Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Dlaczego zalecane oleje 5w30 i 10w30 mopar są mineralne? a nie syntetyk czy półsyntetyk?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 672
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 czerwiec 2016 - 11:05

W manualu w zalecanych olejach jest specyfikacja 5w30 (zalecany) lub 10w30 jako drugi. Czytając specfikację amerykańskich olei okazuje się, że oba oleje to są oleje mineralne. Europejskie odpowiedniki tych oznaczeń to olej syntetyczny oraz półsyntetyczne. O co tu chodzi?



#2 petrus

petrus

    Zbanowany

  • Zbanowany
  • Posty: 982
  • Dołączył:  28 lut 2016
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 02 czerwiec 2016 - 16:29

A to ciekawe. Moze chodzi o to, ze USA maja inna specyfikacje.

To ci zagwozdka.



#3 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 672
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 czerwiec 2016 - 11:07

Panowie, z tego co wyczytałem w instrukcji, wymagania dotyczące silników do pt cruiser
spełnia norma amerykańska ILSAC GF-3, a to odpowiednik bodajże API SL.
SJ – 1997 Gasoline Engine Warranty Maintenance Service
SL – 2001 Gasoline Engine Warranty Maintenance Service
SM – 2004 Gasoline Engine Warranty Maintenance Service
SN – 2010 Gasoline Engine Warranty Maintenance Service (Current)
 
Np używany przez niektórych olej liqui-moly MoS2 Leichtlauf 10W-40 (także wcześniej przeze mnie) spełnia normy 
SH/EC/CF, SJ/CF czyli teoretycznie norma ledwo dopuszczalna, ale normy api sl nie spełnia.
 
OLEJ SILNIKOWY VALVOLINE MAXLIFE 10W40 także przez niektórych używany spełnia Api: sm, sn, cf, acea a3/b4
 
Totala INEA ECS 5W/30 którego używa sporo ludzi w tym i obecnie ja, spełnia najnowsze normy czyli Api SN i powinien być
kompatybilny ze wszystkimi normami wstecz ale jak to jest naprawdę?
 
Przy następnej wymianie oleju chyba spróbuję tego Valvoline maxlife :)
 
A co wy o tym myślicie?


#4 gladiator1111

gladiator1111

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 130
  • Dołączył:  20 maj 2016
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1.6
  • Imię:Mariusz
  • Skąd::Legionowo
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 czerwiec 2016 - 11:08

Bardzo dobra decyzja, będzie miał 20 koni więcej :)



#5 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 672
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 czerwiec 2016 - 11:21

Heh, nie o to mi akurat chodziło, u mnie przy odpalaniu na zimno trochę klekocze co mnie trochę denerwuje, i tak czytałem i szukałem specyfikacji oleju odpowiedniej do silnika, zagłębiłem się trochę w temat i takie wnioski wyciągnąłem. Oczywiście że olej ma wpływ na spalanie paliwa a tym samym na większe podniesienie mocy, ale to są tak malutkie cyfry rzędu zera po przecinku że tego my jako użytkownicy nie odczujemy. Co innego jak ktoś ma firmę a w niej np kilka tysięcy pojazdów. No tutaj jest to kwestia zastanowienia się :)

 

 

Moje pytanie co o tym myślicie miało ukierunkowanie właśnie w specyfikacji oleju a nie że co myślicie o mojej wymianie.



#6 lutek34

lutek34

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 141
  • Dołączył:  18 lut 2016
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.0 A
  • Imię:Jurek
  • Skąd::Krosno
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 czerwiec 2016 - 12:26

Panowie kombinujecie z tymi olejami, jak producent zaleca lać 5w30 lub 10w30 to wy wymyślacie teorie że 10w40 będzie ok, a tak nie jest do końca. Jest ogólnie dostępny na allegro olej Petro Canada 10w30 spełniający normę lepkościową jak również norme jakościową. Koszt 5l z wysyłką 115zł, tyle płaciłem tydzień temu. Leję ten olej nie tylko do Pitka, ale również do Pacy



#7 petrus

petrus

    Zbanowany

  • Zbanowany
  • Posty: 982
  • Dołączył:  28 lut 2016
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 03 czerwiec 2016 - 15:34

Olej Liqui Moly 10W40 MoS2 spełnia norme ACEA A3/B4 , API SL/CF

Wg instrukcji Chryslera :

 

 

Załączone pliki

  • Załączony plik  oleje.PNG   146,74 KB   9 Ilość pobrań






Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych