Skocz do zawartości


Uwaga!

Przed logowaniem zapoznaj się z tematem Pierwsze logowanie na forum


Zdjęcie

Stuka tył przy niskich temperaturach.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 PThunter

PThunter

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2563
  • Dołączył:  19 sie 2016
  • Rok Produkcji:.
  • Silnik:.
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Litzmannstadt
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 grudzień 2016 - 13:04

Mam taką oto zagwozdkę. Dziś po wyjeździe z garażu (blaszak, więc temperaturowego szału nie ma) na nierównościach usłyszałem najprawdopodobniej od strony prawego tylnego koła niemetaliczne, ale dość głośne stukanie. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów i po tym jak samochód postał na słońcu, które dziś świeci problem zniknął.

 

Ktoś ma może jakąś koncepcję? Amor zamarzł i potem odpuścił?



#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 14006
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 grudzień 2016 - 16:02

Nic nowego , amory się skończyły - na zimnie tracą skuteczność i wala , sprawdź czy nie ma widocznych śladów po wycieku .
  • Bogdanek lubi to

#3 PThunter

PThunter

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2563
  • Dołączył:  19 sie 2016
  • Rok Produkcji:.
  • Silnik:.
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Litzmannstadt
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 grudzień 2016 - 16:35

Na tyle na ile udało się w ten ziąb obejrzeć, to są suche. Andrzej, czy koniec żywota amorów może również oprócz tego stukania potwierdzać fakt, że zacząłem odczuwać od niedawna jakby tył trochę pływał (na boki) przy pokonywaniu nierówności?


Źle ten objaw sprzedałem. Może nie tyle zaczął pływać, co jakby "nadskakiwać" przy pokonywaniu większych tępych nierówności (wystające torowiska, dziury itp).



#4 kade

kade

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 5182
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M Gaz
  • Imię:Darek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 grudzień 2016 - 16:46

Paweł.Też tak miałem w poprzednim aucie.Dupka skakała.Po wymianie amorków,dupka trzymała się drogi.
Z wymianą sam se poradzisz.
  • Bogdanek lubi to

#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 14006
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 grudzień 2016 - 16:50

Jak najbardziej będzie pływał

#6 PThunter

PThunter

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2563
  • Dołączył:  19 sie 2016
  • Rok Produkcji:.
  • Silnik:.
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Litzmannstadt
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 grudzień 2016 - 17:18

Ok. dzięki wielkie za porady :piwo

 

I na koniec ostatnie pytanko. Czy Kayaba do pitola będą ok?


Użytkownik pablobed edytował ten post 22 grudzień 2016 - 17:27


#7 kade

kade

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 5182
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M Gaz
  • Imię:Darek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 grudzień 2016 - 17:24

Ok. dzięki wielkie za porady :piwo 
 
I na koniec ostatnie pytanko. Czy Kayaba do pitola będą ok?

Mam kayaba i jest ok.

#8 PThunter

PThunter

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2563
  • Dołączył:  19 sie 2016
  • Rok Produkcji:.
  • Silnik:.
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Litzmannstadt
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 grudzień 2016 - 17:27

Zatem czas sięgnąć do świnki skarbonki :/



#9 HappyHearse

HappyHearse

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 100
  • Dołączył:  06 gru 2016
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Żory
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 styczeń 2017 - 20:58

Ja mam dokładnie to samo. Tylne prawe koło, po wjechaniu np. w zapadniętą studzienkę kanalizacyjną, albo po pofalowanym asfalcie, jest taki niemetaliczny dźwięk jakby coś miało luz i drgało bezwładnie obijając się o inne elementy. Byłem w kanale w garażu ale żadnych luzów w zawieszeniu. Tylna lampa siedzi sztywno na swoim miejscu, tak samo półka raczej nie ma prawa stukać. Możliwe, że są jakieś zacieki na amortyzatorze, ale teraz wszystko jest pokryte solą, trudno stwierdzić. :) Kupiłem auto miesiąc temu, "jeżdżone przez kobietę" i na razie same wydatki. Swoją drogą, jadąc z niesprawnym zawieszeniem, dopiero zwracamy uwagę jak idiotycznie planowane są wszelkie włazy i studzienki kanalizacyjne na drodze. Zawsze znajdują się na torze lewego lub prawego koła (zwłaszcza prawego), rzadko kiedy studzienki są umieszczane w taki sposób, żeby można było wziąć je między koła...



#10 PThunter

PThunter

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2563
  • Dołączył:  19 sie 2016
  • Rok Produkcji:.
  • Silnik:.
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Litzmannstadt
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 styczeń 2017 - 21:15

Ja już po wymianie amorków i wszystko zniknęło :) Albo masz skończony amortyzator, a co za tym idzie do wymiany komplet albo można by też zerknąć na łącznik Watta, który spina tylne drążki. Takie stukanie miałem we wrześniu i okazało się, że to właśnie ta franca dawała o sobie znać w postaci stuków. Jeśli na dodatnich temperaturach stukania nie było, a zaczęło się w mrozy, to ja obstawiam amory o czym zresztą pisali koledzy powyżej.



#11 bratex

bratex

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 815
  • Dołączył:  15 sty 2016
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD Limited
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Warszawa / Elbląg
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 styczeń 2017 - 23:13

Chwyć koło lewe lub prawe tylne za górę opony i szarp nim do siebie i od siebie. Jak wyczujesz luz i stukanie to będzie łącznik Watta
Auto oczywiście ma stać na kołach.

#12 MANDEY

MANDEY

    PT PRO

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 655
  • Dołączył:  13 sty 2013
  • Rok Produkcji:2006 Route 66
  • Silnik:2,2crd M
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Zielona Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 styczeń 2017 - 08:21

Jeżeli  wpust uliczny byłby równy lub wyżej od jezdni, słabo by zbierał wodę, natomiast włazy do studni rewizyjnych powinny być równo. Gorzej jest z dziurami, w których jest woda, dlatego wskazane jest używanie zima opon o wyższym profilu.



#13 HappyHearse

HappyHearse

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 100
  • Dołączył:  06 gru 2016
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Żory
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 styczeń 2017 - 20:01

To na pewno nie śmigło. :) Jak sprawdzić tylną tuleję wahacza w Pt? Bo nie potrafię wyczuć luzu, ale może to przez fakt, że wahacz jest do belki przytwierdzony. Już żaden inny element zawieszenia mi do głowy nie przychodzi, który mógłby stukać.



#14 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 14006
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 styczeń 2017 - 20:14

sprawdz tyle laczniki wybijaja sie na gumach i nawalaja niemilosiernie 



#15 PThunter

PThunter

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2563
  • Dołączył:  19 sie 2016
  • Rok Produkcji:.
  • Silnik:.
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Litzmannstadt
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 styczeń 2017 - 20:35

tyle laczniki wybijaja sie na gumach i nawalaja niemilosiernie

 

 

Andrzej,  trzeszczenie też ma miejsce przy wybitych gumach? Nie jest to tendencja ciągła i na razie nic nie bije, ale zdaje mi się, że po wywalonych amorach, które wymieniłem przyszedł czas na kolejną naprawę. Tym razem zaczyna mi trzeszczeć tylna zawiecha.



#16 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 14006
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 styczeń 2017 - 20:51

Skrzypienie to tylne tuleje na drążku reakcyjnym .... normalka

#17 PThunter

PThunter

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2563
  • Dołączył:  19 sie 2016
  • Rok Produkcji:.
  • Silnik:.
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Litzmannstadt
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 styczeń 2017 - 20:54

Czy kolejnym etapem po trzeszczeniu jest ich bicie?


Przy okazji podpowiedz jeszcze, czy do mnie będzie tuleja 15 czy 19 mm?



#18 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 14006
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 styczeń 2017 - 20:58

tylko pomiar drążka jest 100% metoda pomiaru ale raczej 19mm 



#19 PThunter

PThunter

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2563
  • Dołączył:  19 sie 2016
  • Rok Produkcji:.
  • Silnik:.
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Litzmannstadt
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 styczeń 2017 - 21:00

Ok, dzięki :piwo  Zacznę się zatem przymierzać do tego tematu.



#20 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 14006
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 styczeń 2017 - 21:02

1,6 szły  na europę  i tu bylo 19mm a wersja usa była zawsze okrojona  







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych