spuszczanie oleju z silnika 2.4
Started By
Marek___x
, 06 Apr 2012 15:02
7 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 06 April 2012 - 15:02
Wiem że może to głupie ale to moja pierwsza wymiana i nie bardzo wiem którą śrubę należy odkręcić żeby spuścić olej z silnika 2.4. Jedna że śrub po lewej stronie filtra oleju jest na klucz normalny chyba 12, druga śruba po prawej (nad osłoną) jest na klucz imbusowy 8. Proszę jak ktoś wymieniał olej o pomoc. Próbowałem odkręcić tą śrubę na klucz zwykły i nie chciała pościć, Po co są te dwie śruby i czy są tam normalne gwinty (prawe)?
[ Dodano: 2012-04-06, 16:08 ]
Niestety nie wiem jak załączyć fotkę ze zdjęciem miski olejowej
http://img525.images.../zdjcia0472.jpg
[ Dodano: 2012-04-06, 16:08 ]
Niestety nie wiem jak załączyć fotkę ze zdjęciem miski olejowej
http://img525.images.../zdjcia0472.jpg
#3
Napisano 07 April 2012 - 15:35
Nikt mi nie chce pomóc. Pytanie zbyt prostackie czy wszyscy olej wymieniają u mechaników!
#4
Napisano 07 April 2012 - 15:54
Marek___x,
Olej zawsze spuszcza się w najniższym punkcie miski olejowej.
Zgodnie z tą teorią powinna to być właśnie ta śruba na klucz 12? Gwint powinien być normalny tzn prawoskrętny.
Natomiast co do wymian samemu, to ja ( i chyba nie tylko ja) chyba od dwudziestu lat wymieniam olej u olejarza.
Olej zawsze spuszcza się w najniższym punkcie miski olejowej.
Zgodnie z tą teorią powinna to być właśnie ta śruba na klucz 12? Gwint powinien być normalny tzn prawoskrętny.
Natomiast co do wymian samemu, to ja ( i chyba nie tylko ja) chyba od dwudziestu lat wymieniam olej u olejarza.
#5
Napisano 07 April 2012 - 16:52
Adames wiem że w najniższym dlatego właśnie w piątek wszedłem sobie do kanału i zabrałem się od razu za ta śrubę normalną 12 ale jak nie chciała puścić popatrzyłem i zobaczyłem tą druga troszkę wyżej ale tez pasowałby na spust. Jeżeli będę pewny to pomogę sobie rurka, olejarz też by się z tym nie pieprzył. U olejarza nie wymieniam bo niby za darmo ale za olej trzeba 50 % więcej zapłacić a tak to sobie przynajmniej podwozie obejrzę. Zresztą jak sobie wybudowałem kanał to grzech z niego nie korzystać przy piwku.
#6
Napisano 07 April 2012 - 17:09
Wymieniałem niedawno olej, oczywiście u olejarza , za castrol 5W30 płaciłem 39zł. W garażu mam kanał, a w bańce jeszcze stary chyba dwudziestoletni olej silnikowy z którym do tej pory nie wiem co zrobić . W kanał go przecież nie spuszczę
#7 Bezimienny Gość.Yodarek_*
Napisano 07 April 2012 - 17:25
Często warsztaty opalają zużytym olejem, a z pewnością wiedzą co z tym fantem zrobić...
#8
Napisano 08 April 2012 - 19:02
Wymieniałem niedawno olej, oczywiście u olejarza , za castrol 5W30 płaciłem 39zł. W garażu mam kanał, a w bańce jeszcze stary chyba dwudziestoletni olej silnikowy z którym do tej pory nie wiem co zrobić . W kanał go przecież nie spuszczę
Adames masz z tym problem?? biorę każda ilość, oczywiście nic nie płacę ale olej zużyty zbieram
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Kontrolka oleju |
Techniczny podstawowy | Grzegorz G |
|
|
|
Kupię korek filtra oleju 2.2 CRD |
Kupię / Sprzedam / Zamienię | Marcus |
|
|
|
Temperatura silnika spada do ZERA po osiągnięciu powyżej 145 kmh |
Techniczny podstawowy | ALL |
|
|
|
chłodniczka oleju do 2.2 crd |
Części do PT Cruisera | slawolp |
|
|
|
PT 1.6 po mocnym rozgrzaniu silnika biegi wchodzą (i wychodzą) z oporem. |
Techniczny podstawowy | Zenonzlasu |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych