Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Picior kradnie prąd

prąd upływ ampery pomiar prądu

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.Mam małego pitka_*

Bezimienny Gość.Mam małego pitka_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 22 kwietnia 2017 - 15:54

Witam serdecznie!

Wiem, że nikt z fusów nie wróży, ale może a nóż się uda uzyskać pomoc :)

U elektryka samochód był (niestety nie ze mną), ale ten stwierdził, że wszystko jest ok i akumulator słaby. Niby pobór prądu zmierzył, ale coś z matematyką słabo, bo twierdzi, że Pitek kradnie 80mA (co bym z bólem przeżył), a bierze 800mA. Do rzeczy:

 

Doszedłem do takich dziwnych obserwacji. Kiedy wyciągnę wszystkie bezpieczniki z wnętrza, to pobór spada do 60mA! Kiedy wsadzam "A STICK IGNITION (16)" podskakuje do rzeczonych 0.8A. Gdy nie ma bezpieczników (60mA) i wyciągnę bezpiecznik spod maski opisany jako "EATX" pobór wynosi zero. Wsadzam go i nadal jest zero dopóki nie włożę w kabinie "A STICK IGNITION". Po tym jak go wyciągne (A STICK...)  zostaje już 60mA. Dziwne to wszystko.

 

Dodam, że jest rozwalona stacyjka, bo w każdej pozycji mogę wyciągnąć kluczyk- nawet przy włączonym silniku. Wyczyściłem dwa punkty masowe po prawej stronie akumulatora- nic to nie dało, chociaż wyglądały kiepsko. Wyczyściłem klemy.



#2 Bezimienny Gość.RumiPL_*

Bezimienny Gość.RumiPL_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 22 kwietnia 2017 - 16:35

Masz małego czy nie ale tutaj na forum zaczyna się przygodę od przywitania się w odpowiednim dziale :/

wiem i rozumiem że cuś się popsuło to polece i zapytam na forum mimo że na kolesi "leję" ale może pomogą bo nie wiem co się staneło....


Ale nie ładnie tak :dokitu

wiem że sam jestem młodzieniaszkiem w tej społeczności :bigmeen



#3 morf

morf

    Znawca Tematu

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 1 105
  • Dołączył:  22 sie 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 kwietnia 2017 - 16:48

mimo że masz rację to Grzesiu troszkę chyba ostro  hmm



#4 Bezimienny Gość.RumiPL_*

Bezimienny Gość.RumiPL_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 22 kwietnia 2017 - 17:03

Ajj no nakręciłem się Marcinku :blabla 
Siedzę już 10h w pracy jeszcze 2h zostały :/ 
Klienci drażnią i troszkę mnie poniosło :bigmeen



#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 114
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 kwietnia 2017 - 17:12

Mam małego pitka, dnia 22 Kwie 2017 - 14:54, napisał:

Witam serdecznie!
Wiem, że nikt z fusów nie wróży, ale może a nóż się uda uzyskać pomoc :)
U elektryka samochód był (niestety nie ze mną), ale ten stwierdził, że wszystko jest ok i akumulator słaby. Niby pobór prądu zmierzył, ale coś z matematyką słabo, bo twierdzi, że Pitek kradnie 80mA (co bym z bólem przeżył), a bierze 800mA. Do rzeczy:

Doszedłem do takich dziwnych obserwacji. Kiedy wyciągnę wszystkie bezpieczniki z wnętrza, to pobór spada do 60mA! Kiedy wsadzam "A STICK IGNITION (16)" podskakuje do rzeczonych 0.8A. Gdy nie ma bezpieczników (60mA) i wyciągnę bezpiecznik spod maski opisany jako "EATX" pobór wynosi zero. Wsadzam go i nadal jest zero dopóki nie włożę w kabinie "A STICK IGNITION". Po tym jak go wyciągne (A STICK...) zostaje już 60mA. Dziwne to wszystko.

Dodam, że jest rozwalona stacyjka, bo w każdej pozycji mogę wyciągnąć kluczyk- nawet przy włączonym silniku. Wyczyściłem dwa punkty masowe po prawej stronie akumulatora- nic to nie dało, chociaż wyglądały kiepsko. Wyczyściłem klemy.

Twoje pomiary do niczego nie prowadzą ? - trzeba je zrobić ponownie i nie wyjmować żadnych bezpieczników , do pomiarów auto podłączone przez amperomierz na stałe : otwórz drzwi z pilota , potem otwórz fizycznie aby auto widziało ze ktoś wsiada , zamknij i ponownie zamknij pilotem odczekaj 3min , sprawdź pobór prądu .
Potem drugi raz taka sama próba tylko z odłączonym centralnym zamkiem - drzwi zamykasz i otwierasz kluczykiem z wkładki i ponowny pomiar poboru prądu po 3 minutach .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 22 kwietnia 2017 - 17:13


#6 Bezimienny Gość.Mam małego pitka_*

Bezimienny Gość.Mam małego pitka_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 22 kwietnia 2017 - 18:38

Przez amperomierz nie działa mi centralny. Cyka, cyka, ale zamki ani drgną. Auto nie powinno brać prawie ampera jak stoi niezamknięte, więc nawet jeśli Twój sposób zadziała i nie kradłby, gdyby był zamknięty to nie rozwiązuje problemu. Poza tym bierze już 60mA, gdy są wyłączone wszystkie urządzenia, a z tym IGNITION (czyli jak mniemam coś ze stacyjką, zapłonem) to już 800mA.
Spróbowałbym, ale nie wiem czemu centralny nie działa, gdy jest podłączony amperomierz (max 20A).

Czy można z całą pewnością wykluczyć słabą masę? Gdzieś jeszcze oprócz tych dwóch punktów, które oczyściłem jest ona podłączona.

 

Z czystej przyjemności sprawdziłem prąd w swojej leciwej, ale zadbanej Audi - 10 mA :)



#7 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 114
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 kwietnia 2017 - 18:50

Centralny normalnie działa poprzez 20 A Amperomierz , 10 mA to nie w Pt przy rozbudowanej elektronice 60-80 to normalny akceptowalny pobór prądu

#8 Bezimienny Gość.sylvo_*

Bezimienny Gość.sylvo_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 23 kwietnia 2017 - 21:31

zobacz czy działaj ci halogeny jesli nie to wyciągnij bezpiecznik spod maski od nich
Ja kupiłem 2 PT takie które ciągnęły prąd i byly skazane na zlom z powodu iszkodzonej instalacji elektrycznej i rozladowawylaly Aku żadne spec. elektryki niewykryli tego.

#9 Bezimienny Gość.Mam małego pitka_*

Bezimienny Gość.Mam małego pitka_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 24 kwietnia 2017 - 19:10

Dzięki! Sprawdzę, chociaż wydaje mi się, że próbowałem już z tym bezpiecznikiem. Halogeny nie działają. Czytałem o tym, że często siadają styki w przełączniku zespolonym, który ciągle zwiera i ludzie odpinają kostki od halogenów. Nie zdążyłem się jeszcze za to zabrać, żeby sprawdzić przyczynę dlaczego nie świecą. Mamy z żoną PT od niedawna :)

 

A czy można wykluczyć, że jest to spowodowane uszkodzoną stacyjką?



#10 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6 791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 kwietnia 2017 - 17:36

pobór prądu w pitku spada po 3-5 minutach bezczynności. Pod warunkiem, że stacyjka jest wyłączona w prawidłowej pozycji - a nie w pozycji akcesoria (maxymalnie w stronę przeciwną do ruchu wskazówek zegara) Kluczyk powinien się wyjmować o jedną pozycję przed maxymalnym skrajnym położeniem lewym. Pobór w pitolu bez dodatkowego alarmu i bez urządzeń dodatkowych podwieszonych wewnątrz to w stanie spoczynku około 0,02 do 0,08 A. to 0.08 A to raczej maximum. Krańcówki muszą być pozamykane - także pod maską. do zamknięcia centrala przez miernik potrzebny miernik z prądem maxymalnym 20 A. Powyłączaj  wszystko w środku - szczególnie wiatrak, bo żaden amperomierz nie wytrzyma. Pozdrawiam



#11 Bezimienny Gość.Mam małego pitka_*

Bezimienny Gość.Mam małego pitka_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 26 kwietnia 2017 - 18:46

@sylvo jeśli chodzi o bezpiecznik 20A FOG BUG to nic to nie daje. 

 @maxym72 aktualnie najniższy pobór prądu (bez wyciagania wszystkich bezpieczników) udaje mi się osiągnąć na pozycji ACC z wyciagnietym bezpiecnzikiem radia. Wtedy mam 420mA. W pozycji OFF w tej sytuacji 800mA, wiec zostawiam na ACC. Pomiarów dokonywałem nawet po godzinie i bez różnicy. Zdaje się, że nie mam krańcówki pod maską (gdzie powinna być?). Mam miernik 20A, a nie mogę zamknąć przez niego centrala. Tylko cyka przekaźnik, ale nie zamyka. Przy okazji spróbuje z innym, może mój jest do bani. 

 

Zastanawiam się nad przebiciem gdzies do masy. Możliwe?

Diode alternatora raczej wykluczam. Alternator może szarpać to 0.06A, które mam po wyjęciu wszystkich bezpieczników z kabiny.

Dodam jeszcze, że wykluczam jakoby coś działo się z samym akumulatorem. Jest prawdopodobnie już kiepski i do wymiany, ale podłączałem PT pod bardzo dobry i nowy akumulator i efekt dokładnie ten sam.


Użytkownik Mam małego pitka edytował ten post 26 kwietnia 2017 - 18:48


#12 HAL9000

HAL9000

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 349
  • Dołączył:  28 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Chełmża
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 maja 2017 - 08:59

Podzielę się doświadczeniem z badania Forda, który w dwa dni postoju konsumował zawartość akumulatora. Ostatecznie okazało się, że zawiódł wyłącznik krańcowy w bagażniku i cały czas świeciła się 4-watowa żaróweczka tak samo jak u żony milicjanta, która nie gasiła światłą w lodówce. Poszukiwania zagubionych amperów doprowadziły mnie do innych odkryć - mianowicie - podtrzymanie radia z kodem zjadało ok 25 mA, a także autoalarm z immobiliserem również zjadał ok 25 mA.

poniżej link do elektrody:

 

http://www.elektroda...opic397830.html







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych