Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Odpowietrzania sprzęgła


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość._Martin_LDZ_*

Bezimienny Gość._Martin_LDZ_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 11 wrzesień 2016 - 19:46

Cześć. Prośba o podpowiedź.... jak najlepiej i najprościej odpowietrzyć sprzęgło w Pitku 1.6 z 2004 roku. Cieżko wchodziły mi biegi jak się rozgrzało auto, trochę podciagnalem je przy pedale sprzęgła, bo chyba tylko w tym miejscu jest możliwość i jest delikatna poprawa. Myśle ze warto teraz jeszcze je odpowietrzyć i moze będzie git.

#2 Bezimienny Gość.nestor197_*

Bezimienny Gość.nestor197_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 11 styczeń 2017 - 19:23

Witam, mam podobny problem jak Ty. Chiałem zapytac czy udało ci sei to jakoś rozwiazać.

 

Jak " dorobiłem" odpowietrznik w wysprzęgliku ( jest tam miejsce z gwintem pod standardowy odpowietrznik), wywierciłem tylko dziurkę i teraz mogę odpowietrzyć.

Jednak po odpowietrzeniu nadal mam duży skok sprzęgła i nie jestem w stanie włączyć zadnego biegu.

 

Tak się zastanawiam ile ma wynoscic skok wysprzęglika ( przy skrzyni) jak działa poprawnie, ja mam około 1 moze 1.5 cm nie wiem czy to poprawnie czy za mało- bede wdzieczny jak ktos podpowie.

 

Dzięki za odpowiedzi.



#3 Matrioszka

Matrioszka

    Kolegunio

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 150
  • Dołączył:  28 mar 2016
  • Rok Produkcji:2009
  • Silnik:1,6 M
  • Imię:Alicja
  • Skąd::Olsztyn
  • Płeć: Kobieta

Napisano 14 styczeń 2017 - 11:25

Dołączam do pytania - czy w pitim można (jeżeli tak to w jaki sposób) samodzielnie odpowietrzyć sprzęgło?



#4 Bezimienny Gość.nestor197_*

Bezimienny Gość.nestor197_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 17 luty 2017 - 20:19

Chcę zakończyć temat.

 

Odpowietrzyłem sprzegło. Kupiłem wysprzęglik na allegro chyba od wersji 2.4, ale optycznie taki sam- jednak ten trzpień miał innej długosci ( ten metalowy), ale załozyłem mój i jest OK. Ten wysprzeglik miał orginalnie śróbke do odpowietrzania- no i się udało odpowietrzyć.

 

Jednak mój problem nie ustąpił nadal nie miałem sprzegła ( pomimo iż wysprzeglał około 1 cm), okazało sie że padł docisk po wymianie tarczy i docisku wszystko działa. Niestet skrobneło mnie to 1 tys zł wraz z robocizna.



#5 rebelius

rebelius

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 1
  • Dołączył:  24 lis 2013
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Yot

Napisano 11 wrzesień 2019 - 22:02

Witam Serdecznie! 

Chciałbym odświeżyć temat odpowietrzania sprzęgła, a wysprzęglika w szczególności. Otóż i mnie jakiś czas temu dopadła klątwa sprzęgła w PTku 2.0 w benzynie z 2002 r. W zasadzie z dnia na dzień sprzęgło przy włączonym silniku przestało działać, gdy silnik wyłączony, zmiana biegów jest możliwa. Po lekturze tegoż forum oraz w drodze eliminacji, podejrzenia padły na wysprzęglik. Kiedy chciałem cały układ odpowietrzyć, okazało się że zerwany jest gwint na łączeniu wysprzęglik-odpowietrznik, stąd pewnie powolny wyciek brakującego płynu w zbiorniczku, co spowodowało zapowietrzenie. Wysprzęglik jak zakładam, jest OK, poza właśnie możliwością jego odpowietrzenia. Ile kosztuje nowy czy używany (jak na lekarstwo w drugim obiegu) każdy wie jeśli miał z tym do czynienia, dlatego waham się z wymiana, jeśli nie będzie to ostateczne. Co robić ? Próbowałem zainstalować na nowym gwincie trochę "grubszy" odpowietrznik. Wyszło średnio, bo czop nie dochodzi do dna, nie domyka. Teraz zastanawiam się nad zaślepieniem miejsca na odpowietrznik, nie wiem jednak czy po tym zabiegu uda się układ odpowietrzyć innym sposobem, a tym samym, czy to zadziała.

Będę wdzięczny za sprawdzone porady.

Pozdrawiam.



#6 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 wrzesień 2019 - 04:08

Uzupełnij profil. Ten układ nie posiada odpowietrznika, przynajmniej oryginalnie. Odpowietrzanie polega na demontażu siłownika, opuszczenie go w najniższy możliwy punkt i wciskanie popychacza do usunięcia powietrza. Potem zamontować i popompować w seriach po 50-60 naciśnięć 3-4 serie. Nie może być żadnych wycieków płynu. Jeśli nadal układ jest zapowietrzony (na pewno zapowietrzony) to do wymiany oba elementy - pompa i siłownik w komplecie. Kwestia pytania, czy to układ sterowania czy poszedł się właśnie ......... zestaw sprzęgłowy. To bardzo ważne pytanie. Po zmianach konstrukcyjnych w wersji serwisowej oryginalnej przy zamówieniu kupujesz kompletny spięty i napełniony układ pompa przewód siłownik. Na początku produkcji można było kupić osobno każdy element, ale metoda odpowietrzania w dalszym ciągu grawitacyjna. 

 

 

U Ciebie wygląda to bardziej na uszkodzony zestaw sprzęgłowy - pękniętą lub zużytą sprężynę docisku. 

Załączone pliki


Użytkownik maxym72 edytował ten post 12 wrzesień 2019 - 04:18

  • commodor lubi to





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych