Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

rozrzad - kolizyjnosc


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 tornado

tornado

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 140
  • Dołączył:  27 lis 2010
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.4T
  • Imię:Arek

Napisano 11 grudzień 2010 - 08:58

Witam wszystkich serdecznie, chcialbym dowiedziec sie czy silnik 2.4 turbo jest kolizyjny? Dobrze byloby aby wypowiedzial sie ktos, kto ma taka wiedze rowniez o innych silnikach.

#2 Bezimienny Gość.goago_*

Bezimienny Gość.goago_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 11 grudzień 2010 - 15:24

kolizyjny, jak najbardziej :cwaniak

#3 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 grudzień 2010 - 15:54

tornado,
Nalezalo by sie zastanowic które z nowych konstrukcji silników nie sa kolizyjne - bo w chwili obecnej takie silniki to wymarły gatunek :kawka

#4 medyk

medyk

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 5224
  • Dołączył:  03 lis 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4L + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 grudzień 2010 - 16:02

andreeas7, moj Tato ma trafika z 2007r i Toyote Avensis z 2001r oba na łańcuchu-bezkolizyjne

#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 grudzień 2010 - 16:23

medyk01,
To fakt , zreszta jak CRD , ale takich silników jest juz b.mało , a wiekszośc z standartowym paskiem jest kolizyjna :jupi

#6 medyk

medyk

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 5224
  • Dołączył:  03 lis 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4L + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 grudzień 2010 - 16:44

Fakt...teraz robią rzeczy takie zeby sie psuły i zeby ludzie kupowali nastepne...taka prawda...

#7 maro20

maro20

    VIP

  • Na zawsze z nami
  •   
  • Posty: 4321
  • Dołączył:  15 sty 2010
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2crd
  • Imię:marek
  • Skąd::W-wa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 grudzień 2010 - 22:56

kwestia kosztów produkcji rozwiązanie z paskiem jest duzo tańsze :bry

#8 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 grudzień 2010 - 23:01

Łukasz ma racje, kiedyś samochody ( z reszta nie tylko one) były robione solidnie. Pamiętamy niezawodne merole czy samochody dla "ludu" WV Golfy czy passaty z lat 80-90. To były auta nie do zajechania . I jak na tym wyszli ? kiepsko, bo auta były za dobre , niezawodne i serwisy nie miały zarobku.

#9 maro20

maro20

    VIP

  • Na zawsze z nami
  •   
  • Posty: 4321
  • Dołączył:  15 sty 2010
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2crd
  • Imię:marek
  • Skąd::W-wa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 grudzień 2010 - 23:15

adames, To nie tylko to.Cały świat zmierza do ułatwienia sobie zycia.Łatwiej zmienic np. cały moduł niż bawic sie z bezpiecznikiem itp do zmiany modułu wystarczy parobek. Do naprawy potrzebujesz elektryka. co taniej wychodzi/komu płacisz więcej za godzinę? :diabelek

#10 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13777
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 grudzień 2010 - 09:44

jak w latach 60-70 amerykanie robili NIEZNISZCZALNE samochody to tej pory nie potrafia sie z tego otrzepac!! :pociesza

#11 tornado

tornado

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 140
  • Dołączył:  27 lis 2010
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.4T
  • Imię:Arek

Napisano 12 grudzień 2010 - 21:04

Myslalem ze moze z uwagi na wyzszea uszczelke pod glowica, a co zatym idzie wiekszej odleglosci zaworow od tloka w jego martwym punkcie, moze nie dojdzie do kolizji wrazie zerwania. Poza tym moj mechanik rok temu powiedzial mi ze nie jest kolizyjny, a ostatnio,ze jest. SerwiSSS.

[ Dodano: 2010-12-12, 21:14 ]
Myslalem ze moze z uwagi na wyzsza uszczelke pod glowica, a co zatym idzie wiekszej odleglosci zaworow od tloka w jego martwym punkcie, moze nie dojdzie do kolizji wrazie zerwania. Poza tym moj mechanik rok temu powiedzial mi ze nie jest kolizyjny, a ostatnio,ze jest. SerwiSSS.

#12 medyk

medyk

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 5224
  • Dołączył:  03 lis 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4L + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 grudzień 2010 - 22:17

adames, nawet nie golfy a ople. Najlepsza jednostka napedowa opla to moim zdaniem 2.0 8V 115KM. Silnik bezkolizyjny, czesci tanie i nie do zajechania, a nadto bardzo podatny na róznego typu przeróbki.

#13 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13777
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 grudzień 2010 - 22:23

no to moze trzeba siw zalogowac na dfforum opla????

#14 jasmina

jasmina

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1847
  • Dołączył:  08 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,4L

Napisano 18 styczeń 2011 - 20:40

tornado, napisz moze czy ten silnik jest w koncu kolizyjny czy jednak mijają sie zaworki - rozumiem ze u ciebie strzelił paseczek - napisz jaki byl tego efekt koncowy.

#15 tornado

tornado

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 140
  • Dołączył:  27 lis 2010
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.4T
  • Imię:Arek

Napisano 19 styczeń 2011 - 22:36

jasmina zamiezam wymieniac rozrzad ale mam wciaz sprzeczne informacje co do kolizyjnosci, raz slysze ze jest kolizyjny, a raz ze nie.

#16 Bezimienny Gość.adam48_*

Bezimienny Gość.adam48_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 19 styczeń 2011 - 22:56

tornado silnik jest 100% kolizyjny - skądś te osiagi musza sie brac. przy wymianie rozrzadu (jak mechanik pozwoli) mozesz sobie sprawdzic naocznie - po ściągnieciu paska obracaj delikatnie wałem korbowym, az poczujesz że dalej nie chce sie krecic. ale czy to jest istotne jaki jest silnik, wazne zeby pasek był. jesli ci pękł to juz jest bezkolizyjny napewno, wal sie wtedy kreci bez zadnych problemów.

#17 tornado

tornado

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 140
  • Dołączył:  27 lis 2010
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.4T
  • Imię:Arek

Napisano 19 styczeń 2011 - 23:08

adam48 sprawdzales tak silnik 2.4? jasmina pisze, ze u niego pekl pasek i nic sie nie stalo. Jego mechanik powiedzial ze silnik jest niekolizyjny. Wciaz nic niewiem.

#18 Bezimienny Gość.rafal_woz_80_*

Bezimienny Gość.rafal_woz_80_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 20 styczeń 2011 - 14:54

Silnik 2.4 jest następcą 2.0 dohc jest on w budowie taki sam poza długością skoku tłoka reszta jest to samo czytałem o tym jak szukałem silnika znalazłem strone właśnie o tych silnikach jest on KOLIZYJNY 100%

#19 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 styczeń 2011 - 15:36

Coś musi róznic wersje w 2,4 w zaleznosci od mocy i konstrukcji (z doładowanie i bez doładowania) na róznych zachodnich forach nie ma jednostajnej odpowiedzi , jak równiez i z serwisu (inf.szczegółowa po vin).Sa wersje kolizyjne w 100% i wersje bezkolizyjne . 2,0 jest za to wszędzie uznany jako w 100% kolizyjny.

Co do konstrukcji to 2,4 totalnie rózni sie od 2,0 chociazby układem dodatkowych wałków równowagi sterowanych łancuchem w dolnej czesci silnika

#20 janusz

janusz

    VIP

  • Na zawsze z nami
  •   
  • Posty: 1154
  • Dołączył:  11 lis 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2crd
  • Imię:janusz
  • Skąd::miasteczko śl
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 styczeń 2011 - 19:09

Większość silnlków z rozrządem w głowicy tj wałek bezpośrednio swymi krzywkami poprzez szklanki otwiera zawory jest kolizyjnymi z tym że przy rozrządzie hydraulicznym przy niskich obrotach zerwanie paska nie zawsze uszkadza zawory jeśli się ma szczęście ale z założenia są to silniki kolizyjne. Myślę żę 2,4 jest kolizyjny tak jak 2,0.





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych