Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Wymarzony krążownik / DC4

dc4 2005 dream cruiser

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 urynian

urynian

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 15
  • Dołączył:  06 wrz 2020
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4 A TURBO
  • Imię:Konrad
  • Skąd::Lesznowola
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 wrzesień 2020 - 11:39

Witam udało mi się nabyć DC4 o numerze VIN: 3C3AY75S05T700079

Będzie na dniach sprowadzone z Holandii, aktualny przebieg to 154 tyś. mil jednak liczę na to że jeszcze trochę pożyje i przyniesie frajdy z użytkowania, ale przede wszystkim będzie cieszyć oko gdy zostanie odświeżone.

Samochód traktuję jako zabawkę i po części spełnienie marzeń, niestety na Citroena DS21, nie mówiąc o Ferrari Dino mnie zwyczajnie nie stać.

Jak to w każdym PT jest pare istotnych rzeczy na start do zrobienia.  Ma min. drobne ale zauważalne ogniska korozji na błotniku i progu, tymi kwestiami będę się zajmował w pierwszej kolejności bo auto i tak przezimuje w garażu.

Załączam wybrane fotki z czasu gdy auto było wystawione w komisie.

Gdy będzie w moich rękach podzielę się kolejnymi informacjami oraz aktualnymi zdjęciami.

Załączone pliki


  • bartek_sz3 i Bizon1975 lubią to

#2 andmis

andmis

    VIP

  • Moderator
  •   
  • Posty: 3605
  • Dołączył:  19 wrz 2010
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::PL
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 wrzesień 2020 - 13:19

No i fajnie, kolejny kabriolet. Przyjemności z jazdy życzę.

#3 indianer

indianer

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5294
  • Dołączył:  04 maj 2011
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:TADEUSZ
  • Skąd::NOWY SĄCZ
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 wrzesień 2020 - 13:48

Gratulacje...niech kruzerek sprawi dużo frajdy! :kciuki



#4 bartek_sz3

bartek_sz3

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 5686
  • Dołączył:  25 lip 2011
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M cyklon
  • Imię:Bartek i Monika
  • Skąd::TarnowoPodgórne
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 wrzesień 2020 - 20:27

Fajna sztuka kiedyś już prawie miałem identycznego już była jazda próbna etc ale okazał się popowodziowy

#5 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8040
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 wrzesień 2020 - 07:21

Dużo frajdy z jazdy życzę :cwaniak



#6 urynian

urynian

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 15
  • Dołączył:  06 wrz 2020
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4 A TURBO
  • Imię:Konrad
  • Skąd::Lesznowola
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 wrzesień 2020 - 12:21

Fajna sztuka kiedyś już prawie miałem identycznego już była jazda próbna etc ale okazał się popowodziowy

 

Ja pierwszą przymiarkę robiłem w listopadzie zeszłego roku. Szukałem czegoś na polskim rynku ale nic sensownego nie wpadło mi w oko. Wtedy jeszcze rozważałem zakup hatchback-a ale po jakimś czasie porzuciłem ten pomysł i skierowałem swoje poszukiwania wyłącznie w stronę convertible. Chciałem koniecznie wersję z automatem bo uważam że to samochód do "wożenia" się a manual nie pozwoli w pełni cieszyć się jazdą, w dodatku co ciekawe automat ma też lepiej zestopniowane przełożenia ( pisałem o tym wczoraj w innym wątku ). Szukałem, szukałem tu coś wpadło, tam jeszcze coś, ale nic co by spełniało moje oczekiwania na 100%. 

Dwa miesiące temu wróciłem do tematu, juz miałem brać egzemplarz od faceta z Białegostoku ale właściciel okazał się niepoważny, a jako że nic innego mi nie odpowiadało zacząłem szukać w Europie no i w oczy wpadł powyższy egzemplarz. Nie widziałem go na żywo, to był impuls, zadzwoniłem do firmy która sprowadza i pośredniczy w zakupie, zweryfikowali go no i jest - znaczy będzie. Pewnie zanim go zobaczę to jeszcze trochę minie bo możliwe że od razu zrobimy w nim kilka rzeczy. Może będzie w miarę dobrze a może się okaże że to kompletny wrak, pocieszam się tym że prawo drogowe w Holandii jest bardzo restrykcyjne a samochód miał waży przegląd do poniedziałku i nie było problemów aby zrobić mu go tam ponownie.



#7 gtig60

gtig60

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 126
  • Dołączył:  12 mar 2015
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Grzes
  • Skąd::Krakow
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 wrzesień 2020 - 18:25

Petarda kolor!!!



#8 Cezar55

Cezar55

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 521
  • Dołączył:  07 maj 2017
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:2,4
  • Imię:Cezary
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 wrzesień 2020 - 13:49

Gratulacje. Mam i wiem co to za radocha pomykać w ciepłe dni. :jupi  :piter



#9 urynian

urynian

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 15
  • Dołączył:  06 wrz 2020
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4 A TURBO
  • Imię:Konrad
  • Skąd::Lesznowola
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 grudzień 2020 - 12:51

Siemano - aktualizacja. Masę czasu minęło jednak nie siedziałem bezczynnie, maszyna powoli staje na nogi.

Tak wyglądał po przetransportowaniu do kraju, jeszcze zanim dotarł do mnie.

Załączony plik  pic1.jpeg   49,38 KB   0 Ilość pobrań

Załączony plik  pic2.jpeg   39,46 KB   0 Ilość pobrań

Załączony plik  pic3.jpeg   43,38 KB   0 Ilość pobrań

Załączony plik  pic5.jpeg   37,46 KB   0 Ilość pobrań

Załączony plik  pic56.jpeg   64,3 KB   0 Ilość pobrań

Blacharka fatalna, masa zaprawek, ogniska korozji, przedni zderzak nieseryjny, grill z połamanymi zaczepami.

O dziwo w najlepszym stanie jest dach.

Na pierwszy ogień zostały usunięte większe ogniska korozji oraz naprawiona została tapicerka fotela kierowcy.

Załączony plik  pic6.jpeg   25,83 KB   0 Ilość pobrań

Załączony plik  pic7.jpeg   47,98 KB   0 Ilość pobrań

Załączony plik  pic8.jpeg   58,03 KB   0 Ilość pobrań

Wymieniliśmy jeszcze olej, filtry, klocki przód i w takim stanie przyjechał do mnie, a wtedy już się zaczęło. Im dalej w las tym większe druciarstwo odsłaniałem.

W lewym nadkolu dziura, lampa wraz z przewodami upaprana syfem i błotem. W obudowie filtra powietrza zaciągnięty z dziurawego nadkola gnój, silnik od strony skrzyni w oleju i łoju, węże od turbosprężarki (to chyba zawór surge) dyndają luzem. Z błędów OBD, czujnik ciśnienia oleju niskie napięcie i nieszczelny EVAP.

 

Zdjąłem zderzak a tam jeszcze lepiej. Elektryka lamp to przednie druciarstwo, brak wtyczek hermetycznych, wszędzie złączki i wsówki, nalot, rdza i proszenie się o zwarcie.

Załączony plik  drut1.jpeg   47,45 KB   0 Ilość pobrań

Załączony plik  drut2.jpeg   49,74 KB   0 Ilość pobrań

 

Widać że miał jakąś przygodę od frontu, chłodnica oleju skrzyni wygięta lekko w łuk - ale nie cieknie reszta OK. 

Załączony plik  drut3.jpeg   46,67 KB   0 Ilość pobrań

Załączony plik  drut4.jpeg   45,43 KB   0 Ilość pobrań

 

Wypieprzyłem zderzak, bo raz nieseryjny dwa widać że malowany na kolanie, z zaciekami, ułamanymi zaczepami, porysowany i niespasowany.

 

Kupiłem jakiś zderzak od wersji turbo na alledrogo, co prawda nadal nieseryjny, model 2004 bez wyjmowanego dolnego grilla, ale innego nie znalazłem. Był w całkiem porządnym stanie, jeszcze nie malowany, kilka minimalnych zadrapań, kompletne zaczepy i prosty. Oddałem do lakierowania i dokleiłem mu chromowane listwy.

 

Wymieniłem czujnik ciśnienia oleju, zawór EVAP, ogarnąłem elektrykę świateł, wymieniłem lampy na wersje EU, wsadziłem nowe halogeny, wymieniłem nadkola. Wyczyściłem filtr powietrza, zainstalowałem poprawnie węże turbosprężarki, wymieniłem przełącznik wielofunkcyjny przy kierownicy (powód brak halogenów), wymieniłem żarówkę podświetlenia zegarów (przepalona)

Złożyłem wszystko do kupy i zaczęło już to jako tako wyglądać.

Załączony plik  done1.jpeg   38,7 KB   0 Ilość pobrań

Załączony plik  done2.jpeg   45,25 KB   0 Ilość pobrań

 

Z takich ciekawostek, za skrzynką bezpieczników znalazłem takiego ładnego pająka. Obstawiam że to pozostałość od jakiegoś autoalarmu. Przekaźnik był zapięty na przewodzie zapłonu, pozostałe przewody wpięte w wiązki rygli i świateł.

Załączony plik  pająk1.jpeg   42,9 KB   0 Ilość pobrań

 

Turbosprężarka albo była regenerowana albo została w całości wymieniona, jest na niej naklejka holnderskiej firmy która je sprzedaje i regeneruje. Samo turbo wygląda ok, nie wyczułem żadnych luzów turbiny, a łopatki też są jak trzeba.

Załączony plik  turbo.jpeg   35,15 KB   0 Ilość pobrań

 

Na dalsze prace wstawiłem go do serwisu, wymienione zostały, przednie wahacze wraz z końcówkami drążków, zregenerowana została przekładnia kierownicy (wycieki), została wymieniona uszczelka pod pokrywą zaworów (wycieki), oraz został wymieniony olej skrzyni, wymieniona dolna poducha silnika. Rozrząd będę robił na wiosnę, zimę i tak spędzi w garażu.

 

A tak maszyna prezentuje się dzisiaj.

Załączony plik  no1.jpeg   60,18 KB   0 Ilość pobrań

Załączony plik  no2.jpeg   57,09 KB   0 Ilość pobrań

Załączony plik  no3.jpeg   62,47 KB   0 Ilość pobrań

 

 

Co zostało do zrobienia.

W tym tygodniu idzie na wymianę przednich łożysk. Prawe wyje jak cholera od prędkości > 60 km/h.

Muszę dobrać się do tylnych siłowników szyb. Zacinąją się przy opuszczaniu podnoszeniu. Wystarczy przyłożyć ręką lekko trochę siły i wtedy nie ma problemu. Coś tam musi się przycierać i blokować, ale jako że to już pierdoła to sobie na spokojnie w garażu przez zimę ogarnę.

Korozji w nim wiele nie ma, co się dało przy rozbieraniu przodu to zabezpieczyłem, spód ogólnie zdrowy, małe powierzchowne ogniska z tyłu w wolnej chwili ogarnę druciakiem i prysnę Brunoxem i to chyba na tyle.

Poza tym zapierdziela fantastycznie. Skrzynia zmienia biegi płynnie, nie szarpie, nie zamula, silnik pracuje równo. Przyspiesza i brzmi na fabrycznym wydechu bombowo. Ładnie wkręca się na wysokie obroty - nic tylko zapierdzielać - a mówiłem że to wóz do bujania - dupa tam, ciężko mi się powstrzymać, super sprawa, piękna zabawka - a do tego ten niepowtarzalny wygląd.

Jeździłem juz bez dachu przy 10 stopniach na zew. Ustawiłem grzanie na maksa, nawiewy skierowałem na ręce, czapka na głowie i dało się tym komfortowo jechać z prędkościami miejskimi :).

 

W najgorszym stanie jest jednak blacha, masa odprysków, zaprawka na zaprawce - na zdjęciach tego nie widać, ale blacha to shit. Jeśli technicznie przeżyje lato to docelowo będę chciał się zająć kompleksowo nadwoziem, wymienię błotniki które są w najgorszym stanie a do tego nierówno spasowane i oddam cały wóz do lakierowania. Felgi są do regeneracji, ktoś je chyba malował na czas sprzedaży, ale farba odpada - co ciekawe nie są poobijane ani specjalnie skorodowane, więc pewnie piaskowanie i ponownie lakierowanie załatwi sprawę.

 

I to na razie na tyle. Gdy pierwszy raz do niego wsiadłem miałem mieszane odczucia, potem w miarę odkrywania kolejnych fantastycznych druciarskich rozwiązań było jeszcze gorzej. Na szczęście silnik i skrzynia od początku nie wskazywały że może tam się coś dziać niedobrego, a to w sumie najważniejsze.

Pierwszy przełom to gdy wcisnąłem pedał w podłogę i banan na mojej gębie, drugi to gdy złożyłem dach.

Dzisiaj zakupu nie żałuję choć wiem że przepłaciłem już porządnie. Całkowity poniesiony koszt w tym momencie to jakieś 24-25 tyś. Chciałem skarbonkę no to mam. ;)


Użytkownik urynian edytował ten post 15 grudzień 2020 - 13:23

  • rafe1 i bartek_sz3 lubią to

#10 rafe1

rafe1

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5186
  • Dołączył:  14 paź 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4GT M
  • Imię:Rafał
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 grudzień 2020 - 14:35

Całkowity poniesiony koszt w tym momencie to jakieś 24-25 tyś. Chciałem skarbonkę no to mam.
witam w klubie  :glupek  :blabla  33.500 na chwilę obecną  :glupek

#11 Susel_125

Susel_125

    Uzależniony

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 462
  • Dołączył:  27 lut 2019
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:GT 2.4 T , M
  • Imię:Piotr
  • Skąd::Zielona Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 grudzień 2020 - 16:38

A na tych zdjęciach z komisu w Holandii jest taki ładny i piękny.

#12 urynian

urynian

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 15
  • Dołączył:  06 wrz 2020
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4 A TURBO
  • Imię:Konrad
  • Skąd::Lesznowola
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 grudzień 2020 - 17:58

A na tych zdjęciach z komisu w Holandii jest taki ładny i piękny.


Hehe, na tych moich też już wygląda nieźle ale to nadal tylko zdjęcie. Nie ma co narzekać. Jakiś większych problemów z nim nie było. Te wszystkie naprawy to są w rzeczywistości pierdoły. Egzemplarz jest na swój sposób unikalny w końcu w tym wariancie było ich wyprodukowanych jakieś 1700 sztuk więc warto. Oczywiście jego unikatowość z punktu widzenia zwykłej osoby nie znającej tematu jest żadna, bo takie same były street cruisery 4 - robione na EUR i które można bez trudu dostać na aukcjach, ale i od zwykłej wersji GT z 2005 różni się raptem kolorem i znaczkiem na dupie. Ale przez ten mały szczegół łatwiej mi usprawiedliwić przed sobą koszty ;)
  • rafe1 lubi to

#13 kade

kade

    VIP

  • Moderator
  •   
  • Posty: 6325
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M Gaz
  • Imię:Darek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 grudzień 2020 - 20:40

Zanosi się,że zostanie perełką wśród pt 👍😁

#14 Dorka

Dorka

    VIP

  • Administratorka
  •   
  • Posty: 5844
  • Dołączył:  14 mar 2012
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 A Gaz
  • Imię:Dorota
  • Skąd::Dolnyśląsk
  • Płeć: Kobieta

Napisano 16 grudzień 2020 - 09:41

urynian
Pięknie się prezentuje, dałeś mu drugie życie. A z tym przepłacaniem, to chyba każdy z nas to zna. Ja nie liczę już, bo mnie wątroba zaczyna boleć. 
Super wygląda, brawo Ty!


#15 rafe1

rafe1

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5186
  • Dołączył:  14 paź 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4GT M
  • Imię:Rafał
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 grudzień 2020 - 10:09

ale i od zwykłej wersji GT z 2005 różni się raptem kolorem i znaczkiem na dupie.
 i felgami  :gt

#16 urynian

urynian

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 15
  • Dołączył:  06 wrz 2020
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4 A TURBO
  • Imię:Konrad
  • Skąd::Lesznowola
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 grudzień 2020 - 19:02

i felgami :gt


No tak fele też są dedykowane, tylko te wymagają renowacji. Ale wszystko w swoim czasie, trzeba zarobić a potem się będzie robić.

urynian
Pięknie się prezentuje, dałeś mu drugie życie. A z tym przepłacaniem, to chyba każdy z nas to zna. Ja nie liczę już, bo mnie wątroba zaczyna boleć.
Super wygląda, brawo Ty!


Najważniejsze że rodzina mnie z domu na zbity pysk nie wyrzuciła - nie wiedzieli nic do momentu aż laweta podjechała ;) Potem klęli że ciagle siedzę w garażu i dłubie do nocy - za to dzisiaj już nawet im się podoba. Zmiana opinii o 180 stopni.
  • Dorka lubi to





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych