Witam,
jakiś czas temu nabyłem ładnego, srebrnego PT i czas na pierwsze pytanie techniczne .
Kupiłem PT z wyciekiem przy pokrywie zaworów - stwierdziłem, że drobnostka - się z jakiś czas wymieni teraz jeszcze to tak pilne nie jest. Jeździłem tak jakiś czas aż tu niedawno zobaczyłem, że kontrolka oleju przy starcie zaczęła gasnąć po jakiejś sekundzie max 2 po odpaleniu (wcześniej gasła od razu). Zajrzałem pod maskę i okazało się, że uszczelkę pod pokrywą chyba całkiem wydmuchało. Musiałem uzupełnić oleju bo troszkę ubyło. Tempo gaśnięcia kontrolki rośnie wprost proporcjonalnie do temperatury silnika.
1. Czy te 2 rzeczy mogą mieć ze sobą związek? (później gasnąca kontrolka i "zepsuta" uszczelka)
2. Ile kosztuje taka przyjemność? (t.j. wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów)
3. ... jakieś dodatkowe porady?
Pozdrawiam i dzięki za pomoc.
Mat
Uszczelka pokrywy zaworów a kontrolka oleju.
Started By
the.matr
, 12 lut 2011 01:15
1 odpowiedź w tym temacie
#1
Napisano 12 lutego 2011 - 01:15
#2
Napisano 12 lutego 2011 - 08:58
the.matr,
na gasniecie kontrolki ma znaczenie wydajność pompy oleju , jakośc samego oleju i sprawnośc silnika (panewki)- nijak do tego usczelka pokrywy zawórów (jedynie jesli chodzi o wyciek i ubytek oleju).Co do szybszego gasniecia kontrolki na ciepłym silniku moze byc zabity filtr oleju i po rozgrzaniu szybciej uzyskuje cisnienie w układzie smarowania , na poczatek :wymien olej,filtr i czujnik cisnienia oleju i sprawdz co się bedzie działo.
Jesli miałbyś dostęp do manometra mechanicznego dobrze by było sprawdzić rzeczywiste cisnienie w układzie smarowania na zimnym i rozgrzanym silniku wolnych i wysokich obrotach.
na gasniecie kontrolki ma znaczenie wydajność pompy oleju , jakośc samego oleju i sprawnośc silnika (panewki)- nijak do tego usczelka pokrywy zawórów (jedynie jesli chodzi o wyciek i ubytek oleju).Co do szybszego gasniecia kontrolki na ciepłym silniku moze byc zabity filtr oleju i po rozgrzaniu szybciej uzyskuje cisnienie w układzie smarowania , na poczatek :wymien olej,filtr i czujnik cisnienia oleju i sprawdz co się bedzie działo.
Jesli miałbyś dostęp do manometra mechanicznego dobrze by było sprawdzić rzeczywiste cisnienie w układzie smarowania na zimnym i rozgrzanym silniku wolnych i wysokich obrotach.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Uszczelka tylnej wycieraczki |
Techniczny podstawowy | szczepan |
|
|
|
zawór regulacji ciśnienia pokrywy zaworów |
Techniczny podstawowy | zero |
|
|
|
po płukance puściła uszczelka |
Techniczny podstawowy | zero |
|
|
|
Jak w prosty sposób ściągnąć zabezpieczenie zaworów |
Techniczny podstawowy | zero |
|
|
|
Kontrolka oleju |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.Grzegorz G_* |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych