Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Chrysler Sebring 2,7 Pomocy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.DamianT_*

Bezimienny Gość.DamianT_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 01 luty 2017 - 19:23

Witam
Poleciła mi Was Agnieszka z Malczyc.
Mam problem z moim sebringiem, który też jest z rodziny amerykanskiej więc zwracam się o pomoc.
Auto ponoc po wymianie rozrządu, przebieg 147 tyś km, zawsze na oleju mopar, w moim posiadaniu jak i poprzednika.
W pewnym momencie zaczęło coś stukać jakby na górze silnika.
Nie ma znaczenia czy zimny czy ciepły.
Przejechał tak już ok 15 km i nadal bez zmian. Wymieniony olej na nowy nic nie dal bo stuki nadal się utrzymują.
Odpala i smiga, ale boję sie nim jeździć w tej chwili.
Ktoś ma pomysł co można zrobić w tym temacie.
Sebring 2,7 2001, automat, gaz od 1,5 roku.
Ps. Po przejechaniu krótkich odcinków (np.rano 2km do żłobka, nie zdążył się zagrzać) zawsze przy odpaleniu lekko, ale jednak przez 1-2 sekundy coś chrobotało na górze, jakby zawory.
Proszę o pomoc.
Z gory dzięki

#2 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 02 luty 2017 - 02:00

Jeżeli to stukanie objawiło się nagle to ja bym radził nie użytkować ale zdiagnozować, obsłuchując  dokładnie czy to z klawiatury bo to chyba V-6 więc są dwie głowice czy też popychacze , może też być słychać jakiś zawór czy sworzeń tłoka, możliwości jest wiele.

To że przez te parę sekund coś słychać to może nie całkiem normalne ale wiele silników tak ma olej musi dopłynąć do klawiatury czy popychaczy. To że olej mopar to ok. ale czy zgodny z zaleceniami producenta? jak za gęsty to dłużej po uruchomieniu słychać stuki.  Ja do podobnych silników które użytkuję czy użytkowałem leję 5W30 a w jednym modelu miałem  /20 bo tak było na korku.

 

Nie chciał bym Cię straszyć bo przyczyny są różne ale w wanie z siln. 3,3 też jeżdżący na gazie pojawiły się stuki, trochę to zlekceważyłem, chociaż w moim przypadku to i tak bez rozebrania silnika nic bym nie znalazł i po pewnym czasie dopiero po ściągnięciu głowicy tej tylnej okazało się że wypaliło gniazdo zaworowe ale a to już była kosztowna naprawa i skończyło się na wymianie silnika.


Użytkownik theo edytował ten post 02 luty 2017 - 02:09


#3 Bezimienny Gość.lukas88_*

Bezimienny Gość.lukas88_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 02 luty 2017 - 12:36

Szkoda że nie mieszkasz bliżej Krakowa, bo mógłbyś podskoczyć z tym tematem do motomagic oni sporo PT robią.



#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 luty 2017 - 12:46

W v6 chrysler notorycznie zaciera się góra silnika ze względu na mała ilość oleju w układzie smarowania - silnik wymaga max stanu na bagnecie do spokojnej eksploatacji .Aby zdiagnozować jak Teodor napisał : nie jeździć i góra do zawalenia w celu potwierdzenia diagnozy .

#5 Bezimienny Gość.ckrosnia_*

Bezimienny Gość.ckrosnia_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 05 luty 2017 - 09:44

Mam i ja takiego sebka . Trzeba olej zmieniac czesto ale nie musi byc jakis drogi wystarczy 5w 30 co 6mc i dolewamy nie wiem ile twoj zjada moj na 1000 lapie 120ml oleju. Ja mam dostęp do taniego oleju tedex i jestem zadowolony . Ten silnik ma wade fabryczna w postaci za waskich kanalow smarujacych wiec trzeba pamietac o stanie oleju i zeby nie byl przepracowany i zadnego 10w 40. Bo zima mu sie nie spodoba :-)

Wysłane z mojego Che2-L11 przy użyciu Tapatalka

#6 Bezimienny Gość.ckrosnia_*

Bezimienny Gość.ckrosnia_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 05 luty 2017 - 10:23

Mam i ja takiego sebka . Trzeba olej zmieniac czesto ale nie musi byc jakis drogi wystarczy 5w 30 co 6mc i dolewamy nie wiem ile twoj zjada moj na 1000 lapie 120ml oleju. Ja mam dostęp do taniego oleju tedex i jestem zadowolony . Ten silnik ma wade fabryczna w postaci za waskich kanalow smarujacych wiec trzeba pamietac o stanie oleju i zeby nie byl przepracowany i zadnego 10w 40. Bo zima mu sie nie spodoba :-)

Wysłane z mojego Che2-L11 przy użyciu Tapatalka

Dodam jeszcze ze jesli stuka to juz wymiana oleju nie pomoze trzeba oddac auto do doktora .dłuższa eksploatacja w ten sposób zniszczy silnik obrót panewki raczej nie będzie tani .

Wysłane z mojego Che2-L11 przy użyciu Tapatalka

#7 Bezimienny Gość.DamianT_*

Bezimienny Gość.DamianT_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 05 luty 2017 - 14:32

Hello

Przepraszam, że tak długo się nie odzywałem.

Dzięki za zainteresowanie tematem.

Niestety mój mechanik przez ponad miesiąc nie miał czasu na pogrzebanie w Sabrinie :(

Myślę, że nie będę już na niego czekał bo kolejne ubezpieczenie trzeba było zapłacić co uszczupliło portfel, a samochód nadal stoi.

Po pojawieniu się usterki samochód nie przejechał dużej ilości km, raczej tylko odległość do warsztatu - kilka km.

Nadal odpala bardzo szybko, ale stuki są cały czas, na zimnym, ciepłym, przy większych obrotach i na luzie, nie ma to znaczenia.

"Odnośnie tego stukania po odpaleniu (tylko przez chwilę), występowało zanim usterka pojawiła się na dobre."

Może polecicie jakiego porządnego mechanika znającego temat na terenie dolnośląskiego :)

Mam dość jeżdżenia ratunkowym escortem  :/ :p


Użytkownik DamianT edytował ten post 05 luty 2017 - 14:40


#8 Bezimienny Gość.Robert 19790910_*

Bezimienny Gość.Robert 19790910_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 06 czerwiec 2018 - 08:16

Witam wszystkich mam spory problem z Sebring rok produkcji 2001 silnik 2.7v6 po wymianie silnika jest iskra tylko na 1 tłoku koło zamachowe jest z mojego wszystkie czujniki sprawne brak błędów
Proszę o pomoc mechanik rozkłada ręce

#9 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 06 czerwiec 2018 - 09:12

Cewka była podmieniana?    I na pewno pojawia się tylko na jednym?, iskra powinna się pojawiać na 2 cylindrach, bodajże 1 i 3,  2 i 4, 3 i 6


Użytkownik theo edytował ten post 06 czerwiec 2018 - 09:15


#10 Bezimienny Gość.Robert 19790910_*

Bezimienny Gość.Robert 19790910_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 06 czerwiec 2018 - 10:50

Tak jest tylko na jednym i brak błędów
Proszę o pomoc co jest wszystko było podmienianie i nadal iskra na jednym
Co trzeba zrobić czy coś wymienić?

#11 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 06 czerwiec 2018 - 10:52

Sprawdziłbym czujnik położenia wału bo może ta iskra na 1 pojawia się samoistnie i nie jest zależna od położenia wału korbowego



#12 Bezimienny Gość.Robert 19790910_*

Bezimienny Gość.Robert 19790910_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 06 czerwiec 2018 - 10:59

Ponoć był sprawdzany i nawet podmieniany
Był wymieniany trzy razy
Był wymieniany na drugi 3razy

#13 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 06 czerwiec 2018 - 11:04

Sprawdziłbym też napięcie na cewce czy jest te 12V, a czy pompę paliwa słychać po przekręceniu stacyjki?

Jeżeli wszystko sprawdzone i sprawne to może sterownik silnika uwalony ale to gdybanie. Pozostanie pewnie dobry elektryk.



#14 Bezimienny Gość.Robert 19790910_*

Bezimienny Gość.Robert 19790910_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 06 czerwiec 2018 - 11:52

Napięcie jest
A żaden nie chce się podjąć
Podaję num tel wyślij smsoddzwonie
885790910

#15 Bezimienny Gość.Szymek_*

Bezimienny Gość.Szymek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 23 czerwiec 2018 - 21:16

Silniki 2.7 i 3.5 mają wadliwie wykonaną miskę olejową, mieści ona bardzo mało oleju w stosunku do wielkości silnika. Zalecam zalewanie oleju ponad max, nawet litr, spokojnie, uszczelniaczy nie wypchnie, miska zawsze ma zapas pojemności, z większą ilością oleju silnik nie do zajechania





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych