Techniczny podstawowy
Kilka zasad, którymi będziemy się posługiwać podczas korzystania z Działu Technicznego. Proszę przeczytać uważnie - można wydrukować i przywiesić na ścianie przed komputerem.
1) Jeśli potrzebujesz pomocy w zmaganiach (nierównej walce) ze Swoim Piti'm - nie zostaniesz sam. My utaplamy się w smarze razem z Tobą.
2) Dopilnuj, żeby w Twoim avatarze widniał właściwy opis Twojego Piti'ego - rocznik, pojemność silnika, skrzynia biegów, instalacja gazowa (jest czy nie ma)
3) Opisz temat przy zakładaniu jak najszerzej - im więcej wiadomości tym lepiej dla nas - doktorków. Ograniczy to konieczność zadawania dodatkowych pytań.
4) Ponieważ Piti same się nie psują ( ), to przed napisaniem (założeniem) tematu dobrze się zastanów, po jakiej - przeprowadzonej przez Ciebie lub jakiegoś innego znachora - operacji, Twój Piti nabrał niepożądanych właściwości. Opisz, na czym polegały operacje. Znaczenie miewa czasami nawet napompowanie kół.
5) Jeśli jakaś część popsuła się szybko po wymianie - podaj producenta. Będziemy unikali takich zamienników.
6) W tym dziale obowiązują zasady wzajemnego szacunku - można kląć w przyzwoity i zawoalowany sposób, używanie słów mocniejszych niż dupa będzie moderowane. Pochodne dupy będą tolerowane (udupić, dupnąć, zdupić, zadupić, dać dupy (w znaczeniu popełnić błąd), przydupić, dupowaty). Wiemy, że wybór jest ubogi, ale znająć kreatywność naszych forumowiczów liczymy na rozwinięcie zasobu zwrotów zwalniających ciśnienie, a opartych na słowach kategorii soft.
7) Nie tolerujemy rzucania klątw na innych użytkowników Pitich i ogólnie na innych ludzi. Wypowiedzi w stylu: Ten głupi (słowo głupi można zastąpić dowolną inwektywą) mechanik uszkodził... będą moderowane.
8) Jeśli chcesz komuś złorzeczyć, możesz złorzeczyć Swojemu Pitiemu (jeśli się nie boisz zemsty) - On teoretycznie nie powinien się poczuć urażony, a Tobie może ulży i ciśnienie Ci opadnie.
9) Zanim zadasz pytanie - poczytaj dział, w którym zadajesz pytanie - zazwyczaj usterka Twojego Pitiego jest tu już opisana.
10) Jeśli nie wiesz, do którego działu Technicznego wpisać temat Swojego Piti'ego - wpisz go w Poczekalni - jak doktory przylezą i zbiorą konsylium, to przeniosą go w odpowiednie miejsce.
11) Nawet jeśli wydaje Ci się , że wiesz gdzie założyć temat i założysz go, to nie dziw się, że zostanie on przeniesiony do innego działu. Z czasem się oswoisz.
12) Unikajmy pisania postów nic nie wnoszących w temacie typu: Mój Piti też tak miał. Zaciemnia to temat, a przecież chodzi o jasną i szybką diagnozę.
13) Jeśli zakładasz temat pamiętaj: jeden temat - jedna usterka. Jeśli nie działają kierunkowskazy i grzeje się silnik - załóż dwa osobne tematy. Uszanujesz nasz czas i nie narobisz dodatkowej roboty z dzieleniem tematu.
14) Jeśli masz ochotę na off'a lub spam'a - nie ma problemu. Zapraszamy. Warunek jest jeden - musisz po sobie sam posprzątać. Jak? Każdy post ma możliwość określenia czasu ważności, po którym to czasie sam się usuwa. W dziale technicznym można założyć ważność takich offowych i spamowych postów na trzy dni. Każdy zdąży przeczytać i się pośmiać, a potem się samo usunie i nie będzie w przyszłości zabagniać tematu. Posty podpadające pod off lub spam bez określenia daty ważności będą bezwzględnie wywalane do śmieci.
15) Tematy zakładane przez Was będą rozpatrywane jak najszybciej, ale proszę wziąć pod uwagę, że mamy swoje rodziny, dzieci, pracę oraz całą masę innych obowiązków (Forum nie jest na tej liście na pewno ostatnie), które mogą spowodować lekkie opóźnienie. W razie nagłych przypadków prosimy o info na prywatnych wiadomościach (PW) lub w wyjątkowych sytuacjach o telefon. Nasze telefony podane w dziale Klubowy Assistance.
16) Ponosimy ograniczoną odpowiedzialność za udzielane rady - leczenie przez telefon jest trudne, a przez internet jeszcze trudniejsze (wbrew pozorom). Bez macanka nie ma dobrej diagnozy. Dlatego prosimy nie zniechęcajcie nas komentarzami typu: "nikt nie potrafił tutaj naprawić, a to było takie proste." To naprawdę na ekranie monitora nie jest takie proste.
17) Mierz siły na zamiary. Jeśli nie masz praktyki mechanicznej to nie oczekuj, że przeprowadzimy szybki kurs internetowy dla przyszłego mechanika. Oczywiście doradzimy, ale amatorskie interwencje w dość skomplikowany świat życia wewnętrznego Twojego Piti'ego, mogą się skończyć katastrofą. Możesz wiedzę zdobytą tutaj przekazać Swojemu Mechanikowi - w sposób, który Go nie urazi. Pomoże to w usprawnieniu Twojego Piti'ego.
18) Zanim cokolwiek sam zrobisz ze Swoim Piti'm - zapytaj. Kto pyta celnie ten nie błądzi.
Pozdrowienia
maxym72 andreeas7 czyli Max i Andrzej
oraz zespół moderatorów, administratorów, junior administratorów.
Jaki olej do skrzyni biegowNapisany przez Bezimienny Gość.noname_* , 13 wrz 2011 |
|
![]()
|
||
potencjometr gazu crd 2.2Napisany przez slawolp , dziś, 16:38 |
|
![]()
|
||
Uszczelka pod głowicą (padła) pytanie o wymianę.Napisany przez lowermann , 13 kwi 2023 ![]() |
|
![]()
|
||
Pt 2.0 wymiana pompy wodyNapisany przez Radyjko , 12 paź 2022 |
|
![]()
|
||
Lampka oświetlenia kabinyNapisany przez Kasper , 21 maj 2023 |
|
![]()
|
||
Wiązka elektryki silnika 2.2 CRD, 2006 150KM - pilnie zakupię !Napisany przez Danielz666 , 13 maj 2023 |
|
![]()
|
||
Wiązka elektryki silnika 2.2 CRD, 2006 150KMNapisany przez Danielz666 , 12 maj 2023 |
|
![]()
|
||
Sonda lambda (upstream/regulacyjna) do 1.6Napisany przez Zenonzlasu , 21 lut 2023 |
|
![]()
|
||
Problem ze sprężarką klimatyzacjiNapisany przez Renciak , 20 kwi 2023 ![]() |
|
![]()
|
||
![]() |
Ramka pod radio 1din + przejściówka ISONapisany przez Stivo , 17 kwi 2023 |
|
![]()
|
|
Wymiana przełącznika zespolonegoNapisany przez Szymek_T , 31 sty 2018 |
|
![]()
|
||
ŻaróweczkiNapisany przez Albert1972 , 02 gru 2015 |
|
![]()
|
||
Błotnik przódNapisany przez Rosa , 14 kwi 2023 |
|
![]()
|
||
Przenoszone drgania silnika po wymianie dolnej poduszki silnikaNapisany przez Radek , 19 mar 2023 ![]() |
|
![]()
|
||
Jak się dostać do bezpieczników w kabinieNapisany przez Lufa , 02 kwi 2023 |
|
![]()
|
||
Błędy p1685 p1686 p1687 oraz p0420Napisany przez FAAD , 03 kwi 2023 |
|
![]()
|
||
Nie działający centralny z pilota a rozładowany akumulatorNapisany przez Piter-Lodz , 09 mar 2023 |
|
![]()
|
||
Silnik nierówno pracuje.Napisany przez chinol , 26 mar 2023 |
|
![]()
|
||
Czujnik ABS tył prawyNapisany przez ostwid , 27 wrz 2019 |
|
![]()
|
||
LicznikNapisany przez Ya71 , 21 mar 2023 |
|
![]()
|
||
Przełącznik zespolonyNapisany przez Przemasso , 19 kwi 2022 |
|
![]()
|
||
WydechNapisany przez Kasper , 16 mar 2023 |
|
![]()
|
||
Dziwne objawy no busNapisany przez Barto489 , 05 mar 2023 |
|
![]()
|
||
KompasNapisany przez Ya71 , 10 mar 2023 |
|
![]()
|
||
Przewody od alternatoraNapisany przez Piter-Lodz , 01 mar 2023 |
|
![]()
|
||
Automatyczna skrzynia biegów nie reagujeNapisany przez Isleofman , 07 mar 2023 |
|
![]()
|
||
Urwany bagnet oraz wiecznie odpadająca gałka biegówNapisany przez LongiNL , 13 sty 2023 |
|
![]()
|
||
Dławienie, strzały, przyrywanie 1400-1900RPMNapisany przez LongiNL , 30 wrz 2022 ![]() |
|
![]()
|
||
PrzeciwmgielneNapisany przez Szymek_T , 17 wrz 2018 |
|
![]()
|
||
Przerwany kabelNapisany przez Tanatos , 20 cze 2020 |
|
![]()
|