"Start-stop" czy "Napęd hybrydowy"?
#1 Bezimienny Gość.pkorol_*
Napisano 24 czerwiec 2018 - 19:44
#2
Napisano 24 czerwiec 2018 - 19:54
Taaaa, a jak wygląda temat podczas wyjazdu w dalszą trasę kilkustet km ?
Czy może auto którym teraz jeździsz, nadaje się tylko do jazdy dookoła Krakowa?
Czy dla dodatkowych oszczędności na paliwie zdemontowałeś również klimę? Bo ona potrafi "zeżreć" też około 1 litra setkę
Przypuszczam również że jeździsz z włączonymi światłami dziennymi LED. Co w momencie kiedy będziesz musiał włączyć światła mijania i pozostałe odbiorniki , wycieraczki, dmuchawę wentylatora?
Na ile wystarczy Ci wtedy akumulatora? Cyba że auto przeznaczone jest tylko do jazdy w słoneczny dzień, a wtedy to może warto byłoby zamontować na dachu solary?
#3 Bezimienny Gość.pkorol_*
Napisano 24 czerwiec 2018 - 20:19
Alternator ma możliwość załączenia na stałe. Klima zostaje ale będzie odłączana przy naciśnięciu na hamulec lub na wolnych obrotach. Mam automat, więc hamulec jest używany cały czas, zwłaszcza na skrzyżowaniach. Nie dokonano żadnych nie odwracalnych zmian.
Szukam ochotnika ze skrzynia manualną, bo przepuszczam, ze oszczędność będzie większa, bo jest możliwość hamowania skrzynią, ja takiej możliwości nie mam i wykorzystuje moment hamowania kiedy silnik schodzi z obrotów wytrącając je hamującym alternatorem. Przy rozładowanym akumulatorze do 12V alternator ładuje mocą 70A - 30-50 A na silnik zostaje reszta dla akumulatora, doładowania trwają góra 30 sekund.
Jeżdżę cały czas z klimą na full. Co do światła i ogrzewania szyby to sprawdzę. Nie mogę wszystko na raz, bo to długo trwałe procesy. Potrzeba co najmniej jednego dnia by cokolwiek sprawdzić.
#4 Bezimienny Gość.pkorol_*
Napisano 05 lipiec 2018 - 22:30
Następny krok w oszczędzaniu silnika i udogodnieniu, częściowo rozwiązałem problem szarpania silnika na biegu jałowym przy włączonej klimatyzacji. Miałem wolny stycznik założony na pedał hamulca. Gdy naciskam na hamulec klimatyzacja się wyłącza. Silnik zwłaszcza na światłach się nie męczy. Nie wiem jak "innowacja" się sprawdzi w korku, raczej nie będzie działać jak należy, wręcz będzie uciążliwa. Mam zamiar też założyć guzik by móc wyłączać klimę kiedy chce również przy nadmuchu na szybę i nogi. Bo potrafi zamrozić
#5
Napisano 06 lipiec 2018 - 00:00
Kiedyś było to opisane na forum wystarczy coś przerobić w pokrętle nawiewu
Użytkownik bartek_sz3 edytował ten post 06 lipiec 2018 - 00:01
#6 Bezimienny Gość.pkorol_*
Napisano 06 lipiec 2018 - 05:38
Pokrętło nie pasuje, niech wszystko działało tak jak producent wymyślił, bo czymś się tam kierował. A kiedy będzie mi to przeszkadzało będzie działać po mojemu.
#7
Napisano 06 lipiec 2018 - 07:54
#8 Bezimienny Gość.pkorol_*
Napisano 06 lipiec 2018 - 08:42
No, nie zdecydowany jestem, wolę guzik pod ręką, niż kombinować z pokrętłem. Raz mi się chce klimy a za pięć minut mam ją dosyć, wiec guzik jak najbardziej. Da i instalacja banalnie prosta
#9
Napisano 06 lipiec 2018 - 09:02
#10 Bezimienny Gość.pkorol_*
Napisano 06 lipiec 2018 - 11:50
W tym właśnie problem, że nie lubię ograniczeń, raz chce, raz nie chce by klima działała w trybie nogi/szyba. Bardzo uważnie słucha rad innych, i z nich korzystam dzięki Wam ten projekt nabrał takich kształtów. Byłem dziś na badaniu spalin, silnik działa idealnie w normie. Jutro podłączę alternator i sprawdzę jeszcze raz, nie wiem czy to cokolwiek zmieni. Robił ktoś ostatnio badanie spalin, jak wypadliście?
#11 Bezimienny Gość.pkorol_*
Napisano 14 lipiec 2018 - 08:05
Witam, klima ciąg dalszy. Wyeliminowałem całkowicie szarpnięcia silnika przy załączaniu klimy. Po pierwsze uszczelniłem połączenie kolektora ssącego z silnikiem, bo łapało lewe powietrze i wyczyściłem w miarę możliwości przepustnicę. Koniec z szarpaniem (a jednak się da!), silnik chodzi równiutko.
Minus= znikł urokliwy dźwięk wydobywając się z pod maski gdy przyspieszałem. Silnika już nie słychać
#12 Bezimienny Gość.pkorol_*
Napisano 16 lipiec 2018 - 11:50
Wracam z hamowni. Brakuje 30 KM. Nie udało się zrobić pomiaru, bo po pięciokrotnym pomiarze, za każdym razem wychodziło coś innego, wyniki wahały się w przedziale 111-117 KM na benzynie z podłączonym alternatorem. Krzywe toczenia się na biegu jałowym identyczne. Ostatnie badania spalin wypadły idealnie w normie.
#13 Bezimienny Gość.pkorol_*
Napisano 23 sierpień 2018 - 23:29
Minęło 2 miesiąca akumulator co raz marniejszy. Akumulator jest delikatnie spuchnięty, zawsze gorący. Więc wszystko wskazuje na to, że był ładowanym za dużym (30-40A) prądem. Niby to trwało 30-50 sek. ale wygląda na to, że jest zabójcze dla akumulatora. Połączyłem trzy akumulatory równolegle. Dołożyłem parę metrów przewodu do alternatora by nie miał łatwo. Wszytko zmierzyłem kilkukrotnie, więc prądy wypływające z alternatora rzędu 30A grzecznie się rozchodzą po akumulatorach nic się nie grzeje. Akumulator rozruchowy teraz jest na samym końcu "koryta" wiec mam nadzieję nie będzie miał znaczącego wpływu na regulator ładowania, bo pozostałe dwa akumulatora zasilają bezpośrednio samochód i dopiero potem akumulator rozruchowy. Planuje wyjeździć te akumulatory przez parę tygodni i jeżeli żadnej niespodzianki się nie wydarzy zakupię trzy cztery nowe takie same akumulatory. Mam prąd rozruchowy 310A więc prawdopodobnie będą 50ki. Tym razem będę obstawiał ilość wychodzę z założenia, że ładowanie i rozładowywanie 4 akumulatorów 50Ah jest mniej niszczące niż ładowanie/rozładowanie dwóch 100Ah.
#14 Bezimienny Gość.pkorol_*
Napisano 01 wrzesień 2018 - 11:44
Witam, za wcześniej ogłaszać sukces ale od dwóch dni instalacja działa zgodnie z założeniem:
1. Odseparowany akumulator rozruchowy od reszty, jest używany wyłącznie do rozruchu.
2. Odzysk energii hamowania. Alternator się włącza w chwili naciśnięcia hamulca zasilając samochód i ładując akumulatory. Jest to spore uzupełnienie bowiem żeby wyhamować mój samochód potrzeba 70A. Mimo to, że akumulatory dostają pod czas hamowania 10-20A nic się nie grzeje. Tyle dostaje zawsze każdy akumulator pod czas zwykłego rozruchu.
3. Resztę zasilał reduktor napięcia który przez 30 mil trzyma napięcie 13-12,5V.
4. Instalacja jest prosta, logiczna i bezpieczna. Gdyby reduktor się zepsuł w czasie jazdy to zasilanie powróciłoby całkowicie automatycznie do ustawień fabrycznych: będzie kontynuowane przez akumulator rozruchowy oraz alternator.
5. Nikt niczego nie nosi, podłączam jedną wtyczkę do gniazdka i nic mnie nie interesuje proces ładowania odbywa się automatycznie.
6. Instalacja została uzupełniona o funkcję UPS lub jak kto woli "zasilanie awaryjne". Wystarczy odpalić samochód i można będzie zasilać opcjonalnie odbiorniki 1200W
#15 Bezimienny Gość.pkorol_*
Napisano 22 wrzesień 2018 - 22:10
Witam, od parę dni mam założony licznik motogodzin. Dane wyglądają następująco:
Użytkownik pkorol edytował ten post 23 wrzesień 2018 - 09:33
#16 Bezimienny Gość.Yodarek_*
Napisano 22 wrzesień 2018 - 22:31
Paweł, a weź porób jakieś zdjęcia i pokaż nam jak to wygląda wszystko, hęęę...?
- hencio lubi to
#17 Bezimienny Gość.pkorol_*
Napisano 20 grudzień 2018 - 13:06
Witam, wywaliłem całą instalację! HOhoho
W końcu udało się namówić mechanika by zajął się moim samochodem. Wymienia pas rozrządu, reszta pasków i rolek, uszczelniacze wała i reszty są od nowości!!!! (150 mil). O jeden ząb było przesunięcie względem wałka.
A więc wywaliłem akumulatory bo mechanik mówił że się boi mojego samochodu:)
No i będzie trochę inaczej, no i potrzebowałem wszystkie akumulatory do mojej nowej zabawki. Kupiłem na razie 40 szt paneli fotowoltaicznych będę produkował swoją energię bez możliwości odprowadzania do ZE. Czyli będzie to zielona wyspa więc jak wszystko będzie hulać to gaz i prąd z tauronu pójdą pod nóż. Założę o tym oddzielny temat.
Wracając do PT, mechanik twierdzi, że po wymianie paska rozrządu trzeba wgrać na nowo jakiś czujnik wała czy coś, czy tak jest, bo nigdzie o tym nie słyszałem?
#18
Napisano 20 grudzień 2018 - 13:18
#19 Bezimienny Gość.pkorol_*
Napisano 20 grudzień 2018 - 17:12
Dzięki, tak myślałem.
#20
Napisano 10 styczeń 2019 - 18:12
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Pogoda nie tylko dla bogaczy ;) |
Offtopic | kade |
|
|
|
test kluczykowy "nie działa"kluczykowanie, kody błędów |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.PT_user_* |
|
|
|
Dzień mężczyzny, życzenia |
Offtopic | Pt Wiola |
|
|
|
Uskok w środku sworznia, czy to normalne? |
Techniczny podstawowy | zero |
|
|
|
Czy ktoś zna to auto? |
Zakup kontrolowany! | Grzesiek |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych