Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Jak sprawdzić samochód przed zakupem?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
35 odpowiedzi w tym temacie

#21 pawcio-67

pawcio-67

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 54
  • Dołączył:  25 mar 2015
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:PAWEŁ
  • Skąd::WOLSZTYN
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 kwiecień 2015 - 19:41

Witam Sławek jak możesz to podziel się informacjami na temat pt.Zawsze to trochę więcej wiedzy przed kupnem.Dzięki 



#22 macheck

macheck

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 198
  • Dołączył:  26 mar 2015
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 A
  • Imię:Maciek
  • Skąd::Krzeszowice
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 kwiecień 2015 - 20:26

Bardzo pomocny wątek ...

... ale wcisnąłbym swoje 5 groszy jeśli pozwolicie

 

Wątek jest bardzo ogólny i w zasadzie dotyczy każdego samochodu niezależnie od marki i modelu.

 

Może nasi Szanowni Spece byli by w stanie dodać konkretne informacje dotyczące tylko i wyłącznie PiTiego?

Po prostu gdzie patrzeć szczególnie uważnie.

 

 

np: (strzelam! dla przyszłych czytających przykłady są wyssane z palca, proszę się nimi nie sugerować!)

 

- rdza pojawia się najpierw w 99,99% na nadkolu tył, okolice kierunkowskazu ...

- Zwrócić uwagę na wężyk elastyczny przewodu hamulcowego tylnego prawego koła - lubi się przecierać

- Zwrócić uwagę na uszczelkę podszybia bo lubi lać się woda do środka...

Itd, itp.

Można by to tez podzielić na działy: Podwozie, nadwozie, silnik, zawieszenie, wnętrze.

 

Dodatkowo fajnym kompedium dla przyszłych użytkowników było by zestawienie plusów i minusów konkretnych silników jako porównanie.

Takie coś za coś, co pomoże wybrać i dopasować wersje silnikową do własnych potrzeb

 

Na własnym przykładzie wiem że takie coś było by bardzo pomocne. Sam niechcący dowiedziałem  się że jednak silnik benzynowy 2.4 jest bardziej niezawodny od 2.0... Ale gdyby nie wyszło to w czasie dyskusji to bym dalej w niewiedzy trwał.

 

Wiem, jest cały dział techniczny.

Ale tam są watki dotyczące konkretnych usterek, konkretnych egzemplarzy.

Na pewno pomocne do diagnozy i naprawy własnego Pitiego ale nie bardzo do oceny co jest lepsze dla konkretnego poszukiwacza i dopiero przyszłego użytkownika.

Na przykładzie silnik 2.0 vs 2.4

Niby można stwierdzić że 2.4 jest mniej problemowy ze względu na wielokrotnie mniejsza ilość wątków z "problemami".

Ale równocześnie może to po prostu świadczyć o wielokrotnie mniejszej liczbie użytkowników posiadających ten silnik. Prawda?

Można też dodać do tego przykładowe rozbieżności w trwałości konkretnych podzespołów w zależności od rodzaju silnika (jeśli takowe występują) - bo (znowu strzelam!) może takie same el. zawieszenia przy cięższym 2.4 padają szybciej niż w lżejszym 2.0 ?

 

I tak pewnie Forumowi  Doktorzy mogli by długo opisywać :)

 

Hmmm... jak głupi pomysł to nie bijcie :torba

 

EDYTA:

Ranking producentów części tez byłby nie głupi

Typu: Firma A - dobre uszczelki ale łożyska z oferty średnie bo lepsze będą łożyska z firmy B. Firme C omijać szerokim łukiem - zakup na własną odpowiedzialność. Itp itd


Użytkownik macheck edytował ten post 09 kwiecień 2015 - 20:31

  • szczecin lubi to

#23 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8006
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 kwiecień 2015 - 21:08

Panowie wszystko (wersje silnikowe) macie na forum! Szukać



#24 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1987
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 09 kwiecień 2015 - 21:32

Witam Maćku

Oglądałeś Avatara? Napewno tak. Jak znajdziesz swojego Pt to bedziesz wiedział ze to właśnie ten. Problem z Pt jest taki że każdy jest inny a są rzeczy opisane w dziale technicznym gdzie prawie w każdym te usterki występują lub danym modelu. Np. Przełącznik zespolonych uwala się prawie w kazdym Pt a uszaczelka pod głowica w 2.0 a w innym jeszcze coś innego wszystko jest w technicznym.

Jesteś z Krakowa puknij do miecia może ci pomoże. To stary Pt wyjadacz. Oczywiście w dobrym tego słowa znaczeniu.

:ziom

#25 macheck

macheck

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 198
  • Dołączył:  26 mar 2015
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 A
  • Imię:Maciek
  • Skąd::Krzeszowice
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 kwiecień 2015 - 21:45

Panowie wszystko (wersje silnikowe) macie na forum! Szukać

 

Ależ Darku!

Czy przeczytałeś dokładnie to co napisałem?

Nie ten sens i nie ten cel  chciałem osiągnąć.

 

Moja propozycja nie dotyczy tylko tych "wersji silnikowych"

 

Ale jak podjąłeś ich temat to :  ;P

 

Ok, poszukam te "wersje silnikowe" i co? Oprócz podziału na nie to są tematy: silnik dymi, coś mi chrobocze, urwało sie, cieknie olej, jaki to czujnik....

 

Ktoś kto szuka info ogólnego przed zakupem to powinien się przestraszyć że wszystko  się psuje i uciec gdzie pieprz rośnie i powielać nieprawdziwe mity ze  PT Cruisera to tylko znienawidzonej teściowej można kupić ? O to chodzi?

A może ma zaryzykować i kupić trupa nie znając bolączek modelu i jego słabych punktów i później powielać wątki na forum: urwało sie, nie działa, cieknie itp... I poza forum  może tez opowiadać że to syf, kiła i mogiła bo "mi więcej stoi u mechanika niż nim jeżdżę".

 

Chyba nie tędy droga?

 

 

Chodzi o to żeby ktoś nie mając doświadczenia z tym konkretnym modelem miał jakieś podpowiedzi przed zakupem.

Aby wiedział czy ma odpuścić dany egzemplarz albo/lub ostro negocjował cenę.

 

Dodatkowo:

Chodzi mi o porównanie silników cena/trwałość/koszty. Ktoś mając taką wiedzę może  dokładnie ocenić że  np: z pełną świadomością kupi silnik ten częściej "się psujący" ale akurat on jeździ tylko do kościoła w niedziele i potencjalna awaria ze wzgledu na przebieg będzie na tyle rzadka , że będzie dla niego akceptowalna.
A ten co robi przebiegi jak przedstawiciel handlowy z pełną świadomością wybierze ten silnik co naprawa kosztuje więcej ale występuje rzadziej.

ITP.ITD.

 

 

EDYTA:

 

Marcinie, to nawet nie do końca o mnie chodzi (choć może troszeczke :P ale sobie dam radę i pewnie prędzej znajde PT niż się doczekam takiego zestawienia ) ale zauważam z mojej perspektywy i mi podobnych ze takie "kompedium" było by po prostu przydatne.

 

Można to porównać do dobrej reklamy PT Cruisera

A forum dzieki temu moze sie bardziej rozwijać i przyjmować nowych Forumowiczów którzy na wstępie nie będą zgrzytać zębami i naprawiać  swoich wymarzonych 4 kółek :)

 

Wiem że PT kupuje sie oczami al statystycznie połowa potencjalnych chętnych może zrezygnować właśnie przez zły PR.

A to wszystko przez niewiedzę i mitomanię.

chyba warto by było to zmieniać? Tak na przyszlość? prawda?

 

EDYTA 2:

 

 

...
Jesteś z Krakowa puknij do miecia może ci pomoże. To stary Pt wyjadacz. Oczywiście w dobrym tego słowa znaczeniu.
 

 

Z miła chęcią spotkałbym sie z Mieciem i głowę Mu zawrócił ale to tez nie do końca oto chodzi.

Nie obarczajmy Miecia i innych Forumowiczów pracą poza-forumową jak można to załatwić jednym wątkiem :kciuki

Miej wzgląd na wątrobę Miecia po takich spotkaniach !!  :diabelek


Użytkownik macheck edytował ten post 09 kwiecień 2015 - 22:15


#26 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1987
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 10 kwiecień 2015 - 06:20

Witam Maćku

Nie chcesz kozystać z pomocy doświadczonych forumowiczów. Trudno. Każde Pt psuje się tak jak każdy samochód. Jak dbasz tak masz. Kupując od handlarza nie spodziewamy się cudów. Pt sprawdzamy tak jak każdy samochód. Tu nie ma reguły. Pt to Pt i my na tym forum mamy swoje Pitole z miłości. To forum to forum miłośników Pt a nie mechaników i handlarzy samochodów.
Nikt tu gotowej recepty nie wystawi.

Pozdro. :ziom

Użytkownik bigmeen edytował ten post 10 kwiecień 2015 - 06:37


#27 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8006
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 kwiecień 2015 - 07:31

Maciek cały szkopuł sprawy polega na tym, że większość usterek (bolączek) Pt jest opisana na forum!  Nie tylko ja (chyba) zwróciłem uwagę, że podczas pojawiania się NOWYCH koleżanek/kolegów na forum . i bardzo dobrze :jupi z automatu pojawiają się pytania dot. pitka na które odpowiedzi są już ok kilku lat na forum, i zauważ jak mało jest odp. Dlaczego?...bo ile razy można wałkować ten sam temat :sciana



#28 macheck

macheck

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 198
  • Dołączył:  26 mar 2015
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 A
  • Imię:Maciek
  • Skąd::Krzeszowice
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 kwiecień 2015 - 21:22

Marcinie, Darku!

Może macie i rację. Nie nalegam, z mojej strony to jest tylko propozycja

W sumie bardziej chodziło mi o Waszą wygodę i zdrowie psychiczne bo:

 

...podczas pojawiania się NOWYCH koleżanek/kolegów na forum . i bardzo dobrze :jupi z automatu pojawiają się pytania dot. pitka ...

...bo ile razy można wałkować ten sam temat :sciana

 

Właśnie, ja rozumiem że jak widzicie 1001-szy post pytający o to samo to możecie czuć irytację czy :cenzura

Dlatego stworzenie takiego tematu było by lekarstwem na 1002-gie zapytanie.

 

Ja sobie poradziłem, mam nadzieję że dobre wnioski wysnułem, ale statystycznie połowa z nowicjuszy ma 2 lewe ręce do techniki i wątki istniejące to dla nich gorsze niż chiński i odsyłanie cały czas do nich nic  a nic im nie powie.

 

Tworząc taki temat, to dalej będzie Wasza wiedza. To Wy tym nowicjuszom będziecie pomagać. Poprostu wiedza będzie przekazana raz a nie non stop na żywo dla każdego z osobna. Kupe czasu i czasem nerwów nasze Mądre Głowy Forumowe mogą zaoszczędzić.

 

Ale tak jak mówiłem: to tylko propozycja.

Jak takie coś nie powstanie to tez będzie przecież dobrze :ziom

 

Jutro ładna pogoda to czas na wiosenna przejażdżkę !  Spokojnego weekendu Chłopaki! :dance3 :dance



#29 pablicito

pablicito

    Kozak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1681
  • Dołączył:  24 kwi 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M Gaz
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 10 kwiecień 2015 - 21:49

Wydaje mi się, że nie ma "złotego przepisu", jak uniknąć zakupu "złomu" zamiast PT w zadowalającym kupującego stanie. PT to taki sam samochód, jak inne (tyle, że ładniejszy :P) - to i kupuje się go na podobnych zasadach, co inne samochody (oczywiście oprócz kupowania oczami i sercem :P). Ja należę statystycznie do tej połowy leworęcznych technicznie, więc większość samochodów kupowałem z zaprzyjaźnionymi mechanikami. Dwa spośród samochodów kupowanych przez mnie kupowałem tylko w obecności małżonki, która ma jeszcze mniejsze ode mnie pojęcie w dziedzinie mechaniki. I o dziwo - te dwa były w najlepszym stanie :) (małżonka oceniała je wyłącznie w oparciu o wrażenia wizualne - zadbany, to bierzemy). Tak więc mogę zaproponować pierwszy punkt w temacie "Jak sprawdzić samochód przed zakupem": Kupuj samochód z małżonką... :P

A reszta i tak wyjdzie w praniu... eeee, znaczy: w eksploatacji... :P

Pozdrawiam



#30 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8006
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 kwiecień 2015 - 08:41

Bijemy ''piane'' hmm

Użytkownik sluna edytował ten post 11 kwiecień 2015 - 08:43


#31 Dorka

Dorka

    VIP

  • Administratorka
  •   
  • Posty: 4403
  • Dołączył:  14 mar 2012
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 A Gaz
  • Imię:Dorota
  • Skąd::Dolnyśląsk
  • Płeć: Kobieta

Napisano 13 kwiecień 2015 - 11:20

Kupuj samochód z małżonką... A reszta i tak wyjdzie w praniu...

ale, że wypożyczasz swoją małżonkę innym do zakupu auta??? 2smiech2.gif 0tongue.gif



#32 pablicito

pablicito

    Kozak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1681
  • Dołączył:  24 kwi 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M Gaz
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 13 kwiecień 2015 - 11:32

ale, że wypożyczasz swoją małżonkę innym do zakupu auta??? 2smiech2.gif 0tongue.gif

Hhmm - za odpowiednią gratyfikacją hmm Efekt murowany... :P  



#33 pawcio-67

pawcio-67

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 54
  • Dołączył:  25 mar 2015
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:PAWEŁ
  • Skąd::WOLSZTYN
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 kwiecień 2015 - 18:05

Witam-jak sprawdzić samochód przed zakupem to jest pytanie ,wiadomo że nikt nie chce kupić byle co i na łapu capu.Sam trochę się znam ale pt jak i inne modele mają swoje wady i zalety. Pochwałę się w niedzielę oglądałem pt mojego znajomego i co ......opinia była super obecnego właściciela,  7 lat użytkowania -2 litry benzyna   2001 rok awarii brak zwykła jazda dom - praca- dom niegarażowany -parę ognisk korozji w punktach które są wiadome dla posiadaczy.Pokazałem mu parę rzeczy o których nie wiedział ale i tak z tego nic sobie nie robił .Dla niego to nieistotne cieszy się  i tyle . A teraz do rzeczy opinia  użytkownika ,klubowicza ,handlarza ,pasjonata będzie inna .Nie wspomnę o mechanikach  ich opinia może być różna w zależności czy tylko naprawia czy też jest posiadaczem pt.Są rzeczy które jednych odpychają a  innych wciągają  . Rozumiem Macieja- miałem to samo ,  nie chcemy powielać działu technicznego ale na początku forum może być instrukcja-- chcesz kupić należy sprawdzić ---i fotki ...i uwaga to może  kosztować prosta instrukcja do danego modelu

To tylko propozycja . pozdrawiam   



#34 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8006
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 kwiecień 2015 - 09:55

Paweł w sumie to tylko auto...dziwne/inne rozwiązania? tylne zawieszenie tzw. łącznik watta. Przed każdym zakupem warto szukać informacji...i napisze TU bez kozery, że bez Andrzeja Max'a bylibyśmy w czarnej dupie :pa



#35 pawcio-67

pawcio-67

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 54
  • Dołączył:  25 mar 2015
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:PAWEŁ
  • Skąd::WOLSZTYN
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 kwiecień 2015 - 22:50

Witam  pełen szacun dla doktora jego wiedza jest wielka i nie wątpliwie bezcenna .To jest tylko propozycja wchodzę na forum szukam  i chciałbym podstawowej wiedzy od fachowców co i gdzie od razu-nie zadawać milion pytań. Później  to inna sprawa ,Jest to wszystko w postach dla chętnych wiedzy .pozdrawiam



#36 liseczek

liseczek

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3313
  • Dołączył:  27 lip 2011
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,4 T Cabrio
  • Imię:Tomasz
  • Skąd::Zabrze
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 01 maj 2015 - 10:49

Ale jaki widzicie problem - założyć temat (np. jak ten) i nie bić piany, tylko zrobić porównanie. Przeczytaj Macieju cały techniczny, wyciągnij wnioski i gotowe. Jak temat się przyjmie to go podepniemy i będzie gotowe.

Niestety problemów jest kilka, które mogą wpłynąć na niepowodzenie tematu:

- nikt się tego nie chce podjąć i potem tego tematu pilnować

- wraz z wiekim PiTków, problemy pojawiają się nowe

- (jak już wyżej wspomniano) każda ocena porównująca jest oceną subiektywną i jest jak z "dupą" każdy ma swoją, a w ten sposób można kogoś zniechęcić z powodu np. przełącznika zespolonego co nie jest generalnie problemem temat ogarnąć

- nowi/przyszli posiadacze PiTków, którzy wejdą na forum i tak będą powielać tematy łącznie z tym, w którym teraz piszemy

 

Nie ma złotej recepty, a reszta jest w technicznym :D







Podobne tematy Zwiń

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych