
Temperatura się nie podnosi
#1
Napisano 04 stycznia 2018 - 17:42
praktycznie zaraz po odpaleniu włącza się wiatrak i cały czas chodzi. Co może być przyczyną?
#2
Napisano 04 stycznia 2018 - 17:44
termostat?????
(sprawdziłaś błędy??)
Użytkownik Edysian edytował ten post 04 stycznia 2018 - 17:47
#3
Napisano 04 stycznia 2018 - 17:46
termostat?????
Nowy
#4
Napisano 04 stycznia 2018 - 18:33
#5
Napisano 04 stycznia 2018 - 18:56
(sprawdziłaś błędy??)[/quote]
Nie ma błędów .Już to pisałam w temacie " pt gaśnie przy manewrowaniu "
Pitek to jednak potrafi za przeproszeniem wk....ć. ...może tym razem jakaś pinologia?
Już powoli zaczynam mieć go dość Chyba moja miłość do niego wygasa
#6
Napisano 04 stycznia 2018 - 19:29
Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 04 stycznia 2018 - 21:18
#7
Napisano 04 stycznia 2018 - 19:45
Najważniejszym wydaje się diagnoza usterkowej części lub ich zespołu jak np. wiązki i ich połączenia elektryczne.
Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 05 stycznia 2018 - 19:21
#8
Napisano 04 stycznia 2018 - 19:48
Oszaleje przez niegoPrzez Maxa?
#9
Napisano 04 stycznia 2018 - 19:50
Przez Maxa?
Nie ,nie broń boże przez :piter
Użytkownik Maja1313 edytował ten post 04 stycznia 2018 - 19:51
#10
Napisano 04 stycznia 2018 - 19:57
- Maja1313 lubi to
#11
Napisano 05 stycznia 2018 - 22:43
Witam. Tak jak w temacie .Od jakiegoś czasu temperatura w moim pt się nie podnosi, właściwie idzie jej to bardzo opornie .Dzisiaj np. po przejechaniu 20 km drgneła dopiero ledwo na niebieski.Do tego zaczął bardzo dużo palić prawie dwa razy więcej. Zauważyłam jeszcze , że
praktycznie zaraz po odpaleniu włącza się wiatrak i cały czas chodzi. Co może być przyczyną?
Pani Maju...zadała Pani pytanie i sama udzieliła sobie odpowiedzi. O tej porze roku , autko się Pani nie zagrzeje jeśli wraz z odpaleniem silnika włącza się wiatrak który chłodzi płyn w chłodnicy. Jeśli więc silnik jest niedogrzany to i pali dużo. Usunięcie awarii może okazać się bardzo proste i niekoniecznie drogie. Niech Pani podjedzie do elektryka , powie mu to co Pani napisała i może okaże się że to np. jakiś czujnik. Nie wiem jak jest w PT , ale w większości samochodów chłodzenie silnika ( wiatrak) odpalany jest poprzez czujnik temperatury kiedy płyn ma powyżej 90 stopni C. W Pani przypadku wiatrak włącza się już na zimnym silniku. Więc uszkodzone jest to co odpowiada za jego włączanie i wyłączanie. Więc strzelam że to czujnik temperatury...Pozdrawiam ....." Za włączanie wentylatora odpowiada najczęściej termowłącznik, czyli prosty czujnik, który pod wpływem określonej temperatury zamyka obwód elektryczny. Umieszcza się go w chłodnicy lub w jednym z przewodów układu chłodzenia. Gdy ciecz chłodząca opływająca termowłącznik osiągnie odpowiednią temperaturę, silnik elektryczny zaczyna pracować. Nierzadko silniki mają więcej niż jeden bieg, a więc wraz z dalszym wzrostem temperatury włączają się kolejne biegi (prędkości) wentylatora."....
#12
Napisano 06 stycznia 2018 - 08:57
Zauważyłam jeszcze , że praktycznie zaraz po odpaleniu włącza się wiatrak i cały czas chodzi. Co może być przyczyną?
a jak masz ustawione pokrętła od nawiewu? może załącza ci się klima?
#13
Napisano 06 stycznia 2018 - 14:09
Ewidentnie termostat nie zamyka obiegu.
#14
Napisano 06 stycznia 2018 - 14:11
Ewidentnie termostat nie zamyka obiegu.
Agata pisała że wymieniony, założony nowy i nic to nie zmieniło.
#15
Napisano 06 stycznia 2018 - 14:59
Też stawiam na termostat, że nowy nie znaczy dobry, to jest termostat mechaniczny niezależny od innych elementów silnika i to on odpowiada za prawidłową temperaturę silnika.
Nawet jeżeli wentylator chłodnicy chodzi cały czas (też trzeba się temu przyglądnąć) to chłodzi płyn w chłodnicy a termostat powinien się otwierać tak przy ok. 70-80 stopni więc jeżeli płyn w silniku nie osiągnie temp. właściwej to obieg jest zamknięty co najwyżej może go chłodzić nagrzewnica jeżeli jest włączony wentylator nawiewu (sprawdź czy ogrzewanie działa i jak )
Wypadałoby mierzyć temp. na wężu dochodzącym do chłodnicy (nawet trzymając na nim rękę) i porównać z temp. silnika, do czasu osiągnięcia temp. przez silnik ta rura powinna być zimna.
Oczywiście wykluczam to że brak jest płynu bo wtedy wskaźnik temp. nie będzie wskazywał poprawnie
Użytkownik theo edytował ten post 06 stycznia 2018 - 15:04
#16
Napisano 06 stycznia 2018 - 16:19
Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 06 stycznia 2018 - 16:21
#17
Napisano 06 stycznia 2018 - 19:37
Nie wiem jak w 2,0 ale w nie ma takiej możliwości. Termostat ma taki "wypust" prowadzący który pasuję tylko w jedno miejsce w obudowie .
#18
Napisano 06 stycznia 2018 - 22:27
Agatka i jak???problem rozwiązany??
#19
Napisano 07 stycznia 2018 - 12:13
Też stawiam na termostat, że nowy nie znaczy dobry, to jest termostat mechaniczny niezależny od innych elementów silnika i to on odpowiada za prawidłową temperaturę silnika.
Nawet jeżeli wentylator chłodnicy chodzi cały czas (też trzeba się temu przyglądnąć) to chłodzi płyn w chłodnicy a termostat powinien się otwierać tak przy ok. 70-80 stopni więc jeżeli płyn w silniku nie osiągnie temp. właściwej to obieg jest zamknięty co najwyżej może go chłodzić nagrzewnica jeżeli jest włączony wentylator nawiewu (sprawdź czy ogrzewanie działa i jak )
Wypadałoby mierzyć temp. na wężu dochodzącym do chłodnicy (nawet trzymając na nim rękę) i porównać z temp. silnika, do czasu osiągnięcia temp. przez silnik ta rura powinna być zimna.
Oczywiście wykluczam to że brak jest płynu bo wtedy wskaźnik temp. nie będzie wskazywał poprawnie
Oczywiście że termostat w tym przypadku jest najczęstszą przyczyną usterki w postaci niedogrzanego ( lub przegrzanego ) silnika. Agata napisała iż go wymieniła i dodała że wentylator załącza się po odpaleniu pojazdu. Więc należałoby , moim zdaniem najpierw usunąć tą usterkę a potem grzebać dalej. Tym bardziej że wentylator nie dmucha powietrza na chłodnicę. On to powietrze zasysa od strony chłodnicy i jeśli chodzi na maksymalnych obrotach to całą siłą wali zimnym powietrzem na blok silnika który w PT ułożony jest poprzecznie. Miałem podobny problem w innym samochodzie i efekt był taki że pojazd stał , obroty nie przekraczały 1000/min a pęd mrożnego powietrza z wentylatora dmuchał na silnik jakby poruszał się kilkadziesiąt km /h. Auto potrzebowało jakieś 30 minut aby zagrzać sie do 50C . Ale to tylko moja sugestia aby zacząć od tego co ewidentnie nie powinno mieć miejsca. Pozdrawiam....
#20
Napisano 07 stycznia 2018 - 18:39
Bardzo dziękuje za wszystkie odpowiedzi i sugestie . Winowajcą jest najprawdopodobniej przełącznik od klimatyzacji ,nie wyłączał jej mimo ,że była wyłączona stąd "ciągle" działający wiatrak. Czy on jest naprawialny ,czy posiada może ktoś schemat tego przełącznika ? Czy ewentualnie uszkodzony jest jakiś sterownik ?
Użytkownik Maja1313 edytował ten post 07 stycznia 2018 - 20:09
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
toz to nie ma prawa dzialac, to musi byc oszustwo |
Offtopic | miecio |
|
![]()
|
|
Dołożenie centralnego |
Techniczny podstawowy | button |
|
![]()
|
|
finansowanie forum |
Instrukcja "obsługi" forum | miecio |
|
![]()
|
|
Nie działające szyby i dach |
Techniczny podstawowy | raksiak |
|
![]()
|
|
Kupię pilnie króciec pompy wody do CRD 2,2 |
Części do PT Cruisera | kozbi7 |
|
![]()
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych