Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zagotowanie się płynu chłodniczego.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.konotori_*

Bezimienny Gość.konotori_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 20 maja 2017 - 15:08

witam!

 

Kilka dni temu wracałem z Łodzi i tuż przed Bydgoszczą zapaliła mi się czerwona kontrolka, bo zagotował mi się płyn chłodniczy. Odczekałem ok 30minut i po ponownym odpaleniu było już ok.

Mechanik sprawdził wszystko i twierdzi, ze wszystko działa. Auto miał cały dzień.

 

Dzisiaj znowu powtórka z tym, że zjechałem dużo szybciej..

Odkręciłem grill i ukazał mi się taki widok:

Załączony plik  IMG_20170520_151328.jpg   157,92 KB   16 Ilość pobrań

 

Wydaję mi się, że to jakiś radiator czy coś takiego umocowany pod chłodnicą z przodu auta, a za zderzakiem.

Znalazłem rysunek poglądowy i to chyba to co pokazuje dolna strzałka:

Załączony plik  chłodnica widok z przodu.PNG   34,1 KB   15 Ilość pobrań

 

 

Trzyma się tylko z jednej strony, a z drugiej odpadły wszystkie śruby.

 

Czy taka błahostka może mieć wpływ na przegrzewanie auta czy raczej szukać przyczyny gdzie indziej? (termostat, nie załączanie się wiatraka itd.)

 

pozdrawiam

Piotr



#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 111
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 maja 2017 - 16:12

Rozpadła ci się dolna cześć chłodnicy - nie używana , dodatkowy obieg dla auta z automatyczna skrzynia - bez znaczenia na ten problem ale ..... skoro tak masz skrachciala chłodnice to tylko do wymiany i to jak najszybciej .
Szukaj usterki w układzie chłodzenia taki objawia to początek możliwej usterki uszczelki pod głowica - jak narazie do sprawdzenia wentylator 1 bieg , korek chłodnicy , termostat i połączenie korka ze zbiorniczkiem wyrownanwczym .

#3 Bezimienny Gość.Peter 69_*

Bezimienny Gość.Peter 69_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 20 maja 2017 - 22:28

Ludziska wszystkim się przegrzewają te Pitole. No prawie wszystkim. U mnie był problem z wentylatorem. Po wymianie jak ręką odjął. Jako świeżo doświadczony ta dolegliwością Pitola, proponuję zacząć od termostatu i wentylatora. Życzę Ci tylko takiej usterki. Pierwszy bieg wentylatora sprawdź sobie włączając klimę albo mostkujac piny przekaźnika. Dokładnie 30 z 87. Jak zachechla to niestety wentylator jest ok. Ale pozostaje nadzieja, że przekaźnik padł lub problem z wiązka jest. Jak chcesz, to poczytaj mój wątek "coś się dzieje z układem chłodzenia". Powodzenia.

Użytkownik Peter 69 edytował ten post 20 maja 2017 - 22:38


#4 bratex

bratex

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 818
  • Dołączył:  15 sty 2016
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD Limited
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Warszawa / Elbląg
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 maja 2017 - 10:53

Chyba najlepiej kupując 2.0 benz od razu wymienić wentylator, płyn chłodniczy, termostat. Niezależnie od tego jak się zachowuje.

#5 Bezimienny Gość.konotori_*

Bezimienny Gość.konotori_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 21 maja 2017 - 12:09

Rozpadła ci się dolna cześć chłodnicy - nie używana , dodatkowy obieg dla auta z automatyczna skrzynia - bez znaczenia na ten problem ale ..... skoro tak masz skrachciala chłodnice to tylko do wymiany i to jak najszybciej .
Szukaj usterki w układzie chłodzenia taki objawia to początek możliwej usterki uszczelki pod głowica - jak narazie do sprawdzenia wentylator 1 bieg , korek chłodnicy , termostat i połączenie korka ze zbiorniczkiem wyrownanwczym .

 Chłodnica była wymieniana 2 lata temu, bo ciekła i dlatego tym bardziej mnie dziwi, że teraz się grzeje. 

Mam nadzieję, że to tylko jedynie termostat lub wiatrak.

 

P.S.

Jeszcze dodam, że ja mam auto z automatyczną skrzynią biegów. to też Wtedy bez znaczenia to co się poluźniło?


Użytkownik konotori edytował ten post 21 maja 2017 - 17:54


#6 Bezimienny Gość.konotori_*

Bezimienny Gość.konotori_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 27 maja 2017 - 09:14

auto odebrane od mechanika. Okazało się, że wiązka kabli jest uszkodzona. 

Dziękuję wszystkim za porady :)



#7 Bezimienny Gość.konotori_*

Bezimienny Gość.konotori_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 05 czerwca 2017 - 09:22

Niestety auto znowu się zagrzało. Na szczęście akurat wjeżdżałem na kanał celem wymiany oleju, świec itd.

Od razu odkręciliśmy wiatrak z chłodnicy. Rozebraliśmy i się okazało, że jedna szczotka była już wspomnieniem. Szczotka przelutowana. Na razie chłodzenie działa bez zarzutu.


Użytkownik konotori edytował ten post 05 czerwca 2017 - 09:22


#8 Rafo

Rafo

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 71
  • Dołączył:  15 lip 2015
  • Rok Produkcji:2003 (USA)
  • Silnik:2.4 M
  • Imię:Rafał
  • Skąd::3miasto
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 czerwca 2017 - 18:08

Jesteś pewny efektu pracy? tj. lutowania szczotki? 

Ja się nie bawiłem w półśrodki. Wymieniłem od razu cały wentylator. Przynajmniej nie będę myślał na autostradzie czy za chwilę mi przestanie działać wentylator.

 

Często takie zabiegi działają chwilowo i problem po krótkim czasie znowu powraca.



#9 Bezimienny Gość.krol44_*

Bezimienny Gość.krol44_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 05 czerwca 2017 - 21:08

Wymiana szczotek to standardowa procedura , większość z nas przez to przechodzi po naprawie wentylator u mnie śmiga już 2 lata. Ja wymieniałem wszystkie szczotki.


Użytkownik krol44 edytował ten post 05 czerwca 2017 - 21:09


#10 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 111
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 czerwca 2017 - 22:43

Rafo - prawidłowo szczotki się zgrzewa a nie lutuje - choć nie zawsze jest podejście dla zgrzewarki i wówczas droga opcja jak najbardziej poprawna - jest skuteczna .I nic się nie rozłączy , jedyny problem to trwałość szczotek , stan komutatora i tulei fosforo/brązowych stosowanych jako ulozyskowanie wirnika.

#11 Bezimienny Gość.konotori_*

Bezimienny Gość.konotori_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 18 lipca 2017 - 13:37

kolejny problem z chłodzeniem mi wyszedł.

Ostatnio jechałem na wesele ok 20km po strasznych drogach, same dziury, ani skrawka asfaltu.

Po dojechaniu do do celu patrzę, że płynu w zbiorniku wyrównawczym jest za dużo, praktycznie pełny zbiornik, aż po rurkę, którą nadmiar się przelewa.

Rano dolałem 1-1,5l płynu do układu.

 

Teraz jest wszystko ok, ale skąd takie zachowanie układu? Czy jest możliwość, że zablokował się termostat?? Czy jest jakieś inne wytłumaczenie tego faktu?



#12 Bezimienny Gość.konotori_*

Bezimienny Gość.konotori_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 25 lipca 2017 - 10:15

kolejny problem z chłodzeniem mi wyszedł.

Ostatnio jechałem na wesele ok 20km po strasznych drogach, same dziury, ani skrawka asfaltu.

Po dojechaniu do do celu patrzę, że płynu w zbiorniku wyrównawczym jest za dużo, praktycznie pełny zbiornik, aż po rurkę, którą nadmiar się przelewa.

Rano dolałem 1-1,5l płynu do układu.

 

Teraz jest wszystko ok, ale skąd takie zachowanie układu? Czy jest możliwość, że zablokował się termostat?? Czy jest jakieś inne wytłumaczenie tego faktu?

 

dzisiaj znowu dolałem ok 0,5l płynu? i prawdopodobnie jest tyle za dużo w zbiorniku wyrównawczym.

 

Czy macie jakiś pomysł co jest przyczyną?



#13 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 111
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 lipca 2017 - 10:19

Ściągnij płyn ze zbiorniczka do stanu - między 2 kreski na zimnym silniku , sprawdź szczelność przewodu od korka do zbiorniczka wyrównawczego i ponownie zagrzej auto i pozwól mu wystygnąć bez sprawdzania płyny pod korkiem w chłodnicy - jak nadal będzie przerzucony płyn i wentylator pracuje to masz problem z uszczelka





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych