Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Pitek 1.6 i jego fochy.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#1 Byzoeu

Byzoeu

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 240
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 styczeń 2020 - 10:36

Witam wszystkich. Ostatnimi czasy udało mi się trochę poogarniać w pitolu parę rzeczy. Sprzęgło z olejem w skrzyni,wahacze,WAT,hamulce,czujnik wałka i częściowo elektrykę. Żeby jednak nie było za słodko to nękają mnie ostatnio zestawy błędów które jak to w 1.6 nie zawsze oznaczają to co mają.
A jest tak,jade sobie w normalnym ruchu miejskim,prędkościami przeciętnymi jak to na 1.6 przystało. Ni z tą ni z owąd niezależnie od prędkości,biegu czy agresywności jazdy jak by ktoś ręczny zaciągał lub redukcje z 5 na 3 robił. Auto zamula na 0.5-1 sekundy co strasznie irytuje jak by mu dopływ wachy i iskry jednocześnie zabrakło. A po tym czasie wszystko wraca do tzw.normy i jedziemy dalej. Skutkuje to oprócz wiadomej irytacji tym iż pitol albo sypnie garścią błędów,chek-iem i piorunem i dalej można jechać a czasem tym wszystkim plus zamóleniem działania pedału gazu jak by na całym zakresie działania obsługiwał tylko 30% mocy. Wtedy na pobocze( lub na pasie) zapłon off i odpalamy z powrotem i można jechać. Częstotliwość występowania zjawiska jest różna na odcinku 8km jakie mam do pracy. Czasem 1 raz a czasem i ze 4 razy. Najgorzej jest rano jak auto jest po nocy,a pogode jaką mamy każdy widzi. Jak wracam z pracy to czasem jest objawik a czasem nie. Czy u kogoś już taka sztuczka pitolka się pojawiła a co ważniejsze czy udało się mu to rozwikłać? Dodam że rodzaj paliwa nie ma znaczenia. Po 150km na PB i na LPG i taka sama akcja.

Załączone pliki



#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 styczeń 2020 - 10:47

Do wymiany czujnik wałka rozrządu - standartowa usterka , pada od przegrzania .

Masz uszkodzony katalizator , również standart w 1,6 - jest niedrożny .

 

Co do przepustnicy to z dozą rezerwy i dokładne sprawdzenie , instalacji , połączeń i dopiero regeneracja lub wymiana (może być konieczne wgranie nowego softu do sterownika - jak się mapa rozjedzie )

Sprawdż instalację od czujnika temperatury powietrza i przejście do sterownika silnika 

 

Sprawdził bym jeszcze masy przy podłużnicy z lewej  strony - tylko każdy z czarnych przewodów ciągnij oddzielnie - gniją w otulinie .


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 28 styczeń 2020 - 10:49


#3 Byzoeu

Byzoeu

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 240
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 styczeń 2020 - 12:44

Dzięki andreeas7 za informację. Napewno skorzystam z Twoich rad. Jedna tylko kwestia iż czujnik wałka jest wymieniony jakieś 2 miesiące temu i jakieś 2000 km. Wstawiłem tego Blueprinta z Twoich porad. Tak szybko by się skończył?

Przy okazji zapytam by nie klepać postów czy ma ktoś chłodnicę do 1.6 2002 bo moja się kończy oraz czy ktoś mi może podać jaki typ jest łożysk do piast przód i tył( tarczobębny) bo już chuczą a dopuki nie wyjmę to sie nie dowiem a jak wyjmę to nie pojadę po nowe.Dzięki.

Użytkownik Byzoeu edytował ten post 28 styczeń 2020 - 15:03


#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 styczeń 2020 - 18:12

nie szukaj do 1,6  , kup normalną od 2,0  od swojej odkreć od chłodnicy króciec i podłącz na wężu do nowej chłodnicy , jeśli wymieniałeś czujnik to nie przeskoczysz ? - oscyloskop w rękę i sprawdzenie sygnału z czujnika do samego sterownika .



#5 Byzoeu

Byzoeu

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 240
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 marzec 2020 - 06:53

Dzisiaj pitol pierwszy raz mnie tak wpienił że gdyby nie to że mi się bęzynka w zapalniczce skończyła to bym go spalił. Jadąc do pracy zdechł po prostu w czasie jazdy i musiałem chu...ja spychać na bok. Po 10 minutach zechciał odpalić i mogłem dojechać do pracy. Wysrał oczywiście taki błąd. Czy to koniec przepustnicy? Może inna przyczyna bo diagnoza 1.6 nigdy nie wskazuje właściwej przyczyny. Wymieniony kolektor dolotowy,czujnik położenia wałka,przepłukany katalizator i teraz to.

Załączone pliki



#6 MATRON

MATRON

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 140
  • Dołączył:  18 lis 2015
  • Rok Produkcji:2002 i 2004
  • Silnik:1,6 i 2.4GT
  • Imię:Matron
  • Skąd::Sląsk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 marzec 2020 - 07:47

Szukaj przyczyny nie w przepustnicy a w kablach, brak masy, piny śniedzieją kable się łamią lub przecierają to taki standard.



#7 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 marzec 2020 - 08:34

Szukaj przyczyny nie w przepustnicy a w kablach, brak masy, piny śniedzieją kable się łamią lub przecierają to taki standard.
 

 

nie zawsze - choć w 70% jest to główna przyczyna  -  zależne od stanu zadbania auta i stylu eksploatacji przez właścicieli - ważny jest też przebieg , przepustnica zużywa się mechanicznie .



#8 Byzoeu

Byzoeu

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 240
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 marzec 2020 - 09:05

Kabelkologia jest ogarnięta w 50%. Przed zimą się z tym bujałem. Miałem zaniki sygnału z czujnika wałka. Samo auto,jeśli nikt go nie przekrencał ma 195000km.Śniedzi nie ma przynajmniej w dostępnych kostkach. A jakie były by objawy gdyby potencjometr pedału gazu szwankował?

#9 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 marzec 2020 - 09:15

Odłączy system - bo nie będzie widział pozycji przepustnicy - jednym słowem uziemi auto.
To prosty układ : pedal gazu daje informacje do sterownika - on podaję napięcie na silnik sterujący przepustnica i wraz z ruchem przepustnicy dostaje sygnał zwrotny z czujnika Tps w przepustnicy do sterownika silnika. Jeśli coś w tym układzie nie działa lub nie łączy jesteś uziemiony!!!

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 30 marzec 2020 - 09:17


#10 Byzoeu

Byzoeu

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 240
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 marzec 2020 - 09:32

I tak miałem właśnie rano. Wyskoczył ten chek do tego piorun i auto nie reagowało na gaz. Jak stanołem to nie mogłem odpalić auta. Po skasowaniu błędu przez Torqeteż nie chciało i po jednej fajce na nerwy auto odpaliło.

#11 steryd

steryd

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 661
  • Dołączył:  22 sie 2018
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 m
  • Imię:maciej
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 kwiecień 2020 - 12:50

U mnie sprawa kabelków była, przejrzałem. 100 procent problem znikł po wymianie kabli i świec. Ale składnia 🤦. To już tłumaczę. Problem się pojawił, przejrzałem instalację elektryczną i niby było dobrze, ale niestety tylko zmniejszyła się częstotliwość zapalania pioruna. Wymieniłem kable i świece ( co prawda w serwisie i oddali mi auto bez cheka engina) i już nigdy się nie pojawił problem. Wcześniej jeszcze za nim wyskoczył pierwszy raz piorun, objawy były takie jakby czasami wypadał zapłon.przebieg podobny bo 180000 i w moim przypadku 90 procent orginalny ( no jak dla mnie nawet 100 procent). No to teraz przeczytałem wątek od początku i takie same objawy były. Nie wymieniałem czujników i nic z tych rzeczy które robiłeś. Jedynie przejrzałem kostki i kabelki czy nie ma przetarcia. No i reszta tak jak wyżej. Auto pali od strzała wkręca się na obroty i śmiga bez problemu. Chlodnica czeka na wymianę, ale to praktycznie od samego zakupu auta.

Użytkownik steryd edytował ten post 01 kwiecień 2020 - 13:04


#12 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 kwiecień 2020 - 13:09

Zgadzam się z Tobą Macieju u córki miałem podobnie , ciągle wywalało sondę , wymiana nic nie zmieniła - również zmieniłem cewkę i kable problem z sonda zginął ... Taki urok tego auta

#13 Byzoeu

Byzoeu

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 240
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 kwiecień 2020 - 13:14

Do 1.6 jaki jest numer katalogowy tej cewki,po czym szukać? I jakie kable i jakie świece polecacie?

#14 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 kwiecień 2020 - 13:36

cewkę można kupić od 2,0/2,4  tylko trzeba wymienić śruby montażowe i dołożyć podkładki gumowe pod cewkę - przy dokręcania delikatnie pęka pokrywa klawiatury .



#15 Byzoeu

Byzoeu

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 240
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 kwiecień 2020 - 13:39

Oryginał czy jest coś sęsownego w zamienniku? Bo używka może być taka sama jak mam.

#16 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 kwiecień 2020 - 13:46

Polecam beru za 382 , magnetimarelli 060717040012

#17 Byzoeu

Byzoeu

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 240
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 kwiecień 2020 - 14:11

Czy taka ZS380 BERU?



#18 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 kwiecień 2020 - 14:22

ZS 382  i dostaniesz tu w dobrej cenie :

https://superparts.p...abriolet/579373



#19 Byzoeu

Byzoeu

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 240
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 kwiecień 2020 - 14:33

Dzięki za namiar. Jeszcze coś o świecach i przewodach by się przydało i będzie komplet.Jak już robić to całość a nie się potem będę zastanawiał czy kable czy świece.



#20 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 kwiecień 2020 - 06:55

Przewody rownież firmy Beru model ZEF 1480   , świece Bosch FR6DC+   to sprawdzone produkty 







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych