Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Coś w układzie kierowniczym?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 szyk60zt

szyk60zt

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 281
  • Dołączył:  11 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Zdzisław
  • Skąd::Leszno Wlkp
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 wrzesień 2018 - 17:26

W dniu dzisiejszym PT przejechał przez OSKP pod względem kondycji zawieszenia. Co prawda badania są dopiero w grudniu ale jak wyjadę to nie będzie miał kto o niego zadbać.

Przednie zawieszenie - ocena bdb choć szykuje się mały problem ale o tym dalej.

Tylne zawieszenie - ocena niedostateczna. Do wymiany: łącznik Watta, gumy tylnego stabilizatora, tuleje metalowo-gumowe łączników stabilizatora, drążki łącznika Watta oraz tuleje tylnych wahaczy. Jednym słowem wszystko. Łącznik Wata już mam od roku m-ki Mopar, wiedziałem, że się skończył. Zrezygnowałem z gumy i skłoniłem się w poliuretanowych  elementów.

Czekam na dostawę elementów od dostawców i producentów krajowych oraz z wysp.

Gdyby ktoś był zainteresowany to Deoter-Motosport ( poliuretany-olkusz.pl ) na podstawie nowego elementu zawieszenia ( metalowo-gumowego )mogą wyprodukować element z poliuretanu ( tylko nie elementy zawieszenia silnika, skrzyni i wydechu gdzie występuje temperatura).

Z przodu coś puka przy kręceniu kierownicą. Diagnosta stwierdził, że w pewnym momencie skręcania kierownicą zarówno w lewo jak i wprawo jakby coś na moment przy blokowało drążki układu kierowniczego i w momencie jak kierownica idzie dalej słychać puknięcie również odczuwalne na kierownicy. Brak jednoznacznej oceny czy to z przekładni kierowniczej. Z mojego doświadczenia z PT byłbym skłonny stawiać ponownie na łożyska w McPhersonach. Już raz wymieniałem po trzech miesiącach przymusowego postoju. Ale mogę się mylić. Szarpaki nie powodowały jakichkolwiek stuków z przodu.

Może jakieś sugestie co do tego problemu.



#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 wrzesień 2018 - 18:35

To żeś Zdzichu na bogato poleciał - jeszcze w żadnym PT nie trafiłem takiej jednorazowej demolki na tyle .

Jesli to łożysko z przodu na Macphersonie - złap ręką za sprężynę i poczujesz przeskok w czasie skręcania kół .



#3 steryd

steryd

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 661
  • Dołączył:  22 sie 2018
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 m
  • Imię:maciej
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 wrzesień 2018 - 18:49

To pewnie z miłości zaniedbał 😉

#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 wrzesień 2018 - 18:52

Raczej nadgorliwy diagnosta 



#5 szyk60zt

szyk60zt

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 281
  • Dołączył:  11 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Zdzisław
  • Skąd::Leszno Wlkp
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 wrzesień 2018 - 19:06

Zaprosił mnie pod samochód. O łączniku Watta wiedziałem od roku i czekał. Padł kompletnie prawy łącznik stabilizatora jak i prawa guma na stabilizatorze.  Jak wymieniać to parami. Nie wiem w jakiej kondycji są łączniki Watta. No cóż miała być wymiana łącznika Watta w roku 2017. Nie zdążyłem. Więc teraz naprawa kompleksowa.

Jutro sprawdzę sprężyny przy skręcaniu kół.


Użytkownik szyk60zt edytował ten post 27 wrzesień 2018 - 19:09






Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych