Ja wymienię dopiero po Świętach, przed nie zdążyłem ale może i dobrze
I znowu zmiana opon na letnie
#21
Napisano 25 marca 2016 - 22:14
#22
Napisano 26 marca 2016 - 16:23
u mnie tez juz letnie zwłaszcza że zimowe tylko dla amatorow anatomi gumy sie nadają
#23
Napisano 29 marca 2016 - 10:08
Ja zmieniałem wczoraj cale kolka
#24 Bezimienny Gość.Jakubwawa_*
Napisano 29 marca 2016 - 16:48
Co Wy koledzy, że się tak wyrażę, pitolicie.
Moja żona, choć nie ma dużego doświadczenia, wyczuwa różnicę w prowadzeniu.
Rzeczywiście, polecenie godne uwagi
Zwróć uwagę że piszę o jeździe w Warszawie gdzie śnieg był tylko 2-3 dni i to głównie w nocy.
Pewnie gdzieś na głębokiej wsi poniżej Krakowa na nie odśnieżanych drogach nie twierdził bym że nie ma różnicy ale w dużych miastach jest specyficzny klimat i dla takich sytuacji są przeznaczone opony wielosezonowe.
Ważne też jest jeżeli się decydujemy na zakup opon wielosezonowych to warto wybrać je z górnej pólki a nie szukać oszczędności wsród koreańskich gum.
Całą zimę przejeździłem albo po suchym albo po mokrym asfalcie i jak wskazują prognozy takie będziemy mieli klimat.
Na narty nie jeżdżę a wprost przeciwnie zimą preferuje podróże do ciepłych krajów ( oczywiście nie samochodem) .
Dalej uważam że opony wielosezonowe do doskonała sprawa ale w specyficznych warunkach miejskich.
Teraz czeka mnie wymiana opon w aucie żony bo przeszkadza jej hałas od opon i dlatego wolała zimą jeździć Espacem 3.5 na Pirelii Alleseazon niż swoim Fiatem Idea na oponach Fulda Kristall Montero 3.
Gdyby nie fakt że opony Fulda są nowe ( 2-3 tys km) to już bym myślał o zakupie wielosezonowych.
Acha i jeszcze drobny prztyczek. moja żona akurat ma doświadczenie bo przez 10 lat jeździła jako pilot w rajdach płaskich i MPPZ ( dwukrotnie vice mistrzostwo Polski) i co prawda nie wymieni sama klocków ale potrafi zmienić koło bez wzywania pomocy drogowej
#25
Napisano 29 marca 2016 - 17:43
Kolego Jakubie, zupełnie mnie nie zrozumiałeś. Ja tylko odniosłem się do tego, że różnice w prowadzeniu na różnych oponach są i zawsze będą, większe lub mniejsze. Do Twojej żony nic nie mam, i z przyjemnością gratuluje jej dwukrotnego vice mistrzostwa w tym co robi. Ty możesz sobie jeździć na oponach jakich chcesz, ja natomiast stawiam bezwzględnie na bezpieczeństwo, i w sezonie zimowym stosuje typowe do tego okresu opony zimowe, a w sezonie letnim, typowe opony letnie. Jeszcze się na tym nie zawiodłem i tego się trzymam. Co do wielosezonówek, to lata temu też na takowych jeździłem, teraz zapewne są dużo lepsze jakościowo, i są jakąś alternatywą do jeżdżenia. Pozdrawiam i szerokiej drogi życzę.
#26
Napisano 29 marca 2016 - 18:55
Wielosezonowe? i tu psztyczek )
Jeździłem w rajdach (RSMP) i nie jako pilot tylko w 50 procentach kierowca, również wyścigi płaskie i górskie.
Nie ma czegos takiego jak opona uniwersalna. Jeżeli zima: zimowe, lato : letnie. Nie będe sie dodatkowo wypowiadac o bieżniku.
Wielosezonowe to kompromis dla amatorów, ja nazywam to po prostu: druciarstwo!
Nie da sie np w górach, w zimie wspinać w trampkach z głębokim" bieżnikiem"
"Wybór należy do ciebie"
Jeżeli jeździsz tylko po mieście te charakterystyki nie mają aż takiego znaczenia.
Chyba że pojedziesz akurat pod Arkadię (od dołu) a spadnie kwietniowy śniegf )))
#27
Napisano 29 marca 2016 - 19:35
i ja zmieniłem
#28
Napisano 29 marca 2016 - 19:52
Ktoś miał, jeździł i może powiedzieć czy warte zachodu?
#29
Napisano 29 marca 2016 - 19:56
Pozwólcie, że przytoczę powiastkę o kleju:
"Jeśli klej jest do wszystkiego - to jest do niczego"
Myślę, że można to również odnieść do opon.
#30
Napisano 30 marca 2016 - 09:40
Seria rain expert jak na średnią klasę spisuje sie rewelacyjnie.Szczególnie na deszczu pokonywanie łuków i zakrętów staje się pewniejsze tak o 30% w stosunku do pozostałych.
Niektórzy narzekaja że trochę szybciej sie ściera ale myslę że wiele wspólnego ma styl jazdy.
Osobiscie gorąco polecam.
#31 Bezimienny Gość.ladny_*
Napisano 02 kwietnia 2016 - 00:40
Witam. Wprawdzie nie mieszkam w dużym mieście, jak kolega Jakub, ale również mam założone opony wielosezonowe- michelin crossclimate. Sprawują się doskonale w moim regionie, ( duże wahania temperatury, częste opady, średniej jakości drogi ) Rano minus 2 i śnieg, w południe +15 i słońce. Szczególny plus za bardzo dobre odprowadzanie wody w czasie jazdy w koleinach. Nie ma u mnie w pobliżu autostrady ani nawet drogi szybkiego ruchu. Także dla mnie są idealne. W krajach alpejskich bardzo dużo samochodów ma wielosezonówki (kurorty -autostrady) , niektórzy mieszkańcy musieliby praktycznie kilka razy dziennie zmieniać opony, i to w trasie Pozdrawiam.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Sprzedam opony zimowe do PTasa 205/55R16opony |
Kupię / Sprzedam / Zamienię | Bezimienny Gość.Rych_* |
|
|
|
Sprzedam opony zimowe 195/55 RF16Opony |
Kupię / Sprzedam / Zamienię | Lidia |
|
|
|
Sprzedam opony zimowe Continental |
Kupię / Sprzedam / Zamienię | Lidia |
|
|
|
opony zimowe |
Instrukcja "obsługi" forum | KrzysiekPT |
|
|
|
Zmiana licznika z USA na EU |
Techniczny podstawowy | Topolino |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych