Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Czy warto kupić? Pierwszy Pitek


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.dav-id_*

Bezimienny Gość.dav-id_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 29 maj 2018 - 16:50

Witam po raz drugi Wszystkich bardzo serdecznie.
Jestem na forum nowy i jest to mój pierwszy post. Sprawa wygląda tak. Oglądałem dzisiaj Pitka, wiem o nich tyle tylko co z działu technicznego. Podaję link do ogłoszenia :

https://www.olx.pl/o...D5-IDsLWoD.html

Po moich ogledzinach wynika:
-blacharka w ładnym stanie
-środek ładny lecz brudny
-silnik ładnie pracuje, nic nie chałasuje

Minusy wg mnie:
-wspomaganie piszczy przy pełnym skręcie
-przy ruchach kierownicą obroty podnoszą się i spadają
-lewarek zmiany biegów głośno porusza się, czuć na nim luzy na biegu jałowym
-wyciek silnika albo skrzyni widoczny tylko z dołu

To tyle co zaobserwowałem jako amator Pitusia.
Forumiwicze proszę pomóżcie :)

#2 74nitro

74nitro

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1119
  • Dołączył:  17 wrz 2017
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Robert
  • Skąd::Bialystok City
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 maj 2018 - 17:18

:1.6 moim zdaniem dobry wybór, do sprawdzenia tylko te wycieki aby silnik nie był skarbonką. Ja w ub. roku kupiłem polifta 1.6 z przebiegiem 189 tyś. km i do tej pory tylko leję benzynę i jeżdżę . Polift + 1.6 to najmniej awaryjne połączenie. Choć samo autko demonem prędkości nie jest , to i tak jest przecudne, i przewidywalne w czasie jazdy - będzie Pan zadowolony ! :d

...pozdrawiam!

:74nitro



#3 Bezimienny Gość.dav-id_*

Bezimienny Gość.dav-id_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 29 maj 2018 - 17:49

Jeszcze jedna sprawa o której zapomniałem. Nie wiem jak w 1.6 polifcie ale po włączeniu klimatyzacji nie włączył się wentylator.

#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 maj 2018 - 18:41

cena dobra , a reszte i tak trzeba dopieścic po zakupie ? - to 12 letnie auto i nie ma co wymagać 



#5 Bezimienny Gość.dav-id_*

Bezimienny Gość.dav-id_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 29 maj 2018 - 19:11

Jakie byłyby koszty, żeby te wszystkie usterki naprawić?

#6 Reddwarf

Reddwarf

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 115
  • Dołączył:  24 lut 2018
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 maj 2018 - 20:29

Jakie byłyby koszty, żeby te wszystkie usterki naprawić?

 Zależy od mechanika i podejścia. Żona szukała przedlifta ze względu na dużo wygodniejsze fotele i wnętrze. Znaleźliśmy całkiem ładnie wyglądający egzemplarz, który był dosyć rzadko jeżdżony (to ważne). Przebieg coś koło 140kkm udokumentowany (nie będę wchodził w szczegóły, skąd wiem, ale taki jest). Samochód kosztował 7.500zł z dwoma kompletami felg. Do dziś weszło w niego dodatkowo około 10.000zł.

Jak kupowaliśmy był tylko lekki wyciek na styku silnik/skrzynia i niesprawna klimatyzacja. Blacha w super stanie, autko zabezpieczone.

Skąd zatem taki koszt. Jesteśmy dosyć pedantyczni jeśli chodzi o samochody, a nasz mechanik też preferuje solidną robotę na dobrych częściach. Więc na początku poszły do roboty uszczelnienia, jak wyjęto skrzynię to warto było wymienić i sprzęgło bo już było nieco zużyte no i lekko odzywające się łożysko skrzyni, opony zimowe (weszły Nokiany), tarcze lekko poniżej minimum więc wymiana, jakieś sworznie. Po około 1000km zaczęły odzywać się seryjnie czujniki - ciśnienia układu kierowniczego, klimy i inne.Potem tradycyjna zabawa z pękniętym przewodem airbag w fotelu kierowcy. No i remont klimy o czym wiedzieliśmy. Doszło trochę plastików, które wymieniliśmy na takie w lepszym stanie (widać, że część była nieumiejętnie demontowana), regeneracja stacyjki i właśnie dziś przyszła klapka nadkola/zaślepka do wymiany żarówek.

Dlatego ocena kosztów jest bardzo złudna na podstawie pierwszego wrażenia.


Użytkownik Reddwarf edytował ten post 29 maj 2018 - 20:29


#7 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 672
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 maj 2018 - 20:31

-przy ruchach kierownicą obroty podnoszą się i spadają
 

To raczej normalne, spróbuj szybko ruszać kierownicą w prawo i lewo to obroty będą rosły :)

 

Wentylator, to pewnie szczotki do wymiany, jak sam zrobisz to ze 30 zł będzie się to kosztować



#8 Bezimienny Gość.dav-id_*

Bezimienny Gość.dav-id_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 29 maj 2018 - 23:11

Panowie a co z tym lewarkiem,że tak głośno pracuje?

#9 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 maj 2018 - 23:14

bzdet - gumki na wybieraku linek 



#10 Bezimienny Gość.dav-id_*

Bezimienny Gość.dav-id_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 30 maj 2018 - 06:48

Dziękuję za wszystkie informacje, Pitek do zastanowienia ze względu na ograniczony budżet. Wentylator i lewarek zmiany biegów do ogarnięcia samemu. Gorzej z wyciekiem, bo jest dosyć spory, aż kapie i cały dół silnika mokry.
Szukam dalej.
Pozdrawiam
Dawid





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych