Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Błąd P0601


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Slawek101

Slawek101

    Przedszkolak

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 96
  • Dołączył:  24 mar 2016
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Sławek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 kwiecień 2017 - 18:58

Załączony plik  01.jpg   190,38 KB   12 Ilość pobrań

No i na mnie też trafiło... Dzisiaj podczas powrotu z pracy zapaliła się piękna pomarańczowa kontrolka. Po sprawdzeniu metodą kluczykową pojawił się błąd jak na zdjęciu powyżej. Oczywiście wiem co to oznacza itd, jako, że nic złego na razie się nie dzieje, auto zachowuje się normalnie, zamierzam póki co z tym jeździć do całkowitego unieruchomienia lub jeśli wywali jakieś inne błędy. Mam natomiast dwa pytania do znawców tematu:

1. Nie tak dawno wyjmowałem wentylator chłodnicy do przeglądu, wymieniłem też przekaźnik pierwszego biegu, odłączałem na kilka dni akumulator - czy to mogło mieć jakikolwiek wpływ na pojawienie się tego błędu, czy może jest to zwykły zbieg okoliczności? Jeśli mogło mieć wpływ, to gdzie szukać?

2. Odłączyłem na 20 minut akumulator, żeby zlikwidować świecący "check", który mnie denerwuje :). Udało się, ale tylko do momentu, w którym ponownie nie sprawdzę błędów kluczykiem. Po tej czynności i ponownym odpaleniu auta, kontrolka zapala się i już nie gaśnie. Czy istnieje możliwość skasowania tego błędu tak, żeby kontrolka silnika się nie zapalała? Wiem, że jest problem, więc nie musi mi non stop dawać po oczach :)

Z góry dzięki za jakieś podpowiedzi.



#2 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8209
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 kwiecień 2017 - 19:42

TU masz temat

http://ptclub.pl/ind...d-p0601-a-masa/



#3 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 kwiecień 2017 - 19:45

Ten błąd to usterka sterownika silnika - nawet jak na chwile wyłączysz to i tak powróci , a z czasem pojawia się dalsze problemy z praca auta do momentu aż auto przestanie odpalać lub pracować na wszystkie cylindry .

#4 Slawek101

Slawek101

    Przedszkolak

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 96
  • Dołączył:  24 mar 2016
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Sławek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 kwiecień 2017 - 20:07

Faktycznie, jeśli ma to zniknąć tylko na chwilę, to nie ma sensu tego likwidować. Po poczytaniu tematów dotyczących tego błędu wnioskuję, że dopóki nic złego więcej się nie dzieje, mogę sobie spokojnie jeździć (z przygotowanymi pieniędzmi w portfelu na lawetę).

Jeśli dobrze zrozumiałem, koszt w serwisie to ponad 3 tysiące. Gdybym jednak zdecydował się kupić używkę, to w jaki sposób sprawdzić, czy też nie jest uszkodzona? Jest jakiś godny polecenia handlarz tego typu rzeczami?



#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 kwiecień 2017 - 09:31

400 zł dobra używka i 150 -250 zł kodowanie na serwisie .W pierwszej kolejności musisz wyjąc swój i zrobić zdjęcie z typem sterownika i wersj oprogramowania .

#6 Slawek101

Slawek101

    Przedszkolak

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 96
  • Dołączył:  24 mar 2016
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Sławek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 kwiecień 2017 - 20:18

Shit, znowu czeka mnie rozkręcanie i wyjmowanie czegoś ;( No cóż, po majówce się za to zabieram w takim razie. Zakładam, że do tego czasu pitek nie wykręci mi jakiegoś numeru. Dzięki za odpowiedź Andrzeju, jak będę już miał te dane, to odświeżę temat, może ktoś pomoże.



#7 chromek 1

chromek 1

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5156
  • Dołączył:  13 lip 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Zabrze
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 kwiecień 2017 - 20:50

przyzwyczajaj sie to PT ni VW :diabelek



#8 Slawek101

Slawek101

    Przedszkolak

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 96
  • Dołączył:  24 mar 2016
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Sławek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 kwiecień 2017 - 21:01

Nigdy nie miałem volka, ale w fordzie mojej Małżonki przez prawie 8 lat wymieniłem ze dwa razy żarówki :) A rocznik ten sam co pt...No ale tak jak piszesz, trzeba się przyzwyczaić niestety.



#9 raffitech

raffitech

    Kolegunio

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 171
  • Dołączył:  04 lis 2011
  • Rok Produkcji:2008
  • Silnik:2,4l A
  • Imię:Rafałek
  • Skąd::Katowice
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 kwiecień 2017 - 21:14

:witam

coś podobnego!!!  A na ślunsku już w rokach trzidziestych starziki godali " Ford  g....no wort", co je rychtig autentycznie :dance3

 

:pa



#10 Slawek101

Slawek101

    Przedszkolak

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 96
  • Dołączył:  24 mar 2016
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Sławek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 kwiecień 2017 - 21:19

Starziki mogą mieć rację. Mój egzemplarz może być po prostu wyjątkowy. Ale temat nie o tym...;)



#11 Bezimienny Gość.lukasz.s_*

Bezimienny Gość.lukasz.s_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 03 lipiec 2017 - 17:23

Witam. postanowiłem odświeżyć temat niż zakładać nowy. Jestem  posiadaczem pt 2.0 2001r. sprawdziłem błędy metodą kluczykową i wyświetlily mi się 2:

P1684 i P0601, Przy drugiej próbie wyświetlił mi się tylko P1684, zaś po trzeciej wyłącznie P0601. czy to jest normalne że za drugim i trzecim razem pokazało mi tylko pojedyncze błędy a nie jak za pierwszym razem 2 błędy po sobie? Chciałbym tez podkreślić że nie świeci mi się żadna kontrolka przy zegarach.



#12 Antoni33

Antoni33

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 516
  • Dołączył:  27 mar 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,4 M Gas
  • Imię:Antoni
  • Skąd::Kraków/ Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 lipiec 2017 - 18:23

To bardzo dziwne

P1684 nie ma znaczenia, mówi tylko o tym że przez ostatnie 50 uruchomien był odłączony akumulator

ale P0601 to błąd wewnętrzny sterownika silnika

Są 2 szkoły

1. Jeżdzic jeśli sie nic nie dzieje i nic nie robić , obserwowć czy nic sie innego nie dzieje, Są i tacy co kilka lat już tak jeżdzą

2. Zakupić używany sterownik i w serwisie rozkodować i  zakodowaź do tego samochodu ( ewentualnie zakupic komplet do przekładki: sterownik immo stacyjka i zamki)

 

Ale u mnie jak miałem błąd to cały czas sie świecił takzwany "czekendzin"



#13 Slawek101

Slawek101

    Przedszkolak

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 96
  • Dołączył:  24 mar 2016
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Sławek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 luty 2019 - 22:57

Witam,

Chciałbym odświeżyć temat, ponieważ zaistniały dodatkowe okoliczności.

Jak widać po dacie założenia tego tematu od prawie 2 lat jeździłem na świecącym "check engine" i błędzie P0601. Przez ten okres auto spisywało się wyśmienicie (oprócz świecącej kontrolki rzecz jasna).

W tym roku, przez kilka dni samochodu nie odpalałem w ogóle, nie chciało mi się go skrobać, stał sobie na lekkim mrozie, lekko pokryty śniegiem.

W końcu zrobiło się nieco cieplej, wyjąłem profilaktycznie akumulator, naładowałem, uruchomiłem silnik i rozpoczęły się moje problemy, a mianowicie:

 - świeci "check engine" i wywala znany błąd P0601

 - cały czas podczas jazdy, bez względu na to czy jadę na wprost, czy skręcam, załącza się kontrola trakcji i mruga kontrolka "trac". Słychać też charakterystyczne "trzeszczenie".  Muszę to ręcznie wyłączać, wówczas jest ok, ale kilka razy zapaliła się też kontrolka ABS.

 - podczas jazdy wariuje centralny zamek zamykając i otwierając drzwi na przemian

 - podczas jazdy włącza się i wyłącza co chwilę kontrolka "AIR BAG"

 - świeci i gaśnie co jakiś czas kontrolka klapy bagażnika (bagażnik zamknięty)

 - przy temperaturze na zewnątrz w granicach +1/+2 stopnie wyświetlacz na konsoli górnej pokazywał +14 stopni (dzisiaj to ustąpiło)

 - jeśli włączę nawiew / klimę, potrafi się jednocześnie włączyć oświetlenie kabiny (!!!) - jednak nie zawsze

 - podczas odtwarzania muzyki gaśnie i zapala się na przemian wyświetlacz w odtwarzaczu

 - nie mam światła biegu wstecznego - żarówka ok, pomimo tego wymieniona na nową - nadal brak światła

 - poprosiłem o sprawdzenie miernikiem napięcia po rozruchu - 13V, sprawdzono też wszystkie bezpieczniki (na razie w kabinie) - są ok

 

Moje pytanie jest takie: Czy należy łączyć opisane powyżej objawy ze sterownikiem silnika, czy jest to zupełnie nowy, dodatkowy problem z elektryką auta?

Dodam, że na swoim terenie nie znalazłem póki co elektryka chętnego do ogarnięcia tematu. Po opisaniu objawów, kończyło się tekstami w stylu: "przykro mi mam za dużo roboty", "nie zablokuję sobie warsztatu na tydzień", "przyjedź pan za kilka tygodni" :)

 

Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi.



#14 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 luty 2019 - 23:11

Zbieg okoliczności więcej usterek nie do końca związanych ze sterownikiem a bardziej z zasilaniem systemów , w razie czego - mam sprawny sterownik do 2,0 manual - komplet z immo do podstawienia lub po prostu mozna go dokodować do bieżącego osprzętu .


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 20 luty 2019 - 06:35


#15 Slawek101

Slawek101

    Przedszkolak

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 96
  • Dołączył:  24 mar 2016
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Sławek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 luty 2019 - 12:44

Dziękuję za odpowiedź Andrzeju. Jeśli uda mi się doprowadzić elektrykę do porządku (a jeszcze się nie poddałem), chętnie skorzystam z propozycji. W razie czego jakie by to były koszty w przypadku sterownika?







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych