Techniczny zaawansowany
Kilka zasad, którymi będziemy się posługiwać podczas korzystania z Działu Technicznego. Proszę przeczytać uważnie - można wydrukować i przywiesić na ścianie przed komputerem.
1) Jeśli potrzebujesz pomocy w zmaganiach (nierównej walce) ze Swoim Piti'm - nie zostaniesz sam. My utaplamy się w smarze razem z Tobą.
2) Dopilnuj, żeby w Twoim avatarze widniał właściwy opis Twojego Piti'ego - rocznik, pojemność silnika, skrzynia biegów, instalacja gazowa (jest czy nie ma)
3) Opisz temat przy zakładaniu jak najszerzej - im więcej wiadomości tym lepiej dla nas - doktorków. Ograniczy to konieczność zadawania dodatkowych pytań.
4) Ponieważ Piti same się nie psują ( ), to przed napisaniem (założeniem) tematu dobrze się zastanów, po jakiej - przeprowadzonej przez Ciebie lub jakiegoś innego znachora - operacji, Twój Piti nabrał niepożądanych właściwości. Opisz, na czym polegały operacje. Znaczenie miewa czasami nawet napompowanie kół.
5) Jeśli jakaś część popsuła się szybko po wymianie - podaj producenta. Będziemy unikali takich zamienników.
6) W tym dziale obowiązują zasady wzajemnego szacunku - można kląć w przyzwoity i zawoalowany sposób, używanie słów mocniejszych niż dupa będzie moderowane. Pochodne dupy będą tolerowane (udupić, dupnąć, zdupić, zadupić, dać dupy (w znaczeniu popełnić błąd), przydupić, dupowaty). Wiemy, że wybór jest ubogi, ale znająć kreatywność naszych forumowiczów liczymy na rozwinięcie zasobu zwrotów zwalniających ciśnienie, a opartych na słowach kategorii soft.
7) Nie tolerujemy rzucania klątw na innych użytkowników Pitich i ogólnie na innych ludzi. Wypowiedzi w stylu: Ten głupi (słowo głupi można zastąpić dowolną inwektywą) mechanik uszkodził... będą moderowane.
8) Jeśli chcesz komuś złorzeczyć, możesz złorzeczyć Swojemu Pitiemu (jeśli się nie boisz zemsty) - On teoretycznie nie powinien się poczuć urażony, a Tobie może ulży i ciśnienie Ci opadnie.
9) Zanim zadasz pytanie - poczytaj dział, w którym zadajesz pytanie - zazwyczaj usterka Twojego Pitiego jest tu już opisana.
10) Jeśli nie wiesz, do którego działu Technicznego wpisać temat Swojego Piti'ego - wpisz go w Poczekalni - jak doktory przylezą i zbiorą konsylium, to przeniosą go w odpowiednie miejsce.
11) Nawet jeśli wydaje Ci się , że wiesz gdzie założyć temat i założysz go, to nie dziw się, że zostanie on przeniesiony do innego działu. Z czasem się oswoisz.
12) Unikajmy pisania postów nic nie wnoszących w temacie typu: Mój Piti też tak miał. Zaciemnia to temat, a przecież chodzi o jasną i szybką diagnozę.
13) Jeśli zakładasz temat pamiętaj: jeden temat - jedna usterka. Jeśli nie działają kierunkowskazy i grzeje się silnik - załóż dwa osobne tematy. Uszanujesz nasz czas i nie narobisz dodatkowej roboty z dzieleniem tematu.
14) Jeśli masz ochotę na off'a lub spam'a - nie ma problemu. Zapraszamy. Warunek jest jeden - musisz po sobie sam posprzątać. Jak? Każdy post ma możliwość określenia czasu ważności, po którym to czasie sam się usuwa. W dziale technicznym można założyć ważność takich offowych i spamowych postów na trzy dni. Każdy zdąży przeczytać i się pośmiać, a potem się samo usunie i nie będzie w przyszłości zabagniać tematu. Posty podpadające pod off lub spam bez określenia daty ważności będą bezwzględnie wywalane do śmieci.
15) Tematy zakładane przez Was będą rozpatrywane jak najszybciej, ale proszę wziąć pod uwagę, że mamy swoje rodziny, dzieci, pracę oraz całą masę innych obowiązków (Forum nie jest na tej liście na pewno ostatnie), które mogą spowodować lekkie opóźnienie. W razie nagłych przypadków prosimy o info na prywatnych wiadomościach (PW) lub w wyjątkowych sytuacjach o telefon. Nasze telefony podane w dziale Klubowy Assistance.
16) Ponosimy ograniczoną odpowiedzialność za udzielane rady - leczenie przez telefon jest trudne, a przez internet jeszcze trudniejsze (wbrew pozorom). Bez macanka nie ma dobrej diagnozy. Dlatego prosimy nie zniechęcajcie nas komentarzami typu: "nikt nie potrafił tutaj naprawić, a to było takie proste." To naprawdę na ekranie monitora nie jest takie proste.
17) Mierz siły na zamiary. Jeśli nie masz praktyki mechanicznej to nie oczekuj, że przeprowadzimy szybki kurs internetowy dla przyszłego mechanika. Oczywiście doradzimy, ale amatorskie interwencje w dość skomplikowany świat życia wewnętrznego Twojego Piti'ego, mogą się skończyć katastrofą. Możesz wiedzę zdobytą tutaj przekazać Swojemu Mechanikowi - w sposób, który Go nie urazi. Pomoże to w usprawnieniu Twojego Piti'ego.
18) Zanim cokolwiek sam zrobisz ze Swoim Piti'm - zapytaj. Kto pyta celnie ten nie błądzi.
Pozdrowienia
maxym72 andreeas7 czyli Max i Andrzej
oraz zespół moderatorów, administratorów, junior administratorów.
Subfora
Izba przyjęć / PoczekalniaNie wiesz gdzie założyć temat - zrób to tu. |
|
|
|
Materiały eksploatacyjne, przeglądy okresoweWszystko co trzeba wiedzieć o filtrach, płynach ustrojowych Twojego Piti'ego, oraz kiedy co pozmieniać, żeby nie stracił libido |
|
|
|
Zawieszenie przód, tyłTwój Piti biega od rowu do rowu bez Twojej wiedzy i udziału oraz Jego elementy zawieszenia wykazują zapędy separatystyczne |
|
|
|
Sprzęgła, układ przeniesienia napęduTwój Piti wyje i nie jedzie, skacze i drga lub nie chce, żebyś wrzucił Mu bieg, lub bezradnie opuścił pedał sprzęgła do podłogi... |
|
|
|
Układ hamulcowyTwój Piti nie ma chęci się zatrzymać lub dostaje telepawki piszcząco zgrzytającej w czasie hamowania |
|
|
|
Układ chłodzeniaTwój Piti ma za gorąco, za zimno lub zsikał się na kolorowo |
|
|
|
Silniki mechanikaTwój Piti ma problemy z serduszkiem - szmery, zgrzyty i wybroczyny pod maską oraz niewydolność ogólna silnika, głośne i obfite wiatry |
|
|
|
Układ paliwowyTwój Piti ma kłopoty z łaknieniem (apetytem) lub niepokoi Cię Jego brak wigoru oraz popuszczanie pokarmu na śliniak |
|
|
|
Układ zapłonowyTwój Piti długo nie chce wstawać z rana i kaszle, prycha oraz parska w czasie przyspieszania i na postoju |
|
|
|
Elektryka i błędy diagnostyczneTwój Piti przestał czymś świecić lub nie działa Mu jakieś ustrojstwo poruszane magią prądu. Czasem Piti coś do Ciebie mówi - przetłumaczymy na ludzki |
|
|
|
Układ wspomagania i układ kierowniczyTwój Piti siłuje się z Tobą za pomocą kierownicy rzężąc spod maski i okazuje krnąbrność i twardość w fajerze |
|
|
|
Skrzynie biegów manualne i automatyczneTwój Piti jeździ tylko na jednym biegu lub nie chce jechać wcale, lub zamiast do przodu jedzie do tyłu |
|
|
|
Koła, piasty , oponyTwój Piti potrzebuje nowego obuwia, lub głośno szura łożyskami podrygując w czasie jazdy |
|
|
|
Nadwozie zewnętrzneTwój Piti ma pryszcze, zmarszczki lub celulit - czyli wszystko o nadwoziu z zewnątrz - radzi siostra przełożona niejednokrotnie: Korozja Rdza-Odprysk |
|
|
|
Nadwozie wewnętrzneTwojemu Piti'emu trzeba poprzestawiać w bebeszkach, czyli kabina wewnątrz - puzzle bez tajemnic |
|
|
|
Ogrzewanie i klimatyzacjaTwój Piti postanawia Cię ugotować lub zamrozić albo jak nic w obu kierunkach nie robi, tylko para z szyb od wewnątrz spływa |
|
|
|
RóżnościTwój Piti zrobi coś, czego nawet doktory nie są w stanie zakwalifikować |
|
|
|
Archiwum AwarieCoś przestało działać, coś stuka... Porady jak coś naprawić. |
|
|
|
Archeologia historycznaTwój |
|
|
Strona 1 z 1
Podpięty
Serwisy godne poleceniaNapisany przez Bezimienny Gość.Anykey_* , 28 sie 2008 |
|
|
||
Podpięty
Błędy OBDIINapisany przez yacho , 25 lip 2011 |
|
|
||
Podpięty
Części zamienne - namiaryNapisany przez Przemo , 30 sie 2008 |
|
|
||
Podpięty
Serwisy niegodne poleceniaNapisany przez soop , 25 wrz 2008 |
|
|
||
|
Podpięty
VIN-CO Winko dla spragnionychNapisany przez maxym72 , 05 mar 2013 |
|
|
|
|
Podpięty
Regulamin korzystania z Działu TechnicznegoNapisany przez liseczek , 17 sty 2013 |
|
|
|
Odpowietrzanie ukaładu paliwowego 2.2 crdNapisany przez MAZG , 09 paź 2022 |
|
|
||
BłotnikiNapisany przez marzena11222 , 11 mar 2021 |
|
|
||
Zamki drzwiNapisany przez yaro3343 , 07 lut 2020 |
|
|
||
Traci mocNapisany przez Agatka , 21 lis 2019 |
|
|
||
Zawór PCV - czy taki ma byćNapisany przez PT-roman , 23 paź 2019 |
|
|
||
czujnik abs tyłNapisany przez midelharnis , 29 lip 2019 abs czujnik |
|
|
||
kontrolka akumulatoraNapisany przez Jędrek1947 , 16 sty 2019 |
|
|
||
Wahacz przedni - ociera opona.Napisany przez szyk60zt , 16 gru 2018 |
|
|
||
Delikatne poszarpywanie podczas jazdyNapisany przez midelharnis , 07 paź 2018 szarpanie, nierówna praca silnika i 2 więcej |
|
|
||
Naprawa gwintu mocowania jarzma wtryskiwacza CRDNapisany przez carra , 14 lip 2018 Wtryskiwacze, gwintowanie, frez |
|
|
||
WYMIANA OLEJU 2 RAZ W ROKU W SILNIKUNapisany przez Wrocunia , 28 cze 2017 |
|
|
||
Tylne zawieszenieNapisany przez Felcom , 21 cze 2018 tylne zawieszenie |
|
|
||
czujniki airbagNapisany przez Bezimienny Gość.suhy90_* , 06 lut 2018 |
|
|
||
Przechylony nie odpalaNapisany przez 6Marcus9 , 14 paź 2017 przechylony, nie odpala, pomocy |
|
|
||
Skrzynia 1.6Napisany przez Voltek , 04 maj 2017 |
|
|
||
Czujniki ciśnienia w oponachNapisany przez bart1771 , 14 sty 2017 Pytanie |
|
|
||
2.0 za slabyNapisany przez Fighter , 31 maj 2015 |
|
|
||
Zakup wałków rozrządu 2.4 2006 rokNapisany przez Bezimienny Gość.Andreas987_* , 20 maj 2016 |
|
|
||
Nie odpala, brak zapłonu, nie kręci - łącznik stacyjki padłNapisany przez Kaja , 01 lut 2016 |
|
|
||
pilnie tłumik drgań paska rozrząduNapisany przez ewaula , 03 mar 2015 |
|
|
Strona 1 z 1