Techniczny podstawowy
Kilka zasad, którymi będziemy się posługiwać podczas korzystania z Działu Technicznego. Proszę przeczytać uważnie - można wydrukować i przywiesić na ścianie przed komputerem.
1) Jeśli potrzebujesz pomocy w zmaganiach (nierównej walce) ze Swoim Piti'm - nie zostaniesz sam. My utaplamy się w smarze razem z Tobą.
2) Dopilnuj, żeby w Twoim avatarze widniał właściwy opis Twojego Piti'ego - rocznik, pojemność silnika, skrzynia biegów, instalacja gazowa (jest czy nie ma)
3) Opisz temat przy zakładaniu jak najszerzej - im więcej wiadomości tym lepiej dla nas - doktorków. Ograniczy to konieczność zadawania dodatkowych pytań.
4) Ponieważ Piti same się nie psują ( ), to przed napisaniem (założeniem) tematu dobrze się zastanów, po jakiej - przeprowadzonej przez Ciebie lub jakiegoś innego znachora - operacji, Twój Piti nabrał niepożądanych właściwości. Opisz, na czym polegały operacje. Znaczenie miewa czasami nawet napompowanie kół.
5) Jeśli jakaś część popsuła się szybko po wymianie - podaj producenta. Będziemy unikali takich zamienników.
6) W tym dziale obowiązują zasady wzajemnego szacunku - można kląć w przyzwoity i zawoalowany sposób, używanie słów mocniejszych niż dupa będzie moderowane. Pochodne dupy będą tolerowane (udupić, dupnąć, zdupić, zadupić, dać dupy (w znaczeniu popełnić błąd), przydupić, dupowaty). Wiemy, że wybór jest ubogi, ale znająć kreatywność naszych forumowiczów liczymy na rozwinięcie zasobu zwrotów zwalniających ciśnienie, a opartych na słowach kategorii soft.
7) Nie tolerujemy rzucania klątw na innych użytkowników Pitich i ogólnie na innych ludzi. Wypowiedzi w stylu: Ten głupi (słowo głupi można zastąpić dowolną inwektywą) mechanik uszkodził... będą moderowane.
8) Jeśli chcesz komuś złorzeczyć, możesz złorzeczyć Swojemu Pitiemu (jeśli się nie boisz zemsty) - On teoretycznie nie powinien się poczuć urażony, a Tobie może ulży i ciśnienie Ci opadnie.
9) Zanim zadasz pytanie - poczytaj dział, w którym zadajesz pytanie - zazwyczaj usterka Twojego Pitiego jest tu już opisana.
10) Jeśli nie wiesz, do którego działu Technicznego wpisać temat Swojego Piti'ego - wpisz go w Poczekalni - jak doktory przylezą i zbiorą konsylium, to przeniosą go w odpowiednie miejsce.
11) Nawet jeśli wydaje Ci się , że wiesz gdzie założyć temat i założysz go, to nie dziw się, że zostanie on przeniesiony do innego działu. Z czasem się oswoisz.
12) Unikajmy pisania postów nic nie wnoszących w temacie typu: Mój Piti też tak miał. Zaciemnia to temat, a przecież chodzi o jasną i szybką diagnozę.
13) Jeśli zakładasz temat pamiętaj: jeden temat - jedna usterka. Jeśli nie działają kierunkowskazy i grzeje się silnik - załóż dwa osobne tematy. Uszanujesz nasz czas i nie narobisz dodatkowej roboty z dzieleniem tematu.
14) Jeśli masz ochotę na off'a lub spam'a - nie ma problemu. Zapraszamy. Warunek jest jeden - musisz po sobie sam posprzątać. Jak? Każdy post ma możliwość określenia czasu ważności, po którym to czasie sam się usuwa. W dziale technicznym można założyć ważność takich offowych i spamowych postów na trzy dni. Każdy zdąży przeczytać i się pośmiać, a potem się samo usunie i nie będzie w przyszłości zabagniać tematu. Posty podpadające pod off lub spam bez określenia daty ważności będą bezwzględnie wywalane do śmieci.
15) Tematy zakładane przez Was będą rozpatrywane jak najszybciej, ale proszę wziąć pod uwagę, że mamy swoje rodziny, dzieci, pracę oraz całą masę innych obowiązków (Forum nie jest na tej liście na pewno ostatnie), które mogą spowodować lekkie opóźnienie. W razie nagłych przypadków prosimy o info na prywatnych wiadomościach (PW) lub w wyjątkowych sytuacjach o telefon. Nasze telefony podane w dziale Klubowy Assistance.
16) Ponosimy ograniczoną odpowiedzialność za udzielane rady - leczenie przez telefon jest trudne, a przez internet jeszcze trudniejsze (wbrew pozorom). Bez macanka nie ma dobrej diagnozy. Dlatego prosimy nie zniechęcajcie nas komentarzami typu: "nikt nie potrafił tutaj naprawić, a to było takie proste." To naprawdę na ekranie monitora nie jest takie proste.
17) Mierz siły na zamiary. Jeśli nie masz praktyki mechanicznej to nie oczekuj, że przeprowadzimy szybki kurs internetowy dla przyszłego mechanika. Oczywiście doradzimy, ale amatorskie interwencje w dość skomplikowany świat życia wewnętrznego Twojego Piti'ego, mogą się skończyć katastrofą. Możesz wiedzę zdobytą tutaj przekazać Swojemu Mechanikowi - w sposób, który Go nie urazi. Pomoże to w usprawnieniu Twojego Piti'ego.
18) Zanim cokolwiek sam zrobisz ze Swoim Piti'm - zapytaj. Kto pyta celnie ten nie błądzi.
Pozdrowienia
maxym72 andreeas7 czyli Max i Andrzej
oraz zespół moderatorów, administratorów, junior administratorów.
stuku puk.. qwa mać..Napisany przez Jeżol , 03 sty 2015 |
|
|
||
przegryziony przewódNapisany przez merlin , 12 sty 2015 |
|
|
||
Płyn chłodniczyNapisany przez Bezimienny Gość.czarna83_* , 12 sty 2015 |
|
|
||
huk.... i spadek mocy..co jest ?Napisany przez Bezimienny Gość.lawina mike_* , 31 sty 2015 silnik, spadek mocy |
|
|
||
Pt cruiser 2.4 A P0401Napisany przez Rabbit , 06 lut 2015 |
|
|
||
Czujnik ciśnienia wspomaganiaNapisany przez Mailer , 10 mar 2015 |
|
|
||
Moduł CH3000-N co to jest?Napisany przez Bezimienny Gość.Krzysiek14_* , 28 mar 2015 |
|
|
||
Problem z zamykaniem drzwi kierowcy z pilotaNapisany przez Bezimienny Gość.ponczek_* , 31 mar 2015 |
|
|
||
błąd 1683, 551Napisany przez Bezimienny Gość.Lepa_* , 02 kwi 2015 |
|
|
||
Wyprzedzenie zapłonu 2.0Napisany przez Bezimienny Gość.Jachuautogas_* , 03 kwi 2015 |
|
|
||
Test kluczykowy?Napisany przez Canadian82 , 15 kwi 2015 |
|
|
||
Skrzynia biegów manualnaNapisany przez kkrawczyk82 , 16 kwi 2015 |
|
|
||
mocowanie żarówki kierunkowskazu tyłNapisany przez volak , 11 maj 2015 |
|
|
||
Automatyczna skrzynia biegów - awaria, koszty?Napisany przez reyo , 29 maj 2015 |
|
|
||
mechanik wroclawNapisany przez artex38 , 07 cze 2015 |
|
|
||
Problemy z elektryką - polift 2.4Napisany przez mittek , 30 lip 2015 |
|
|
||
Przegrzewa się.Napisany przez Bezimienny Gość.SeimonS_* , 14 sie 2015 |
|
|
||
Pukanie na nierównościach przedniego górnego mocowania amortyzatora.Napisany przez lowermann , 04 lis 2015 |
|
|
||
Osłona silnika CRDNapisany przez alekst , 05 lis 2015 |
|
|
||
Co to za kabel/przewód? Przednie nad kolaNapisany przez Bezimienny Gość.nssk_* , 07 lis 2015 |
|
|
||
Stacyjka? Brak ogrzewania, wirtualnie rosnąca temperatura silnika...Napisany przez Bezimienny Gość.Jaras.Szn_* , 23 lis 2015 |
|
|
||
Check engine raz miga raz świeci, brak mocyNapisany przez Bezimienny Gość.Rafal81_* , 01 gru 2015 |
|
|
||
świst w głośnikach a alternator?Napisany przez pranieblan , 09 gru 2015 |
|
|
||
Akumulator PT CRUISER 2,4Napisany przez Bezimienny Gość.Andreas987_* , 02 sty 2016 |
|
|
||
Błąd P0106 i kontrolka przepustnicyNapisany przez bypietras , 07 lut 2016 P0106 |
|
|
||
Nierówna praca silnikaNapisany przez Bezimienny Gość.yarek777_* , 16 lut 2016 |
|
|
||
|
GłośnikiNapisany przez hirekpl97 , 17 lut 2016 |
|
|
|
Czujnik ASRNapisany przez Bezimienny Gość.krzeku_* , 29 lut 2016 czujnik |
|
|
||
Miękkie sprzęgło tudzież jego brakNapisany przez Albert1972 , 09 mar 2016 sprzęgło, docisk, płyn hamulcowy |
|
|
||
silnik strzelaNapisany przez Bezimienny Gość.endriuvw_* , 21 mar 2016 |
|
|