Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Spadający pasek rozrządu PT 2001 2,0 benzyna


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
36 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.Tomi666_*

Bezimienny Gość.Tomi666_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 11 listopad 2015 - 20:32

Potrzebuję Waszej pomocy. Spada mi pasek od rozrządu do wewnątrz silnika. Prawdopodobnie jest to problem w ustawieniu napinacza paska- mam hydrauliczny. Gdy jest on za wysoko to spada gdy silnik jest dobrze rozgrzany, gdy dam go niżej to nawet dobrze nie zakręci i już go nie ma. Części wymienione, oryginalne, serwisowe: koła rozrządu, koło zębate wału, pompa wody, napinacz wraz z podstawą, rolki. Pomocy, auto stoi już 2 miesiące i brak mi już pomysłów. W serwisie nie potrafią podać mi specyfikacji napięcia napinacza hydraulicznego. Chyba, że mogę założyć napinacz mechaniczny? Ktoś z Was robił już taką podmiankę? 



#2 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 672
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 listopad 2015 - 20:47

Ciężko mi powiedzieć ale moim zdaniem coś jest skrzywione skoro pasek zsuwa się w którąkolwiek stronę.



#3 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 listopad 2015 - 21:26

Napinacz nic do tego nie ma , regulacja napinacza jest banalnie prosta :
Zablokowany zawleczką napinacz dociskasz do paska rozrządu z tak siła aby zwolniła sie z otworu blokującego zawleczką - dokręcasz napinacz i wyjmujesz luźna zawleczkę ... I to wszystko .
Teraz wracając do tematu problem masz w pompie wody jest niewłaściwa albo zle zamontowana i powoduje zsuwanie paska .

#4 Bezimienny Gość.Tomi666_*

Bezimienny Gość.Tomi666_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 11 listopad 2015 - 21:39

Dziękuję za odpowiedź. andreeas 7 napinacz był dosuwany do końca i po wyciągnięcu zawleczki za mocno napinał pasek gdyż silnik pracował za głośno, było słychać, że był źle napięty, pasek "Buczał" w regularnych odstępach ( nie wiem jak to opisać :) ) i przy długiej pracy silnika zsuwał się. Sprawdzę jeszcze pompę wody ( choć była wymieniana) i będę informować czy to coś pomogło.  


  • andreeas7 lubi to

#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 listopad 2015 - 21:50

Napinacza nie można inaczej napiąć jak opisałem , jesli wydawał dziwne odgłosy to zaczął bym jeszcze raz od sprawdzenia poprawności złożenia całego rozrządu cos jest zle złożone - porównywałes pompy wody obok siebie na wysokość przed montażem ? Często zdarza sie ze oska w nowej jest przesunięta o 2-3 mm wyrzej i zrzuca pasek samoczynnie .

#6 Bezimienny Gość.Tomi666_*

Bezimienny Gość.Tomi666_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 11 listopad 2015 - 22:00

jutro sprawdze wszystko i ustawie napinacz tak jak napisales jeszcze raz dzieki 



#7 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 672
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 listopad 2015 - 22:38

Moim zdaniem jakby pasek był za mocno napięty "buczał lub wył by" cały czas, zwiększając obroty zwiększałby się ten "świst". Tutaj opisujesz że buczy w regularnych odstępach i to mnie zastanawia. Nowe nie znaczy sprawne. Może faktycznie pompa wody? Weź zwiń z kartonu rurkę przyłóż do ucha i nasłuchuj z którego to miejsca



#8 Bezimienny Gość.Tomi666_*

Bezimienny Gość.Tomi666_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 11 listopad 2015 - 22:42

Zaczyna chalasowac i spadać jak się nagrzeje sprawdzę wszystkie wasze podpowiedzi i poinformuję o postępach

#9 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 672
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 listopad 2015 - 22:58

A widzisz, trzeba tu szukać przyczyny, coś się nagrzewa i zmienia swoje parametry np odkszałcając się nieznacznie co wpływa na zsuwanie się paska.


Użytkownik lowermann edytował ten post 11 listopad 2015 - 22:58


#10 Bezimienny Gość.Tomi666_*

Bezimienny Gość.Tomi666_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 11 listopad 2015 - 23:36

Ten napinacz nie daje mi tez spokoju, andreeas 7 mówimy o tym samym napinaczu jak zastosowany tutaj? 

Załączone pliki



#11 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 listopad 2015 - 23:50

Dokładnie o tym co masz na schemacie .Napinacz jest oryginalny czy jakiś zamiennik .Po założeniu paska oczywiście robisz kluczem na sprawdzenie dwa obroty wałem i sprawdzasz ustawienia na znakach ?

#12 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 672
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 listopad 2015 - 12:43

Myślisz Andrzej że po rozgrzaniu oleju i silnika może coś się dziać złego z napinaczem? Bo też mi to przeszło przez myśl



#13 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 listopad 2015 - 12:57

Nie -to diagnoza w niewłaściwym kierunku
Załączam prawidłowe zabezpieczenie napinacza przed ustawieniem do regulacji , tak jak zaznaczone na drugim zdjęciu odległość pompy od bloku ma znaczenie na prowadzenie paska .
Dolne koło jest zabezpieczone i nie ma wpływu na zrzucanie paska .
Pozostają nam nadal 3 opcje :
- pompa wody nie właściwa konstrukcja
- Krzywe prowadzenie rolki napinającej
- Krzywe prowadzenie roki prowadzącej

Załączone pliki


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 12 listopad 2015 - 13:00

  • lowermann i bigmeen lubią to

#14 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 672
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 listopad 2015 - 13:13

Rozumiem, po rozgrzaniu się któraś rolka nie spełnia swojej funkcji. Jak to kolega mógłby wykluczyć? Dałoby np zamrażaczem lub odwróconym powietrzem sprężonym chłodzić po kolei rolki i sprawdzać czy pasek będzie powracał na swoją pozycję? Czy kolega będzie musiał wymieniać wszystko po kolei? Bo ja powiem szczerze nie spotkałem się z takim problemem.



#15 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 listopad 2015 - 13:19

Szukajcie błędów mechanicznych przy wymianie , nie termicznych - za rozrząd sie bierze z głowa , a najprostsze usterki są najgorsze do ustalenia .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 12 listopad 2015 - 13:20


#16 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 672
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 listopad 2015 - 13:22

Chodziolo mi o to zeby szybko wykluczyc przyczyne bez wczesniejszego rozbierania. :)



#17 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 listopad 2015 - 13:24

Nie ma takiej opcji - tu jest usterka mechaniczna i bez rozbierania nic nie znajdziesz

#18 Bezimienny Gość.Tomi666_*

Bezimienny Gość.Tomi666_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 12 listopad 2015 - 18:24

Witam po prawidłowym założeniu napinacza według wskazówek andreeas 7 okazało się że po wyciagnieciu zawleczki pasek nie zjezdzal obserwowałem napinacz i pracował dobrze po kilkunastu minutach jednak zjechał więc powtorzylem wszystko i pasek zjechał odrazu kolejne próby to samo ale zobaczyłem że po wyciagnieciu kolejny raz zawleczki i odpaleniu auta zawleczke mogę włożyć z powrotem jak by wogole ten napinacz się nie ruszył tyle razy go wciskalem że się chyba popsuł i był mokry to był zamiennik auto już kupiłem z takim defektem nie wiedziałem o tym ale dzięki waszym wskazówką już coś wiem kupie oryginalny napinacz w serwisie założę poprawnie i zobaczę myślę że to to A o co chodzi z foto pompy coś nie tak

#19 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 listopad 2015 - 19:05

A wiesz ile kosztuje oryginał ? Ponad 1200zl w serwisie .
Co do pompy zdarzały sie takie gdzie odstęp od bloku po montażu był 3 mm większy ok 7mm i tez zrzucało pasek z prowadzenia .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 12 listopad 2015 - 19:06


#20 Bezimienny Gość.Tomi666_*

Bezimienny Gość.Tomi666_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 12 listopad 2015 - 19:17

A może wiesz gdzie mogę dostać dobry napinacz taniej? Sprawdzę tą pompę mój mechanik się poddał i dlatego sam szukam staram się zrobić co mogę





Podobne tematy Zwiń

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych