Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


wymiana paska rozrządu, czy nowy silnik

silnik pasek rozrządu

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.ototomo_*

Bezimienny Gość.ototomo_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 05 lipiec 2016 - 17:57

Kupiłem 1,5 miesiąca temu Pitka, i piszę z prośbą o pomoc, bo nie wiem, co mam robić- czy mam kupić nowy silnik, czy tylko wymienić pasek rozrządu? Auto ma 305 tys. przebiegu, do 270 tys. serwisowany w szwajcarskim ASO. Osoba, która mi go sprzedała wymieniła pompę wody, lecz rozrządu już, niestety nie. Silnik ma dziwne objawy- czasami, gdy jest zimny jakby nierówno chodził (obroty trzyma) oraz zdarza się, że przy zmianie biegów gaśnie. Mechanicy podobno  zmierzyli kompresje: na jednym cylindrze ma 11 bar, z kolei na innym 14. Parę razy zagotowała mi się woda w chłodnicy- uciekała przez korek przy chłodnicy.
Przepraszam, że o wszystkich bolączkach Pitka piszę w jednym poście, lecz uznałem, że wszystkie jego dolegliwości mogą mieć znaczenie przy pomocy w podjęciu decyzji, co do dalszego losu silnika.



#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 lipiec 2016 - 18:36

Jakie robienie rozrządu jak silnik sie gotuje o czym ty w ogóle piszesz , moźe zaczniesz od ustalenia i zdiagnozowania zakresu awarii i potwierdzenia ich wówczas można skalkulować co sie bardziej opłaca .

Płyn z chłodnicy nie powinien uciekać korkiem tylko zbiorniczkiem wyrównawczym przy grodzi , bo tam jest przerzucany przy usterce układu chłodzenia - jeśli idzie korkiem to jest nieszcżelny i trzeba go natychmiast wymienić .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 05 lipiec 2016 - 18:38


#3 Bezimienny Gość.ototomo_*

Bezimienny Gość.ototomo_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 06 lipiec 2016 - 09:16

Dziękuje za odpowiedz. Korek dzisiaj wymiennie.  Nikt z mechaników nie potrafi mi awarii Pitka porządnie zdiagnozować.

 Zdaniem mechaników, Pitek gaśnie przy zmianie biegów ze względu na zepsuty silniczek krokowy.
Zastanawiam się, skąd tak duża różnica kompresji w poszczególnych cylindrach? 



#4 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 06 lipiec 2016 - 09:30

Jezeli jest taka roznica to moga byc pierscienie zapieczone, pekniete lub zawory nieszczelne, byloby dobrze zrobic pomiar po wpuszczeniu ok 100 ml oleju i jak bedzie lepiej to pierscienie.
Dopuszczalne to 10 procent

#5 Bezimienny Gość.ototomo_*

Bezimienny Gość.ototomo_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 06 lipiec 2016 - 10:05

Dziękuje za informację,  zrobię raz jeszcze pomiar po wpuszczeniu 100 ml oleju, i zobaczymy co dalej.



#6 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 06 lipiec 2016 - 10:09

Oczywiscie robisz przy nagrzanym silniku





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: silnik, pasek rozrządu

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych