Skocz do zawartości


Uwaga!

Przed logowaniem zapoznaj się z tematem Pierwsze logowanie na forum


Zdjęcie

Pobór prądu z aku, po trzech dniach postoju nie odpala


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Twin

Twin

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 38
  • Dołączył:  25 mar 2016
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2 crd M
  • Imię:Piotrek
  • Skąd::Wrocław
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 maj 2016 - 15:02

Witam,

 

Mam taki problem z autem że na postoju rozładowuje akumulator. Po oddaniu do elektryka stwierdził że pobór jest z pod dwóch bezpieczników w kabinie. Jeden jest od radia a drugi od oświetlenia wnętrza. Po wyjęciu radia pobór jest nadal dopiero po wyjęciu bezpiecznika znika, natomiast bezpiecznik od oświetlenia żadne światło na postoju nie świeci a pobór z pod tego bezpiecznika występuje.

 

Panowie jak tu ugryźć ten problem?



#2 petrus

petrus

    Zbanowany

  • Zbanowany
  • Posty: 982
  • Dołączył:  28 lut 2016
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 25 maj 2016 - 15:07

Witam,

 

Mam taki problem z autem że na postoju rozładowuje akumulator. Po oddaniu do elektryka stwierdził że pobór jest z pod dwóch bezpieczników w kabinie. Jeden jest od radia a drugi od oświetlenia wnętrza. Po wyjęciu radia pobór jest nadal dopiero po wyjęciu bezpiecznika znika, natomiast bezpiecznik od oświetlenia żadne światło na postoju nie świeci a pobór z pod tego bezpiecznika występuje.

 

Panowie jak tu ugryźć ten problem?

Moze gdzies jest przebicie. Auto ma swoje lata, kable sie sypia.

Zmien elektryka



#3 Twin

Twin

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 38
  • Dołączył:  25 mar 2016
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2 crd M
  • Imię:Piotrek
  • Skąd::Wrocław
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 maj 2016 - 15:44

To wtedy pobór byłby ciągły a tutaj jest tylko po wyłączeniu zapłonu i zamknięciu centralnego.

 

Elektryk jest bardzo dobry. Jednak mówi że nie zna tego auta ani nie wie jak działają i jak są skonstruowane moduły które za to odpowiadają.

 

Czekam na kogoś kto miał podobny problem lub będzie mi potrafił powiedzieć gdzie i do czego zajrzeć co sprawdzić żeby jakoś wybrnąć z tego klopsa.



#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 14764
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 maj 2016 - 16:34

Bez obrazy ale Łukasz trafnie określił - może nie koniecznie zmień elektryka ale niech sie przyłoży do tak prostej usterki jak prześledzenie obciążenia , oświetlenie w Pt cruiserze wyłącza sie automatycznie po ok 30 minutach jak zapomnisz - jedynie z przełącznika pod kierownica nie zostanie uśpione , obciążenie na bezpiecznikach pozostaje rownież przy nie właściwej eksploatacji auta - wyjecie kluczyka w ostaniej pozycji - wyjmujemy zawsze w przedostatniej .Opisz dokładni e jak to robisz bo nie jestem przekonany czy w aucie jest usterka .

Jaki prad był rozładowania ? Coś ok 1-1,5 A
  • Twin lubi to

#5 lowermann

lowermann

    Uzależniony

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 580
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 maj 2016 - 17:47

Może faktycznie jest tylko źle radio podłączone? Jeżeli pobór radia wyłączonego jest w granicach 300-500 mA to wpierw zrobić porządek z radiem. Pobór prądu w samochodzie zmierz po 45 minutach jak Andrzej pisze, do tej pory wszystko powinno się uśpić, a komputer także powinien być już w trybie uśpienia :)



#6 Twin

Twin

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 38
  • Dołączył:  25 mar 2016
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2 crd M
  • Imię:Piotrek
  • Skąd::Wrocław
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 maj 2016 - 12:20

Chyba kolega andreas trafil w 10. Stacyjka jest uszkodzona i klucz da rade wyciagnac w kazdej pozycji, nie przykladalem do tego uwagi bo nie sadzilem ze moze to miec znaczenie. Czy klucz wyjety w ostatniej pozycji moze powodowac pobor na bezpiecznikach od radia i oswietlenia wnetrza?

#7 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 14764
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 maj 2016 - 12:23

Tak będzie rozładowanie ok 1,5 A jest funkcja radia , wycieraczek oraz kilku innych dodatków z których mozesz korzystać bez włączania zapłonu - prawidłowo kluczyk wyjmujesz w przedostatniej pozycji stacyjki i dopiero będzie dobrze .

#8 Twin

Twin

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 38
  • Dołączył:  25 mar 2016
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2 crd M
  • Imię:Piotrek
  • Skąd::Wrocław
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 maj 2016 - 12:27

Tak dokladnie miedzy 1 a 1.5A
Teraz mnie olsnilo bo jak dzwonilem zapytac jak jest z autem to mowil ze dziwne ale nie widzi zeby byl pobor wtedy pewnie wyjal klucz prawidlowo a nastepnego dnia jak podjechalem odebrac to w aucie na multimetrze 1.5a dopiero jak wyjal beapieczniki to spadlo nawet wyjecie radia nie dawalo efektu i terez sobie przypominam ze jak odpalalem to klucz byl w ostatniej pozycji musialem nawet nacisnac ten guzik kolo stacyjki zeby przekrecic na zaplon.

WIELKIE DZIEKI ZA POMOC

#9 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 14764
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 maj 2016 - 12:29

Pamiętaj tylko o wyjmowaniu we właściwej pozycji i nic nie musisz wymieniać w aucie - co 5 pitek ma tę usterkę ze stacyjka

#10 lowermann

lowermann

    Uzależniony

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 580
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 maj 2016 - 13:04

Hehe, u mnie też jest ta mini usterka ale mam zrobione tak, że do gniazdka zapalniczki mam włożoną ładowarkę usb z kontrolką, jak wyciągnę kluczyk w nie właściwej pozycji to kontrolka od gniazdka (tego dolnego) nie gaśnie :)



#11 bratex

bratex

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 818
  • Dołączył:  15 sty 2016
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD Limited
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Warszawa / Elbląg
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 czerwiec 2016 - 20:36

Czyli jaka pozycja wyjmowania kluczyka jest niewłaściwa? Ja zawsze przekręcam maksymalnie w lewo i wyjmuje kluczyk.

#12 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 14764
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 czerwiec 2016 - 20:38

Czyli do dupa - przedostatnia pozycja tylko i wyłącznie

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 01 czerwiec 2016 - 20:39


#13 bratex

bratex

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 818
  • Dołączył:  15 sty 2016
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD Limited
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Warszawa / Elbląg
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 czerwiec 2016 - 20:48

No właśnie czytam i widzę że do dupa...

Wiesz Andrzej, w innych autach tak zawsze robiłem to i w tym.
To do czego jest ta ostatnia?

#14 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 14764
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 czerwiec 2016 - 20:49

Funkcja radiowa i sterowanie wycieraczkami

#15 bratex

bratex

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 818
  • Dołączył:  15 sty 2016
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD Limited
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Warszawa / Elbląg
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 czerwiec 2016 - 21:00

Znalazłem...

Załączone pliki



#16 Grzesiek83r

Grzesiek83r

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 2
  • Dołączył:  17 gru 2018
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0 A
  • Imię:Grzesiek
  • Skąd::Wrocław
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 grudzień 2018 - 17:19

Witam,

Również borykam się z tym uszkodzeniem stacyjki.
Problem w tym, że mojemu PiT'kowi wystarczy jedna nocka do wyładowania aku.
Nieszczęście polega na tym że tylko raz na pięć razy (bo mam go od soboty) odpalił, do tego jak prowadziła/gasiła małżonka  :glupek

Dziś zasugerowałem się powyższymi instrukcjami jak i patentem z zapalniczką, zobaczymy efekty...
Proszę o jeszcze podpowiedź, wszelkimi możliwymi metodami próbowałem ustalić czy auto na pewno jest wyłączone: wycieraczki, radio, ładowarka ale co mnie mocno zastanawia to nadal aktywna możliwość elektrycznego podnoszenia i opuszczania fotela kierowcy.

Czy to przypadkiem również powinno być nieaktywne?

 

Aha lampka od zapalniczki gaśnie mi w zarówno w pozycji OFF i LOCK, do tej pory auto zostawiałem w pozycji OFF i z rana akcja kablowa :(

 

Z góry dzięki za wszelką pomoc,


Użytkownik Grzesiek83r edytował ten post 19 grudzień 2018 - 17:21


#17 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 14764
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 grudzień 2018 - 18:05

proszę zrobić pomiary poboru prądu z akumulatora w pozycji wyłączonej stacyjki i test akumulatora z rzeczywistym prądem i procentowym spadkiem pojemności akumulatora - reszta bzdetów narazie nas nie interesuje , 







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych