Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Niezależne zasilanie szyb


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.pkorol_*

Bezimienny Gość.pkorol_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 31 maja 2018 - 23:15

Witam, nie wiem jak u kogo a u mnie po wyjęciu kluczyka szyby nie działają. Dla czego tak jest nie wiem. Trzeba było cały czas pamiętać o szybach zanim gasisz samochód. Czy tam na parkingu chcesz uchylić szyby i nic z tego. Więc podałem zasilanie na sterowanie szybami od tej drugiej zapalniczki co cały czas pod napięciem. Teraz szyby działają cały czas. Bardzo prosta operacja zdjęć nie robiłem. W razie potrzeby służę radą.



#2 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1 988
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 01 czerwca 2018 - 03:22

Witam
Jeżeli prosta sprawa to czekamy na opis twojej pracy. Miło jak by była fotorelacja. Bo fakt rozwiązuje to jakoś problem. No i co na to nasz Doctor hmm

:bigmeen

#3 vanpeer

vanpeer

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 539
  • Dołączył:  14 kwi 2015
  • Rok Produkcji:2000,2003
  • Silnik:2,0M 2,0M
  • Imię:Robert
  • Skąd::Warmia
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 czerwca 2018 - 04:58

Szanowni,

A nie chodziło przypadkiem twórcom samochodu o rozłączenie zasilania do jak największej ilości odbiorników po wyłączeniu kluczyka?

Oczywiście jak zwykle można i tak, można i tak,

Ale czy np włożenie patyka( drucika) pod uszczelkę drzwi i przyciśnięcie guziczka otwiera zamkniętą szybę w samochodzie?



#4 chromek 1

chromek 1

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5 177
  • Dołączył:  13 lip 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Zabrze
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 czerwca 2018 - 05:38

Szanowni,

A nie chodziło przypadkiem twórcom samochodu o rozłączenie zasilania do jak największej ilości odbiorników po wyłączeniu kluczyka?

Oczywiście jak zwykle można i tak, można i tak,

Ale czy np włożenie patyka( drucika) pod uszczelkę drzwi i przyciśnięcie guziczka otwiera zamkniętą szybę w samochodzie?

guziki masz na podszybiu,będzie trudno ;P



#5 Bezimienny Gość.pkorol_*

Bezimienny Gość.pkorol_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 01 czerwca 2018 - 05:43

Moje guziki na środku, nie w drzwiach. Gdy ktoś zechce to nic go nie zatrzyma, wejdzie do samochodu.


Szanowni,

A nie chodziło przypadkiem twórcom samochodu o rozłączenie zasilania 

Jeżeli nie będą rozładowywać aku.



#6 vanpeer

vanpeer

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 539
  • Dołączył:  14 kwi 2015
  • Rok Produkcji:2000,2003
  • Silnik:2,0M 2,0M
  • Imię:Robert
  • Skąd::Warmia
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 czerwca 2018 - 06:09

guziki masz na podszybiu,będzie trudno ;P

kurcze, masz rację. :kwiatek na drzwiach przecież są blokady a nie otwieranie szyb.

To chyba moje spaczenie z innych samochodów :glupek


Użytkownik vanpeer edytował ten post 01 czerwca 2018 - 06:11


#7 Bezimienny Gość.pkorol_*

Bezimienny Gość.pkorol_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 01 czerwca 2018 - 06:44

Apropo blokad usunąłem wszystkie a żeby nie kusić baranów. 



#8 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 054
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 czerwca 2018 - 18:18

Witam, nie wiem jak u kogo a u mnie po wyjęciu kluczyka szyby nie działają. Dla czego tak jest nie wiem. Trzeba było cały czas pamiętać o szybach zanim gasisz samochód. Czy tam na parkingu chcesz uchylić szyby i nic z tego. Więc podałem zasilanie na sterowanie szybami od tej drugiej zapalniczki co cały czas pod napięciem. Teraz szyby działają cały czas. Bardzo prosta operacja zdjęć nie robiłem. W razie potrzeby służę radą.

 

Następna mądrość ? , zawsze tak jest - szyby tylko po stacyjce, w autach z automatyką , domknięcie i też sie wyłączają  - a może kolego jest tak zrobione celowo aby bez stacyjki szyby nie pracowały. Tak dla Twojej ciekawości  podłącz amperomierz i zobacz ile masz poboru prądu na postoju ….. będziesz miał niespodziankę .

 

Taka opcja jest niedopuszczalna , jest zbyt duży prąd i doprowadza do  rozładowanie akumulatora na postoju po dłuższym postoju .

 

Na dołączonym schemacie masz strzałkę na pomarańczowym przewodzie zasilającym po stacyjce kilka obwodów w tym na samym dole jest przełącznik szyb , podanie na niego zasilania zasila zwrotnie zblokowane obwody i resztę dodatkowych po bezpieczniku F2  

Załączone pliki


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 01 czerwca 2018 - 18:36


#9 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 674
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 czerwca 2018 - 19:28

Można zrobić coś takiego jak to jest rozwiązane np w oplach, jedziesz sobie, gasisz samochód, wyciągasz kluczyk, szybki działają dopuki nie otworzysz drzwi i ich nie zamkniesz, wtedy jest rozłączane zasilanie szyb. W miarę proste do wykonania i nie będzie ci prądu na postoju ciągnąć :)



#10 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1 988
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 01 czerwca 2018 - 19:47

Następna mądrość ? , zawsze tak jest - szyby tylko po stacyjce, w autach z automatyką , domknięcie i też sie wyłączają  - a może kolego jest tak zrobione celowo aby bez stacyjki szyby nie pracowały. Tak dla Twojej ciekawości  podłącz amperomierz i zobacz ile masz poboru prądu na postoju ….. będziesz miał niespodziankę .
 
Taka opcja jest niedopuszczalna , jest zbyt duży prąd i doprowadza do  rozładowanie akumulatora na postoju po dłuższym postoju .
 
Na dołączonym schemacie masz strzałkę na pomarańczowym przewodzie zasilającym po stacyjce kilka obwodów w tym na samym dole jest przełącznik szyb , podanie na niego zasilania zasila zwrotnie zblokowane obwody i resztę dodatkowych po bezpieczniku F2

Witam

Na to właśnie czekałem.

:bigmeen

#11 Bezimienny Gość.pkorol_*

Bezimienny Gość.pkorol_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 01 czerwca 2018 - 22:22

Na dołączonym schemacie masz strzałkę

 

Nie jestem pewny czy dobrze rozumiem ten schemat. Ja odciąłem przewody zasilające sterownik szyb i je zostawiłem luzem i zasilił sterownik z gniazdka zapalniczki. Czyli prąd płynie (chyba) wyłącznie do szyb? Czy ze sterownika szyb prądu spływa innymi przewodami do innych odbiorników?



#12 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 674
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 czerwca 2018 - 07:41

Słuchaj, by być pewnym, amperomierz w dłoń i sprawdzasz. Tzn wsiądź do auta, zamknij drzwi, przekręć kluczyk by zapaliły się kontrolki, wyłącz kluczyk, otwórz drzwi, zamknij drzwi z kluczyka bądź z pilota, odczekaj z 15 minut i sprawdź pobór prądu wtedy. Jak nie przekroczy 100 mA to będzie super.



#13 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 054
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 czerwca 2018 - 07:41

I to trochę zmienia postać rzeczy - ale nadal sam spoczynkowy prąd przełącznika szyb to 0,2 A i jest to niedopuszczalne

#14 Bezimienny Gość.pkorol_*

Bezimienny Gość.pkorol_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 02 czerwca 2018 - 18:10

Po podłączeniu amperomierza  0.44, po 3 sekundach 0.22 po trzech sekundach i dalej 0.11

Coś nie tak z przełącznikiem czy miernikiem?


Użytkownik pkorol edytował ten post 03 czerwca 2018 - 10:49






Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych