Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Kończy się silnik w moim Pitim :-(((


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 krzakos

krzakos

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 24
  • Dołączył:  09 mar 2015
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Pawel
  • Skąd::Newcastle
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 kwiecień 2017 - 19:27

Mój silnik dogorywa.

Dzisiaj sprawdzałem kompresję w moim żółwiu i jest to czego się spodziewałem - kompresja do d....py.

1- 120psi/ czyli jakieś 8 bar

2 - 90psi / około 6bar

3- 90psi/ 6bar

4- 120psi/ 8bar

olej bierze około 1 litra/1000 km

świece czyste

uszczelka była robiona około 2 lat temu i wtedy już wiadomo było że silnik jest w kiepskiej kondycji - poprzedni właściciel 2 razy go przegrzał i przytarł więc nie oczekiwałem cudów.

PT w takim stanie zrobił ze mną 20 tys km w tym trasa z UK do Holandii i powrót i narazie będzie jeździł aż się nie skończy ;-)

Postanowiłem przetestować ceramizer jutro zrobię płukanie silnika, zmienię olej i dodam ceramizer, ponieważ w ciągu najbliższych 10 dni czeka mnie 2x trasa 480 km + to co zrobię po mieście. Po tym sprawdzę ponownie kompresję więc będziemy wiedzieli dokładnie czy to coś warte.

 

 



#2 Bezimienny Gość.grzelux_*

Bezimienny Gość.grzelux_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 kwiecień 2017 - 06:23

Czekamy na dalszy wynik pomiarów.

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

#3 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13775
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 kwiecień 2017 - 07:01

udomentuj fotograficznie temu trupu,... moze byc ciekawie :miecio



#4 Daro

Daro

    Znawca Tematu

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 1076
  • Dołączył:  06 kwi 2014
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:.....
  • Imię:Darek
  • Skąd::Z Kątowni
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 10 kwiecień 2017 - 16:14

Mieczysławie,nekrofilia? :niewolno   :diabelek :diabelek



#5 krzakos

krzakos

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 24
  • Dołączył:  09 mar 2015
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Pawel
  • Skąd::Newcastle
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 kwiecień 2017 - 22:56

haha ten trup wczoraj zrobił trasę 570 km i ma się dobrze, spalił cały zbiornik paliwa :-))) i co ciekawe ani razu nie strzelił w tłumik

zapomniałem dodać ze kompresja była sprawdzana na zimnym silniku.

następna trasa 19.04 i po tym będzie sprawdzanie kompresji jeszcze raz.



#6 Lodzermen(EL)sz

Lodzermen(EL)sz

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 623
  • Dołączył:  08 kwi 2017
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::LDZ
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 kwiecień 2017 - 14:54

Widać stare konie (silnik) mają chryzme i charakter :piter



#7 Daro

Daro

    Znawca Tematu

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 1076
  • Dołączył:  06 kwi 2014
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:.....
  • Imię:Darek
  • Skąd::Z Kątowni
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 12 kwiecień 2017 - 19:41

Znaczy się ZOMBI  :diabelek  :diabelek



#8 bart1771

bart1771

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 533
  • Dołączył:  09 wrz 2014
  • Rok Produkcji:2008
  • Silnik:2,4
  • Imię:Bartłomiej
  • Skąd::Rybnik
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 kwiecień 2017 - 20:44

Jedyne wyjście chyba to wymiana silnika ? czy może remont chociaż nie wydaje mi się czytając fora żeby to się opłacało, lub na żyletki :-(



#9 krzakos

krzakos

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 24
  • Dołączył:  09 mar 2015
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Pawel
  • Skąd::Newcastle
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 kwiecień 2017 - 22:29

nie ma sensu wymiana silnika

za silnik i przekładkę zapłacę 400 - 500 funtów

poza tym drugi PT stoi na podjezdzie ;-) o 2 lata młodszy 10 tys mil większy przebieg

przełożę siedzenia i boczki bo umierajacy PT to wersja limited a zapasowy PT to touring.



#10 krzakos

krzakos

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 24
  • Dołączył:  09 mar 2015
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Pawel
  • Skąd::Newcastle
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 maj 2017 - 01:53

Jednak PT nie umiera :))))

po zapodaniu ceramizera i przejechaniu prawie 3 tys. km pojawiło się kilka pozytywnych zmian

 

1. PT nie strzela tak często w tłumik jak przed podaniem. Czasem mu się przytrafi jak jest za mała liczba obrotów, za wysoki bieg i gdy wcisnę gaz ale nie jest to tak nagminne jak wcześniej. Wcześniej miało to miejsce za każdym razem.

2. Zmalało zużycie oleju. Wcześniej PT łykał oliwke 1L/1000 km teraz wziął około 1L/2000 km

3. Wcześniej po odłączeniu akumulatora i zresetowaniu kompa kontrolka engine check zapalała się po około 700-1000 km i pojawiał się błąd katalizatora do teraz się nie zapaliła ani razu.

4. Jak był zimny i go odpalałem z tłumika szły kłęby białej pary i osiadały na tylnej szybie teraz tego efektu praktycznie nie ma.

 

5. Kompresja na kompletnie zimnym silniku po postoju nocnym

a 7.5 bar

b 5.5

c 6.5

d 8

czyli praktycznie bez zmian poza tym problem był z pomiarem bo słaby akumulator już mam i przy drugim cylindrze już słabo kręcił

natomiast po kilku minutach pracy kompresja poszła w górę co jest chyba logiczne bo metal się rozszerza z tym, że jest  w miarę równa na wszystkich cylindrach i wynosi miedzy 8 a 10.

Nie sprawdzałem jej na w pełni rozgrzanym silniku bo akumulator nie naładował się w pełni a ja spieszyłem się do pracy więc nie chciałem ryzykować.

 

6. Nie płukałem silnika i nie zmieniłem oleju jak planowałem ale zrobię to w ciągu tygodnia bo już następny preparat idzie do mnie z Polski - modyfikator + .


Użytkownik krzakos edytował ten post 09 maj 2017 - 02:15


#11 krzakos

krzakos

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 24
  • Dołączył:  09 mar 2015
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Pawel
  • Skąd::Newcastle
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 maj 2017 - 02:27

Miecio A tutaj fotki z pomiarów, o które prosiłeś Załączony plik  IMG_20170425_133427.jpg   302,3 KB   3 Ilość pobrańZałączony plik  IMG_20170425_152934.jpg   290,3 KB   3 Ilość pobrańZałączony plik  IMG_20170425_153058.jpg   187,72 KB   3 Ilość pobrańZałączony plik  IMG_20170425_153152.jpg   174,02 KB   3 Ilość pobrańZałączony plik  IMG_20170425_153240.jpg   201,64 KB   3 Ilość pobrańZałączony plik  IMG_20170425_153347.jpg   78,83 KB   3 Ilość pobrańZałączony plik  IMG_20170425_130800.jpg   224,35 KB   3 Ilość pobrańZałączony plik  IMG_20170425_130939.jpg   236,13 KB   3 Ilość pobrańZałączony plik  IMG_20170425_133324.jpg   259,53 KB   3 Ilość pobrań







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych