Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

czyszczenie kolektora ssącego


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
64 odpowiedzi w tym temacie

#1 janusz

janusz

    VIP

  • Na zawsze z nami
  •   
  • Posty: 1154
  • Dołączył:  11 lis 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2crd
  • Imię:janusz
  • Skąd::miasteczko śl
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 maj 2011 - 18:25

Wczoraj po półrocznych podejściach odkręciłem w2,2crd kolektor ssący i szok tak zapchany że jeszcze z czyms takim się nie spotkałem nie wiem jak to się nazywa ale są 4 okrągłe zaworki które otwiera zawór podciśnieniowy i dopuszcza spaliny z EGR.zaworki te sie nie zamykały były cały czas otwarte,tak zarośnięte nagarem że szok ale samochód ma już 210 tys km więc może to i norma w takich silnikach.Rurka od egr także zarośnięta nagarem powodem może być niedzielna jazda a taki silnik chyba trzeba od czasu do czasu jak to mówią przegonić . Operacja czyszczenia dość prosta 8 śrub i4 nowe uszczelki po 9 zł każda.Myłem nagary benzyną ekstrakcyjną szczoteczką do zębów[jak kiedyś w wojsku kibelek] poszło dobrze wyniki mojej pracy sprawdziłem dzisiaj nie zapala się pomarańczowa kontrolka silnika . jutro czeka mnie 900 km trasa więc wszystko okaże się w praniu.

#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 maj 2011 - 18:32

janusz

Nie strasz innych , ja juz o tym pisałem wczesniej i dopuki sie tego nie zobaczy na własne oczy to nie chce sie wierzyc że to mozliwe :glupek

#3 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8206
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 maj 2011 - 19:39

hiihhi, Max już kiedyś napisał, ze 2.2 trzeba ,,przegonić''....i to fakt

#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 maj 2011 - 19:50

sluna,
Choc bys go gonił i 1000 km jak masz juz tak zasyfione to tylko szczoteczka i ręczna robota . ;P

#5 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8206
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 maj 2011 - 06:45

Andrzej, to fakt ale profilaktycznie nie zaszkodzi!
janusz szkoda, że nie zrobileś fotek z tej operacji, bo ja zupełnie nie wiem jak się do tego zabrać, i gdzie szukac hmm a napewno mnie to czeka!
I tu prośba, gdyby ktoś czyscił kolektor to :fota mile widziane!
janusz napisz gdzie kupiłeś uszczelki!

#6 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 maj 2011 - 06:56

A bylo juz Darku opisywane na forum , przy okazji bodajze czyszczenia zaworu EGR - troche gimnastyki z tym ale nie jest żle .

#7 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8206
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 maj 2011 - 08:39

Andrzej, było to fakt ale :fota nie było! i skąd(dziwny zaimek) czerpać wiedze hmm

#8 Bezimienny Gość.fmx1_*

Bezimienny Gość.fmx1_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 29 maj 2011 - 11:01

podłącze sie do prośby sluny ,jeśli ktoś juz to robił to nie opisze ,tez bym chetnie sam sprobował wyczyscic kolektor.

[ Dodano: 2011-05-29, 12:01 ]
może jakies :fota

#9 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13759
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 maj 2011 - 11:49

w polifcie jest tak samo czy jakos inaczej rozwiazane????

#10 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 maj 2011 - 11:54

Tak samo rozwiązane z czyszeniem choc u ciebie inaczej jest umiejscowiony egr i trzeba go zdemontować .

#11 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13759
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 maj 2011 - 12:28

maksio zdaje sie stwierdzil ze mi wcale nie dymi z rury...wiec mysle sobie ze przy przejechaniu 71 tys jak na razie nie grozi mi czyszczenie
tak na marginesie w vw II jak jechalem po zakupie auta z D mialem taka historie ?nie pamietam czy tu czy gdzies indziej opisywalem ale nie wazne, wiec dolewajac olej na stacji zazpomnialem zakrecic korek nad klawiatura, przejechalem troche filtr sie zapchal i jak zassalo z odmy pary oleju to nie wiem ale mialem chyba wtedy 200 koni..............
skutkowalo tym ze zdjalem odme korkujac krociec, wtedy filt zawsze mialem czysty.....

#12 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 maj 2011 - 12:31

miecio,
To nie maxio tylka ja jak jechałem za tobą - byłeś nielicznym z PT który nie puszczał chmurki w naszej kolumnie na spocie .

#13 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2899
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 maj 2011 - 12:54

andreeas7, moze mieciowi sie nie zalaczala sprezarka, stad brak chmurki, ja tam widzialem ze ledwo traktor wyprzedzal.

#14 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13759
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 maj 2011 - 12:55

widzisz andrzej " co to wodka robi z psa" ...zart- oczywiscie ale tak jakos sobie skojarzylem z maksem byc moze tez mi cos na temat dymienia mowil... uff jak sobie przypomne kiedy jechalem na przeciwleglym pasie ruchu a coltrana robila fotki , czego jest namacalny dowod w postaci zdjec i ty z cora nas wyprzedzales po prawej a ja rownoczesnie chcialem na swoje miejsce w szeregu, to malo co sie nie ze... ale wierz mi SERCE MI STANELO.....

[ Dodano: 2011-05-31, 13:57 ]

andreeas7, moze mieciowi sie nie zalaczala sprezarka, stad brak chmurki, ja tam widzialem ze ledwo traktor wyprzedzal.

ta jasne traktor byl firmy lamborghini i bylo po gore :blabla :lala ;P ;P ;P

jak w dizlu kolo 50 % spalin wraca spowrotem na do komory spalania to sporo sadzy wpada tam z pz powrotem..... :sciana

#15 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 maj 2011 - 13:09

MayheM,
Po lifcie jest bardziej ekologiczny układ EGR sterowany silnikiem krokowym , nasze parowozy lubia zadymić a i na to duze znaczenie ma stan wtrysków i filtr powietrza oraz samo paliwo :tak

#16 janusz

janusz

    VIP

  • Na zawsze z nami
  •   
  • Posty: 1154
  • Dołączył:  11 lis 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2crd
  • Imię:janusz
  • Skąd::miasteczko śl
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 czerwiec 2011 - 21:54

Na prośbę RADAKSANA opisuję jak się do tego zabrać odkręciłem gril 4 śrubki lekko docisnąć z dołu tam są dwa zaczepy i ciągniemy do góry mamy teraz dostęp do belki trzymającej z góry chłodnicę odkręcamy ją następnie musimy spuscić płyn chłodzący.Na dole pod chłodnicą jest plastikowy zaworek trzeba odkręcić osłonę silnika aby byl dobry dostęp jeżeli będą trudności z otwarciem lepiej zaworka nie ruszać a zdjąć z dołu chłodnicy opaskę z węża i zsunąć wąż z chłodnicy i tak spuscić czynnik chłodzącyUWAGA SILNIK MUSI BYĆ ZIMNY NIE NALEŻY SPUSZCZAĆ CZYNNIKA CHŁODZĄCEGO Z GORĄCEGO SILNIKA GROZI POPARZENIEM LUB USZKODZENIEM SILNIKA.Teraz zdejmujemy górny wąż aby można odsunąć troche chłodnicę od silnikana kolektorze ssącym jest 8 śrub ja nie mając orginalnego klucza odkręciłem małym kluczem nasadowym nr 8 .Pod kolektorem należy odkręcić opaskę z węża biegnącego z interkolera po zdjęciu węża zdejmujemy kolektor jest trochę mało miejsca ale da radę go wyciągnąć dół węża jest zabezpieczony półpierścieniem z pręta należy go odciągnąć wtedy wąż podnosimy do góry i wyciągamy widzimy wtedy rurkę biegnącą z EGR. Zawór EGR jest po prawej stronie na wysokosci kolektora ssącego odkręcamy 2 sruby i1 w połowie rurki ciągniemy w prawo i wyskakuje z siedziska kture jest stożkowe a rurka ma oring więc się dobrze uszczelnia.po zdemontowaniu rurki widać zawór EGR ktury czyściłem małą szczoteczką stalową nagar wydmuchałem sprężonym powietrzem.rurkę tak samo a potem przywiązałem do niej drut i kilka razy przeciągnołem przez całą rurkę.Kolektor jest plastikowy myłem go szczoteczką do zębów i szczotką do mycia butelek benzyną ekstrakcjną poszło dosyc sprawnie bo cały nagar do kturego był dostęp zeskrobałem brzeszczotem jednostronnym.Składanie zaczynamy od zamocowania rurki do EGR potem węża w jego dolnej części aby był dobrze zakleszczony półpierścieniem a dolne śruby kolektora wkładamy od razu do kolektora bo będzie problem z ich włożeniem całość slręcamy no i zalewamy płynem chłodzącym i odpalamy .Potrzebne części 4 gumowe uszczelki do kolektora uszczelka aluminiowa pod rurkę od EGR szczoteczka do zębów szczoteczka stalowa no i zestaw narzędzi.Życzę pomyślnej pracy bo naprawdę damy radę.

#17 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13759
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 czerwiec 2011 - 20:12

bravo janusz.. :pociesza

#18 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 czerwiec 2011 - 20:27

janusz,
EGR nie wyczyścisz porządnie bez zdemontowania , od strony głowicy jest układ dwukomorowy i samym dostepem od bocznej rurki to tylko połowa pracy i niedokładna (zawór trzeba namoczyć w nafcie lub srodkach do usuwaniu nagaru) , na dodatek tego aby zrobic to skutecznie trzeba zassac podcisnieniem grzybek na wysokosc pracy ok 1-1,5 cm i zablokowac morsem aby pozostał w tej pozycji - dopiero wowczas moża wyczyścić gładz i prowadnice grzybka EGR(najlepszy efekt poprzez namoczenie i pozniejsze szczotkowanie ).
Co do kluczy od kolektora potrzebna dwa :
Płaski oczkowy E8 i nasadowy E8 , od strony alternatora ciezko dojść nasadowym ,łatwiej oczkowym zwłaszcza do górnej sruby. :pociesza

#19 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8206
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 czerwiec 2011 - 20:43

qrcze! Andrzej, a miało być tak pięknie :sciana

#20 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 czerwiec 2011 - 20:54

Darku to prostą praca , ale ze wzgledu na utrudniony dostęp trzeba to zrobic dokładnie - to postawa abynie robić drugi raz tego samego w niedługim czasie





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych