Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

napinacz paska wielorowkowego 2.0 B / 2002 rok - jak wymienić?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Degie

Degie

    Nowy użytkownik

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 3
  • Dołączył:  03 mar 2016
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Darek
  • Skąd::Bronisławów
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 22 sierpnia 2017 - 08:48

Witam wszystkich, bardzo proszę o poradę dotyczącą wymiany napinacza paska wielorowkowego - silnik benzyna 2.0 rok 2002.

 

Jakiś czas temu zaczął mi popiskiwać pasek/napinacz? Mechanik stwierdził, że to napinacz. Szczęśliwie nabyłem napinacz do modelu mojego auta a przynajmniej tak mi się wydawało i pomknąłem do mechanika na wymianę. Po pól godzinie mechanik zadzwonił i powiedział, że to nie taki napinacz. Ten był na ramieniu, hydrauliczny a powinien być jakiś mechaniczny. I tu zaczęły się schody bo w większości sklepów występuje tylko ten hydrauliczny a o innym to na ogół nie słyszeli.

W końcu na forum znalazłem artykuł o napinaczu do silnika 2.0 i link wstawiony chyba kiedyś przez andreeasa7 do jakiegoś sklepu w UK. Jest fotka tego napinacza i cena. :( Kosztuje 387 Funtów!!!

 

No i mam w związku z tym dwie sprawy.

Po pierwsze: jak się upewnić jaki ten napinacz tak naprawdę potrzebuję. Wiem VIN itd. Ale jak mówiłem, w większości sklepów twierdzą, że powinien być ten hydrauliczny, albo nie wiedzą o co chodzi, albo zbywają mówiąc, że nie ma. Czy ktoś ma jakiś pomysł?

Znalazłem takie dwa jak na załączonych zdjęciach. Czy to może być któryś z nich?  

     Załączony plik  foto1.jpg   25 KB   9 Ilość pobrań, Załączony plik  foto2.jpg   16,8 KB   9 Ilość pobrań   

Po drugie: czy i gdzie można kupić taki napinacz za jakieś rozsądne pieniądze.

 

Poza tym czytałem, że dobrze by było przy okazji rozbebeszania auta do wymiany napinacza wymienić rozrząd. Auto ma 192 tys. przebiegu. Kupiłem je po przebiegu ok. 180 tys. Poprzedni właściciel twierdzi, że rozrząd był robiony jakieś 20tys wcześniej, ale żadnych na to dowodów. Po zakupie, znajomy mechanik (inny niż ten obecny), przeglądał ogólnie auto i stwierdził, że rozrząd jest OK. Na jakiej podstawie? Nie wiem.

 

Z góry dziękuję za porady.



#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 164
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2025
  • Silnik:MG ZS Hybrid
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 sierpnia 2017 - 13:57

Napinacz paska wielorowkowego był tylko jeden typ - ten z podstawa za 387 funtów - jeśli nie ma bocznego luzu to po zdemontowaniu wymienia się sama rolke od wewnątrz za 60 zł i wszystko .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 22 sierpnia 2017 - 13:57

  • midelharnis lubi to

#3 Degie

Degie

    Nowy użytkownik

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 3
  • Dołączył:  03 mar 2016
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Darek
  • Skąd::Bronisławów
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 22 sierpnia 2017 - 20:38

Dzięki Andrzeju. Podjadę do mechanika żeby sprawdził ten boczny luz.







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych