Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Klekotanie dwulitrówki


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
34 odpowiedzi w tym temacie

#1 merlin

merlin

    Przedszkolak

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 76
  • Dołączył:  02 paź 2014
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M Gaz
  • Imię:Bartek
  • Skąd::Bydgoszcz
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 20 kwiecień 2015 - 23:32

Witam, od jakiegoś czasu wsłuchuje się w odgłos silnika po rozgrzaniu i niepokoi mnie odgłos klekotania. Klekocze głowie albo ja słyszę dopiero jak stoje Pitim naprzykład na światłach. Raz głośniej słychać raz ciszej, czasami zanika ale powraca ten odgłos. Czasami klekot jest nie słyszalny, niekiedy jak stoję na nierównosciach wydaje mi się że bardziej klekocze. Pierwszym właścicielem Pitka w Polsce jak zaóważyłem był użytkownik tego forum niejaki sneak z Krakowa, później Piti miał przejściową właścicielkę aż w końcu go ja nabyłem. Podczas zakupu niepamiętam aby mi tak klekotał, zaobserwowałem że sneak dolewał ceramizera, ja po wymianie oleju nic tak nie lałem bo nie ufam takim wynalazkom. Silnik zalany zalecanym syntetykiem shell'a. Pytanie czy drążyć Temat/ martwić się? Czy to olać bo to niegroźne i często występuje w tych silnikach?

Użytkownik merlin edytował ten post 20 kwiecień 2015 - 23:35


#2 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1988
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 21 kwiecień 2015 - 05:47

Witam Michale

No klekotanie silnika w benzynach nie jest dobrym objawem. Spalanie tak zwane stukowe występuje tylko w silnikach wysokoprężnych A jeżeli masz takie objawy klekotania to mogą to być zawory. Napewno nasi doctorzy bardziej fachowiej Ci określą przyczynę.

:ziom

#3 merlin

merlin

    Przedszkolak

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 76
  • Dołączył:  02 paź 2014
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M Gaz
  • Imię:Bartek
  • Skąd::Bydgoszcz
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 21 kwiecień 2015 - 10:48

Zawory a może panewka :(?, wiem wiem ze diagnostyka przez internet nic nie daje ale chciałem mieć chociaż porównanie jak u innych pracują te silniczki

#4 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1988
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 21 kwiecień 2015 - 11:14

Zawory a może panewka :(?, wiem wiem ze diagnostyka przez internet nic nie daje ale chciałem mieć chociaż porównanie jak u innych pracują te silniczki


Witam

To fakt silniki 2,0 w Pt mają dziwny klang. Ja nie mogłem się do niego przyzwyczaić ale napewno nie jest to klekotanie.

:ziom

#5 bagro

bagro

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 921
  • Dołączył:  04 kwi 2012
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 GT - M
  • Imię:Romek
  • Skąd::SBL
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 21 kwiecień 2015 - 11:41

No to i ja sie dopiszę.

Klekotanie silnika wg. opisu to uszkodzenie / zużycie hydraulicznych kasatorów luzów zaworowych.

Zawsze jest ten ktoś na kogo wypadnie wymiana. A jak wymiana to wszystkich.

Myślę że już wykluczyłeś klekotanie wtryskiwaczy gazu.

Pojezdzij jeszcze trochę bo jak się okaże że ubywa oleju silnikowego to i uszczelniacze prowadnic zaworów do wymiany.

Jak uszczelniacze to głowica do góry i rozrząd się doczeka nowych części.

Taki los.


Użytkownik bagro edytował ten post 21 kwiecień 2015 - 11:47


#6 merlin

merlin

    Przedszkolak

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 76
  • Dołączył:  02 paź 2014
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M Gaz
  • Imię:Bartek
  • Skąd::Bydgoszcz
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 21 kwiecień 2015 - 16:33

Dorzucam nagrania z komory silnika i wewnątrz auta.

 

...z komory silnika

 

 

 

...wewnątrz auta ( trzeba się troszkę przysłuchać/ na telefonie jest głośniej :( )

 



#7 merlin

merlin

    Przedszkolak

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 76
  • Dołączył:  02 paź 2014
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M Gaz
  • Imię:Bartek
  • Skąd::Bydgoszcz
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 22 kwiecień 2015 - 08:04

Czy te silniki mają tak pracować czy jednak coś jest nie tak?

#8 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1988
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 22 kwiecień 2015 - 08:23

Witam

Słychać lekki klekot ale czy to nie obudowa rozrządu? Widziałem ze nią poruszasz.

:ziom

#9 merlin

merlin

    Przedszkolak

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 76
  • Dołączył:  02 paź 2014
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M Gaz
  • Imię:Bartek
  • Skąd::Bydgoszcz
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 22 kwiecień 2015 - 08:37

Odgłos jakby dochodził bardziej z środka silnika, to tylko moje domniemania bo na ucho to ciężko wycyrklować. Ruszałem obudową bo chciałem sprawdzić czy to ma jakiś wpływ na odgłosy pracy silnika ale nic się nie zmieniło. Bardziej słyszalny klekot jest w wewnątrz auta aniżeli na zewnątrz.
Chciałem jeszcze dodać że obroty ładnie trzyma, jest dynamiczny.

Użytkownik merlin edytował ten post 22 kwiecień 2015 - 08:37


#10 MirekP

MirekP

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 442
  • Dołączył:  23 sty 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A Gaz
  • Imię:Mirosław

Napisano 22 kwiecień 2015 - 13:14

Klekot słychać wyraźnie ale i szum przypominający zatartą rolkę napinacza paska klimy i wspomagania.

Zdejm pasek wyeliminujesz wtedy ewentualne odgłosy rolki, napinacza i pompy wspomagania.



#11 merlin

merlin

    Przedszkolak

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 76
  • Dołączył:  02 paź 2014
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M Gaz
  • Imię:Bartek
  • Skąd::Bydgoszcz
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 22 kwiecień 2015 - 13:43

Tak o rolce wiem, a co do tego typu klekotu mam rozumieć że to raczej nienaturalne w tym silniku?

#12 MateuszDG

MateuszDG

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 591
  • Dołączył:  22 lis 2014
  • Rok Produkcji:2001,2004,2002
  • Silnik:2,4 M GT x2, 2,0
  • Imię:Mateusz
  • Skąd::Dąbrowa Górnicza
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 kwiecień 2015 - 20:06

swój hałas dają też wtryski od gazu ;) przynajmniej u mnie ;)



#13 merlin

merlin

    Przedszkolak

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 76
  • Dołączył:  02 paź 2014
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M Gaz
  • Imię:Bartek
  • Skąd::Bydgoszcz
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 22 kwiecień 2015 - 20:09

To nagrywałem jak jeszcze się na gaz nie przełączyło. 



#14 bagro

bagro

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 921
  • Dołączył:  04 kwi 2012
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 GT - M
  • Imię:Romek
  • Skąd::SBL
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 23 kwiecień 2015 - 08:56

Kolego wizyta na warsztacie Cię nie minie.

Mają doświadczenie i słuchawki to zlokalizują miejsce oraz najbardziej prawdopodobną przyczynę.

Ale zanim pojedziesz to może sprawdz prawą poduszkę silnika tj. po zdjeciu zaślepki w prawej wnęce koła.

Są na forum fotki jak wyglada uszkodzona tzn. co widać po zdjeciu zaślepki.

Ciekawa lektura.



#15 merlin

merlin

    Przedszkolak

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 76
  • Dołączył:  02 paź 2014
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M Gaz
  • Imię:Bartek
  • Skąd::Bydgoszcz
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 26 maj 2015 - 16:16

Popatrzę na poduszki, dziwna sprawa bo nie zawsze klekocze, nie wiem czy to zależy od pozycji w jakiej stoi auto ale wydaje mi się ze to ma również wpływ na głośniejszą pracę silnika

#16 Bezimienny Gość.ketrab_*

Bezimienny Gość.ketrab_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 01 czerwiec 2015 - 18:11

Udało się coś zdiagnozować ?



#17 TymonR

TymonR

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 82
  • Dołączył:  12 sie 2011
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0
  • Imię:Tymon

Napisano 02 czerwiec 2015 - 13:00

Popatrzę na poduszki, dziwna sprawa bo nie zawsze klekocze, nie wiem czy to zależy od pozycji w jakiej stoi auto ale wydaje mi się ze to ma również wpływ na głośniejszą pracę silnika

 

U mnie kiedyś coś klekotało z przodu, nawet dość głośno. Myślałem, że w silniku, a to po prostu był luz na zamku maski :-). Po ręcznej regulacji tą dużą śrubą klekotanie zniknęło.



#18 merlin

merlin

    Przedszkolak

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 76
  • Dołączył:  02 paź 2014
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M Gaz
  • Imię:Bartek
  • Skąd::Bydgoszcz
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 02 czerwiec 2015 - 22:53

Luz na zamku też miałem, ten klekot z silnika jest inny

#19 Bezimienny Gość.mlody_*

Bezimienny Gość.mlody_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 09 lipiec 2015 - 16:57

Ten typ tak już po prostu ma

#20 DAREK 75

DAREK 75

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 370
  • Dołączył:  12 cze 2015
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:1.6
  • Imię:Darek
  • Skąd::podkarpackie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 lipiec 2015 - 18:26

witam ! podobnie klekocza hydropopychacze lub gdy wałek rozrządu jest starty na krzywkach Metaliczne stuki mogą się również pojawić przy nagrzanym silniku. Jeśli sa przy obciążeniu i niskich prędkościach obrotowych, jest to spalanie stukowe, które pojawia się w silniku benzynowym zasilanym złym paliwem lub gdy nieprawidłowy jest kąt wyprzedzenia zapłonu lub rozrząd  o ile jest na łańcuchu a juz sie konczy (niewiem  jest u ciebie łańcuch ???) ale ja bym stawiał na hyr..popychacze..

Metaliczne stuki mogą się również pojawić przy nagrzanym silniku. Jeśli występują przy obciążeniu i niskich prędkościach obrotowych, jest to spalanie stukowe, które pojawia się w silniku benzynowym zasilanym złym paliwem lub gdy nieprawidłowy jest kąt wyprzedzenia zapłonu
Metaliczne stuki mogą się również pojawić przy nagrzanym silniku. Jeśli występują przy obciążeniu i niskich prędkościach obrotowych, jest to spalanie stukowe, które pojawia się w silniku benzynowym zasilanym złym paliwem lub gdy nieprawidłowy jest kąt wyprzedzenia zapłonu. Również pod obciążeniem i to niezależnie czy silnik jest nagrzany czy nie, dają znać o sobie panewki i sworzeń tłokowy. Dźwięk będzie głuchy i stłumiony i będzie bardziej wyraźny pod obciążeniem, natomiast po puszczeniu nogi z pedału gazu zupełnie zniknie. Sworzeń będzie słychać wyżej, natomiast panewki w dole silnika
Metaliczne stuki mogą się również pojawić przy nagrzanym silniku. Jeśli występują przy obciążeniu i niskich prędkościach obrotowych, jest to spalanie stukowe, które pojawia się w silniku benzynowym zasilanym złym paliwem lub gdy nieprawidłowy jest kąt wyprzedzenia zapłonu. Również pod obciążeniem i to niezależnie czy silnik jest nagrzany czy nie, dają znać o sobie panewki i sworzeń tłokowy. Dźwięk będzie głuchy i stłumiony i będzie bardziej wyraźny pod obciążeniem, natomiast po puszczeniu nogi z pedału gazu zupełnie zniknie. Sworzeń będzie słychać wyżej, natomiast panewki w dole silni

Użytkownik DAREK 75 edytował ten post 09 lipiec 2015 - 18:49





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych