Techniczny podstawowy
Kilka zasad, którymi będziemy się posługiwać podczas korzystania z Działu Technicznego. Proszę przeczytać uważnie - można wydrukować i przywiesić na ścianie przed komputerem.
1) Jeśli potrzebujesz pomocy w zmaganiach (nierównej walce) ze Swoim Piti'm - nie zostaniesz sam. My utaplamy się w smarze razem z Tobą.
2) Dopilnuj, żeby w Twoim avatarze widniał właściwy opis Twojego Piti'ego - rocznik, pojemność silnika, skrzynia biegów, instalacja gazowa (jest czy nie ma)
3) Opisz temat przy zakładaniu jak najszerzej - im więcej wiadomości tym lepiej dla nas - doktorków. Ograniczy to konieczność zadawania dodatkowych pytań.
4) Ponieważ Piti same się nie psują ( ), to przed napisaniem (założeniem) tematu dobrze się zastanów, po jakiej - przeprowadzonej przez Ciebie lub jakiegoś innego znachora - operacji, Twój Piti nabrał niepożądanych właściwości. Opisz, na czym polegały operacje. Znaczenie miewa czasami nawet napompowanie kół.
5) Jeśli jakaś część popsuła się szybko po wymianie - podaj producenta. Będziemy unikali takich zamienników.
6) W tym dziale obowiązują zasady wzajemnego szacunku - można kląć w przyzwoity i zawoalowany sposób, używanie słów mocniejszych niż dupa będzie moderowane. Pochodne dupy będą tolerowane (udupić, dupnąć, zdupić, zadupić, dać dupy (w znaczeniu popełnić błąd), przydupić, dupowaty). Wiemy, że wybór jest ubogi, ale znająć kreatywność naszych forumowiczów liczymy na rozwinięcie zasobu zwrotów zwalniających ciśnienie, a opartych na słowach kategorii soft.
7) Nie tolerujemy rzucania klątw na innych użytkowników Pitich i ogólnie na innych ludzi. Wypowiedzi w stylu: Ten głupi (słowo głupi można zastąpić dowolną inwektywą) mechanik uszkodził... będą moderowane.
8) Jeśli chcesz komuś złorzeczyć, możesz złorzeczyć Swojemu Pitiemu (jeśli się nie boisz zemsty) - On teoretycznie nie powinien się poczuć urażony, a Tobie może ulży i ciśnienie Ci opadnie.
9) Zanim zadasz pytanie - poczytaj dział, w którym zadajesz pytanie - zazwyczaj usterka Twojego Pitiego jest tu już opisana.
10) Jeśli nie wiesz, do którego działu Technicznego wpisać temat Swojego Piti'ego - wpisz go w Poczekalni - jak doktory przylezą i zbiorą konsylium, to przeniosą go w odpowiednie miejsce.
11) Nawet jeśli wydaje Ci się , że wiesz gdzie założyć temat i założysz go, to nie dziw się, że zostanie on przeniesiony do innego działu. Z czasem się oswoisz.
12) Unikajmy pisania postów nic nie wnoszących w temacie typu: Mój Piti też tak miał. Zaciemnia to temat, a przecież chodzi o jasną i szybką diagnozę.
13) Jeśli zakładasz temat pamiętaj: jeden temat - jedna usterka. Jeśli nie działają kierunkowskazy i grzeje się silnik - załóż dwa osobne tematy. Uszanujesz nasz czas i nie narobisz dodatkowej roboty z dzieleniem tematu.
14) Jeśli masz ochotę na off'a lub spam'a - nie ma problemu. Zapraszamy. Warunek jest jeden - musisz po sobie sam posprzątać. Jak? Każdy post ma możliwość określenia czasu ważności, po którym to czasie sam się usuwa. W dziale technicznym można założyć ważność takich offowych i spamowych postów na trzy dni. Każdy zdąży przeczytać i się pośmiać, a potem się samo usunie i nie będzie w przyszłości zabagniać tematu. Posty podpadające pod off lub spam bez określenia daty ważności będą bezwzględnie wywalane do śmieci.
15) Tematy zakładane przez Was będą rozpatrywane jak najszybciej, ale proszę wziąć pod uwagę, że mamy swoje rodziny, dzieci, pracę oraz całą masę innych obowiązków (Forum nie jest na tej liście na pewno ostatnie), które mogą spowodować lekkie opóźnienie. W razie nagłych przypadków prosimy o info na prywatnych wiadomościach (PW) lub w wyjątkowych sytuacjach o telefon. Nasze telefony podane w dziale Klubowy Assistance.
16) Ponosimy ograniczoną odpowiedzialność za udzielane rady - leczenie przez telefon jest trudne, a przez internet jeszcze trudniejsze (wbrew pozorom). Bez macanka nie ma dobrej diagnozy. Dlatego prosimy nie zniechęcajcie nas komentarzami typu: "nikt nie potrafił tutaj naprawić, a to było takie proste." To naprawdę na ekranie monitora nie jest takie proste.
17) Mierz siły na zamiary. Jeśli nie masz praktyki mechanicznej to nie oczekuj, że przeprowadzimy szybki kurs internetowy dla przyszłego mechanika. Oczywiście doradzimy, ale amatorskie interwencje w dość skomplikowany świat życia wewnętrznego Twojego Piti'ego, mogą się skończyć katastrofą. Możesz wiedzę zdobytą tutaj przekazać Swojemu Mechanikowi - w sposób, który Go nie urazi. Pomoże to w usprawnieniu Twojego Piti'ego.
18) Zanim cokolwiek sam zrobisz ze Swoim Piti'm - zapytaj. Kto pyta celnie ten nie błądzi.
Pozdrowienia
maxym72 andreeas7 czyli Max i Andrzej
oraz zespół moderatorów, administratorów, junior administratorów.
( czerwony piorun) brak mocy i problem z klimatyzacją 2,2 crd 2006rNapisany przez szyk60zt , 01 maj 2018 |
|
![]()
|
||
Wysprzeglik i sprzęglo zakupNapisany przez nocna_utopia , 21 sie 2020 |
|
![]()
|
||
Łącznik elastyczny wydechu, plecionka, zakup wymianaNapisany przez lowermann , 05 gru 2020 ![]() |
|
![]()
|
||
wspomaganie pt 2.0Napisany przez Adam95 , 02 lis 2020 ![]() |
|
![]()
|
||
Brak wspomaganiaNapisany przez PT.OLAWA , 08 maj 2020 |
|
![]()
|
||
Pitek nie odpala - pięć piknięćNapisany przez WD40MAX , 20 gru 2020 |
|
![]()
|
||
Przeróbka przednich lampNapisany przez Byzoeu , 26 gru 2020 |
|
![]()
|
||
Pitek nie odpalaNapisany przez KornelPL , 02 gru 2020 |
|
![]()
|
||
!!! Pomocy pitek umarl w trasie problem z biegami !!!Napisany przez KornelPL , 26 gru 2020 |
|
![]()
|
||
olej do skrzyniNapisany przez KornelPL , 28 cze 2019 |
|
![]()
|
||
Serwis warsztat PoznańNapisany przez Byzoeu , 21 gru 2020 |
|
![]()
|
||
Śrubki do nadkolaNapisany przez tomhome , 18 sie 2018 |
|
![]()
|
||
halogeny w 2.4T 2004Napisany przez szyk60zt , 10 gru 2020 |
|
![]()
|
||
Ukręcona nakrętka kołaNapisany przez Byzoeu , 13 gru 2020 |
|
![]()
|
||
Nie działają manetki(przełączniki) od kierunkowskazów i wycieraczekNapisany przez A&A , 13 gru 2020 |
|
![]()
|
||
Brak spryskiwaczy.Napisany przez MeOo , 10 gru 2020 ![]() |
|
![]()
|
||
Gaśnie na wolnych obrotach, trudno zapalićNapisany przez HappyHearse , 02 gru 2020 |
|
![]()
|
||
odpowietrzanie układu chłodzeniaNapisany przez CZINI , 18 gru 2013 |
|
![]()
|
||
Odma - nr. katalogowyNapisany przez PorterSB , 24 lis 2020 |
|
![]()
|
||
Wariujący prędkościomierzNapisany przez Talentos , 30 paź 2020 |
|
![]()
|
||
NO FUSE no drl ---- co oznacza?Napisany przez jacek101 , 11 lut 2014 |
|
![]()
|
||
Zmiana: hamulce bębnowe na tarczeNapisany przez JacekN , 12 lis 2020 |
|
![]()
|
||
Kod błędu P0121Napisany przez Konrad Skane , 20 wrz 2020 |
|
![]()
|
||
Uszczelka podstawy filtra olejuNapisany przez Lipson , 09 lis 2020 |
|
![]()
|
||
![]() |
Błąd PO581Napisany przez Ponczi , 04 lis 2020 |
|
![]()
|
|
Spalił sterownikNapisany przez Tom75 , 07 lis 2020 ![]() |
|
![]()
|
||
Dlaczego opłaca się jechać do serwisu z silnikiemNapisany przez steryd , 05 paź 2019 |
|
![]()
|
||
momenty dokręcania śrub przednie zawieszenieNapisany przez Adam95 , 02 lis 2020 ![]() |
|
![]()
|
||
KierunkowskazyNapisany przez Zzbych48 , 27 paź 2020 ![]() |
|
![]()
|
||
Numer części zamiennejNapisany przez mario66 , 25 paź 2020 |
|
![]()
|