 

dzięki! pójdę w tym kierunku ;)

Ale łańcuch czasem nie jest po drugiej stronie,  wciśnij sprzęgło i sprawdź czy odgłos się zmieni.

Możesz też sam obsłuchać dokładniej bo mechanikom z reguły brakuje na to czasu czasu,   np. za pomocą rurki.

masz racje, co do strony ale to było zaznaczone wg mnie i błędnie. Mechanik po chwili (mimo, że wskazałem miejsce wg mnie) zaczął nasłuchiwać drugą stronę silnika. 



#11 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16899
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 marzec 2016 - 17:53

grzechotanie będzie sie przenosić po walkach rozrzadu , jesli to łańcuch - co do sprzęgła sprawdź czy odgłos sie zmienia po wciśnięciu sprzegla

#12 Bezimienny Gość.nssk_*

Bezimienny Gość.nssk_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 29 marzec 2016 - 18:00

grzechotanie będzie sie przenosić po walkach rozrzadu , jesli to łańcuch - co do sprzęgła sprawdź czy odgłos sie zmienia po wciśnięciu sprzegla

 

A jeśli się zmieni tzn. że coś ze sprzęgłem? dodam, że było wymieniane przed końcem 2015...



#13 kade

kade

    VIP

  • Moderator
  •   
  • Posty: 7998
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M Gaz
  • Imię:Darek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 marzec 2016 - 18:11

Miałem podobnie.Po wym.rozrządu-cisza.

#14 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16899
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 marzec 2016 - 18:12

Adamie niewiem co mieles wymieniane , w jakim zakresie , czy części byly nowe czy po regeneracji - często nawet klient nie wie ze oferowane sprzęgło jest po regeneracji ? : np. Sachs , wyjmujesz z pudełka i wyraźne ślady ze nie jest to produkt który idzie pierwszy raz do montażu .

#15 Bezimienny Gość.nssk_*

Bezimienny Gość.nssk_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 29 marzec 2016 - 18:22

Adamie niewiem co mieles wymieniane , w jakim zakresie , czy części byly nowe czy po regeneracji - często nawet klient nie wie ze oferowane sprzęgło jest po regeneracji ? : np. Sachs , wyjmujesz z pudełka i wyraźne ślady ze nie jest to produkt który idzie pierwszy raz do montażu .

Andrzej, cały zestaw, przeciekł mi uszczelniacz wału korbowego no i doprowadziło to do spalenia sprzęgła (ale po wyjęciu okazało się, że i tak sprzęgła dużo nie było). Sprzęgło nowe SACHS ale je tylko mechanik widział







Podobne tematy Zwiń

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych