Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Co lać do 2.0? Pb95 czy Pb98?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.Nano_*

Bezimienny Gość.Nano_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 22 wrzesień 2008 - 10:52

Kupilem ostatnio Chryslera. I tak sie zastanawiam bo instrukcji nie mam. Czym nalezy zalewac Pt cruisera w 2.0. Do czego jest dostosowany. Pb95 czy moze Pb95 bezsiarkowy (statoil), czy v-power? A moze 98? Jak to u was jest bo ja ksiazki nie mam. Moj rok to 2000.

#2 soop

soop

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 116
  • Dołączył:  29 sie 2008
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:2,4

Napisano 22 wrzesień 2008 - 12:19

Przy stopniu sprężania PT'ego nie ma sensu lać Pb98 - 95 w zupełności wystarczy.

#3 barthek

barthek

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 140
  • Dołączył:  11 wrz 2008
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Bartek
  • Skąd::Stolyca
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 wrzesień 2008 - 20:21

jak wezmiesz pod uwage oktanowosc paliwa w USA (95 to juz okolice super premium i nie wiadomo czego jeszcze) to 95 jest nadto :)

#4 mkdadi

mkdadi

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 135
  • Dołączył:  05 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:dwa cztery

Napisano 22 wrzesień 2008 - 23:32

jak wezmiesz pod uwage oktanowosc paliwa w USA (95 to juz okolice super premium i nie wiadomo czego jeszcze) to 95 jest nadto :)


W stanach liczba oktanowa jest podana wedlog innej normy. Paliwo o nazwie regular 87 (takie zalecaja w instrukcji) odpowiada polskiemu 95 :]

#5 barthek

barthek

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 140
  • Dołączył:  11 wrz 2008
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Bartek
  • Skąd::Stolyca
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 wrzesień 2008 - 23:57

jak wezmiesz pod uwage oktanowosc paliwa w USA (95 to juz okolice super premium i nie wiadomo czego jeszcze) to 95 jest nadto :)


W stanach liczba oktanowa jest podana wedlog innej normy. Paliwo o nazwie regular 87 (takie zalecaja w instrukcji) odpowiada polskiemu 95 :]


nie wiedzialem o tym. dobrze wiedziec. a dla scislosci - ichniejsze 87 odpowiada naszemu 91-92 (za http://en.wikipedia....i/Octane_rating)

#6 Bezimienny Gość.szczepang1_*

Bezimienny Gość.szczepang1_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 23 wrzesień 2008 - 10:15

No dobrze a jak sprawa się ma do silników 2,2 CRD. Jaki kompot lejecie do swoich PTków. Standard ON, Verwe, Shell v-power czy może jeszcze jakieś inne hmm :2.2

#7 Przemo

Przemo

    Znawca Tematu

  • Przyjaciel forum
  • Posty: 1082
  • Dołączył:  28 sie 2008
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Przemo
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 24 wrzesień 2008 - 14:22

pb98 polepsza samopoczucie kierowcy to na pewno... najlepszym testem bylo by wsadzeniu do dwoch takich samych samochod zalanych roznymi paliwami. 98 moze byc wiadomo lepsza jakościowa. Ale uwazam ze szkoda pieniedzy.

#8 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 24 wrzesień 2008 - 15:49

W prasie bylo wiele testow, w roznych tytulach (roznych sponsorow) i zaden nie wykazal, by byl sens lac lepsze paliwo, o ile nie zaleca tego producent, roznice byly tak niewielkie, ze niemal w granicy bledu pomiarow. Mysle ze przynosi to raczej efekt placebo :)

#9 Aga

Aga

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 1118
  • Dołączył:  03 wrz 2008
  • Rok Produkcji:0
  • Silnik:1.6 Touring E

Napisano 24 wrzesień 2008 - 16:27

we włoszech i w niemczech tez widziałam, że podstawowym paliwem (najtańszym) jest 91 oktanów i mój na takim też jeździ...

#10 Valdi88

Valdi88

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 165
  • Dołączył:  28 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,4 LIMITED

Napisano 28 wrzesień 2008 - 22:19

Osobiście tankowałem 98 ale silnik "wariował" obroty skakały i miał tylko dobry zryw... Teraz tankuje 95 i przyznaje ze o wiele lepiej sie jezdzi i na przyspieszenie nie narzekam :)

#11 Gapril

Gapril

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 481
  • Dołączył:  26 gru 2010
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 aut+GAZ
  • Imię:Grzegorz
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 04 kwiecień 2011 - 00:38

A ja sobie dziś zalałem 98 bo był w tej samej zabójczej cenie 5.1o jak 95,zobaczymy jak sie bedzie pit zachowywal,ale po 100 km chodzi normalnie i chyba nie widze roznicy w jezdzie jak w przypadku innych samochodow ktore mialem - zawsze byly ciut zrywniejsze i przejezdzaly jakies 10 procent wiecej kilometrow. Ale co sie dziwic, mam 2.0 automat wiec mulem jest i bedzie... za to - let's cruisin'! :cwaniak

#12 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 kwiecień 2011 - 07:43

Problem stary jak świat i nie rozwiązany do konca , autka w zależnosci od konstrukcji elektroniki w samochodzie radzą sobie lepiej lub gorzej po zmianie paliwa z 95 na 98.W niektórych przypadkach jest nawet odczuwalne pogorszenie przyspieszenia , samochód wchodzi mułowato na obroty ale subiektywnie jest mocniejszy.Problem w korekcji składu mieszanki i korekcji kąta wyprzedzenia zapłonu , fabrycznie producent okresla wstepna mapę parametrów pracy silnika która jest modyfikowana przez pomiar z czujników ale co kiedy zakres pomiarowy nie miesci sie w charakterystyce przyjętej przez producenta ? - własnie takie efekty .Sonda lambda próbuje zubożyć skład paliwa do lepszej benzyny zwiekszając dawkę powietrza (ale powietrza juz nie może wiecej dodać bo filtr jest czesciowo zapchany lub układ nie do konca drożny) .Drugim parametrem odnośnym jest kąt wyprzedzenia który jest inny dla paliwa o wyrzszej liczbie oktanowej i tu nastepna korekta z czujników spalania detonacyjnego i mapsensora - o ile producent zaprogramował charakterystyke zmian dla bardziej kalorycznego paliwa.Zawsze pozostają indywidualne testy pojazdu na konkretnym paliwie i wowczas okreslenie jak nasz pojazd je toleruje i czy zalanie lepszego tak naprawde sie opłaca.

#13 jasmina

jasmina

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1847
  • Dołączył:  08 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,4L

Napisano 04 kwiecień 2011 - 07:55

szczegolnie ze dla naszych autek PB95 to juz szok - w USA one smigają raczej na PB85. hmm

#14 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2901
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 kwiecień 2011 - 09:33

jasmina, spokojnie, u nas benzyna opisana jako 95 ma moze te 85 oktanow, a 98 ma moze kolo 92 :)
Wiec nie sugerujmy sie napisami, bo na stacjach i tak szambo.

#15 himo9

himo9

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 277
  • Dołączył:  23 mar 2010
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0
  • Imię:Mariusz

Napisano 15 kwiecień 2011 - 13:29

Ja osobiście tankuje na BP 98 ultimate i jestem bardzo zadowolony. Silnik ma moc i spalanie jest jakby mniejsze :piwo





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych