Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Błąd P0300


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.Aishlin147_*

Bezimienny Gość.Aishlin147_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 05 styczeń 2017 - 22:34

Witam ! Zaświeciła mi się kontrolka od silnika i odczytałem metodą kluczykową , że to błąd P0300. Auto zapala i jeździ normalnie. Czasem nierówno pracuje na wolnych obrotach w szczególności na gazie.

 

 

 

Znalazłem konkretną odpowiedź na moje pytanie :

Mówiąc po polsku system zanotował co najmniej dwukrotne wypadanie zapłonu na cylindrach ? Do sprawdzenia :świece , przewody ,cewka ? i czujnik położenia wału.Ale raczej na sto procent wymień swiece i przewody na zalecane i problem zniknie . Świece proszę kupić takie jak są zalecane na nalepce pod maska auta , a nie to co polecają do gazu szpece z hurtowni.
 

 

Chciałbym uniknąć podpowiedzi "szpeców" w hurtowni jak kolega pisze , bo po zakupie auta przy wymianie rozrządu od razu poszedł komplet przewodów i świec i chyba nie najlepsza to była zmiana :), a ja potrzebuję jak wielu ludzi w tym kraju "dobrej zmiany" :). Pytanie moje zatem brzmi jakie świece i przewody waszmościowie polecają biorąc pod uwagę doświadczenia w eksploatacji ???? Dzięki z góry za odpowiedź.



#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 styczeń 2017 - 09:18

To tylko podpowiedz ale trzeba zweryfikować czy wypadanie zapłonu nie jest spowodowane przez centralkę gazu i pojeździć na samej benzynie - sprawdzić dla formalności ciśnienie sprężania na cylindrach i obejrzeć świece co na nich się pojawia i w jakim są kolorze elektrody .Na tej podstawie dalsze testy i konkretna odpowiedz co jest przyczyna usterki .
Świece tylko oryginalne beru numer masz na pasie przednim pod maska - przewody ? Montowałem zarówno boscha , ngk , janmora prolina i nie było problemów z praca silnika .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 06 styczeń 2017 - 09:20


#3 Bezimienny Gość.Aishlin147_*

Bezimienny Gość.Aishlin147_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 07 styczeń 2017 - 00:07

Ten błąd można skasować inaczej niż za pomocą komputera ??? Za każdym odpaleniem brzęczy :) , a chciałbym zobaczyć , czy to jednorazowy wybryk ,czy będzie się powtarzało. Jadę jutro ( w sumie już dzisiaj ) do mojego gazownika niech zerknie czy coś jest nie tak z samą instalacją , potem przymierzę się do wymiany świec i przewodów , najgorzej że to trzeba pół samochodu rozebrać żeby się do tego dostać :).



#4 Bezimienny Gość.chmiel62_*

Bezimienny Gość.chmiel62_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 07 styczeń 2017 - 03:39

......potem przymierzę się do wymiany świec i przewodów , najgorzej że to trzeba pół samochodu rozebrać żeby się do tego dostać :).

 nie taki diabeł straszny itd itp ,,,, https://www.youtube....h?v=ytJPSMiFSB4 tu już chyba nic nie pomylisz. Ja jednak wyjmowałem kolektor - jakoś poręczniej mi było 


Użytkownik chmiel62 edytował ten post 07 styczeń 2017 - 03:42


#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 styczeń 2017 - 07:34

Kolektor wyjmuje się 5 minut - przestaniecie pitolić o problemach , dajcie popracowac mechanikom a nie potem tylko same problemy po nieudolnej wymianie .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 07 styczeń 2017 - 07:35


#6 Bezimienny Gość.Aishlin147_*

Bezimienny Gość.Aishlin147_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 07 styczeń 2017 - 11:30

Kolektor wyjmuje się 5 minut - przestaniecie pitolić o problemach , dajcie popracowac mechanikom a nie potem tylko same problemy po nieudolnej wymianie .

 

Ostatnia wymiana ( być może nieudolna ) to dzieło mechaników właśnie . Nie byłem przekonany do świec i przewodów , które były zamontowane stąd moje pytanie w początkowym poście .

Moja uwaga o dobraniu się do świec miała charakter żartobliwy z przymrużeniem oka ( co zaznaczam emotką ), więc nie rozumie skąd ten jad z samego rana . Do tej pory myślałem ,że to forum służy takim właśnie celom, dyskusja i wymiana doświadczeń aby przyjemniej eksploatowało się  PT ale widocznie się mylę .



#7 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 styczeń 2017 - 11:35

w technicznym nie prowadzę żartów - rozmowa na temat i zaczynamy od szukaj ? wszystko dotyczace podstawowych usług jest jest opisane perfekcyjnie .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 07 styczeń 2017 - 11:35


#8 Bezimienny Gość.Aishlin147_*

Bezimienny Gość.Aishlin147_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 07 styczeń 2017 - 11:42

To kasuj temat a ja sobie poszukam.



#9 Antoni33

Antoni33

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 516
  • Dołączył:  27 mar 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,4 M Gas
  • Imię:Antoni
  • Skąd::Kraków/ Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 styczeń 2017 - 12:06

TO może ja pociągnę dalej. :diabelek

 

W mieście jest OK

Ale już 2 raz w trasie. Przy drodze ok 300 km zapala sie kontrolka, na początku zapala i gasi kilka razy a po jakimś czasie pali na stałe.

Nie odczuwam szarpania ani żadnych innych dolegliwości.

Jak pojeżdżę parę dni po mieście ikonka gaśnie ale w pamięci zostaje błąd.

 

Na przestrzeni ostatnich 3 miesięcy zapaliło się tylko 2 razy podczas trasy a przez ten czas nic się nie dzieje w miejskiej jeździe.

Potrzebuję kogoś dobrego do diagnozy , bo świece i przewody wymienione w sierpniu ostatniego roku.



#10 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 styczeń 2017 - 12:14

Antoni szukaj problemu w instalacji gazowej - na próbę zablokuj gaz i pojeździe 2 dni na samej benzynie - tylko wstępnie wykasować błędy z komputera i zrobić reset do ustawień początkowych .

#11 Antoni33

Antoni33

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 516
  • Dołączył:  27 mar 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,4 M Gas
  • Imię:Antoni
  • Skąd::Kraków/ Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 czerwiec 2017 - 22:32

Odnawiam temat
Przez pół roku spokojnie bo nie było trasy.
Ale dzisiaj trasa 300 km i problem
Zaświeciła się kontrolka i wywaliło błędy
P0300
P0351
I mnie coś trafi. W zeszłym tygodniu wymieniono świece na NGK, kable na Blue Print i cewkę na oryginalny Mopar.

I dupa dalej nie jest dobrze. Trochę mi już brakuje pomysłów co go trapi i jak mu pomóc.

Jeździ normalnie, w czasie drogi szarpnęło go tylko parę razy i potem jechał normalnie.
Przypadłość na benzynie i na gazie tak samo.

Jak żyć?

#12 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 czerwiec 2017 - 07:14

Antoni definitywnie blad dotyczy cewki zapłonowej - komputer diagnozuje usterkę uzwojenia pierwotnego cewki . W pierwszej kolejności do sprawdzenia instalacja elektryczna od cewki do sterownika silnika i miejsce wpięcia instalacji gazowej pod cewkę .Równie dobrze może to być początek problemów ze sterownikiem silnika .

#13 Antoni33

Antoni33

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 516
  • Dołączył:  27 mar 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,4 M Gas
  • Imię:Antoni
  • Skąd::Kraków/ Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 czerwiec 2017 - 18:49

No i dzisiaj pojeździłem po mieście i błąd się wykasował.
Tylko trasa i to dłuższa powoduje takie błędy.
Muszę znaleźć jakichś fachmanow co się tym zajmą. Ale to będzie ciężka sprawa

Użytkownik Antoni33 edytował ten post 16 czerwiec 2017 - 18:49


#14 Antoni33

Antoni33

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 516
  • Dołączył:  27 mar 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,4 M Gas
  • Imię:Antoni
  • Skąd::Kraków/ Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 czerwiec 2017 - 19:23

Nowe obserwacje.
Tak samo gaz i benzyna.
Problemy tylko przy 4 tys. Obr/min. Zarówno na 4 biegu przy ok 120 km/h i na 5 biegu przy 140 km/h.
Ciekawe że dzieje się to tylko przy jednych obrotach
Prawie całą trasę na zwykłej drodze bez problemu. Ostatnie 100 km na autostradzie i już mam z powrotem świecącą kontrolkę
Ciekawe co to może być?

Użytkownik Antoni33 edytował ten post 18 czerwiec 2017 - 19:24






Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych