Być może zainteresuje to Forumowiczów jako alternatywa dla klasycznej listwy ochronnej na tylni zderzak z tworzywa. Na forum aukcyjnym w ofercie są listwy ochronne dla PT Cruiser z blachy nierdzewnej w 3 wersjach, mat, połysk i satyna. Mat = szczotkowane, połysk = polerowane, satyna = polerowane, a wystające przetłoczenia szczotkowane.
croni.jpg 20.59 KB 1 Ilość pobrań
Na zdjęciu u góry wykończenie w połysku, na dole mat.
Ja kupiłem listwę na tej aukcji. Uwaga, czas wyprodukowania to 30 dni w zależności od obciążenia i kolejki, producent jest podobno polski , w moim przypadku od kupna do otrzymania listwy trwało to 10 dni.
Ze zdjęć na aukcji nie widać, jak ów zderzak wygląda po zamocowaniu. Ponieważ muszę osłonić zderzak przed łapami, a w zasadzie pazurami haszczaka który czasami podróżuje w bagażniku PT, a dostępność oryginalnych listew ochronnych jest zerowa, zdecydowałem się kupić wersję oznaczoną jako mat. Wersja satynowa być może lepiej wyglądała by z chromowanymi felgami, ale obawiałem się zarysowań na polerowanej części stąd mat.
Listwa ma od spodu cienką taśmę samoprzylepną 3M naklejoną po brzegach od spodu, w opakowaniu dodano dwie chusteczki nasycone izopropanolem. Najpierw należy umyć i odtłuścić zderzak, a na koniec przetrzeć tymi chusteczkami miejsce sklejenia.
Blacha jest dosyć cienka, profil wycięcia dopasowany do krzywizny zderzaka i karoserii. Raczej należy dosunąć listwę do styku zderzaka z karoserią. Z uwagi na wskakującego psa wolałem odsunąć jak najbardziej listwę w kierunku krańca / zagięcia pionowego zderzaka ale wówczas w środkowej części listwa od spodu lekko wystaje i taśma nie doklei się, a sama listwa może zostać zadarta od spodu. Dlatego jednak dosunąłem ją maksymalnie do tyłu karoserii, zagięcie zderzaka jest przez to nie osłonięte. Jak to p praktyce po dłuższym użytkowaniu i wskakiwaniu psa się sprawdzi dam znać w wątku.
Główna wada optyczna i praktyczna jest taka, że listwa nie jest na całą szerokość klapy. Optycznie wygląda to tak, jak na zdjęciach, zawęża to pole osłonięte.