Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Sprzęgło biegi ktoś doradzi ?

sprzęgło biegi

  • Zamknięty Temat jest zamknięty
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.magnum_*

Bezimienny Gość.magnum_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 16 czerwiec 2016 - 21:26

Witam wszystkich. Mam problem z pietkiem. W małym skrucie : sprzęgło i linki. Przeczytałem co piszecie o linkach i macie rację mam jedną tuleję jak jajo. Powiem wam jak pozwolicie jak się zaczęło i jak jest teraz. Po nocy wsiadam do auta i nie mam problemów na autostradzie jak jadę do pracy 35 km wpadam do małego miasteczka i jest gitara ale jak wraca i utknę w korkach lub pojadę po samym mieście na zakupy to DRAMAT. Sprzęgło jak by się zapowietrzało i brak możliwości włączenia normalnie biegów . Duży problem wajchowanie w tę i na zad aż wejdzie. Dzieję się to tylko w mieście gdzie co chwilę włanczam sprzęgło.Wymieniłem pompę i wysprzęglik na nowy i dupa. Jeżdże do pracy tak od 3 miesięcy i byłem u paru mechaników co jeden to lepszy as .Czy mogę kogoś z was poprosić o radę ? . Jeden mechanik powiedział że może to być sprzęgło bo pedał jest bardzo niski przy podłodze i łapie sprzęgło od dołu, ale głowy nie daje bo dziwne ma objawy a kosz w Holandii też nie jest taki mały.



#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 czerwiec 2016 - 21:59

Nie mamy o czym rozmawiać sprzęgło do wymiany , mechanik ma racje - sprzęgło podstawia się samo w tym aucie jak jest w podłodze to znaczy ze już jest poza zakresem korekty .

#3 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 czerwiec 2016 - 07:06

Elementy wymienne wysprzeglik i pompa są blokowane zaworami i fabrycznie zalane płynem , jeśli wymieniałeś i wysprzeglik wykonuje ruch a pedał sprzęgła jest nisko w podłodze to jedyna zasadna usterka to koniec sprzęgła .Mozesz jeszcze tylko sprawdzić ustawienie pedału : przy trzpieniu pompy jest tam regulacja na śrubie (otwór fasolka ) może masz ustawione na minimum i pompa chodzi w nie pełnym zakresie pracy .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 17 czerwiec 2016 - 07:08


#4 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 672
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 czerwiec 2016 - 07:18

Andrzej, nie wiem jak to jest w PT ale przypomniało mi się jak kolega miał to samo tylko w innym aucie, był u 2 mechaników, pedał sprzęgła miał nisko, i sprzęgło mu się trochę ślizgało, problemy z biegami, a okazało się że ten trzpień co piszesz miał tak wyregulowany że był na sztywno z pompą, tzn nie miał tego luzu minimalnego między trzpieniem i pompą, cały czas tak jakby lekko trzpień naciskał. Wzieliśmy sprawy w swoje ręce bo mechanik chciał sprzęgło wymieniać, okazało się że faktycznie położenie padału dało się wyregulować do właściwej wysokości, a po ustawieniu luzu (2 mm) między trzpieniem i pompą wszystkie problemy znikły. Rozumiem że fasolka jest do regulacji wysokości samego pedału nie mająca wpływu na działąnie sprzęgła? A w pt potrzebny jest ten luz między trzpieniem a pompą?



#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 czerwiec 2016 - 08:30

Nie do końca jest tak w Pt - fasolka jest na regulacji zakresu pracy pompy sprzęgła ale i zarazem określa położenie wysokości pedału , luz samego pedału jest fabrycznie ustalony konstrukcyjnie ok 1,5- 2 cm na pedale .Luz musi być ze względu na możliwość uszkodzenia łożyska wysprzegajacego .
  • lowermann lubi to

#6 Bezimienny Gość.magnum_*

Bezimienny Gość.magnum_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 17 czerwiec 2016 - 17:41

Witam, bardzo dziękuję za odpisanie to bardzo miłe.  Czyli w małym skrócie : biegi żle wchodzą i są kłopotliwe z powodu jak pisaliście wcześniej z luzu na końcówkach linki biegów { jajo w plastiku i duży luz który ja mam ?}. Samo sprzęgło jest oddzielną sprawą tak ? . Dziwi mnie tylko to że sprzęgło bierze od dołu około 1,5 - 2 cm wiem to mało ale czemu  problem z włączaniem biegów jest tylko na przemieszczaniu  się po centrum w korkach a nie jak jadę do pracy czy na krótkich odcinkach ???. Wszystkie auta jak miałem to sprawa sprzęgła była prosta : albo śmierdzi albo ciągnie albo pedał w podłodze nie zależnie gdzie jadę. Podliczyłem dzisiaj ile na tym stanie sprzęgła i problemu z biegami  zrobiłem kilometrów : ponad 6 tysięcy kilometrów i cały czas jest tak samo i to mnie dziwi. Tylko kasy już natraciłem na mechaników i każdy gadał coś innego. Np. łapa sprzęgła wytarta, oś łożyska uszkodzona , wysprzęglik , pompa , itd. Pozdrawiam miło wszystkich z Hagi 



#7 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 672
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 czerwiec 2016 - 20:50

Wiesz, może być też tak, że sprzęgło załóżmy jest ok, a problem biegów jest właśnie przez wytarte linki co tam masz. Może luzy się lekko powiększają przez nagrzanie silnika? Trzeba by wyeliminować ten luz i wyregulować biegi bo może to być też przyczyna tego że nie możesz włożyć biegu. Druga sprawa wyregulować pedał sprzęgła, zazwyczaj jest tak że powinno brać od połowy.



#8 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 czerwiec 2016 - 21:00

Żadne zazwyczaj , sprawne sprzęgło bierze pod koniec góry 1,5 -2 cm rozsprzegla układ , linki robią problem nie zależnie od jazdy w mieście jak i po autostradzie ( nie tedy droga , to tylko druga przypadłość do naprawy ) . A jak ci wchodzą biegi na zgaszony silniku , tez cieżko czy bez problemu , może problem jest bardziej złożony i szlak trafił synchronizatory w skrzyni .

#9 Bezimienny Gość.magnum_*

Bezimienny Gość.magnum_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 18 czerwiec 2016 - 21:05

Witam. Panowie na zgaszonym silniku biegi wchodzą bardzo dobrze płynnie i bez jakich kolwiek problemów. To była pierwsza rzecz jaką sprawdziłem 3 miesiące temu jak się pojawił problem po raz pierwszy w centrum. Dojechałem pod dom i nie mogłem włączyć żadnego biegu , zgasiłem silnik i sprawdziłem czy biegi chodzą na zgaszonym silniku i było wszystko okej. Zadzwoniłem do mechanika i kazał sprawdzić płyn hamulcowy i czy nie mam wycieku pod pedałem sprzęgła. Był pod pedałem leki ślad płynu hamulcowego zaczynała się pocić pompa sprzęgła. Zjechałem do polski to cóż : telefon wymienić pompę na nowa i musi być super . No właśnie problem się powiększył nie mogli za diabli odpowietrzyć układu . Twierdzenie pompa zła 1350 zł poszło w błoto. oki to kupiłem używkę z wysprzeglikiem i przewodami komplet. Tak dojechałem do Holandii ale było dużo gorzej niż wcześniej . Regulowali barany pedał sprzęgła i pojawiły się zgrzyty przy wciskaniu 3 biegu tylko 3 . Musiałem regulować obrotami żeby na rano być w pracy. Tu mam troszkę przestawioną regulację pedału sprzęgła i 3 bieg słychać rzadziej ale włanczam bardzo delikatnie. Dusząc pedał sprzęgła czuć tak zwany opór ruch łapy sprzęgła i z kabiny wygląda to okej po ruchu pedału . ALE  do ruszenia bierze około 2 cm od dołu no może 2,3. Dziwne jest też to że jak auto jest podniesione i zdjęta jest osłona wysprzęglika to widać jak on chodzi . NIE MA PEŁNEGO RUCHU BIORĄC MAŁĄ ŁYŻKĘ TO RĘCZNIE PRZEPCHNIESZ WYSPRZĘGLIK DO PEŁNEGO RUCHU. ZAZNACZAM był układ odpowietrzany maszyną pod ciśnieniem tak powiedział w Hadze mechanik. Była próba podłożenia podkładek pod wysprzęglik żeby sprawdzić czy wtedy przy pełnym ruchu wysprzęglika biegi będą wchodzić płynnie i NIE NIE NIE . Panowie przepraszam za taki długi opis ale taki problem skłonił mnie do zalogowania się na waszej stronie . Byłem w Hadze u 4 innych mechaników i co jeden to lepszy as . Jak będę miał pecha to mam bardzo duże koszty ale od czego zacząć ? 



#10 Bezimienny Gość.magnum_*

Bezimienny Gość.magnum_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 18 czerwiec 2016 - 21:16

Witam, też mnie to podpadło ale twierdził że to układ zamknięty i że nie ma tam czym go odpowietrzyć . Okej ufam tobie . Powiedz co ty byś zrobi i sprawdzał krok po kroku to to zrobię . Oczywiście jak mogę prosić o to .



#11 Bezimienny Gość.magnum_*

Bezimienny Gość.magnum_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 18 czerwiec 2016 - 21:36

Okej tak każe zrobić i będę stał przy tym żeby być pewnym że tak zrobią. Bardzo bardzo dziękuje. Pozdrawiam .



#12 Bezimienny Gość.Krisscars_*

Bezimienny Gość.Krisscars_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 13 lipiec 2016 - 20:07

i jak tam kolego? udało sie z tym sprzęgłem?  

pytam gdyż mój nowy nabytek zaczyna pokazywać rogi

auto rano zmienia biegi elegancko/ jednak gdy sie rozgrzeje  to jest niesamowicie trudno wbić pierwszy bieg. na początku  obstawiałem docisk.  ale juz teraz nie bardzo. wsteczny bieg wchodzi normalnie. Z rana i jedynka chodzi ok. Poprzednii włascicel zarzekał sie ze zmieniał sprzęgło ale wierzyc nie można nikomu. jutro jade na buczacką we wrocku może cos wykminimy,  do sprawdzenia mam te linki i ustawienie pedału. A juz tak na dobicie to kompletne sprzęgło brac z LUK czy SACHS - słszałem ze sachs regeneruje sprzegła i z jakością jest różnie...


Użytkownik Krisscars edytował ten post 13 lipiec 2016 - 20:08


#13 bartek_sz3

bartek_sz3

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5813
  • Dołączył:  25 lip 2011
  • Rok Produkcji:2001i 2013
  • Silnik:2.0M. 3.6vvt
  • Imię:Bartek i Monika
  • Skąd::TarnowoPodgórne
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 lipiec 2016 - 20:46

Przerabialem to kiedyś miałem podobne objawy. Wymiana sprzęgła pomogła zakładałem LUKa

#14 Bezimienny Gość.magnum_*

Bezimienny Gość.magnum_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 14 lipiec 2016 - 17:47

Witam wszystkich , nie mam jeszcze zrobionego autka jest tak jak było. Miałem termin ustalony ale nie wypaliło. Jak będę miał zrobione jak tu mnie kolega dobrze radził to dam znać. Pozdrawiam wszystkich.



#15 Bezimienny Gość.magnum_*

Bezimienny Gość.magnum_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 30 październik 2016 - 17:58

Witam wszystkich,  Sprzęgło było złom jak i łożysko.  Udało mnie się je robić w Polsce.  . Podziękowania dla wszystkich za pomoc.  ps. początek następnych problemów jak to w pt.


Nie spodziewanie po zrobieniu sprzęgła padła głowica { uszczelka }, okazało się że są wypalone zawory bo mam gaz . Auto w chłodny dzień się zagotowało i dupa remont całkowity głowicy nie stety tu w Holandii.   Problem mój jest taki że zrobiony jest kapitalny remont głowicy , nowe rolki rozrządu nowa pompa wody , termostat , czujnik temperatury no i PANEWKI . Mechanik stwierdził że jak poszła uszczelka pod głowicą to poszedł płyn do oleju. Twierdził że po nocy jak go odpalił to słyszał dziwne pukania w silniku od dołu. Fakt było dziwne pukanie lub delikatne stukanie ale w Polsce jak robiłem sprzęgło to 4 mechaników serwisu tego słuchało i mnie wyśmiali że to nie  panewki lub rozrząd. Tu w  Holandii sprawdzał przy mnie i po zdjęciu miski stwierdzono wymieszany płyn z olejem. Zostały zdjęte panewki i stwierdzono nie grożne przytarcia w jasnym kolorze takim jak kolor panewki. Faktycznie na moje oko widać że coś dopiero się zaczynało i chyba w porę zgasiłem silnik. Wał wytarty obejrzany i decyzja o założeniu nowych nominalnych panewek. Wał  nie został wyciągnięty ze silnika więc to nie po mojemu ale może nie mam racji. Wczoraj odebrałem auto i powiem tak : góra silnika jest dużo cichsza nie słychać tego hałasu zaworów co wcześniej ALE : słychać pukanie od dołu silnika taki ni tu pukanie ni to cykanie taki dziwny odgłos. Nie wiem czy wymiana panewek nic nie dała ?. Zrobiłem tylko 11 km i nie wiem co dalej ? . Co my myślicie o tym ? 

 



#16 liseczek

liseczek

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3318
  • Dołączył:  27 lip 2011
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:Aktualnie brak
  • Imię:Tomasz
  • Skąd::Sobótka
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 02 listopad 2016 - 18:12

Marku, jeden temat -> jeden problem (zapoznaj się z zasadmi działu technicznego)







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: sprzęgło, biegi

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych