Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Chwilowe zaniki napięcia w 1.6


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
41 odpowiedzi w tym temacie

#1 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 902
  • Dołączył:  24 Aug 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 October 2017 - 21:30

No to problemy się nawarstwiają. Zauważyłem, że na wolnych obrotach w cyklicznych odstępach czasu (tak co ok. 1s) przygasają wszystkie odbiorniki prądu, mam wrażenie, że silnik pompy paliwa też na chwilę wówczas przestaje wyć. Generalnie jednostka główna, czyli silnik w przy tych zjawiskach chodzi równo. Czy ktoś z szanownego grona wie, co może dolegać temu Pitkowi? Ponadto zegar licznika zaczyna wariować w czasie jazdy i raz wskazuje prędkość, aby po chwili pokazywać zero - dzieje sie to zupełnie losowo jak by coś niełączyło. Dzisiaj też wyczyściłem ścieżki węglowe na przepustnicy i czujniku od tego gówna, ale auto nadal przy obrotach ok. 3000 dziwnie pracuje jakby się dławił - jak się sam rozpędzi, to na wyżyszych obrotach dostaje kopyta jak by turbo miał. Kontrolka pioruna się nie świeci, ale błąd jest w ECU i nie mogę go skasować - to auto chyba umiera.

...i jeszcze pytanie, czy w 1.6 jest zawór EGR?

Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 22 October 2017 - 22:22


#2 DAREK 75

DAREK 75

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 370
  • Dołączył:  12 Jun 2015
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:1.6
  • Imię:Darek
  • Skąd::podkarpackie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 October 2017 - 08:51

Nierówna praca silnika - Techniczny podstawowy - Forum Chrysler PT 

a czy to czasem nie o tym Andrzej pisze ..zobacz 



#3 kade

kade

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8213
  • Dołączył:  18 Mar 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M Gaz
  • Imię:Darek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 October 2017 - 09:11

1.6 nie ma egr.A przygasanie elektryki może być winą regulatora napięcia.



#4 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 902
  • Dołączył:  24 Aug 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 October 2017 - 15:46

1.6 nie ma egr.A przygasanie elektryki może być winą regulatora napięcia.

Ale Pan Andrzej pisze, że regulator napięcia jest w sterowniku silnika, czyli co, mam wymienić sterownik za 2 tysie? A druga sprawa, to gdyby siadal regulator, to mialbym przygasanie (migotanie) stale trwajace, a mam to zjawisko losowo i nie zawsze.

Dzisiaj jakby było mało odpalił i gasł i niereagował na pedal gazu - piorun miga cały czas. Auto uziemione - skóra i nowe sprzegło, to chyba nie to, czego to auto potrzebuje.

Rano miałem takie błędy na TarQue PRO.
Załączony plik  Screenshot_2017-10-23-16-52-16.png   1.25 MB   3 Ilość pobrań

P0551 to czujnik cisnienia wspomagania i mam go od 5 lat, ale reszta wskazuje na układ pedału gazu, czujnika przepustnicy (tego na kielichu) i przepustnicy. Tyle, że czujniki wyczyszczone, ścieżki węglowe na przepustnicy też, a Pitol rżnie głupa i bawi się ze mną w kotka myszkę - a może problem tkwi w wiązkach i wtyczkach do tych wszytkich części przepustnicy, może same kable są jakieś trefne. Zastanawiam się czy ich wszystkich nie wymienić - jak udało mi się po pożarze auta naprawić wiązki, to może mu zrobię nowe, ale kur... jednokolorowe (najwyżej dodam karteczki z opisem kolorów fabrycznych). Kontaktowałem się również z Panem Remigiuszem od Pitków w Jeleniej, ale gość jest zarobiony i ma już chyba dość Pitków, tak więc pozostaje mi ASO (w Jeleniej nie ma, a jak już to u Mercedesa naprawa pewnie sięgnie ceny auta) albo spróbuję go naprawić sam z Waszą pomocą.


Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 23 October 2017 - 16:12


#5 MARK

MARK

    Przedszkolak

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 71
  • Dołączył:  26 Jan 2016
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 + lpg M
  • Imię:Marian
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 October 2017 - 16:54

Podjedź do firmy GARAGE na Flisaków tam robią amerykańce i elektryk jest kumaty



#6 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17119
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 October 2017 - 17:41

tyle razy pisałem błędy mozesz sobie w dup,,,,ę wsadzić/bez urazy  - sparwdza się parametry i porównuje z wzorcowymi , ale o tym mozesz zapomiec na bierzacym testerze , w rachubę wchodzi DRB3 lub nowszy emulator Witech i oprogramowanie fiat,jeep,chrysler .

1,6 to wredne auto do diagnostyki a pseudo ELM327 szczytuje błędy z obd nie do końca pokrywające się z usterkami i błędami specyficznymi dla marki chrysler .

A co ty myślisz że jak przeczyścisz ścieżki węglowe to już naprawiłeś przepustnice czy tez czujnik położenia jest sprawny , zaczynam wątpić w sens dalszej pomocy na forum ....... , od 5 lat masz błąd p0551 ? przecież to pierwsza przypadłość do pływania obrotów i spadków napięcia na obrotach biegu jałowego i nie poprawnej pracy przy przełączaniu biegów w czasie jazdy .



#7 danielssparow

danielssparow

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 327
  • Dołączył:  07 Aug 2017
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Hyazynth
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 October 2017 - 19:13

Proszę nie denerwować naszego naczelnego mistrza Andrzeja...

#8 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 902
  • Dołączył:  24 Aug 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 October 2017 - 21:37

Problem w tym, że auto na razie stoi i do serwisu musialbym go na holu ciagnąć. 

 

Panie Adrzeju, zdaję sobie sprawę z badziewności Tarque,  ale do tej pory mi pomagał, a jeśli chodzi o błąd 0551 to tu na forum można przeczytać, że można z tym jeździć - fakt, że 5 lat temu ten czujnik w oryginale kosztował ponad 3 stówy i odpuściłem jego zakup, ale teraz jest tańszy i go pewnie wreszcie zakupię, ale czy to rozwiąże problemy z piorunem to wątpię, bo co ma kierownica do pracy silnika - chyba, że Pitek to jakieś zaczarowane auto, a szczególnie 1.6, co w połączeniu z moją uczącą się szarą masą nie daje takiego efektu abym na forum nie poruszał tematu czarów w tym samochodzie i podobnie jak Pan uważam, że to wredne auto do diagnozowania, co w mojej ocenie prowadzi do poglądu, że jest to samochód zaprojektowany w nieprzemyślany sposób (jakby za szybko). ...nie zmienia to faktu, że jako całościowa bryła jest intrygująca, piękna i warta posiadania. ...i naprawy.

 

Generalnie nie chciałbym mieć tak jak użytkiwnicy Reno Traffic, którzy nie machają sobie z pozdrowieniem, bo się codziennie widzą w serwisie.


Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 23 October 2017 - 21:44


#9 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17119
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 October 2017 - 21:52

Jak w każdym aucie czujnik wspomagania ma wpływ na obroty biegu jałowego - brak wiedzy owocuje w następne niepotrzebne problemy i nigdy ten czujnik nie kosztował ponad 300zl tyko 180 zł

#10 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 902
  • Dołączył:  24 Aug 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 October 2017 - 22:07

To fakt, wiedzy zbyt dużej nie mam w kwestii czarów w tym aucie. Dlatego zanim coś zrobię wolę zapytać, aby nie zrobić gorzej niż jest. 

Czy przy wymianie tego czujnika od P0551 wycieka olej z maglownicy?



#11 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17119
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 October 2017 - 22:19

Wycieka ok 50-100ml  , nie przesadzaj z dociagnieciem bo łatwo zerwac 8mm gwint i bedzie plyn leciał cały czas , na nowy czujnik trzeba załozyc nowy oring brak w komplecie przy zakupie czujnika .

 

piorun to przepustnica a tu tylko regeneracja pomaga i czasami wgranie nowego softu do sterownika - obowiązkowe według serwisówki chryslera 


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 23 October 2017 - 22:21


#12 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 902
  • Dołączył:  24 Aug 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 October 2017 - 21:25

A jak wygląda zastosowanie przepustnicy od Mini one - oznaczenie 375 jest na obu tylko wtyczka trochę inna. ...da się ją zaiplementować do tego silnika i zrobić adaptację?
W środku są niemal identyczne.
Ta z czerwonymi kabelkami jest od Pitka, a ta z żółtymi od Mini.
Załączony plik  20171022_172128.jpg   3.67 MB   1 Ilość pobrań
Załączony plik  20171022_172043.jpg   3.76 MB   1 Ilość pobrań
Załączony plik  20171022_172216.jpg   3.89 MB   1 Ilość pobrań
Załączony plik  20171022_172220.jpg   3.51 MB   1 Ilość pobrań

Układ ścieżek węglowych wygląda tak samo, a silniczki w obu wydają się takie same. Żadnego scalaka tam nie widzialem, a stan ścieżek węglowych nie wskazuje na ich zepsucie, a na silniczkach szczotki wystaja jak by były nowe. ...doprawdy nie wiem, co tam może się psuć jak nie widać co. ...generalnie w przepustnicy powinny być zastosowane uklady magnetyczne sterowania oporem i żadne ścieżki węglowe nie byłyby potrzebne, a element ten byłby sprawny do końca życia auta, a gdyby mechanizm przepustnicy i magnetyczny był jeszcze napędzany linką, to nie byłoby czarów w aucie i tyle kabli tylko prosty uklad do pracy, naprawy lub wymiany.

Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 28 October 2017 - 09:48


#13 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 902
  • Dołączył:  24 Aug 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 October 2017 - 07:08

Niedługo auto odstawiam do serwisu na Flisaków do elektromechanika firmy Garage - generalnie po wstępnej rozmowie powiedziano, że jak Pitek 1.6 to nie mogłem gorzej trafić, bo części mało do tego modelu.

#14 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 902
  • Dołączył:  24 Aug 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 October 2017 - 09:52

Na niemieckim eBay'u znalazłem nowe przepustnice Mopara w cenie 1150 zł, ale jaka pewność, że to ten element jest zepsuty?

#15 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17119
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 October 2017 - 10:20

tylko diagnostyka na serwisowym  testerze po wczesniejszym sprawdzeniu wiazki elektrycznej od przepustnicy do sterownika silnika + obowiazkowe wgranie drugiego softu do sterownika przez serwis - jeśli ponownie wyrzuci przepustnice to do wymiany  .Koszt w serwisie jest nizszy niż znalazłeś na ebay .

 

Stefciu auta robi się tak aby każdy w nim nic nie mógł sam zrobić - taka polityka firm .



#16 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 902
  • Dołączył:  24 Aug 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 October 2017 - 23:15

Czyli mam nie korzystać z uslug innego serwisu tylko autoryzowanego? - bo elektryk z Garage powiedział, że softu do sterownika wgrać nie może, ale zrobić adaptacje przepustnicy już tak. ...może dać sobie spokój i od razu pojechać do serwisu Fiata w Jeleniej, aby nie wyszło więcej za ratowanie tego Pitka w kilku serwisach.

#17 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 902
  • Dołączył:  24 Aug 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 October 2017 - 14:38

Panie Andrzeju w serwisówce piszą coś takiego na temat sterownika silnika:

INSTALLATION -1.6L The PCM engine control strategy prevents reduced idle speeds until after the engine operates for 320 km (200 miles). If the PCM is replaced after 320 km (200 miles) of usage, update the mileage and vehicle identification number (VIN) in the new PCM. Use the DRBIIIscan tool to change the millage and VIN in the PCM. If this step is not done a Diagnostic Trouble Code (DTC) may be set. Refer to the appropriate Powertrain Diagnostic Manual and the DRBIIIscan tool. The PCM attaches to a bracket which attaches to the dash panel welded bracket (Fig. 9). (1) Install PCM. Tighten mounting nuts to 10.7 N´m (95 ins. lbs.) (Fig. 14). (2) Attach electrical connectors to PCM (Fig. 13). (3) Lock the PCM connector (Fig. 12). (4) Install the negative battery cable (Fig. 11). (5) Install the air cleaner lid, connect the inlet air temperature sensor and makeup air hose (Fig. 10).

...i to samo z tlumacza google:

MONTAŻ -1.6L Strategia sterowania silnikiem PCM zapobiega zmniejszeniu prędkości obrotowej biegu jałowego, dopóki silnik nie będzie pracował przez 320 km (200 mil). Jeśli PCM zostanie zastąpiona po 320 km (160 mil) użytkowania, zaktualizuj numer przeglądu i numeru identyfikacyjnego pojazdu (VIN) w nowym PCM. Użyj narzędzia DRBIIIscan do zmiany miernika i VIN w PCM. Jeśli ten krok nie zostanie wykonany, można ustawić kod diagnostyki diagnostycznej (DTC). Zobacz odpowiedni podręcznik diagnostyczny układu napędowego i narzędzie DRBIIIscan. PCM przymocowuje się do wspornika, który mocuje się do wspornika spawanego listwy rozdzielczej (rys. 9). (1) Zainstaluj PCM. Dokręcić nakrętki mocujące do 10,7 N'm (95 lbs) (rys. 14). (2) Załóż złącza elektryczne do PCM (rys. 13). (3) Zablokować złącze PCM (rys. 12). (4) Zainstaluj przewód ujemny akumulatora (rys. 11). (5) Zamontuj pokrywę filtra powietrza, podłącz czujnik temperatury powietrza wlotowego i przewód powietrza wylotowego (rys. 10).

O co tu chodzi - czy update sterownika trzeba robić w tym silniku co 320km?

#18 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17119
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 October 2017 - 14:44

To jest procedura po wymianie sterownika silnika i dopisaniu na drbIII osprzętu auta
Poszukaj na forum w technicznym - jakieś 6 mcy ktoś walczył z przepustnica i opisywał procedurę jaka przeszedł z ustaleniem uszkodzenia przepustnicy przez serwis oraz zakresem czynności jakie wykonywał serwis

#19 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 902
  • Dołączył:  24 Aug 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 October 2017 - 15:02

A update sterownika robi się przez gniazdo OBD2 czy sciaga się fizycznie sterownik z auta i wgranie nowego softu robi się na stole z komputera?

#20 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17119
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 October 2017 - 15:51

tak poprzez złącze OBDII , nikt nie będzie demontował sterownika 







Podobne tematy Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych