Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Pytanko o rocznik 2006, 2,4, amerykaniec, automat, 143KM


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
48 odpowiedzi w tym temacie

#21 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 511
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:2.4 A
  • Imię:teodor
  • Skąd::nowy
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 październik 2016 - 19:43

Jeżeli są w bocznych to po naszywkach zdaje się  można poznać

 

 

 

Właśnie sprawdziłem


Użytkownik theo edytował ten post 13 październik 2016 - 20:01

  • MarB lubi to

#22 bart1771

bart1771

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 463
  • Dołączył:  09 wrz 2014
  • Rok Produkcji:2008
  • Silnik:2,4
  • Imię:Bartłomiej
  • Skąd::Rybnik
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 październik 2016 - 19:10

W zimie stosuję ABS nożny hamując pulsacyjnie :-)



#23 Aishlin147

Aishlin147

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 105
  • Dołączył:  14 cze 2016
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4L + LPG
  • Imię:Artur
  • Skąd::Zamość
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 październik 2016 - 22:56

Witam !!! Otóż posiadam wersję amerykańską w silniku 2,4 i chyba 143 konie , chociaż równie dobrze może to być 150 KM patrząc po tym jak się zbiera na autostradzie mijając różne inne powiedzmy "topowe" marki :), chciałem kupić wersję GT z 223 KM , ale nie wyszło i mam to co mam, zastrzeżeń do silnika nie mam żadnych , sprawuje się bardzo dobrze i jest naprawdę żwawy , jeśli się go potrzyma trochę na obrotach , już to opanowałem :)..gaz znosi bardzo dobrze, podbiera trochę oleju ale w granicach rozsądku , na 5000 km muszę kilka setek dolać , myślę że to normalne zużycie ..mankamentem jest natomiast brak możliwości podpięcia oczka do holowania , nie mogę za cholerę znaleźć gdzie się znajduje , ja w swojej wersji mam taki problem :) . Jednym słowem polecam tą wersję silnikową . 


  • MarB lubi to

#24 rafal-gorzow

rafal-gorzow

    Zwolennik

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 253
  • Dołączył:  24 sie 2016
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.4 A LPG
  • Imię:Rafał
  • Skąd::Gorzów Wlkp.
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 październik 2016 - 23:44

mankamentem jest natomiast brak możliwości podpięcia oczka do holowania , nie mogę za cholerę znaleźć gdzie się znajduje
 

W wersji USA nie ma możliwości wkręcenia haka do holowania. Nie ma też haka do holowania z tyłu. Widocznie tam się aut nie holuje. Pozostaje laweta.



#25 MarB

MarB

    Początkujący

  • Użytkownicy
  • Posty: 43
  • Dołączył:  13 paź 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:Marek
  • Skąd::Katowice/Kraków
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 październik 2016 - 07:54

 

W wersji USA nie ma możliwości wkręcenia haka do holowania. Nie ma też haka do holowania z tyłu. Widocznie tam się aut nie holuje. Pozostaje laweta.

 

Automatów zazwyczaj się nie powinno holować. To nie tylko kwestia PiTków.

 

Natomiast hak z tyłu możesz jak najbardziej założyć, ale taki do założenia bagażnika na rower (co sam będę chciał zrobić), albo holowania przyczepki. Wybór haków dość spory. To tak odbiegając od tematu.


W zimie stosuję ABS nożny hamując pulsacyjnie :)

Oczywiście, że tak można. Jednak ABS jak placebo :P Lepiej go mieć, niż nie mieć. Takie moje zdanie. Każdy oczywiście może mieć inne.



#26 bart1771

bart1771

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 463
  • Dołączył:  09 wrz 2014
  • Rok Produkcji:2008
  • Silnik:2,4
  • Imię:Bartłomiej
  • Skąd::Rybnik
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 październik 2016 - 13:55

Stara szkoła, ale oczywiście co ABS to ABS



#27 MarB

MarB

    Początkujący

  • Użytkownicy
  • Posty: 43
  • Dołączył:  13 paź 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:Marek
  • Skąd::Katowice/Kraków
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 październik 2016 - 14:04

Dzięki Wam wszystkim za wszelkie - bardzo pomocne - rady. Na horyzoncie nagle pojawił się pewien PiTek od sprawdzonego człowieka (znajomy, moich znajomych), serwisowany, itd. Chyba nawet znany na forum, ale tego nie jestem do końca pewien.

 

Więc wskoczył na pierwsze miejsce na razie na liście (też 2,4 automat, amerykaniec, Limited Edition, jeździ już w Polsce od jakiegoś czasu, zrobiony rozrząd, na gazie, ma abs :P). Jak tylko będę bliżej kupna, albo już kupię, to z pewnością wszystko opiszę. Mam nawet w planach jakiegoś bloga prowadzić, bo kiedyś - jak miałem jeszcze Isuzu Vehicrossa - to się tak bawiłem:

http://vehicross-poland.blogspot.com/

 

Także jak tylko będę miał jakieś pytania, to tutaj będę pisał, nie będę zakładał nowego tematu. Liczę na Waszą pomoc.


Użytkownik MarB edytował ten post 16 październik 2016 - 14:04


#28 mittek

mittek

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 346
  • Dołączył:  09 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Mieczysław
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 17 październik 2016 - 08:40

(też 2,4 automat, amerykaniec, Limited Edition, jeździ już w Polsce od jakiegoś czasu, zrobiony rozrząd, na gazie, ma abs :P)

 

Na pewno amerykaniec?, i na pewno ma abs?



#29 MarB

MarB

    Początkujący

  • Użytkownicy
  • Posty: 43
  • Dołączył:  13 paź 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:Marek
  • Skąd::Katowice/Kraków
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 październik 2016 - 08:42

Na pewno amerykaniec?, i na pewno ma abs?

Na pewno amerykanie i nie ma abs :) Właśnie się dowiedziałem. Już powoli się przyzwyczajam, że ABS-u nie będę miał...



#30 mittek

mittek

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 346
  • Dołączył:  09 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Mieczysław
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 17 październik 2016 - 08:47

Na pewno amerykanie i nie ma abs :) Właśnie się dowiedziałem. Już powoli się przyzwyczajam, że ABS-u nie będę miał...

 

Tak tylko zapytałem, bo w ogłoszeniach to ma każdy, a ja nie spotkałem z usa z abs, ale to nie jest tragedia i da się jeździć a nogę i wyobraźnię kierowcy żadna elektronika nie zastąpi


  • MarB lubi to

#31 rafal-gorzow

rafal-gorzow

    Zwolennik

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 253
  • Dołączył:  24 sie 2016
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.4 A LPG
  • Imię:Rafał
  • Skąd::Gorzów Wlkp.
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 październik 2016 - 08:57

No właśnie, jak to jest z tym ABSem w amerykańcach? Zdarza się że jest, czy raczej nie? Mam wersję USA i na zegarach jest kontrolka ABSu, która zapala się po przekręceniu kluczyka (zegary USA, w milach) i potem gaśnie. Czy to znaczy że ABS w moim egzemplarzu PT jest czy też niekoniecznie?



#32 mittek

mittek

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 346
  • Dołączył:  09 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Mieczysław
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 17 październik 2016 - 09:03

Czy to znaczy że ABS w moim egzemplarzu PT jest czy też niekoniecznie?

Najlepiej sprawdź po VIN, albo zobacz w okolicy pompy hamulcowej czy jest pompa abs, zobacz też czy są kabelki do czujników przy piaście, a z tyłu masz tarcze czy bębny?



#33 MarB

MarB

    Początkujący

  • Użytkownicy
  • Posty: 43
  • Dołączył:  13 paź 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:Marek
  • Skąd::Katowice/Kraków
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 październik 2016 - 09:31

Zapytam jeszcze przy okazji: czy rozrząd (pasek rozrządu) trzeba wymieniać tak co ok. 60-90 tys. km? Jak radzicie?

 

Bo w jednym z samochodów, które oglądam, był wymieniany 2 lata temu (całość), ale od tego momentu przejechał dosłownie ok. 5 tys. km (był trzecim samochodem w rodzinie). Faktury są, gość sprawdzony. Czy mogę szacować, że te ok. 50-55 tys. przejadę (u mnie to ok. 3-4 lat)?

 

A potem co, jak wybije te 60 tys. km to wymieniać od razu? Czy jakieś objawy są?

 

Pytam, bo przejrzałem forum, ale nie znalazłem (pewnie szukałem niedokładnie) takiej jednoznacznej odpowiedzi. 

 

Aha, silnik 2,4, 150 KM (BTW co to za silnik? Chryslerowski? Czy jakiegoś innego producenta?).



#34 kade

kade

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5626
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M Gaz
  • Imię:Darek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 październik 2016 - 09:46

Pasek rozrządu wymienia sie co 60-90 kkm.lub co 5 lat.Ponoć lepiej szybciej niż później.Nawet jak przez 5 lat nie wyjeździsz 60 kkm.to i tak powinieneś wymienić pasek ze wzgledu na jego starzenie się.
Silnik 2.4 jest chryslera,2.0 to spółka z japończykami,2.2 disel od mercedesa a 1.6 z bmw.
Mam nadzieję że nic nie pokręciłem..?

#35 rafal-gorzow

rafal-gorzow

    Zwolennik

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 253
  • Dołączył:  24 sie 2016
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.4 A LPG
  • Imię:Rafał
  • Skąd::Gorzów Wlkp.
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 październik 2016 - 09:50

a z tyłu masz tarcze czy bębny?

Z tyłu tarcze - w zeszłym tygodniu zmieniałem opony to sprawdziłem przy okazji stan tarcz i klocków

 

VIN powiedział tak:

 

2003 Chrysler PT Cruiser 4dr Wgn Limited
 
General Information
MFR model code PTCS44
Body type: Station Wagon
Pass Doors: 4
Alternative name:
Alternative body: Station Wagon
Drivetrain: Front Wheel Drive
 
Engine & Powertrain
Type 4 Cylinder Engine
Displacement L/CI 2.4/148
Fuel Type Gasoline Fuel
Horsepower 150.0 @ 5600
Fuel Economy 20.0 City / 25.0 Highway MPG
Fuel Capacity 15.0 gal
Net Torque 162.0 @ 4000
 
Tech Specs
Manufactured By Mexico Reserved 
Suspension Type - Front McPherson Strut     
Suspension Type - Rear Multi-Link     
Front Tire Size P205/55R16     
Rear Tire Size P205/55R16     
Brake ABS System 4-Wheel     
Front Brake Rotor Diam x Thickness 10.94 x 0.9  in   
Rear Brake Rotor Diam x Thickness 10.62 x 0.35  in   
Wheelbase 103.0  in  103.0 min 103.0 max
 
Mechanical & Powertrain
2.4L (148) DOHC SMPI 16-valve I4 engine
Front wheel drive
510-amp maintenance free battery
120-amp alternator
Touring suspension
Independent Macpherson strut front suspension w/stabilizer bar
Multi-link rear suspension w/coil springs
16" chrome aluminum wheels
Compact spare tire
Pwr rack & pinion steering
Pwr front disc/rear drum brakes
15-gallon fuel tank w/tethered cap
EVAP control system
Bright exhaust tip
 
Safety
Driver/front passenger Next Generation airbags
Driver/front passenger side-impact airbags
Child seat anchor system
Rear door child protection locks
Single-note horn
 
Interior
wr driver seat height adjuster
Driver seat manual lumbar adjust
Fold-flat front passenger seat
65/35 split fold/tumble removable rear seat
Rear outboard head restraints
Storage drawer under seat
Full floor carpeting
Front/rear floor mats
Front door sill scuff pads
Leather-wrapped steering wheel
Tilt steering column
Instrumentation-inc: 120 mph speedometer, tachometer
Pwr windows w/driver & front passenger express-down feature
Cruise control
Security alarm
Sentry key theft deterrent system
Air conditioning w/front & rear outlets
Rear window defroster
Fixed mast antenna
Locking glove box
Overhead console w/flood lamp, compass & outside temp gauge
Dual visors w/illuminated vanity mirror
Interior assist handles
Lighting-inc: front dome lamp, cargo compartment lamp
Multi-position cargo shelf-panel
Cargo compartment carpeting
 
Exterior
Pwr moonroof w/express-open feature
Body-color front/rear bumper/fascia
Body-color body-side molding
Body-color eggcrate design grille
Quad halogen headlamps
Fog lamps
Dual pwr exterior mirrors
Solar control glass
Deep tint sunscreen glass
Variable-intermittent windshield wipers
Rear window wiper/washer
Limited edition badging
Bright door handles
Deluxe insulation group
Front license plate bracket

 

 
 
 
Więc wychodzi na to, że jednak są amerykańce z ABSem ;)

Użytkownik rafal-gorzow edytował ten post 17 październik 2016 - 10:04


#36 MarB

MarB

    Początkujący

  • Użytkownicy
  • Posty: 43
  • Dołączył:  13 paź 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:Marek
  • Skąd::Katowice/Kraków
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 październik 2016 - 10:12

Są, są Amerykańce z ABS-em. W specyfikacjach na stronach US to widziałem.

 

Przy okazji,

gdzie sprawdzasz tak dokładne wyposażenie po VIN-ie? Pytam, bo za chwilę będę miał jeden VIN do sprawdzenia właśnie pod kątem ABS. Z góry dzięki za linka.



#37 rafal-gorzow

rafal-gorzow

    Zwolennik

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 253
  • Dołączył:  24 sie 2016
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.4 A LPG
  • Imię:Rafał
  • Skąd::Gorzów Wlkp.
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 październik 2016 - 10:23

To jest najdokładniejszy dekoder, jaki znalazłem:

http://dodgeforum.co.../vindecoder.php


  • MarB lubi to

#38 JeePiter

JeePiter

    VIP

  • Grafik PTClub
  •   
  • Posty: 2246
  • Dołączył:  24 maj 2014
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Piotr
  • Skąd::Skąd chcę
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 październik 2016 - 10:35

Są, są Amerykańce z ABS-em

Mayhem ma amerykańskie GT z ABSem 



#39 MarB

MarB

    Początkujący

  • Użytkownicy
  • Posty: 43
  • Dołączył:  13 paź 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:Marek
  • Skąd::Katowice/Kraków
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 październik 2016 - 10:49

Kurde :) To ten z otomoto, który jest w pierwszym poście i który wkleiłem ma ABS :P

 

Brake ABS System 4-Wheel  

 

Takie info mam po VIN-ie. To co? Jednak sporo Amerykańców ma ABS, czy akurat mam takie szczęście, że trafiłem :P

 

EDIT:
Choć te VIN decodery kłamią, niestety.

 

Sprawdziłem drugi samochód i wyszło, że jest ABS, a go nie ma. Właściciel akurat wie co mówi. Z decodera wyszło też, że nie ma bocznych poduszek, a ma. Bo są wszywki w fotelach. Decoder mówi o dwustrefowej (!) klimie, właściciel zrobił wielkie oczy.


Użytkownik MarB edytował ten post 17 październik 2016 - 11:56


#40 mittek

mittek

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 346
  • Dołączył:  09 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Mieczysław
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 17 październik 2016 - 13:36

Zapytam jeszcze przy okazji: czy rozrząd (pasek rozrządu) trzeba wymieniać tak co ok. 60-90 tys. km? Jak radzicie?

 

Pierwsza wymiana to 96tyś mil, dalsze to zależy od producenta wymienionego rozrządu

 

A potem co, jak wybije te 60 tys. km to wymieniać od razu? Czy jakieś objawy są?

Objawem jest to że przestaje pracować silnik bo pasek urwany.

 

Z tyłu tarcze - w zeszłym tygodniu zmieniałem opony to sprawdziłem przy okazji stan tarcz i klocków

Jak tarcze to jest większa szansa że ma abs

To jest najdokładniejszy dekoder, jaki znalazłem: http://dodgeforum.co.../vindecoder.php

W moim przypadku ten dekoder w specyfikacji na papierze też powiedział że jest abs, a w aucie niema

 

Choć te VIN decodery kłamią, niestety.

 

Czasami tak, najlepiej podjechać do najbliższego ASO, darmowo powinni podać choć zależy to od kaprysu obsługującego







Podobne tematy Zwiń

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych