Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Dlaczego opłaca się jechać do serwisu z silnikiem


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 steryd

steryd

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 661
  • Dołączył:  22 sie 2018
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 m
  • Imię:maciej
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 październik 2019 - 10:30

Witam.
Przeczytałem chyba całe forum. Mam 1.6 i nie chodzi o .....
Zmieniłem znów olej w serwisie. Za pierwszym razem na częściach serwisowych, koszt 480 PLN.( Była promocja) Tym razem kupiłem sam olej, filtr z ASO. Koszt wymiany 207 PLN, ale jeszcze świece i przewody. Dostarczone do ASO. Po wymianie zaczął gubić ciśnienie na wolnych obrotach. przy wymianie oleju była promocja na płukankę. 48 PLN brutto. ( Warto bo silnik jest o niebo cichszy i bardziej żwawy. Andrzej nawet o tym pisał kiedyś) no ale do rzeczy. Po wymianie stracił ciśnienie na wolnych obrotach zgłosiłem reklamację. Zaprosili mnie do salonu wezwali mechaników i chcieli się wymigać. Na podstawie schematu który zamieścił Andrzej zarządzałem rozebrania filtra paliwa. Nie było problemu. Rozebrali, złożyli i jest dobrze i dostałem 15 o/o rabatu na usługi i jeszcze przejrzeli auto. Mam do wymiany końcówkę drążka. Ale to już u normalnego mechanika...

#2 PT-roman

PT-roman

    Przedszkolak

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 105
  • Dołączył:  12 wrz 2019
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:Romek
  • Skąd::ffh
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 październik 2019 - 10:42

A ciekawe, jak by się skończyło, gdybyś nie maiał tej wiedzy z forum i palcem nie pokazał, co mają zrobić?
A ciekawe, jak by się skończyło, gdybyś nie maiał tej wiedzy z forum i palcem nie pokazał, co mają zrobić?

#3 MirekP

MirekP

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 442
  • Dołączył:  23 sty 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A Gaz
  • Imię:Mirosław

Napisano 05 październik 2019 - 11:28

Podobno benzyna nie ma filtra paliwa.



#4 kade

kade

    VIP

  • Moderator
  •   
  • Posty: 7999
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M Gaz
  • Imię:Darek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 październik 2019 - 14:32

Chodziło pewnie o obudowe filtra oleju.Ma ona w obudowie sprężynkę,która dociska filtr.W razie zgubienia lub nie zamontowania jej podczas wymiany filtra silnik nie trzyma ciśnienia.

#5 steryd

steryd

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 661
  • Dołączył:  22 sie 2018
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 m
  • Imię:maciej
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 październik 2019 - 15:38

Tak filtr oleju.....
Mimo wszystko, będąc na reklamacji umówiłem sie na zbadanie ciśnienia oleju i wymianę czujnika. Koszt 100 PLN. Jednak po odkręceniu i przykręceniu okazało sie że Nb jest ok

#6 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 październik 2019 - 16:26

wklad filtra jest obustronie inny i z jednej strony ma specjalny rant do dociskania zaworka - został założony za pierwszym razem odwrotnie 



#7 Piotr63

Piotr63

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 595
  • Dołączył:  05 paź 2017
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.2CRD
  • Imię:Piotr
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 październik 2019 - 13:23

Raczej "dlaczego nie opłaca się jechać do serwisu z silnikiem". 207+48+100=355PLN z wliczonym 15% rabatem za wymianę oleju z płukanką, świec i przewodów to rozbój w biały dzień. Pomijam fakt, że tak prosta robota została totalnie spartaczona. Wymiana oleju (sama robocizna) koszt 40-50PLN, płukanka (materiał) ok. 30PLN - okolice Poznania. Reasumując rzeczony serwis lepiej omijać szerokim łukiem w trosce o zdrowie auta i zawartość portfela.



#8 steryd

steryd

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 661
  • Dołączył:  22 sie 2018
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 m
  • Imię:maciej
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 październik 2019 - 07:22

Wymiana świec i przewodów 207 PLN. Olej to koszt ok. 150.

#9 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 październik 2019 - 19:08

Co Wy wiecie o cenach i opłacalności serwisu? Płakać mi się chce, jak ktoś porównuje ceny w garażu bez podatku dochodowego, vat, bez obciążeń zakupu dokumentacji i kosztów utrzymania zgodnie z ustawą o ochronie środowiska do cen serwisu, gdzie koszty stałe ktoś musi pokryć. To nie jest charytatywna organizacja - to normalny interes, który powinien przynosić dochód, a nie tylko satysfakcję. Nie trzeba korzystać z usług serwisu - zawsze staram się klienta uświadomić o znikomej opłacalności napraw samochodów w serwisie autoryzowanym, jeśli pojazd ma powyżej 6-7 lat - klient zawsze porównuje cenę usługi do ceny wartości samochodu. Co do fachowości - spierdzielili, ale za to potrafili poprawić i usiłowali przeprosić. Każdy garażowiec, który popełnił ten sam błąd spuści Was po rynnie i nie będzie próbował nawet dochodzić, dlaczego tak się stało. Pozdrawiam i uważam, że każdy ma swój rozum i może decydować o kwestii opłacalności we własnym zakresie - ja swój telefon zawsze naprawiam w autoryzowanym serwisie, pomimo kosztów znacznie wyższych niż w serwisie niezależnym, od którego trudno wymóc dwuletnią gwarancję - rękojmię na naprawy zgodnie z ustawą dla osób fizycznych. Nie będę się też więcej wdawał w dyskusje na temat - drogo, taniej i najtaniej, bo to nie ma żadnego sensu. Każdy przerobi to na własnej dupie i albo będzie mądry, albo urażony. P.S. (cyborg czuwa) takich pitków z filtrem włożonym odwrotnie, wywalona sprężyną dociskową, skręconym wkładem filtra oleju widziałem chyba z 50 - każdy w szybkim serwisie robionym w garażu lub w stacji szybkiej obsługi. Każdy gotów był już robić dochodzenie na temat panewek i pompy olejowej - w strachu przyleciał z podkulonym ogonkiem do autoryzowanego serwisu - no bo przecież serwis zawsze musi dać radę. Na pytanie co było robione - nic, samo się tak zrobiło. I tyle w temacie. 

Proszę nie odpowiadać, mam to w poważaniu. Pozdrawiam jeszcze raz. 



#10 MANDEY

MANDEY

    PT PRO

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 735
  • Dołączył:  13 sty 2013
  • Rok Produkcji:2006 Route 66
  • Silnik:2,2crd M
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Zielona Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 październik 2019 - 18:46

Max masz rację. :tak



#11 Susel_125

Susel_125

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 580
  • Dołączył:  27 lut 2019
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:GT 2.4 T , M
  • Imię:Piotr
  • Skąd::Zielona Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 luty 2020 - 17:16

Byłem swoim w autoryzowanym serwisie, pojechałem na diagnostykę komputerową.

Po czym siedząc za biurkiem i rozmawiając z panią z serwisu podchodzi mechanik. Zaczyna opowiadać o silniku 2.4, a ja mu na to że tam jest 2.4turbo. On dalej swoje, a ja swoje. Po czym dał się przekonać i mówi że nigdy nie mieli w serwisie 2.4T. Pani za biurka wstała i poszła mi wydać samochód. Jak wróciła do biura z kluczykami mówi do mnie, że tam rzeczywiście jest 2.4turbo. Bo po tym jak upierałem się przy swoim to dopiero podnieśli maskę i się utwierdzili w tym że mam racje.

No ale to autoryzowany serwis. :huh:


  • Vampir_Va lubi to

#12 bart1771

bart1771

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 533
  • Dołączył:  09 wrz 2014
  • Rok Produkcji:2008
  • Silnik:2,4
  • Imię:Bartłomiej
  • Skąd::Rybnik
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 luty 2020 - 20:31

Z serwisami jest różnie, ja akurat mam dobre doświadczenie jeśli chodzi o serwis MAGRO Rybnik gdzie od lat serwisowałem mojego Golfa a później Audi. 

Pozdrawiam



#13 Slavobeer

Slavobeer

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 8
  • Dołączył:  29 wrz 2020
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Sławomir
  • Skąd::Wrocław
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 listopad 2020 - 15:16

Co Wy wiecie o cenach i opłacalności serwisu? Płakać mi się chce, jak ktoś porównuje ceny w garażu bez podatku dochodowego, vat, bez obciążeń zakupu dokumentacji i kosztów utrzymania zgodnie z ustawą o ochronie środowiska do cen serwisu, gdzie koszty stałe ktoś musi pokryć. To nie jest charytatywna organizacja - to normalny interes, który powinien przynosić dochód, a nie tylko satysfakcję. Nie trzeba korzystać z usług serwisu - zawsze staram się klienta uświadomić o znikomej opłacalności napraw samochodów w serwisie autoryzowanym, jeśli pojazd ma powyżej 6-7 lat - klient zawsze porównuje cenę usługi do ceny wartości samochodu. Co do fachowości - spierdzielili, ale za to potrafili poprawić i usiłowali przeprosić. Każdy garażowiec, który popełnił ten sam błąd spuści Was po rynnie i nie będzie próbował nawet dochodzić, dlaczego tak się stało. Pozdrawiam i uważam, że każdy ma swój rozum i może decydować o kwestii opłacalności we własnym zakresie - ja swój telefon zawsze naprawiam w autoryzowanym serwisie, pomimo kosztów znacznie wyższych niż w serwisie niezależnym, od którego trudno wymóc dwuletnią gwarancję - rękojmię na naprawy zgodnie z ustawą dla osób fizycznych. Nie będę się też więcej wdawał w dyskusje na temat - drogo, taniej i najtaniej, bo to nie ma żadnego sensu. Każdy przerobi to na własnej dupie i albo będzie mądry, albo urażony. P.S. (cyborg czuwa) takich pitków z filtrem włożonym odwrotnie, wywalona sprężyną dociskową, skręconym wkładem filtra oleju widziałem chyba z 50 - każdy w szybkim serwisie robionym w garażu lub w stacji szybkiej obsługi. Każdy gotów był już robić dochodzenie na temat panewek i pompy olejowej - w strachu przyleciał z podkulonym ogonkiem do autoryzowanego serwisu - no bo przecież serwis zawsze musi dać radę. Na pytanie co było robione - nic, samo się tak zrobiło. I tyle w temacie. 

Proszę nie odpowiadać, mam to w poważaniu. Pozdrawiam jeszcze raz. 

 

Dokładnie coś takiego było w moim 1.6.

Nie dało się odkręcić obudowy filtra, tak była dobita, że po ponownym wkręceniu tej obudowy z nowym filtrem, wyrzucało olej.

Nowa obudowa filtra rozwiązała problem. Silnik jest suchutki i nie wyrzuca przez filtr oleju.

Jedynie nad czym się zastanawiam, to czy mechanik nie włożył nowego filtra właśnie w tę odwrotną stronę i po dokręceniu, wyszło, że on nie jest szczelny i silnik wyrzuca przez niego olej. 

Tak mnie naszło.....

Nową pokrywę filtra oleju wraz z zamontowanym filtrem, dostał ode mnie do ręki (kupiłem obudowę z zamontowanym nowym filtrem) i wkręcił, no i oczywiście od tej pory jest OK :)


Użytkownik Slavobeer edytował ten post 03 listopad 2020 - 15:27


#14 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 854
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 czerwiec 2023 - 19:44

Dokładnie coś takiego było w moim 1.6.
Nie dało się odkręcić obudowy filtra, tak była dobita, że po ponownym wkręceniu tej obudowy z nowym filtrem, wyrzucało olej.
Nowa obudowa filtra rozwiązała problem. Silnik jest suchutki i nie wyrzuca przez filtr oleju.
Jedynie nad czym się zastanawiam, to czy mechanik nie włożył nowego filtra właśnie w tę odwrotną stronę i po dokręceniu, wyszło, że on nie jest szczelny i silnik wyrzuca przez niego olej.
Tak mnie naszło.....
Nową pokrywę filtra oleju wraz z zamontowanym filtrem, dostał ode mnie do ręki (kupiłem obudowę z zamontowanym nowym filtrem) i wkręcił, no i oczywiście od tej pory jest OK :)


A gdzie kupiłeś obudowe filtra oleju do 1.6? Ja szukam w sumie samej pokrywy filtra oleju i nic nie ma, a nie wiem, czy od Mini R50 pasuje.

#15 Zenonzlasu

Zenonzlasu

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 37
  • Dołączył:  21 sie 2020
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Rzeszów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 czerwiec 2023 - 20:55

Z tego, co widziałem, to z Mini nie pasuje - brak tego trzpienia na sprężynce, obudowa jest pusta w środku.

Generalnie to faktycznie jest mega krucho z tą obudową, nie ma jej nigdzie.. ani w Polsce, ani za granicą, pozostają całe obudowy wraz z podstawą, używki za dość skandaliczne ceny --> CHRYSLER PT CRUISER 1.6 03-07 R OBUDOWA FILTRA Kawnice - Sprzedajemy.pl

 

Nr to 4693140AA, ale po numerach to wyskakują same filtry, a nie obudowy.  Nawet okazuje się, że silnik Tritec montowano w chińsko- irańskim samochodzie Lifan 620, i nawet jest fotka obudowy, ale cholera wie, jak ją kupić :)  http://chinparts.com...لیفان-lifan-620



#16 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 854
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 czerwiec 2023 - 21:41

Z tego, co widziałem, to z Mini nie pasuje - brak tego trzpienia na sprężynce, obudowa jest pusta w środku.
Generalnie to faktycznie jest mega krucho z tą obudową, nie ma jej nigdzie.. ani w Polsce, ani za granicą, pozostają całe obudowy wraz z podstawą, używki za dość skandaliczne ceny --> CHRYSLER PT CRUISER 1.6 03-07 R OBUDOWA FILTRA Kawnice - Sprzedajemy.pl

Nr to 4693140AA, ale po numerach to wyskakują same filtry, a nie obudowy. Nawet okazuje się, że silnik Tritec montowano w chińsko- irańskim samochodzie Lifan 620, i nawet jest fotka obudowy, ale cholera wie, jak ją kupić :) http://chinparts.com...لیفان-lifan-620



Dzięki serdeczne za pomoc.





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych