bez problemu można zejść poniżej 9l/100km po mieście
Użytkownik rafe1 edytował ten post 10 stycznia 2019 - 09:21
Napisano 10 stycznia 2019 - 09:20
bez problemu można zejść poniżej 9l/100km po mieście
Użytkownik rafe1 edytował ten post 10 stycznia 2019 - 09:21
Napisano 10 stycznia 2019 - 11:17
bez problemu można zejść poniżej 9l/100km po mieście
a już myślałam że piszesz o swoim GT i aż zbladłam....
Napisano 10 stycznia 2019 - 11:33
a już myślałam że piszesz o swoim GT i aż zbladłam....
takie rzeczy tylko w Erze (dla niewtajemniczonych dawna reklama obecnego T-mobile)
a swoją drogą chciałbym....
Napisano 10 stycznia 2019 - 18:20
Napisano 10 stycznia 2019 - 23:31
bez problemu można zejść poniżej 9l/100km po mieście
No ja też. Podobno dobrym sposobem na zmniejszenie spalania jest przestawienie licznika z km na mile 😉a już myślałam że piszesz o swoim GT i aż zbladłam....
Napisano 11 stycznia 2019 - 09:35
ja mam licznik w milach i jakoś mniej nie pali!!!!!
Napisano 13 stycznia 2019 - 16:56
Nie mam 2.2 crd. 1.6 pali 10+ w mieście to na pewno. Na różnych stronach podają spalanie w okolicach 8.5 lub więcej. Oczywiście w mieście. I nie mówię o przelocie do pracy o godzinie 6.00 rano i powrocie o godzinie 18.00, tylko o jeździe po mieście😉. Gratuluję wam super sutek👍.Opierasz się kolego na jakichś jednostkowych, nie do zweryfikowania przykładach, a prawda jest taka, że ani mercedes, ani pt nie powinien przekroczyć 10l./100 w mieście. Oczywiście, że jest taka możliwość, ale jak napisał kolega andreeas7, przyczyną może być nie sprawnym układ paliwowy, lub wg mnie szczególna nieumiejętna technika jazdy. Mogę tylko potwierdzić, że pt w dieslu spala między 6.5l - 8.5l/100 w zależności od trasa- miasto.
Napisano 13 stycznia 2019 - 17:25
Napisano 14 stycznia 2019 - 20:45
Napisano 14 stycznia 2019 - 21:38
Napisano 14 stycznia 2019 - 21:41
no wiesz, mój 2,4 na autostradzie ma spalanie 9,5l/100km
ale nie jeżdżę codziennie autostradą...
Napisano 14 stycznia 2019 - 21:43
Wczoraj przyprowadziłem BMW 116i z 20o8 roku. Już ma nowszy silnik 1.6 . Bezpośredni wtrysk, skrzynia 6. Na autostradzie przejechane 250 km. Średnia 115 km. Raczej stała jazda w przedziale 120/140. Komputer pokazał 8 l na sto.
Autko z przebiegiem 165000 serwisowane do końca.
Mój pitek dzisiaj przeszedł przegląd. Chamulce nie blokują , na rolkach specjalnie patrzyłem. Opory toczne też w normie. Spaliny ok, więc wtryski chyba nie leją. Jeżdżę normalnie. Nie cisnę i raczej do 3000 obrotów. Pali 10+. Opony normalne 15 nie jakieś szerokie laki.
Napisano 14 stycznia 2019 - 22:13
Napisano 14 stycznia 2019 - 22:40
Napisano 14 stycznia 2019 - 23:24
witalnie jestem 1009 procent, jeszcze 😂. No może tylko dal z bliskim się mieli , bo czasami ręce krótkie.Pogadaj z moja córka - jak nie czujesz się na siłach w mieście Zd
Z:haha
Napisano 02 lutego 2019 - 02:50
Napisano 11 lutego 2019 - 19:45
no w to mogę uwierzyć.2.0 LPG Manual . Trasa w Holandii po autostradach .. na 48 l gazu czasem gwaltowniejsze przyspieszanie .. na pelnym , 48 l , zbiorniku 470 km
Napisano 13 lutego 2019 - 19:11
Napisano 14 lutego 2019 - 00:31
Kochani mam tu wskazówki dla początkujących koleżanek i kolegów z forum.
Większość z nas mierzy spalanie napełniając każdorazowo bak do pełna , a następnie dzieląc ilość wlanego paliwa przez przebieg w km (mil) odczytany z uprzednio wyzerowanego przy tankowaniu licznika przebiegów A. Wszystko prawidłowo. I tu pojawiają się problemy gdy:
a) założone do auta koła mają średnicę większą lub mniejszą od kół fabrycznie oryginalnych co daje odpowiednio mniejszy lub większy przebieg faktycznego. I wtedy wartość odczytaną z licznika trzeba pomnożyć o współczynnik większy lub mniejszy od 1. Różnice są duże, bywa że sięgają 10%.
b.) zbyt niskie ciśnienie w oponach też może zawyżać przebieg między tankowaniami, odpowiednio pozornie zmniejszając spalanie, ale ten wpływ jest mniejszy bo samochód więcej spala (większe opory toczenia) i wtedy wlewamy więcej paliwka, co w sumie jednak daje spalanie wyższe od typowego.
c) w upalne dni benzyna istotnie zwiększa swoją objętość, przez co w litrze zbiornika (a jego objętość mniej się zwiększa z temperaturą) mamy zmagazynowane nieco mniej energii, co powoduje w rzeczywistości większe zużycie. Ale to jest trudne do oszacowania i zależy od składu paliwa w dystrybutorze oraz materiału z którego jest wykonany zbiornik paliwa. Do tego wszystkiego powietrze w upalnie dni zawiera mniej tlenu w m sześciennym, co zmienia warunki spalania, obniżając jego wydajność. Generalnie należy przyjąć że wyniki spalania mierzone w temperaturach powyżej 30 stopni C są nie miarodajne.
UWAGA! Ze względu na powyższe zjawiska NIGDY nie napełniamy zbiornika pod sam korek, lecz do poziomu przy którym następuje samoczynne wyłączenie pompy dystrybutora po raz pierwszy, nie wymuszamy ponownym naciśnięciem spustu pistoletu węża paliwa dopełniania zbiornika paliwem. To taka uwaga dla początkujących, ale ważna ze względu na zagrożenie pożarem.
d) napełnianie zbiornika jest niby trywialną czynnością, ale zdarzają się tu niespodzianki. Niektóre dystrybutory mają bardzo wydajne pompy, w rezultacie przy nawet lekkim zukosowaniu pistoletu we wlocie, strumień paliwa trafia z impetem na ściankę rury wlotowej do zbiornika,i wtedy pompa dystrybutora wyłącza się wcześniej niż powinna, a my sądzimy błędnie że mamy pełny zbiornik (miernik wskaże nam Full) mimo że brakuje do napełnienia np. 8litrów. Wynik spalania na 100 km w tym momencie jest rewelacyjnie niski!!! A tymczasem, spalanie na kolejnym zbiorniku będzie tragicznie wysokie bo trzeba będzie wlać o te 8 l więcej.....
pozdrawiam , informując że mój PT Krużer zżera średnio poza miastem 9,8 l/100 benzyny 95 ( prędkość średnio 100 do 120 km/godz), a w mieście 11,5 do 15l/100 ( w korkach krakówka).
Użytkownik raffitech edytował ten post 14 lutego 2019 - 00:43
Napisano 14 lutego 2019 - 19:21
Ostatnio zrobiłem 695 kilometrów na pełnym baku, wyszło spalanie na poziomie 7,94 l/100km. głównie na autostradzie, trasa Szczecin - Berlin - Szczecin oraz trochę jazdy po Berlinie i po Szczecinie.
Silnik 2.2 crd 8 na trasie to normalnie. Tylko czemu większość forumowiczów się oszukuje....
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
chyba są dwa rodzaje plików. Te co palą i te co nie palą. Ja znam te co tylko palą, zresztą wszystkie auta USA są paliwożerne. Ale część pitkow z forum jeździ na innych zasadach. Czemu się oszukujecie🤔
Kochani mam tu wskazówki dla początkujących koleżanek i kolegów z forum.
Większość z nas mierzy spalanie napełniając każdorazowo bak do pełna , a następnie dzieląc ilość wlanego paliwa przez przebieg w km (mil) odczytany z uprzednio wyzerowanego przy tankowaniu licznika przebiegów A. Wszystko prawidłowo. I tu pojawiają się problemy gdy:
a) założone do auta koła mają średnicę większą lub mniejszą od kół fabrycznie oryginalnych co daje odpowiednio mniejszy lub większy przebieg faktycznego. I wtedy wartość odczytaną z licznika trzeba pomnożyć o współczynnik większy lub mniejszy od 1. Różnice są duże, bywa że sięgają 10%.
b.) zbyt niskie ciśnienie w oponach też może zawyżać przebieg między tankowaniami, odpowiednio pozornie zmniejszając spalanie, ale ten wpływ jest mniejszy bo samochód więcej spala (większe opory toczenia) i wtedy wlewamy więcej paliwka, co w sumie jednak daje spalanie wyższe od typowego.
c) w upalne dni benzyna istotnie zwiększa swoją objętość, przez co w litrze zbiornika (a jego objętość mniej się zwiększa z temperaturą) mamy zmagazynowane nieco mniej energii, co powoduje w rzeczywistości większe zużycie. Ale to jest trudne do oszacowania i zależy od składu paliwa w dystrybutorze oraz materiału z którego jest wykonany zbiornik paliwa. Do tego wszystkiego powietrze w upalnie dni zawiera mniej tlenu w m sześciennym, co zmienia warunki spalania, obniżając jego wydajność. Generalnie należy przyjąć że wyniki spalania mierzone w temperaturach powyżej 30 stopni C są nie miarodajne.
UWAGA! Ze względu na powyższe zjawiska NIGDY nie napełniamy zbiornika pod sam korek, lecz do poziomu przy którym następuje samoczynne wyłączenie pompy dystrybutora po raz pierwszy, nie wymuszamy ponownym naciśnięciem spustu pistoletu węża paliwa dopełniania zbiornika paliwem. To taka uwaga dla początkujących, ale ważna ze względu na zagrożenie pożarem.
d) napełnianie zbiornika jest niby trywialną czynnością, ale zdarzają się tu niespodzianki. Niektóre dystrybutory mają bardzo wydajne pompy, w rezultacie przy nawet lekkim zukosowaniu pistoletu we wlocie, strumień paliwa trafia z impetem na ściankę rury wlotowej do zbiornika,i wtedy pompa dystrybutora wyłącza się wcześniej niż powinna, a my sądzimy błędnie że mamy pełny zbiornik (miernik wskaże nam Full) mimo że brakuje do napełnienia np. 8litrów. Wynik spalania na 100 km w tym momencie jest rewelacyjnie niski!!! A tymczasem, spalanie na kolejnym zbiorniku będzie tragicznie wysokie bo trzeba będzie wlać o te 8 l więcej.....
pozdrawiam , informując że mój PT Krużer zżera średnio poza miastem 9,8 l/100 benzyny 95 ( prędkość średnio 100 do 120 km/godz), a w mieście 11,5 do 15l/100 ( w korkach krakówka).
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Pożegnanie z Pitkiem |
Moje auto | Bezimienny Gość.Robin_* |
|
|
|
Ile jechaliście najszybciej? |
Moje auto | Edysia |
|
|
|
Ile piwa jest w butelce ? |
Ogólnie | MANDEY |
|
|
|
Ile może holować PT |
Ogólnie | alilee |
|
|
|
Maseczki z pitkiem |
Gadżety klubowe | Bezimienny Gość.Mikrusowa_* |
|
|
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych