Mam pytania do Wielkich "Świata PT " - jakie znaczenie mają gongi po przekręceniu kluczyka w stacyjce w pozycję ON ? trzy dosyć szybkie i po chwili jeszcze jeden ?
Gongi
#1
Napisano 07 kwiecień 2017 - 10:26
#2
Napisano 07 kwiecień 2017 - 10:39
Z tego co u siebie zauważyłem, to gong sygnalizuje, rezerwę wachy, niezapięcie pasów bezpieczeństwa, pozostawienie właczonych świateł po wyłączeniu zapłonu i niezamknięte drzwi lub klapę. Jeśli dobrze to rozkminiłem, to trzy naraz oznaczają pasy, a jeden resztę (np niedomkniętą klapę itp), ale może się mylę
#3
Napisano 07 kwiecień 2017 - 10:49
Wszystkie powyższe mam spełnione a gra dalej !?
#4
Napisano 07 kwiecień 2017 - 11:08
Może kolejne to sygnalizacja jakiś usterek Trzeba poczekać, może koledzy coś podpowiedzą
#5
Napisano 07 kwiecień 2017 - 11:10
#6
Napisano 07 kwiecień 2017 - 11:12
Przed uruchomieniem auta zamknij drzwi zapnij pasy zwolnij hamulec ręczny i dopiero wkładaj kluczyk w stacyjke wtedy nie będzie gongal. O ile masz więcej paliwa w baku niż rezerwa
Jeśli spełnisz powyższe i nadal będzie gong, to sygnalizacje jakąś usterkę?
#7
Napisano 07 kwiecień 2017 - 11:13
#8
Napisano 07 kwiecień 2017 - 11:21
Trzykrotne gąganie po odpaleniu silnika jest to po prostu odliczanie do startu.3...2..1...START!
#9
Napisano 07 kwiecień 2017 - 11:29
ale gęga przed odpaleniem - może mówi do mnie spie ......j nie jadę !?
#10
Napisano 07 kwiecień 2017 - 11:37
ale gęga przed odpaleniem - może mówi do mnie spie ......j nie jadę !?
Dzień dobry Ci mówi
#11
Napisano 07 kwiecień 2017 - 12:09
Trzykrotne gąganie po odpaleniu silnika jest to po prostu odliczanie do startu.3...2..1...START!
Taaa.. a potem już tylko
#12
Napisano 07 kwiecień 2017 - 12:29
Przed uruchomieniem auta zamknij drzwi zapnij pasy zwolnij hamulec ręczny i dopiero wkładaj kluczyk w stacyjke wtedy nie będzie gongal. O ile masz więcej paliwa w baku niż rezerwaBartku, chyba się przejęzyczyłeś, zamiast "zwolnij hamulec" miało być "zaciągnij hamulec".
#13
Napisano 07 kwiecień 2017 - 12:34
Przed uruchomieniem i jazdą raczej się hamulec zwalnia, a nie zaciąga, więc gong ostrzega abyś nie ruszał na zaciągniętym
Dobrze myślę?
#14
Napisano 07 kwiecień 2017 - 12:50
Chyba nie, wszystkie czynności do momentu ruszenia wykonuje się na zaciągniętym hamulcu, zwalniasz go przed ruszeniem.
Mówi o tym nawet instrukcja Pitka str, 92. Ja przynajmniej zawsze tak robię.
#15
Napisano 07 kwiecień 2017 - 13:01
Ja tam przed ruszaniem nie zaciągam hamulca, ale są różne szkoły. Poza tym, stosując się do niektórych zasad, to ręczny powinien być zaciągnięty po zakończeniu poprzedniej jazdy i zgaszeniu silnika, a nie dopiero przed kolejną jazdą
Niektórzy tak kochają ręczy, że nawet próbują na im jechać i potem gęgają, że coś im nie ciągnie
#16 Bezimienny Gość.Yodarek_*
Napisano 07 kwiecień 2017 - 13:38
Przy ręcznym będzie gongał tylko jak zaczniemy ruszać. Jeżeli będzie zaciągnięty, na postoju nawet na uruchomionym silniku, gongać nie powinien.
#17
Napisano 07 kwiecień 2017 - 13:47
A Darek dobrze mówi że jak ruszysz z hamulcem zaciągniętym to będzie gongal. Ja opisałem procedurę odpalenia (nie jazdy) auta bez gongow.
A dodatkowo diesel gonga jak mu walczysz wsteczny bieg na odpalonym silniku
#18
Napisano 07 kwiecień 2017 - 14:17
Ja tam przed ruszaniem nie zaciągam hamulca, ale są różne szkoły. Poza tym, stosując się do niektórych zasad, to ręczny powinien być zaciągnięty po zakończeniu poprzedniej jazdy i zgaszeniu silnika, a nie dopiero przed kolejną jazdą
I właśnie o to chodzi, zaciągnięty hamulec po zakończeniu poprzedniej jazdy, zwalniasz dopiero przed rozpoczęciem następnej.
Mowa w instrukcji o zaciągnięciu hamulca dotyczy sytuacji w której wielu kierowców pozostawia samochód na biegu bez włączania hamulca.
Użytkownik Jerry edytował ten post 07 kwiecień 2017 - 14:28
#19
Napisano 07 kwiecień 2017 - 15:49
I właśnie o to chodzi, zaciągnięty hamulec po zakończeniu poprzedniej jazdy, zwalniasz dopiero przed rozpoczęciem następnej.
Mowa w instrukcji o zaciągnięciu hamulca dotyczy sytuacji w której wielu kierowców pozostawia samochód na biegu bez włączania hamulca.
Jerry. Mam wrażenie, że swoim PT jeździsz w jakimś laboratorium albo w klasie szkoły jazdy
Muszę poprawić swoje nawyki po 35 latach za kółkiem i bez żadnego wypadku z mojej winy.
P.S. samochód na końcu jazdy zostawiam prawie zawsze na biegu i z ręcznym. Mam na myśli parkowanie na wzniesieniu.
Nie mam jednak zaciągniętego stale tak jak uczą niektórzy instruktorzy ( np. przed światłami).
Użytkownik Al Capone edytował ten post 07 kwiecień 2017 - 15:59
#20
Napisano 07 kwiecień 2017 - 22:58
Nie mam jednak zaciągniętego stale tak jak uczą niektórzy instruktorzy ( np. przed światłami).
tak? toz to podupcony pomysl,.. nie ze sie czepiam ale jestem niereformowalny o ile cos nadaje sie do reformowania za wyjatkiem chodzenia w reformach,..do sedna moze instruktorzy maja na uwadze jak droga prowadzi albo w gore albo w dol wzniesienia terenu,...
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
światła i gongi |
Techniczny podstawowy | dhmmac/Rumcia |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych