Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Brak EGR


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.Gregory07_*

Bezimienny Gość.Gregory07_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 02 luty 2017 - 21:59

Witam.

Od jakiegoś czasu mam problem ze swoim pitkiem, a mianowicie bardzo faluja mi obroty przy zimnym silniku.

Jak juz się zagrzeje to jest ok, ale wczesniej to obroty skacza od 1200 do 200, az gasnie. Szukałem i szukałem, poczyściłem wszystko co się dało i dalej nic. Został mi tylko zawór EGR. Szukałem i szukałem i nie znalazłem, ktos go po prostu wykręcił. Czy to moze byc tego przyczyna, czy ten zawor musi byc, bo wiem ze sa rozne teorie?. 



#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 luty 2017 - 08:35

Nie każdy model miał Egr - zależne od rynku na który było produkowane auto - do sprawdzenia po vin na serwisie .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 03 luty 2017 - 08:35


#3 Bezimienny Gość.Gregory07_*

Bezimienny Gość.Gregory07_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 03 luty 2017 - 23:16

Napewno miał, bo jest slad, ze bylo cos wkrecone. Auto jest z rynku amerykanskiego. Ale czy te objawy moga byc wina braku EGR?



#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 luty 2017 - 23:32

Egr musiał by być wyprogramowany , albo zablokowany w sterowniku z listy błędów - niestety obie opcje są możliwe do zrobienia przez elektroników. W kolektorze w tym miejscu w każdym modelu jest przykręcania blacha , ślad zawsze będzie .Czy będzie miał wpływ na pływające obroty brak egr - raczej nie , szukaj nieszczelności ona będzie miała wpływ na falowanie obrotów na 100%

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 03 luty 2017 - 23:33


#5 Bezimienny Gość.Gregory07_*

Bezimienny Gość.Gregory07_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 04 luty 2017 - 15:40

Tylko jakby byla nieszczelnosc to obroty falowaly by non stop, a tak jak silnik zlapie wyzsza temp to falowanie ustaje.



#6 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 luty 2017 - 16:44

Trzeba podłączyć pod tester i sprawdzić parametry : praca sond , temperatura silnika widziana przez sterownik,temperatura powietrza , podciśnienie -na tej podstawie sterownik koryguje skład i prace zaworu biegu jałowego
  • marek1221 lubi to

#7 Bezimienny Gość.Gregory07_*

Bezimienny Gość.Gregory07_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 06 luty 2017 - 17:18

Mam tester, tylko na co mam patrzeć, skąd mam wiedzieć gdzie może być problem?



#8 Bezimienny Gość.Gregory07_*

Bezimienny Gość.Gregory07_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 22 luty 2017 - 15:14

Podłączyłem sie do pitka, tylko teraz nie wiem czy te parametry sa dobre. Mial kilka bledów, ale po wykasowaniu zostal tylko jeden:

 

PO132 - Oxygen Sensor Circuli High Voltage (Bank 1 Sensor1), przesylam kilka fotek z programu, moze cos tam odczytasz niepokojacego.

 

 

Załączone pliki



#9 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 luty 2017 - 15:34

Mało wiarygodne te dane i brak odnośników w zakresie prędkości ?
Za wysoki sygnał z sondy 1 i brak sygnału z sondy 2
Powtórz badanie ale do badania nagrzej silnik do 90 stopni i dopiero na ciepłym silniku zrób pomiary obie sondy jednocześnie :
- wolne obroty
- 3 tys obr
- gwałtownie ponad 4 tys obr.

#10 Bezimienny Gość.Gregory07_*

Bezimienny Gość.Gregory07_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 08 marzec 2017 - 09:54

Co to są te sondy?



#11 kade

kade

    VIP

  • Moderator
  •   
  • Posty: 7999
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M Gaz
  • Imię:Darek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 marzec 2017 - 13:30

Sonda lambda.Pierwsza jest przed katalizatorem,druga za katalizatorem.

#12 Bezimienny Gość.Gregory07_*

Bezimienny Gość.Gregory07_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 09 marzec 2017 - 01:17

A czy one moga miec wplyw na obroty silnika?



#13 Bezimienny Gość.Gregory07_*

Bezimienny Gość.Gregory07_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 22 marzec 2017 - 17:12

Znalazłem dwie rzeczy, jedna to pęknięty przewód odmy, a drugi to zauważyłem gdy nawiew dam na zero falowanie ustepuje, ale gdy tylko załącze to odrazy jest to bardzo odczuwalne na obrotach, a jak przełąćze na AC to sprężarka załącza się i wyłącza, a przy okazji skaczą obroty. Czy tak jest w tych w autach czy cos jest nie tak?



#14 kade

kade

    VIP

  • Moderator
  •   
  • Posty: 7999
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M Gaz
  • Imię:Darek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 marzec 2017 - 22:45

Przy włączonej klimie silnik może delikatnie falować.Im bardziej zużyta sprężarka tym bardziej silnik może falować.Jak dajesz nadmuch na przednią szybę lub przednią szybę i nogi to klima też pracuje.

#15 Bezimienny Gość.Gregory07_*

Bezimienny Gość.Gregory07_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 11 czerwiec 2017 - 10:10

Miałem dziurawa chłodnice, po jej wymianie falowanie ustało.



#16 Bezimienny Gość.Gregory07_*

Bezimienny Gość.Gregory07_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 23 listopad 2018 - 10:23

Troszkę dawno pisałem ostatni post, ale lepiej późno niż wcale. Okazało się, że wymiana chłodnicy tak naprawdę nic nie dała. Falowanie nadal było, raz większe raz mniejsze. Szukałem, czytałem sprawdzałem i dalej nic. Przy wymianie czujnika oleju mechanik powiedział, że przyczyna tego może być wypadanie zapłonu. Czyli pierwsze co to wymiana świec. Ale w między czasie padł mi alternator. Już wcześniej zauważyłem, że mam jakiś problem z ładowanie i napięciami. Zakupiłem alternator po regeneracji i zabrałem się za wyminę. Nie było łatwo i wbrew pomocy forum, iż można go wyciągać górą ja wyciągnąłem dołem. Delikatnie przesunęłem silnik i poszło. I okazało się, że po wymianie alternatora falowanie ustało od ręki. Pięknie pracuje na równych obrotach.  Usterka była bardzo kłopotliwa i trudna w namierzeniu, ale mam nadzieje, że mogłem pomóc tym postem niektórym z podobnym problemem. 

 

POzdrawiam. 







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych